Du vil købe en Links-konkurrent gerne oppe i årene. Fair nok, men så opgiver man i så fald Tobias Bach totalt.
Jeg vil sikre mig et godt alternativ til Links, så holdet ikke tanker når han er ude, og kan holde niveau sidst i kampene. Hvis det er Bach så fedt. Jeg forholder mig bare til det ikke har været prøvet endnu - og til at det er en central position for det offentlige udtryk, så sportsligt er det dyrt at nøjes.
Det er principielt ligegyldigt om Bach sidder på bænken bag Links og MA, eller om det er to andre, der holder ham ude.
Du vil købe en ny CB - og skubbe AJ, Kahl og Callø længere fra spilletid. Det er i mine øjne helt på månen.
Ja... I en 3-back skal der være salgspotentiale i en af de tre. Kahl gør det fint på bolden, men jeg ser ham ikke som stærk nok defensivt, og jeg ser ham ikke stige i værdi. I en 4-back ser jeg ham som oplagt på venstre back.
Hvis JA finder tilbage i startopstillingen, er han oplagt. Og hvis Callø er god nok så tag gerne ham ind. Men om han sidder bag Dalsgaard eller Provstgaard er lidt lige meget, når man ikke tør satse på ham.
Men forsvaret er svært. Der er gode spillere og talenter, det er bare ikke sammenfaldende i dem der spiller.
Du vil købe en ny Paddy med højere niveau end Badji og samme alder. Det er i mine øjne simpelthen ikke realistisk. Sassuolo har lige betalt 37 mille for en 22 årig ukendt dansker med 4 mål i alsvenskan. Vi bliver i min verden nødt til at afprøve Badji mere, før vi opgiver den investering (
https://bold.dk/fodbold/stillinger/...nsk-journalist-skjellerup-pa-plads-i-sassuolo)
Jeg tror klubben har en holdning. Hvis der er at Badji bliver god nok, skal han da prøves af. Men det er også en vigtig position, så det er svært at leve med en halvsæson uden sportsligt formål, fordi Badji - der kommer fra højere sportsligt niveau - skal køre med støttehjul en periode.
Det er ikke realistisk at betale 30 mio for en angriber, jeg opererer med 20. Men det er vigtigere at finde en der kan spille, end at spare 5 mio.
Det øjeblik man siger farvel til PM, skal der en 9'er ind, så man har to til pladsen.
Du vil købe en ny hurtig angriber - og det kan jeg måske godt se pointen i. Men vi skal igen huske, at vi i Bech og potentielt Badji (!) har spillere, der kan blive store transferobjekter med rette udvikling. Og den udvikling kræver adgang til spilletid.
Enig mht spilletid, og det er derfor jeg har det svært med Gyamfi, selvom jeg også bliver begejstret ved tanken om, hvad han evt kan blive til. Der mangler en hurtig angriber / en der kan afløse Bech når han kører tør. Jeg tror ikke på det er Badji.
Bottom line: Jeg tror ikke en skid på, at man kan spille godt med et mælketandshold. Men vi skal skabe plads til spilletid i større omfang til flere yngre spillere, og vi skal hen, hvor vi reelt prøver de unge af, før vi kasserer dem.
Spillere, der skal investeres spilletid i (i den nuværende trup) er Bech, AJ, Kahl, Badji, Andersen og Callø. De er ikke purunge, men de er de spillere, der kan udvikles på lige nu. Indkøb skal ikke skubbe de spillere længere fra en startplads (1. til 2. valg, fra 2. valg til 3. valg)
Du mangler Bach.
Jeg kan følge dig. Min liste er også mere ønske- end dosmer-seddel. Der er nogle områder der skal adresseres. Hvis man tror på Badji, kan 9'eren udskydes. Er Bach værd at satse på, så gør det.
Jeg ser Andersen som oplagt 1. Reserve til Beijmo. Sælger man Beijmo, er det mere interessant hvad der så sker. Men i en 4-back kan både Dalsgaard og Mølgaard være backup for Andersen.
Jeg tror vi ser det samme, med lidt forskellige vinkler. Jeg siger at hvis vinduet i sommers fejlede, må man rette op på det, så strategien kan fastholdes med begrænset sportslig effekt.
Du siger at strategien må holdes og nu er der købt, så de må prøves af og gives en fair chance, også selvom det måske koster en placering.
Min antagelse er teamet har en god ide, og jeg prøver at gætte deres vurdering i min tilgang. Hvis de er reelt i tvivl, hælder jeg mere til din tilgang.