New posts

Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022

• Thread starter Thread starter 8000
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 150K
Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022
Så du snakker altså hvis vi skal skrive med ham for et nyt år? Der tror jeg optionen der er klar ser HELT anderledes ud.
Jeg tror den gør Wilshere til den dyrest lønnede AGF'er nogensinde, hvis vi vælger at udløse den option.

Men som jeg har sammenlignet med Anderson, så har han (forudsat en løn på 200.000kr) en løn over 5 år på 12 mio, og en pris på 15 mio = 27 mio over 5 år = 450.000kr/md. Men det er jo inklusiv transfer og løn.

Men lad os se på belastningen som et og samme.
Det er i højde med det som FCK betaler deres største profiler i FCK. Bjelland fik endnu mere om måneden i løn.
En løn på 450.000kr til Wilshere ville være ca. dobbelt så meget som de bedst lønnede i AGF. Mener Tingager fik 250.000kr/md efter forlængelsen men at det var inkl bonuser for top 6 etc. Lad os bare for argumentet sige at de højest lønnede i AGF får 225.000kr, og Wilshere ville få 450.000kr og sprænge alle lønrammer. Ville nogen af de andre have et problem med det? Ville alle ikke forstå at det var en meget speciel case?

Og altså 450.000kr om måneden ville være 5,4 mio for et år. Lønmæssigt intet problem. Vi må gå ud fra at han er fit stadig hvis man forlænger, og at han gør det godt. Jeg kan slet ikke se at man ikke skulle gøre det. Men klart at hedder den 750.000kr/md så hedder den 9 mio på et år. Så begynder det at blive slemt. Men lidt over 5 mio om året er som sagt det samme som Anderson pt belaster med (dog med salgspotentiale, så en anden kalkule).
Det kommer så sandelig an på hvordan den lønpakke er skruet sammen. En mand med den skadeshistorik skal kun kunne blive den potentielt højest betalte spiller, hvis han spiller noget der minder om +75% af kampene. Han skal ikke have en grundløn der gør ham den højest betalte, og mon ikke Wilshere selv godt kan se det. De penge gør ikke den store forskel for ham i det store billede, men det gør spilletiden til gengæld. Han skal om nogen være på en præstationsbetinget kontrakt. Og jeg synes stadig ikke vi er det, hvor vi skal sprænge lønrammen fuldstændig og have én spiller, der ligger langt ud over budgettet. Selvom han er er (var?) en gudsbenådet fodboldspiller, så giver det næppe high fives i truppen, hvis han tjener dobbelt så meget som den næstbedst lønnede, og han samtidig kun kan spille 25% af tiden.

I det mest kedelige transfervindue i mands minde havde SIB jo også tid og ro til at forfølge en helt ekstraordinær mulighed, uden at det ville være særligt kritisk, hvis det bare løb ud i sandet. Og indledningsvist må der for både AaB, Brøndby og AGF vel have været mindst 99 pct chance for det i det her tilfælde.

I Aalborg ville det derimod være næsten bizart, hvis IAO havde jagtet Wilshere forgæves, samtidigt med at trænerkabalen gik i hårdknude og kontrakterne på Thelander og Rinne var ved at løbe ud. Også Brøndby havde et langt mere aktivt vindue, hvor fokus nødvendigvis skulle være på andre aktiviteter.

Og det giver jo det helt oplagte modsvar til Aalborg: 'Jeg kan godt forstå, at de ikke havde tid til at forhandle, for de havde jo travlt med at sikre en superligatræner inden sæsonstart, og ikke engang det lykkedes de jo med'.

Det kommer så sandelig an på hvordan den lønpakke er skruet sammen. En mand med den skadeshistorik skal kun kunne blive den potentielt højest betalte spiller, hvis han spiller noget der minder om +75% af kampene. Han skal ikke have en grundløn der gør ham den højest betalte, og mon ikke Wilshere selv godt kan se det. De penge gør ikke den store forskel for ham i det store billede, men det gør spilletiden til gengæld. Han skal om nogen være på en præstationsbetinget kontrakt. Og jeg synes stadig ikke vi er det, hvor vi skal sprænge lønrammen fuldstændig og have én spiller, der ligger langt ud over budgettet. Selvom han er er (var?) en gudsbenådet fodboldspiller, så giver det næppe high fives i truppen, hvis han tjener dobbelt så meget som den næstbedst lønnede, og han samtidig kun kan spille 25% af tiden.
Han er en meget speciel case og jeg vil nærmest sige at fodbolddelen er den mindste del af denne signing. AGF er pludselig kommet voldsomt på verdenskortet og klinger markant mere kendt i verden i dag i forhold til før Wilshere. Det har på kort sigt en enorm virkning for sponsorer og på længere sigt vil tiltrækningsevnen for spillere fra fx England være en tand højere, da spillere "kender" klubben. Det er et stort hop der er taget og jeg tænker at der bliver tjent millioner i afledt effekt af at have Wilshere.

Så du snakker altså hvis vi skal skrive med ham for et nyt år? Der tror jeg optionen der er klar ser HELT anderledes ud.
Jeg tror den gør Wilshere til den dyrest lønnede AGF'er nogensinde, hvis vi vælger at udløse den option.

Men som jeg har sammenlignet med Anderson, så har han (forudsat en løn på 200.000kr) en løn over 5 år på 12 mio, og en pris på 15 mio = 27 mio over 5 år = 450.000kr/md. Men det er jo inklusiv transfer og løn.

Men lad os se på belastningen som et og samme.
Det er i højde med det som FCK betaler deres største profiler i FCK. Bjelland fik endnu mere om måneden i løn.
En løn på 450.000kr til Wilshere ville være ca. dobbelt så meget som de bedst lønnede i AGF. Mener Tingager fik 250.000kr/md efter forlængelsen men at det var inkl bonuser for top 6 etc. Lad os bare for argumentet sige at de højest lønnede i AGF får 225.000kr, og Wilshere ville få 450.000kr og sprænge alle lønrammer. Ville nogen af de andre have et problem med det? Ville alle ikke forstå at det var en meget speciel case?

Og altså 450.000kr om måneden ville være 5,4 mio for et år. Lønmæssigt intet problem. Vi må gå ud fra at han er fit stadig hvis man forlænger, og at han gør det godt. Jeg kan slet ikke se at man ikke skulle gøre det. Men klart at hedder den 750.000kr/md så hedder den 9 mio på et år. Så begynder det at blive slemt. Men lidt over 5 mio om året er som sagt det samme som Anderson pt belaster med (dog med salgspotentiale, så en anden kalkule).
Nej egentlig kiggede sådan set mest de på 5 måneder, men gangede op så det blev års-sammenlignligt.

Lad os se med Wilshire. Jeg håber man passer godt på pengene, som nævnt mange varmer det godt med en ældre spiller der har succes, men den dag han sætter støvlerne på hylden kommer der et tomrum skal fyldes ud med penge udelukkende fra driften, mens når vi sælger en ung bundu, stage så kommer der også et tomrum, men vi får faktisk mulighed for at optimere det sportslige.

Bliver superfedt med Wilshire. Men vi skal huske at tænke det er bedre at få gns mere sportsligt succes over 5 år end hurtig optur og nedtur og derme gns mindre sportslig succes over 5 år.

Vi så hvordan ældre spillere og lejespillere der lige har forladt os uden en krone, har kostet vi er gået fra 3-4 til nr 7.

Men alt det har de nok styr på i AGF.

Det er fint hvis de ældre spillere eller lejespillere løfter os sportsligt markant eller fylder huller ud - og vi ind langt billigere end talenterne. Men det er en længere økonomisk udredning at regne og argumentere for. Så den lader vi ligge.

Endelig har vi ikke altid talent nok selv, eller råd til at købe talenter.

Men den sportslige værdi vi får med Wilshire kontra den manglende udvikling og evt manglende salg af Albert kan i den sidste ende vise sig meget dyr. På den korte bane er Wilshire ubetinget bedre for AGF end Albert, men hvad med langt sigt? Nå al det strategi til en side glæder mig bare til at se stjernen i morgen mod Vejle, og det kan også give et boost alle mulige andre steder 360 grader rundt, og han er også så ofte skadet, der nok skal blive kampe til Albert.

Det tror jeg nu de har styr på derude. Der er jo masser af præstations-klausuler i kontrakterne. Så mon ikke han får en grundløn som er meget høj, og så en aftale der gør ham til den bedst betalte HVIS han spiller. En aftale med 200.000kr/md i løn, og så med 250.000kr/md ekstra hvis han spiller 75% af kampene er måske ikke sådan det skrues sammen, men altså det kan jo laves på masser af måder. Er han her hele næste år, så kan top 6, medaljer, en pokal bla bla bla være en del af bonusaftalerne. Kvalificerer vi os til ECL via 7.pladsen eller via top 6 og vi ryger i gruppespil kan der være en kæmpe bonus der etc.

Jeg er ikke i tvivl om, at vi ville lave en kontrakt som beskytter os fra worst case scenario.
Og så laver vi jo også kun den kontrakt såfremt han er fit og spiller i foråret. Så lad os håbe det overhovedet kommer på tale.

Back