Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022
Det kommer så sandelig an på hvordan den lønpakke er skruet sammen. En mand med den skadeshistorik skal kun kunne blive den potentielt højest betalte spiller, hvis han spiller noget der minder om +75% af kampene. Han skal ikke have en grundløn der gør ham den højest betalte, og mon ikke Wilshere selv godt kan se det. De penge gør ikke den store forskel for ham i det store billede, men det gør spilletiden til gengæld. Han skal om nogen være på en præstationsbetinget kontrakt. Og jeg synes stadig ikke vi er det, hvor vi skal sprænge lønrammen fuldstændig og have én spiller, der ligger langt ud over budgettet. Selvom han er er (var?) en gudsbenådet fodboldspiller, så giver det næppe high fives i truppen, hvis han tjener dobbelt så meget som den næstbedst lønnede, og han samtidig kun kan spille 25% af tiden.Så du snakker altså hvis vi skal skrive med ham for et nyt år? Der tror jeg optionen der er klar ser HELT anderledes ud.
Jeg tror den gør Wilshere til den dyrest lønnede AGF'er nogensinde, hvis vi vælger at udløse den option.
Men som jeg har sammenlignet med Anderson, så har han (forudsat en løn på 200.000kr) en løn over 5 år på 12 mio, og en pris på 15 mio = 27 mio over 5 år = 450.000kr/md. Men det er jo inklusiv transfer og løn.
Men lad os se på belastningen som et og samme.
Det er i højde med det som FCK betaler deres største profiler i FCK. Bjelland fik endnu mere om måneden i løn.
En løn på 450.000kr til Wilshere ville være ca. dobbelt så meget som de bedst lønnede i AGF. Mener Tingager fik 250.000kr/md efter forlængelsen men at det var inkl bonuser for top 6 etc. Lad os bare for argumentet sige at de højest lønnede i AGF får 225.000kr, og Wilshere ville få 450.000kr og sprænge alle lønrammer. Ville nogen af de andre have et problem med det? Ville alle ikke forstå at det var en meget speciel case?
Og altså 450.000kr om måneden ville være 5,4 mio for et år. Lønmæssigt intet problem. Vi må gå ud fra at han er fit stadig hvis man forlænger, og at han gør det godt. Jeg kan slet ikke se at man ikke skulle gøre det. Men klart at hedder den 750.000kr/md så hedder den 9 mio på et år. Så begynder det at blive slemt. Men lidt over 5 mio om året er som sagt det samme som Anderson pt belaster med (dog med salgspotentiale, så en anden kalkule).