New posts

Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022

• Thread starter Thread starter 8000
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 150K
Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022
Jeg fik slet ikke skrevet noget til den store glædelige nyhed: den permanente kontrakt med Bisseck. Så slipper jeg om ikke andet også for nogle overvejelser over om det overhovedet kan lade sig gøre (for os) at konvertere et succesfuldt lejemål til en permanent kontrakt. Man effektuerede den så tidligt lige netop som vi havde snakket om og det var måske det der gjorde det muligt, men det handler måske også om at vi i lidt højere grad faktisk har råd til spillere på det niveau vi også lejer dem til at have, mens de også samtidig er mere interesserede i at blive. I det her tilfælde altså selvom den første sæson muligvis bliver udenfor top-6.

Mht Diks er jeg også meget i tvivl om hvorvidt det nogensinde var muligt, men det skulle nok have været tidligt på samme måde. Måske var vi bare nogle få år for tidligt i vores udvikling sportsligt og økonomisk, måske havde det kunne lade sig gøre allerede i dag, men da han trods var her to sæsoner og bidrog positivt hører han til de mere vellykkede lejemål.

Jeg læser her om hvordan Randers vil få råd til Odey og det kan blive interessant at se om det lykkes dem at holde på ham, for det kunne ligne et andet af de tilfælde, hvor spilleren kan have al mulig grund til at lade lejemålet løbe og se om der så ikke dukker noget andet og bedre op. Altså hvor han måske får for meget succes til at ville blive i Randers.

Giv ham de 3 mio om året hos os (250.000kr/md), og lov ham 10% af videresalget hos os = både og.
GO!
Det skal vi selvfølgelig ikke gøre hvis han ikke passer ind i spillestilen, men jeg kan godt se det sjove i den aktion…

I øvrigt kunne en angriber på leje jo have været udmærket den her sæson, men man havde selvfølgelig både forventet PM tilbage i fuld vigør og formentlig også at Kurmi var mere klar, og måske også at AA kunne bringes mere i spil. Spørgsmålet er så hvordan man ser situationen fra vinter for det er jo helt klart et af de store problemer lige nu. PM bliver ikke serviceret godt nok, men han scorer heller ikke på de hele og halve tilbud der trods alt kommer. Der skal naturligvis være to gode angribere.

Synes klart man skal købe eller leje en start11 angriber (og udleje en), også fordi som du skriver vi skal have alligevel have to sikre valg, der kan også kan kan konkurrere, supplere og være et reelt alternativ til hinanden. Fint nok en af dem er primær. Men nytter ikke at have to vi ikke vil bruge når det alligevel brænder på og PM scorer i gns hver 7-8 kamp set over et helt år.

Naturligvis håber man og vi alle at PM bare kommer tilbage i sporet, når han bliver serviceret er rigtigt - og samme med Kurmi, hvis han bliver spillet rigtigt og lige falder til og løfter niveauet, han kom vel fra noget der minder om toppen af dansk 1 div eller norsk niveau. Så måske i foråret... AA havde man vel også håbet rykke sig.

Så set i det lys er leje ikke helt tosset, da man vel ikke har opgivet nogen af vores 3 endnu, til slut august er man måske lidt tættere en afklaring på de 3 spilleres niveau og fremtid.

Tænker sagtens Odey kan passes ind. Hvis han kan falde ind i Randers spil, så kan han sikkert også i vores. Thomasberg udtaler han er nem at passe ind.

Synes klart man skal købe eller leje en start11 angriber (og udleje en), også fordi som du skriver vi skal have alligevel have to sikre valg, der kan også kan kan konkurrere, supplere og være et reelt alternativ til hinanden. Fint nok en af dem er primær. Men nytter ikke at have to vi ikke vil bruge når det alligevel brænder på og PM scorer i gns hver 7-8 kamp set over et helt år.

Naturligvis håber man og vi alle at PM bare kommer tilbage i sporet, når han bliver serviceret er rigtigt - og samme med Kurmi, hvis han bliver spillet rigtigt og lige falder til og løfter niveauet, han kom vel fra noget der minder om toppen af dansk 1 div eller norsk niveau. Så måske i foråret... AA havde man vel også håbet rykke sig.

Så set i det lys er leje ikke helt tosset, da man vel ikke har opgivet nogen af vores 3 endnu, til slut august er man måske lidt tættere en afklaring på de 3 spilleres niveau og fremtid.

Tænker sagtens Odey kan passes ind. Hvis han kan falde ind i Randers spil, så kan han sikkert også i vores. Thomasberg udtaler han er nem at passe ind.
Ja en lynende hurtig angriber (som Thomasberg kalder ham), der også kan spille på begge kanter, ville være perfekt i AGF. Randers kan måske ikke hente ham på deres frikøbsklausul, fordi han får 3.000.000 kr i årsløn i Genk. Der vil vi måske kunne komme tættere på et lønmatch, men det kræver jo at man kan komme til bordet.

PC flirtede også med Jens Jønsson inden hans skiftede til Cadiz, han ville virkelig være en drøm som erstatning for Nikolaj Poulsen, hvis man kunne finde en klub til ham.

Giv ham de 3 mio om året hos os (250.000kr/md), og lov ham 10% af videresalget hos os = både og.
GO!
Man går vel og venter på om det bliver muligt ved årsskiftet ;) LIge nu har Randers vel førsteretten pga. frikøbsklausul men man kan selvfølgelig placere et bud, for at vise interessen.

formentlig også at Kurmi var mere klar,
Havde håbet, at Kurminowski havde lavet sådan en entre med under 400 minutter i Superligaen og 4 mål. Så vidt jeg husker, havde han et par store chancer i de første kampe som kunne have givet en fantastisk start men desværre endte det i brændte chancer. Han har historisk haft et flot snit også hvis man sammenligner med Odey men har samtidig spillet på et lavere nivaeu.

Chancen er der stadig med Kurminowski - er sikker på SIB har set noget i ham som vi kan bruge og han må snart være kommet længere i tilvænningen.

Chancen er der stadig med Kurminowski - er sikker på SIB har set noget i ham som vi kan bruge og han må snart være kommet længere i tilvænningen.
Det har man helt sikkert for vi har jo betalt et ganske stort beløb for ham efter vores forhold. Jeg kan også sagtens se det blive godt på længere sigt. Hvis man tager pris ift alder ville han være meget billig hvis han bare var trådt ind og havde bombet løs, så det er vigtigt at have med i vurderingen, men jeg tror dog også at man havde forventet at han ville spille en større rolle allerede her i efteråret. Det var jo heller ikke svært at se at der manglede noget på den position med PM på vej tilbage fra skade og med den risiko der også kunne være for yderligere skader og formnedgang.

Men hvis det er korrekt at Jevtovic fik 175.000kr/md, og Tingager 250.000kr/md i sin nye forlængede kontrakt, så synes jeg 250.000kr/md for Odey lyder ganske fint.

Men ja, Randers har optionen, så Odey skal sige nej til deres "fikse" løsning førend andre får muligheden. Og kan Randers ikke, så er det langt fra sikkert vi er første mulighed på brættet. Han har jo budt sig flot til.

Men tænker snart vi skal tænke på "livet efter PM". Hvis såfremt man kan sælge PM for 2-4 mio, og PM gerne vil afsted på et sidste eventyr, så skal det jo næsten være nu til jul eller senest til sommer. Den rokade kunne jeg godt se nytte i. Meeen frygter også, at en eksempelvis Odey ville se sig selv som en der skulle væk efter 1 år (især efter at have spillet en halv eller hel sæson for Randers først). Hvis han altså ser sig selv som en der ikke burde spille 2-3 år i Superligaen men et højere niveau.

Man går vel og venter på om det bliver muligt ved årsskiftet ;) LIge nu har Randers vel førsteretten pga. frikøbsklausul men man kan selvfølgelig placere et bud, for at vise interessen.

Havde håbet, at Kurminowski havde lavet sådan en entre med under 400 minutter i Superligaen og 4 mål. Så vidt jeg husker, havde han et par store chancer i de første kampe som kunne have givet en fantastisk start men desværre endte det i brændte chancer. Han har historisk haft et flot snit også hvis man sammenligner med Odey men har samtidig spillet på et lavere nivaeu.

Ja - ved vi egentlig om det er Odeys kontrakt med Randers der udløber til sommer, eller det bare er hans lejekontrakt - vil jo være fedt hvis han er transferfri der. Men kom til Genk i 2019, så mon ikke den løber til 23 eller 24 - da de betalte 3,5 mio euro for ham. Så en spiller der er handlet til næsten 3,5 gange prisen vi har givet for Kurmi, det siger lidt om at vi har købt en udviklingsspiller (selvom 7,5 mio er meget for os) især ift Odey, der har fået gennembrud på højt plan men nu skal kick-startes - den type unge spillere håber jeg også vi kan være med på fremover. Andre er Diks, Sørloth, Maxsø, Sisto, Fossum, Dreyer, Eric S og mange flere

Håber også vi lige byder 30 mio for Stage :) han kunne godt liiige lave en MA og sige jeg VIL bare spille i min favoritklub, jeg har sgu fortrudt ;-)

Ja - ved vi egentlig om det er Odeys kontrakt med Randers der udløber til sommer, eller det bare er hans lejekontrakt - vil jo være fedt hvis han er transferfri der. Men kom til Genk i 2019, så mon ikke den løber til 23 eller 24 - da de betalte 3,5 mio euro for ham. Så en spiller der er handlet til næsten 3,5 gange prisen vi har givet for Kurmi, det siger lidt om at vi har købt en udviklingsspiller (selvom 7,5 mio er meget for os) især ift Odey, der har fået gennembrud på højt plan men nu skal kick-startes - den type unge spillere håber jeg også vi kan være med på fremover. Andre er Diks, Sørloth, Maxsø, Sisto, Fossum, Dreyer, Eric S og mange flere

Håber også vi lige byder 30 mio for Stage :) han kunne godt liiige lave en MA og sige jeg VIL bare spille i min favoritklub, jeg har sgu fortrudt ;-)
Hvis vi har 30 mio håber jeg vi finder på noget andet end at købe Stage tilbage for dem alle sammen, uanset at jeg da gerne så ham i AGF igen. Jeg mener det var 5 mio Randers kunne købe Odey fri for, så det er jo ikke voldsomt, men altså også lig med at han ikke er transferfri. Den store økonomiske hurdle er sign-on on løn.

Hvis vi har 30 mio håber jeg vi finder på noget andet end at købe Stage tilbage for dem alle sammen, uanset at jeg da gerne så ham i AGF igen. Jeg mener det var 5 mio Randers kunne købe Odey fri for, så det er jo ikke voldsomt, men altså også lig med at han ikke er transferfri. Den store økonomiske hurdle er sign-on on løn.
Ja det var også mere med følelserne for naturligvis kan 30 mio bruges bedre.

Jeg er godt nok træt af at se et ægte AGF ikon være så kampafgørende i den forkerte trøje, og altid en der går forrest på den måde som han altid har gjort. Han er også typen der lige kan poppe op og afgøre kampe som man ellers ikke står til at vinde. Men naturligvis også træls at se helte som Diks og Kamil der, men gør det lettere at vi har fået en ca lige så god keeper i JH. Anden type, men heller ikke Kamil-blundere og fejl.

Især når vi er så ordinære på højreback og godt kunne bruge en super 6er. NP er dog fin nok og Oliver Lund har gjort det okay faktisk, Albert vist glimt af fremgang og god ven med bolden. Så vi krydser fingre.

I virkeligheden savner mere bredde offensivt på kanten og 9eren, og håber vi får noget der. Men ellers må vi få det til at fungere som vi har. Kan ikke passe vi ikke kan få bare lidt mål ud af de 3 angribere vi har, og i foråret bør Bundu også blive bare lidt vild igen. Jon er jo super. MA kan smides på kanten og Brandhof hoppe ind ved siden af Albert. PO dække af for NP. Det bør gå uanset i evt. nedrykningsspil og måske også ift top6 og nå fx 4 pladsen igen med vild slutspurt. Men lad os se hvor vi er efter 22. runder.

Men en klasse 9er og kant, så kan vi blive ekstreme - også i bredden når PM og Bundu rammer toppen igen. Brandhof, Albert, MA samt vores backs har vi heller ikke det bedste fra endnu. Vi har up-side potentiale, heldigvis. Midt i de her trængsler som er lidt hårde efter to gyldne år.

Jeg er godt nok træt af at se et ægte AGF ikon være så kampafgørende i den forkerte trøje, og altid en der går forrest på den måde som han altid har gjort. Han er også typen der lige kan poppe op og afgøre kampe som man ellers ikke står til at vinde. Men naturligvis også træls at se helte som Diks og Kamil der, men gør det lettere at vi har fået en ca lige så god keeper i JH. Anden type, men heller ikke Kamil-blundere og fejl.
Ja, selvom vi trods alt også fik lidt penge for ham. Det var et brugbart salg selvom vi også skal have presset de priser op. Vi kunne godt bruge ham nu og måske kunne lave nogle kombinationer med to spillere der spiller mere boks til boks. Også hvis vi igen skulle få lyst til at prøve noget med tre i bagkæden.

Diks er savnet, men også fordi det er et klart svagt punkt. D’Alberto ligner stadig en mærkelig handel, men der må vel så også være en up side, et eller andet SIB eller DN har set siden man har hentet ham op fra Portugal. Man kan sige der er flere spillere der bare ikke er på toppen lige nu, på papiret burde det være svært at holde en frontkæde med Jon, PM og Bundu fra fadet.

Ja det var også mere med følelserne for naturligvis kan 30 mio bruges bedre.
Hvis vi drømmer - skal vi så ikke tage både Stage og Jens Jønsson med? De to sammen med Grønbæk/Andersson til at deles om den sidste plads eller kanten :cool: Spøg til side men det kunne være stærkt.

Men en klasse 9er og kant, så kan vi blive ekstreme - også i bredden når PM og Bundu rammer toppen igen. Brandhof, Albert, MA samt vores backs har vi heller ikke det bedste fra endnu. Vi har up-side potentiale, heldigvis. Midt i de her trængsler som er lidt hårde efter to gyldne år.
Jeg mener vi har rigtig meget potentiale og især en stærk række unge spillere i klubben. Men de skal spilles sammen og udvikles - den slags tager tid og giver udsving som vi ser nu. Det er heller ikke sikkert de får forløst deres potentiale - et par af dem virker som i et formdyk, hvor jeg havde forventet yderligere fremgang i denne sæson.

Til vinter skal vi vel allerede se på en afløser til Jon - det tager typisk tid at spille folk ind og det kan være han bliver solgt i det vindue. Hvis en afløser er på samme niveau fra start, skal vi måske have ham på bænken som joker i stedet (eller hvis vi ikke kan nå noget sportsligt).

Generelt så jeg gerne større forstærkninger på kanterne - det er her vi efter min mening har den største udfordring. Især i forhold til forrige sæson (hvis vi ser bort fra skader mv.) hvor vi kunne bringe friske kræfter fra bænken som samtidig havde kvalitet.

Vi skal vel også have set på angriberens rolle og vurderet hvilken type vi skal bruge fremadrettet. Det kan også være, at SIB allerede mener vi har ham som man forventer skal tage over på den lange bane men man først ændrer radikalt i konceptet i vinterpausen.
Jeg er i vildrede på den position og i forhold til den ønskede spillestil. Kurminowski/Ammitzbøll virker ikke oplagte som direkte arvtagere efter PM.

Man skal endelig drømme - det gør AGF livet lidt sjovere også fordi vi har noget at have drømmene i modsat mange andre mindre superligaklubber. Vi kan vel godt lige nå at se JS og JJ sammen om nogle år. Kan JJ ikke spille til han er 38? Kan Stage vel også næsten med det hovedspil - måske10-12 år mere.

Puha en skidt runde, nu er vi pisket til at vinde få noget med fra Odense og helst 3 point. Havde ellers været godt med SE sejr og hvis Viborg havde holdt nullet. Grønning havde igen et farligt forsøg. Spændende angriber faktisk.

Det ligner mere og mere - desværre - en sæson hvor vi skal spille nedryk spil, og må bare hurtigst muligt få sikret os og bruge foråret på at spille holdet sammen bl.a. afløseren for Jon. Finde ud af om Bundu er en del af fremtiden eller vi skal lade ham få en mere ind og rolle, så vi får spillet en ny højrekant ind også. Naturligvis først når vi er sikret. Ellers få noget bedre spillemæssigt koncept ind. Så bliver det spændende om det er David eller en ny i foråret der skal klare den opgave. Jeg er positiv uanset.

Men så længe noget top6 er teoretisk muligt skal vi gå efter det og have lov til at drømme. Bare svært med det lille sif-forspring, men ikke mindst fordi de også har spillet super godt hele efteråret. Bif også set okay ud - undtagen da de blev kørt over af ... agf i 1. runde.

Det ligner mere og mere - desværre - en sæson hvor vi skal spille nedryk spil, og må bare hurtigst muligt få sikret os og bruge foråret på at spille holdet sammen bl.a. afløseren for Jon.
Jeg har det svært med den slags fordi konkurrenterne vinder, mens vi ikke selv har spillet.

Vinder vi selv i morgen, så har vi 3 point til top 6, og med en kamp mod både BIF og SIF i hånden.
Den fede dame har IKKE sunget endnu.

Men det er klart, at vi selv er vores værste fjende pt. Vi er som sådan gode nok til at holde vores modstander nede på få chancer, men vi kan ikke skabe nok selv. Får vi ikke hul igennem til den offensiv i en hvis fart, så ryger top 6 inden vi får set os om. Men meget kan se anderledes ud efter vores sidste 4 kampe. Man frygter selvfølgelig lussinger mod FCM og FCK. Og hvis vi så også smider point i morgen, ja så er det jo bare game over, såfremt vi ikke overrasker mod FCM/FCK.

Glipper top 6, så er nedrykning i dag blevet lettere at undgå med nederlag til Sønderjyske og Vejle, og 7.pladsen billigere at nå med nederlag til Viborg og FCN.

Synes i øvrigt stadig vi skal hente Vallys til den venstrekant :D (hattrick i dag)

Meeen, han er snart umulig at få fingrene i.
Ja lad os købe Jørgsen og Vallys af dem. Og Rasmus Carstensen til højreback. De må gerne koste noget, hvis vi har pengene til det. Tænker de alle kan have gode år i superligen og blive et stort salg. Men ja nok så småt ved at være for sent og så vidt jeg husker har de lange kontrakter i Sif.

Tja Helenius næsten også - aldrig været bedre. Hvor er det utroligt at han så nu scorer så vildt efter 8 års halv måltørke. Er dog ikke sikker på han havde lavet alle de mål i AGF ot - måske i foråret, vi er ikke kreative nok i vores opspil her i efteråret. PM er en del af problemet, men ikke alene.

Jeg har det svært med den slags fordi konkurrenterne vinder, mens vi ikke selv har spillet.

Vinder vi selv i morgen, så har vi 3 point til top 6, og med en kamp mod både BIF og SIF i hånden.
Den fede dame har IKKE sunget endnu.

Men det er klart, at vi selv er vores værste fjende pt. Vi er som sådan gode nok til at holde vores modstander nede på få chancer, men vi kan ikke skabe nok selv. Får vi ikke hul igennem til den offensiv i en hvis fart, så ryger top 6 inden vi får set os om. Men meget kan se anderledes ud efter vores sidste 4 kampe. Man frygter selvfølgelig lussinger mod FCM og FCK. Og hvis vi så også smider point i morgen, ja så er det jo bare game over, såfremt vi ikke overrasker mod FCM/FCK.

Glipper top 6, så er nedrykning i dag blevet lettere at undgå med nederlag til Sønderjyske og Vejle, og 7.pladsen billigere at nå med nederlag til Viborg og FCN.
Du har helt ret - en sejr i morgen gør en kæmpe forskel og selv uden er det stadig muligt med en god slutspurt. Klart at nederlag vil gøre OB er 3 point foran os, men det kan være udlignet igen om 1-2 uge. Du har ret.

Det er nok lidt et sammenfald af vores spil, stillingen og at de andre i top6 har spillet mere eller mindre godt og det ikke er totalt held de er foran.

Ift nedryk spil, så er truppen så stærk og som du siger har vi pt lidt pointforspring, at det må ikke gå galt. Kan det sagtens, men bør ikke ske. Det har vi sagt før - ved det. Men det vil i hvert fald være for ringe.

Du har helt ret - en sejr i morgen gør en kæmpe forskel og selv uden er det stadig muligt med en god slutspurt. Klart at nederlag vil gøre OB er 3 point foran os, men det kan være udlignet igen om 1-2 uge. Du har ret.

Det er nok lidt et sammenfald af vores spil, stillingen og at de andre i top6 har spillet mere eller mindre godt og det ikke er totalt held de er foran.
Jeg forstår sagtens tankegangen. Modløsheden føles lige nu, især i aften. BIF vinder i ca. sidste minut, og lige som man ikke tænkte det kunne blive værre, så vinder Silkeborg (det andet hold vi ellers kan hente) sgu 6-0...

Men jeg synes vi skal vente med at konkludere på hvordan det efter runden er sværere til runden er spillet færdig.
Men uanset hvad, så blev det nu dyrere at komme i top 6, da både BIF og SIF vandt. Omvendt, så kan FCN, Viborg og OB sendes lidt ud af kampen, og så kan vi måske selv afgøre det mod BIF og SIF (kræver jo bare at vi overhaler 6.pladsen, og ikke 5.pladsen)

Back