New posts

Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022

• Thread starter Thread starter 8000
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 150K
Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022
Mon vi har en tilbagekøbsaftale på Kaastrup. Det må man næsten håbe, når vi nu nærmest forærede ham gratis væk. Jeg tror først og fremmest, at Kaastrup tænker på sin egen karriere og har lyst til at spille fodbold. Og at han dernæst virkelig er glad for AGF. (Lidt samme historie som Mikael Anderson, som skiftede til FCM.) Så mon ikke, han godt kan se fidusen i at vende hjemad igen.

Kaastrup har i denne sæson 4 mål og 4 assist fordelt på 1172 minutters spilletid (hhv. 1016 i 1. div og 156 min i pokalen). Det giver mål/assist pr. 146 min.

Fordelt på hele Kaastrups seniorkarriere, har han præsteret 11 mål og 14 assist på 3986 minutters spilletid, altså mål/assist pr. 159 min.
Dette fordeles således:
- Superliga: 2 mål og 1 assist på 1204 min = 401 min pr. mål/assist (dette fordelt over 31 kampe, altså 39 min/kamp)
- 1. Div.: 4 mål og 6 assist på 1616 min = 162 min pr. mål/assist (over 22 kampe = 73 min/kamp)
- Pokal: 2 måk og 5 assist på 321 min = 46 min pr. mål/assist (fordelt over 6 kampe = 53 min/kamp)
- Regionalliga i Tyskland: 3 mål og 2 assist på 845 min = 169 min pr. mål/assist (fordelt over 17 kampe = 50 min/kamp)

Det er altså en spiller, der endnu ikke er fyldt 21, som allerede har spillet 76 seniorkampe (43 hele kampe) og scoret 11 mål og lavet 14 assist.

Jeg tænker, han ville være den perfekte afløser for Jon.

Mon vi har en tilbagekøbsaftale på Kaastrup. Det må man næsten håbe, når vi nu nærmest forærede ham gratis væk. Jeg tror først og fremmest, at Kaastrup tænker på sin egen karriere og har lyst til at spille fodbold. Og at han dernæst virkelig er glad for AGF. (Lidt samme historie som Mikael Anderson, som skiftede til FCM.) Så mon ikke, han godt kan se fidusen i at vende hjemad igen.

Kaastrup har i denne sæson 4 mål og 4 assist fordelt på 1172 minutters spilletid (hhv. 1016 i 1. div og 156 min i pokalen). Det giver mål/assist pr. 146 min.

Fordelt på hele Kaastrups seniorkarriere, har han præsteret 11 mål og 14 assist på 3986 minutters spilletid, altså mål/assist pr. 159 min.
Dette fordeles således:
- Superliga: 2 mål og 1 assist på 1204 min = 401 min pr. mål/assist (dette fordelt over 31 kampe, altså 39 min/kamp)
- 1. Div.: 4 mål og 6 assist på 1616 min = 162 min pr. mål/assist (over 22 kampe = 73 min/kamp)
- Pokal: 2 måk og 5 assist på 321 min = 46 min pr. mål/assist (fordelt over 6 kampe = 53 min/kamp)
- Regionalliga i Tyskland: 3 mål og 2 assist på 845 min = 169 min pr. mål/assist (fordelt over 17 kampe = 50 min/kamp)

Det er altså en spiller, der endnu ikke er fyldt 21, som allerede har spillet 76 seniorkampe (43 hele kampe) og scoret 11 mål og lavet 14 assist.

Jeg mener primært, at der er nogle gode videresalgsklausuler, så vi kan håbe på et godt salg. Han har det godt i Lyngby og virkede ikke til at passe ind i DN’s stil. Han spiller ofte langt mere centralt nu(10’er), selvom han også tager en kant i ny og næ. Desuden havde han allerede hos os blikket rettet mod udlandet. Jeg vil være meget overrasket, hvis han vender tilbage lige foreløbig.

Dette fordeles således:

Det er jo bare på et lavere niveau i både pokalen, 1.div og regionalliga. Og det største problem for Kaastrup ift AGF er jo at han ikke passer ind i Davids spillestil. Der passer en Nicolai Vallys bedre ind, da han er en af dem med det største løbepensum af alle denne sæson, og som kan holde til presspillet.
David tror jeg ikke kommer til at bruge spillere som ikke kan finde ud af det presspil vi netop ser os lykkes med pt.

Men hvis AGF og Kaastrup kan finde hinanden senere hen når Kaastrup har bevist at han kan klare sig på Superliga-niveau, så er det helt fint med mig. Men tror ikke på at det bliver os der henter ham nu her i hvert fald.

Og "oplagt afløser for Jon" synes jeg er at strække sig meget langt. Det er sgu en af de største venstrekantsprofiler i Superligaen der så skulle erstattes af en 1.divisionsspiller, som ikke har bevist sig særligt meget i Superligaen endnu, selvom hans tid i Lyngby i deres kamikaze-periode var lovende ift det offensive.

Men er/var det ikke også netop det der er ved kaastrup? Altså at han er god offensivt, men er for klassisk en kanttype, som simpelthen har ikke har det i sine styrker at indgå i presspillet/arbejde bagud?

Last edited:
Jeg mener primært, at der er nogle gode videresalgsklausuler, så vi kan håbe på et godt salg. Han har det godt i Lyngby og virkede ikke til at passe ind i DN’s stil. Han spiller ofte langt mere centralt nu(10’er), selvom han også tager en kant i ny og næ. Desuden havde han allerede hos os blikket rettet mod udlandet. Jeg vil være meget overrasket, hvis han vender tilbage lige foreløbig.
Ja du har nok ret, og selvom han er på et niveau under superligaen, vil det ikke undre mig, hvis han til sommer eller 1-2 år ryger til udlandet ligesom Sif og andre som 1 div klub har solgt direkte ud. Nej Davids stil er nok for power til Kaastrup vil vælge os, selvom jeg egentlig synes han var kæmpede godt og burde kunne gå i duellerne som en mellemting mellem bundu og jon ... og ellers minder han lidt om Jon med lækre driblinger og mangler lidt fart. Ja vi bruger ikke 10 pt, så nej det ligner ikke retur.

Det ville være fedt hvis Jon forlænger! Han mangler speed og film er ikke noget jeg kan lide. Men jeg elsker engagementet og det er vildt at se hvor god han er til at udfordre backs, og hvor kampafgørende han er. Hvis Links tager noter kan det også blive Gift-igt med ham.

Jon har blikket på udlandet og det er ok i min bog. Han har lagt et eller andet på har i den seneste tid og det er ærgerligt han ikke har mindst et år tilbage, men han skal ud og prøves af i en bedre liga. Jeg tror den manglende fart gør et stort salg (og efterfølgende spilletid) svært, men håber det bedste. Måske finder parterne derfor også ud af at forlænge.

Hvis man ender med at gå kontrakten ud, skal han behandles fair i foråret. Underskriver han en kontrakt gældende fra 1/7-22 kan man begynde at se på muligheden for at udfase ham, ellers skal den have fuld gas til det sidste.

Gerne begge hvis vi kan få Kamara transferfri til sommer. PM kan vi sælge eller forære væk til sommer til eksotisk eventyr, hvis det forsætter sådan. Og Kurmi kan udlejes hvis de alligevel ikke kan slå en af der kun har lavet 4 mål i ca 32 kampe eller noget. Eller AA, hvis Kurmi slår til i foråret. Håber han kommer med tiden.

Kamara er dygtig, men virker også lidt skadesplaget. Odey ville være fantastisk, men det sker nok desværre ikke.

Ved nærmere eftertanke, så vil jeg hellere have et offensivt koncept end en af de to, selvom Odey kan få det meste til at fungere.
Ja du kan have ret David er simpelthen nødt til at gå i værktøjskassen og finde et offensivt koncept uanset om vi får nye spillere ind. Man kan også sige at for bare et år siden var PM udtaget som landsholdsspiller som Hjulmand kunne bruge, så de må også kunne kickstarte ham, men det fungerer ikke omkring ham og han er ikke skarp som før.

Kamara skal ikke købes som 1. angriber, men som evt. 2. angriber med den skadeshistorik - men vil være en klasse nr 2. Odey virker ekstrem god har også tidligere været handlet for 20-25 mio.

Synes der er håb i at MA-Albert-Brandhof virker som gode legekammerater der kan sætte fut i noget. PO burde også falde godt ind der - han har tydeligt ikke kunne få noget småspil i gang med Albert og NP. Mildest talt ikke.

Bundu skal også i gear på kanten, og Jon skal afløses hvis han sælges. Nok af udfordring. Synes ikke det vil være dumt med Albert på den modsatte kant af Jon istedet for Bundu - Albert lavede en del mål fra kanten sidste sæson. Brandhof sammen med MA bør være kreativt nok og give mange dybdeløb.

Det er ubegribeligt vi har kunnet spille så ringe det meste af sæsonen.

Vi er pisket til 4-6 point mod OB og SIF inden vinter, og håbe på lidt bonus mod fck eller fcm.

Jeg kan sagtens se, hvor vi mangler forstærkninger, men...

Vi har fået mange nye ind på holdet. Heraf er JH, YB, EK, MA, (dog skadet pt.) FB og MB i startelleveren, Alberto/Lund kæmper om en plads og DK er 2. angriber. Det kræver naturligvis en tilvænning, og hvis de virkelig vil vores klub, er der sammen med SH, FT, NP, AG, JDT og PM en på papiret stærk konstellation. Vi har så GL og SD på vej tilbage efter skader samt BH, der vel bliver klar. Endvidere den tålmodige fjerdemand, JJ, den unge AA og PO i kulisserne. Hvis der skal være ro i truppen, vil det være et dårligt signal at skibe 4-5 mere eller mindre talentfulde folk om bord i vintervinduet.

Hvis Jon ikke vil forlænge- så send ham afsted. Det kan næppe skabe uro. Hvis Munksgaard føler sig forbigået, hvad jeg personligt godt kan forstå, for et år siden kæmpede han fifty-fifty med Diks om førstevalget på HB, så giv ham en fri transfer. Og hvis PM brændende ønsker et "eventyr", så må han vel få mulighed for det. De øvrige må så motiveres bedre, om David kan det i den nuværende situation, er jeg i tvivl om. Men indtil videre håber jeg det kan løses ved at styrke den stab, der udgør hans bagland. Fyring kan først komme på tale, hvis vi er nede omkring 11. pladsen, samtidig med, at vi spiller som en pose jordnødder. Kampen mod OB bliver den første prøve. Hvis vi taber efter at have matchet dem, er det stadig OK. Hvis vi taber, fordi vi ikke kan sætte tre afleveringer sammen i streg, er det bekymrende. Konklusionen må vente til vinterpausen.

Last edited:
Jeg er helt enig med de af jer, der synes, at vi spiller for skidt. Men, jeg tror også vi er nødt til at se på "relationer" som en del af forklaringen. Det er rigtig mange nye spillere, som spiller i vores start-11, og den slags ting tager bare tid. Men, man kunne godt ønske lidt mere fodbold og knap så meget løb-og-los.
Så uendeligt enig i dette. Ser man generelt på ligaen, så er det ret tydeligt, at de hold med stor kontinuitet på og uden for banen klarer sig bedst ift. budget. Dvs. primært Randers, SIF, Viborg, AaB. OB har kontinuitet i truppen, men har fået ny træner, mens hold som Vejle, FCK, FCM, AGF, SE, FCN har været præget af alt fra kaos (Vejle og til dels FCK) til relativt store udskiftninger (f.eks. os og FCM).

Min personlige konklusion er, at i en liga, hvor budgetterne er så forholdsvist lige, så er kontinuitet bare kongen. Og der halter vi altså noget efter et par af de klubber vi normalt måler os imod.

Edit. Modsat i øvrigt os selv i de foregående sæsoner, hvor vi havde en lang periode med stabilitet på og uden for banen. Så det er på ingen måde tilfældigt, at vores dårlige resultater i 2021 er kommet samtidig med udskiftning blandt sportschef, assistent-trænere og en del spillere (samt skader i foråret).

Vi har fået mange nye ind på holdet. Heraf er JH, YB, EK, MA, (dog skadet pt.) FB og MB i startelleveren, Alberto/Lund kæmper om en plads og DK er 2. angriber. Det kræver naturligvis en tilvænning, og hvis de virkelig vil vores klub, er der sammen med SH, FT, NP, AG, JDT og PM en på papiret stærk konstellation. Vi har så GL og SD på vej tilbage efter skader samt BH, der vel bliver klar. Endvidere den tålmodige fjerdemand, JJ, den unge AA og PO i kulisserne. Hvis der skal være ro i truppen, vil det være et dårligt signal at skibe 4-5 mere eller mindre talentfulde folk om bord i vintervinduet.

Det var helt exceptionelt svær læsning. Jeg skulle nærmest igennem hele truppen inde i hovedet hver gang, jeg kom til nye initialer.

Og hvorfor skrev du så ikke OL og AD, når du var igang om Alberto og Lund? 😅

Men ja, der er da en del nye spillere, der skal spilles ind. Men det havde vi jo ikke behøvet, hvis vi havde spillet med Juelsgaard/Tingager i stedet for Bisseck, Munksgaard i stedet for D'Alberto/Lund og i øvrigt også brugt Duncan, og så havde kørt de andre spillere ind løbende.

Det var helt exceptionelt svær læsning. Jeg skulle nærmest igennem hele truppen inde i hovedet hver gang, jeg kom til nye initialer.

Og hvorfor skrev du så ikke OL og AD, når du var igang om Alberto og Lund? 😅

Men ja, der er da en del nye spillere, der skal spilles ind. Men det havde vi jo ikke behøvet, hvis vi havde spillet med Juelsgaard/Tingager i stedet for Bisseck, Munksgaard i stedet for D'Alberto/Lund og i øvrigt også brugt Duncan, og så havde kørt de andre spillere ind løbende.
Forståeligt, at du synes, at det var "svær læsning", men initialerne var netop for at illustrere, hvor mange nye, der er tale om. Jeg så et stort potentiale i Duncan, inden hans langtidsskade, som åbenbart har sat ham meget tilbage i udvikling. Tingager og Mortensen -to af de vigtigste spillere i de foregående sæsoner- er også længe om at komme tilbage til tidligere niveau- måske sker det aldrig. Det dyreste køb nogensinde, Andersson, er nu også skadet efter nogle få, lovende kampe. Kahl startede virkelig godt, men blev fuldstændig overmatchet mod Randers. Vi har naturligvis været uheldige med skader, men alligevel: Der burde være kvalitet nok i truppen til at løse dette. At købe yderligere ind i større stil i vinterpausen vil være ledelsen erkendelse af, at den har fejlet. Hvem der skal have aben, ved jeg ikke, formelt vel Stig Inge, men han har på den anden side haft kort tid til at sætte sit aftryk på strategien. Men bundlinjen for mig er, at vi må klare os med det vi har med erstatninger for dem, der evt. vil videre (væk er nok et bedre udtryk for nogles vedkommende, da de vel ender på en lavere hylde). Reelt er ledelsen vel tæt på at være gået "all in" på spillerkøb, når der tagers højde for, at et af de væsentlige mål er en sund økonomi.¨

Back