New posts

Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 159K
Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025
Freyr Alexandersson der er ny træner i Brann udtaler sig lidt om (den påståede) AGF interesse i Aune Heggebø

Tror det er taget ud fra denne artikel

Gud, kan han blive værdifuld!? Så er der ingen grund til at kritisere noget, eller forholde sig til hans udvikling.

Kan i ikke enten ignorere, eller forholde jer til, om det går som planlagt/forventet med Gyamfi. Det er dét, jeg forholder mig til.

Jeg synes Gyamfi var en spændende transfer, men også for langt fra holdet til reelt at være investeringen værd. Det betyder ikke jeg håber han bliver en fiasko eller kun leder efter det negative. Men jeg bliver irriteret når hvad der ligner et setback bliver forsøgt og ignoreret, fordi man vil fastholde det rosenrøde narrativ.

Jeg bliver omvendt lidt irriteret over manglende tålmodighed
Han har lige rundet de seks måneder i klubben.
Hvor havde du forventet at han var på nuværende tidspunkt?

Jeg havde da selv håbet på at han havde fået nogle flere ind indhop i ligaen, men ser det ikke som nogen katastrofe, at vi først ser mere til ham i næste sæson.

Vi skal selvfølgelig ikke ud i en ny Gift Links case, hvor han uagtet af det høje niveau i dag, tog alt for lang tid om at komme dertil. Vel tæt på fire år.

Vi skal dog heller ikke forvente at vi har lavet en mirakelhandel hver gang og pludselig har en 20 årig angriber, der banker kasser ind og ligner det næste storsalg.

Jeg har langt mindre tålmodighed med Badji, der er købt til at slå til nu.
Ham vil jeg gerne snart se mål fra (og mere spilletid)

Kan i ikke enten ignorere, eller forholde jer til, om det går som planlagt/forventet med Gyamfi. Det er dét, jeg forholder mig til.
Vi kan vel ikke rigtig sidde her og fælde dom over, hvilken plan/forventning man havde i klubben. Jeg tror ligesom dig, at man havde nogle forhåbninger om, at han kunne udvikle sig hurtigt i et mere professionelt setup, men jeg håber da, at man også var realister i klubben. Det var jo i hvert fald den realistiske retorik man havde, da man præsenterede ham.

Klubben har tydeligvis heller ikke givet op på ham, for så havde vi jo bare enten ladet ham gå til AaB, som var interesseret, eller fundet en køber et andet sted. Lad os håbe at han nu brænder 1. division af i nogle mere trygge omgivelser.

AGF er tydeligvis meget opmærksomme på angribersituationen.

Emmery, Sauer og Duelund får alle 2x45 min i de to første træningskampe til at bevise, at de kan klare jobbet.
Ellers virker det helt sikkert, at der kommer en ny spiller ind i vinduets sidste dage.

AGF er tydeligvis meget opmærksomme på angribersituationen.

Emmery, Sauer og Duelund får alle 2x45 min i de to første træningskampe til at bevise, at de kan klare jobbet.
Ellers virker det helt sikkert, at der kommer en ny spiller ind i vinduets sidste dage.

HVIS der skal en ny angriber ind, så tror jeg allerede den beslutning er truffet. Det begynder de næppe og arbejde på efter de første par træningskampe. Hvis eks det er Aune Heggebø man vil have, så er de begyndt og arbejde på den case.....tror jeg

HVIS der skal en ny angriber ind, så tror jeg allerede den beslutning er truffet. Det begynder de næppe og arbejde på efter de første par træningskampe. Hvis eks det er Aune Heggebø man vil have, så er de begyndt og arbejde på den case.....tror jeg
Af samme årsag, så tror jeg faktisk ikke, at man pt arbejder på et indkøb lige nu.
De tre får chancen, hvor fedt ville det ikke lige være, hvis en af de to unge brænder totalt igennem.

Og hvis Uwe efter de to træningskampe ikke har troen på dem, så bliver der lavet et panik-lejemål for resten af sæsonen.

Af samme årsag, så tror jeg faktisk ikke, at man pt arbejder på et indkøb lige nu.
De tre får chancen, hvor fedt ville det ikke lige være, hvis en af de to unge brænder totalt igennem.

Og hvis Uwe efter de to træningskampe ikke har troen på dem, så bliver der lavet et panik-lejemål for resten af sæsonen.
Transfervinduet lukker om 14 dage. Derfor tror jeg ikke på, at evt indkøb af ny angriber afhænger af Sauer, Duelund og andre.

Jeg har meget svært ved at se to træningskampe tidligt i en vinteropstart kan afgøre om især de to unge kan regnes med i superligaen. Jeg tror det ikke helt. Duelund handler nok mest af alt om at vise han har fysikken. Vi ved jo han har teknikken. Personligt vil jeg gerne have en ny, udlejende unge og have Duelund som en joker.

Er debatten herinde igen tippet fra "vi spiller med alt for få talenter" til "vi skal altså have nogle erfarne 1:1 erstatninger til vores stamspillere" fasen?

Vi har Patrick. Den mest scorende i 2024 i SL. Og en lovende yngre Youssouph Badji, der ikke er prøvet af endnu, men som man har indkøbt dyrt som erstatning for Patrick.

Hvis man herinde ikke vil tro på Badji, hvad så? Det er altså ikke realistisk at få en yngre spiller med en endnu bedre track record til AGF til 9'er pladsen.

Vi kigger ind i et forår, hvor top 6 er rimeligt sikker, og top 2 til gengæld er temmelig usandsynlig. Hvis man mener det mindste med at spille mere flere yngre talenter, så er det altså her, man IKKE køber for 15 mio. kr 25 årig angriber med et par gode år i Norge - men giver Badji chancen.

Er debatten herinde igen tippet fra "vi spiller med alt for få talenter" til "vi skal altså have nogle erfarne 1:1 erstatninger til vores stamspillere" fasen?

Vi har Patrick. Den mest scorende i 2024 i SL. Og en lovende yngre Youssouph Badji, der ikke er prøvet af endnu, men som man har indkøbt dyrt som erstatning for Patrick.

Hvis man herinde ikke vil tro på Badji, hvad så? Det er altså ikke realistisk at få en yngre spiller med en endnu bedre track record til AGF til 9'er pladsen.

Vi kigger ind i et forår, hvor top 6 er rimeligt sikker, og top 2 til gengæld er temmelig usandsynlig. Hvis man mener det mindste med at spille mere flere yngre talenter, så er det altså her, man IKKE køber for 15 mio. kr 25 årig angriber med et par gode år i Norge - men giver Badji chancen.
Nu ved jeg ikke om det var et svar til mig

Min pointe var blot, at HVIS man vil hente en ny angriber ind. Så tror jeg det er noget der allerede er igangsat, og ikke noget 2 træningskampe her i starten ændre på.

Men min min egen holdning er dog, at jeg har svært ved og se Sauer som reel mulighed som alternativ til Bech.....der tror jeg langt mere på Duen. Badji begyndte og vise en smule i de sidste par kampe mod BIF, så ham er jeg også spændt på. Og ift Paddy, uanset hvordan man vender og drejer det, så holder han ikke for evigt så derfor er det IMO mere end rimeligt og diskutere mulige fremtidige løsninger

Og uanset om Badji er tænkt som direkte erstatning for Paddy eller ej, så kommer vi stadig i bekneb, antalsmæssigt, den dag Paddy stopper i AGF.

Nu ved jeg ikke om det var et svar til mig

Min pointe var blot, at HVIS man vil hente en ny angriber ind. Så tror jeg det er noget der allerede er igangsat, og ikke noget 2 træningskampe her i starten ændre på.

Men min min egen holdning er dog, at jeg har svært ved og se Sauer som reel mulighed som alternativ til Bech.....der tror jeg langt mere på Duen. Badji begyndte og vise en smule i de sidste par kampe mod BIF, så ham er jeg også spændt på. Og ift Paddy, uanset hvordan man vender og drejer det, så holder han ikke for evigt så derfor er det IMO mere end rimeligt og diskutere mulige fremtidige løsninger
Det var ikke til dig, men mere bredt til debatten om, at nu skal den store indkøbspung altså åbnes, fordi spiller X og Y er aldrende og skal erstattes 1:1.

Det tror jeg ikke, er formålstjenstligt. Måske er det allerbedste, at man giver sig tid til at afprøve den talentmasse man har i klubben i et forår, der altså trods alt ikke er rigtigt spændende.

Det var ikke til dig, men mere bredt til debatten om, at nu skal den store indkøbspung altså åbnes, fordi spiller X og Y er aldrende og skal erstattes 1:1.

Det tror jeg ikke, er formålstjenstligt. Måske er det allerbedste, at man giver sig tid til at afprøve den talentmasse man har i klubben i et forår, der altså trods alt ikke er rigtigt spændende.
Det er jeg sådan set enig i.....syntes dog det er svært og se hvem der skal komme nedefra og banke på til superligatruppen. Dem der er, er så så unge, at der går nogle år endnu.
Som nævnt viste Badji en smule til sidst, men syntes godt nok der er lang vej igen, og han har personligt skuffet mig mere, end hvad Gyamfi har gjort.

Back