New posts

Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022

• Thread starter Thread starter 8000
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 150K
Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022
Last edited:
Lige i det tilfælde der helt crazy. Jeg har det vanskeligt med at hvad jeg skal mene om talentudvikling og hvornår den skal starte. Man kan sige vi erhvervsmæssig forstand også gør det allerede i børnehaverne hvor der er nedskrevne politiske målsætninger omkring at lære tal, bogstaver, sociale kompetencer - og det tager i hvert fald meget fart fra 0-1 klasse. Personligt tænker jeg al læring i skole som klubber må baseres på leg og ikke fylde for meget af børnenes hverdag. Jeg synes det er lange skoledage, og meget forskning viser også det ikke altid er længden af arbejdsdagen der giver outputet - eller ikke for voksne og dermed også tankevækkende at det i nogle erhverv forventes en arbejdsdag på 8-18+ som fx Salling Group m.fl. (men tak for stadion).

Noget jeg er sikker på jeg synes i hvert fald ikke man skal komme for sent i gang med skolearbejdet, man kan sikkert stort set godt lave lave ingenting til 5-6-7 klasse, men derfra er man nødt til at følge lidt med i timen :) og har det nok på samme med med elitesports udvikling. Man bliver næppe noget stort hvis man ikke begynder at træne meget fra den alder. Omvendt ved jeg fra en talentchef at forskning har vist at det ikke nytter meget med elitefokus i tidlig i alder. Andre studier viser at starte tidligt er afgørende i fx tennis osv.

Min konklusion er nok bare at man skal huske det hele menneske/barn-unge uanset - og børn-unge er forskellige med hvordan de trives i skole og sport.

Uanet hvad synes jeg historien er lidt sjov - næsten lidt komisk. Måske tragikomisk.

Men indrømmet man kan jo godt se noget talent der. Jeg har trænet lidt nogle børn i 2-3 klasse en gang, og fulgte dem hen ad vejen til de blev voksne, og dem jeg spottede som de bedste, blev også de bedste i Lyseng IF. Så talent kan ses tidligt. Men der er ufattelig lang vej fra at have talent til at slå igennem. Det har vi også set med alle ulandsholdsspillerne i AGF - der end ikke fik kampe på 1. holdet.

Beklager - nu blev det lidt en snak om talentudvikling, Egentlig var det bare en joke, og det synes jeg også det er, med mindre vi om 15 år konstaterer der er den nye Messi...

Tænker det lyder urealistisk. De siger selv de arbejder på at sikre ham permanent og beløbet er indenfor rækkevidde - de skal så "bare" have de personlige betingelser på plads men det kan jo også være svært. Han er ellers kommet med fuld fart på og jeg kan være imponeret over hvad man ikke kan bruge i Belgien - deres liga er stærk.

Tænker det lyder urealistisk. De siger selv de arbejder på at sikre ham permanent og beløbet er indenfor rækkevidde - de skal så "bare" have de personlige betingelser på plads men det kan jo også være svært. Han er ellers kommet med fuld fart på og jeg kan være imponeret over hvad man ikke kan bruge i Belgien - deres liga er stærk.
De har måske en option siden de føler sig relativt sikre

Det kunne være fint hvis vi valgte at satse på de spillere der skal være i klubben fremadrettet, og fravalgte Thorsteinsson til start 11, og måske endda også til truppen, fra nu af. Det er generelt de små klubbers lod at man ikke kan holde på spillerne, og de bare kan holde klubben hen med varm luft når kontrakten nærmer sig udløb.

Skriv under nu, eller ud på bænken og se om du kan tilspille dig en bedre kontrakt derfra Jon!

Det kunne være fint hvis vi valgte at satse på de spillere der skal være i klubben fremadrettet, og fravalgte Thorsteinsson til start 11, og måske endda også til truppen, fra nu af. Det er generelt de små klubbers lod at man ikke kan holde på spillerne, og de bare kan holde klubben hen med varm luft når kontrakten nærmer sig udløb.

Skriv under nu, eller ud på bænken og se om du kan tilspille dig en bedre kontrakt derfra Jon!

Ja det kan da kun gavne os lige pt at smide en af vores bedste spillere ud af truppen.

Tænk på hvor godt et humør det spreder i truppen med sådanne straf aktioner, samtidig med at det jo helt sikkert stille os bedre resten af året...

I samarbejde når man længst.
Og god afsked er også godt ift rygte hos andre spillere og evt. tilbagekomst ligesom Bundu nu.
Endelig skal vi have bedst mulige sportslige afkast i foråret

Tænker det må være noget med at kigge på om vi kan købe en afløser bedst allerede nu - eller det er mere optimalt for AGF til sommer, hvor vi måske kan få samme kvalitet billigere eller transferfri, eller selv har noget på vej fx Jing. Optimalt er nok samarbejde med Jon om en transfer, så har vi også flere penge til et køb, men kræver vi får en fin sum og der er en stærk der kan købes.

Vil Jon ikke samarbejde om salg nu, får vi næppe meget ud af at presse ham. Vi kan evt. købe en nu der er ca lige så god eller bedre og satse på ham i stedet, og derved vise at Jon så er garderingsspiller og sige vi sætter stor pris på ham i den rolle (vil gøre truppen stærkere men også dyrere et ½ år) - men sige til ham også, at vi gerne vil samarbejde om et salg nu.

Uanset om vi køber en mere, skal der nok blive kampe til Jon - betyder bare Gift rykker længere ud i køen, og evt kan udlejes i foråret. Men lad os se.... det er spekulationer.

Enig med Sydhavnen - vi skal også tænke på truppens stemning samlet.

Selvom jeg principielt enig med dig, så er vi ikke i en situation, hvor vi kan tillade sig at bænke holdets bedste offensive spiller pga. kontraktsituationen, hverken når det gælder om at se ned eller op i tabellen.
Kommer vi i slutspillet men uden egentlig en reel mulighed for metal eller i nedrykningsspillet med relativ sikker afstand til nedrykning vil det dog give mening at bænke Thor.

Selvom jeg principielt enig med dig, så er vi ikke i en situation, hvor vi kan tillade sig at bænke holdets bedste offensive spiller pga. kontraktsituationen, hverken når det gælder om at se ned eller op i tabellen.
Kommer vi i slutspillet men uden egentlig en reel mulighed for metal eller i nedrykningsspillet med relativ sikker afstand til nedrykning vil det dog give mening at bænke Thor.
Ja det er nok ikke sandsynligt at det sker, men man ser det i mange andre klubber, spillere der ikke vil forlænge, bliver sendt på bænken, og der satses på dem som der er mest perspektiv i. Det ville undre mig, hvis det skulle give dårligere stemning i truppen, end at PO bliver bænket lige nu. Til gengæld ville det gøre det mindre attraktivt at lade sin kontrakt løbe ud, som Casper Højer og Bundu også har gjort før Thorsteinsson, det er dårlig stil, og man bør som klub reagere på den form for agent taktik.

Jeg tror som gerne Jon ville have været afsted i sommer eller nu til nytår - men AGF har jo fat i den lange ende ift den beslutning. Fejlen var nok mere at vi kun hentede ham på en 3 års og ikke fik forlænget efter 12-18 måneder. Men det ville Jon formentlig ikke - nogen af delene. For generelt henter vi jo på lange 4-5 års nu.

Tænker PO er lidt noget andet han er sat af fordi Davis synes MA, Albert og NP er bedre - og det er 8 af 10 vel enig i. Også jeg selvom jeg er lidt nysgerrig på hvad der sker med PO som 6er. Det ser vi søndag. Og vi har jo klaret os godt uden NP som regel, men måske tilfældigt. Men PO bliver vel også muggen hvis han skal sidde udenfor flere år. Den går vel max til sommer. Med mindre han ryger lidt ind og ud og føler sig som en del af holdet.

Men Jon skal nu heller ikke føle sig 100% sikker, det kan jo godt tænkes David gerne vil have plads til Brandhof og skubber Albert eller MA på kanten for Jon. Vi mister lidt mål, men får mere fart og defensiv af det. Farten kunne måske komme Kurmi til gode som 9er - med Bundu på den anden kant. Bytter vi de to, er det kun NP som ikke har fart:

JH - Alberto, Haus, Yann, Eric - NP, Brandhof, Albert - MA, Kurmi, Bundu

Kunne virkelig give anledning til et helt anderledes kvikt spil med fart.

Men Jon og PM kan bare lave mål på samlebånd, så behøver David ikke spekulere i det ;-)
Jeg vil heller nappe bronzen med Jon som topscorer, end sælge ham for 5 mio og ende som nr 6-7.

Det ville undre mig, hvis det skulle give dårligere stemning i truppen, end at PO bliver bænket lige nu.

Jeg tror heller ikke en meter på, det vil give dårlig stemning at bænke Thor. Spillerne ved udmærket godt det er risikoen, hvis man ikke vil forlænge en kontrakt og det bør de være professionelle nok til at håndtere både Thor og resten af truppen.

Det er jeg enig i. Og præcis derfor skal vi til vinter/sommer få handlet således, at vi ikke er så afhængige af en spiller som vi er af Jon på den venstrekant. Links er kommet tilbage fra skaden, men lige pt så ser jeg Bundu og Jon+PM som de to der mindst kan undværes. PM er det kun til dels, da han jo er helt ved siden af sig selv, men jeg vil sende ham i samme kategori pga. hans måde at linke vores spil sammen. Han er en meget meget vigtig del af vores hold.

Men vi har trods alt Kurminowski på bænken. Hvis Bundu eller Jon ikke spiller så har vi kun en Links ude af form. Selv når Links kommer i form igen, så er Grønbæk jo ikke længere aktuel på kanten, da han har fundet sammen med Brandhof/Anderson centralt. Men klart at hvis Bundu sidder ude, så skal Grønbæk derud, og så kan Anderson/Brandhof/PO jo tage sig af de 2 centrale fremliggende pladser på midtbanen.

Jeg synes stadig Nicolai Vallys fra Silkeborg vil være et oplagt køb.

Man prøver vel bare at få en afklaring med Jon inden det kommende transfervindue. Vi har givet ham et tilbud, som han nu overvejer. Jeg ved ikke hvorfor Bold.dk skal lave en click-bait om uenighed (som artiklen så slet ikke handler om). De havde en lignende i forgårs: "Brøndby profil skadet. Misser Rangers-kamp", og det var så bare en gentagelse af at deres unge målmand stod over i den kamp. Det bliver sådan lidt BT-tilstande, men de må vel være pressede.

Men on topic: Hvis Jon ikke ønsker at forlænge, så må vi prøve at finde en afløser allerede til vinter. Får vi ikke solgt Jon samtidig, så må vi langsomt fase ham ud i løbet af foråret, samtidig med at den nye bliver spillet ind. Og det kan man jo lige så godt meddele Jon med samme, så han forstår konsekvensen. Han har indtil videre meget dygtigt afværget alle spørgsmål fra medierne om en forlængelse og jeg tror at han har besluttet sig for et skifte senest til sommer.

Jeg tror heller ikke en meter på, det vil give dårlig stemning at bænke Thor. Spillerne ved udmærket godt det er risikoen, hvis man ikke vil forlænge en kontrakt og det bør de være professionelle nok til at håndtere både Thor og resten af truppen.

Enig. Men nu blev der b.la også skrevet at han skulle helt ud af truppen i samme sætning.

Ja det er nok ikke sandsynligt at det sker, men man ser det i mange andre klubber, spillere der ikke vil forlænge, bliver sendt på bænken, og der satses på dem som der er mest perspektiv i. Det ville undre mig, hvis det skulle give dårligere stemning i truppen, end at PO bliver bænket lige nu. Til gengæld ville det gøre det mindre attraktivt at lade sin kontrakt løbe ud, som Casper Højer og Bundu også har gjort før Thorsteinsson, det er dårlig stil, og man bør som klub reagere på den form for agent taktik.

Så det du foreslår er at vi skal lave en fælles kontrakt med en spiller vi vil have, på f.eks 4 år.

Efter 3 år vil spillere videre, men man kan af en eller anden årsag ikke finde en klub til ham. Så skal man simpelthen smide spilleren ud af truppen hvis han ikke vil skrive under på en ny kontrakt?

Ja det lyder da som fantastisk mandskabspleje, og virkelig noget som kan tiltrække spillere fremover.

Jeg ser da også helst Jon forlænger, og ender vi i ingenmandsland efter nytår ser jeg heller ingen grund til at benytte ham, men at begynde og kalde det dårlig stil at en spiller vil videre forstår jeg ikke?

Man prøver vel bare at få en afklaring med Jon inden det kommende transfervindue. Vi har givet ham et tilbud, som han nu overvejer. Jeg ved ikke hvorfor Bold.dk skal lave en click-bait om uenighed (som artiklen så slet ikke handler om). De havde en lignende i forgårs: "Brøndby profil skadet. Misser Rangers-kamp", og det var så bare en gentagelse af at deres unge målmand stod over i den kamp. Det bliver sådan lidt BT-tilstande, men de må vel være pressede.

Men on topic: Hvis Jon ikke ønsker at forlænge, så må vi prøve at finde en afløser allerede til vinter. Får vi ikke solgt Jon samtidig, så må vi langsomt fase ham ud i løbet af foråret, samtidig med at den nye bliver spillet ind. Og det kan man jo lige så godt meddele Jon med samme, så han forstår konsekvensen. Han har indtil videre meget dygtigt afværget alle spørgsmål fra medierne om en forlængelse og jeg tror at han har besluttet sig for et skifte senest til sommer.
Sådan tænker jeg også vi skal gøre. Det vil være naturligt.
Ja det tænker jeg også - det er the name of the game for både klub og spiller, at der er kontrakt udløb og klubben gerne vil have et salg inden. Mon ikke også det lykkes at sælge Jon til nytår som med Højer ½ år før og Bundu et år før. Andre som Amin osvi der løb ud var jo mere fordi de ikke var gode nok til en større transfer.

Ift trupstemning så ved de også det er name om the game, men der er jo altid lidt relationer og følelser. Men det skal de kunne håndtere. Den største fare ligger nok i irritationen hos spillerne, hvis Gift spiller mens Jon sidder på bænken, og vi ikke præsterer fordi vi ikke stiller stærkeste hold.

Men hey det kommer ikke til at ske vi spiller det stærkeste hold også selvom der er kontraktudløb. Yann og Bundu skal jo heller ikke bænkes i foråret selvom de beslutter sig for ikke at blive. MEN har man to ca lige gode spillere, spiller man naturligvis den med mest fremtid i sportsligt og transfermæssigt (ung og med længere kontrakt).

Er det ikke ved at være tid til at kigge på kontraktudløb i ligaen?
Umiddelbart ser jeg de mest interessante som:
AaB:
Rinne - nok urealistisk, men vi bør lægge en føler ud
Thelander - Hvis Hausner bliver solgt eller Bisseck ikke kan fastholdes vil han være et stærkt kort at hente

FCM:
Mabil - jeg er i tvivl om hans nuværende niveau, men historisk har han været stærk + Australiere har det godt i GF
Kraev - Kan være et stærkt kort på de offensive pladser og kan dække mange offensive pladser

FCN:
Amon - husker ham som en stærk kant, men han vist døjet med en del skader
Kofod - nok ret urealistisk :)
Frese - Hvis Kahl ryger videre
Chukwuani - en del U-landskampe, er kun 18 år

OB:
Max Fenger - Stort talent, der mangler den endelige forløsning. Lidt a la da vi hentede Tengstedt

Randers:
Kamara - behøver vist ikke yderligere introduktion

Sønderjyske:
Thomas - er ikke selv stor fan af ham, men har taget ham med, da en del herinde er ret begejstrede for ham :)

Jeg synes vi skal gå benhådt efter en super kant for Jon og en angriber mere - ellers udvikle på dem vi har. Så må vi se med Albeto til sommer, men har også en u19 på vej og lassen måske?

Sælge PM hvis nogen vil købe, når han lige får lavet mål igen. Ellers beholde ham til udløb. Istedet udleje Kurmi og udvikle ham hvis han ikke er i spil. Samme med AA. En skal i hvert fald ud for at skabe plads hvis vi kan få en ny. Fx Kamara eller ham fra Genk.

Sælge jon, PO, Munks (og klare den med det vi har) - måske leje en midtbane og hive Jing op eller ung kant som ham vi får på prøve.

Sælge NP og hente Kofed, men han spiller næppe i Davids stil - og ryger til udlandet istedet.

Back