Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 129K
Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025
Den meget, meget troværdige kilde - Football Manager - har Serra til 250.000 pr. måned, Haugen til godt og vel det halve.

Tror desværre Serra bliver sværere at afhænde i virkeligheden end han var i FM (på banen et par kampe, et par hovedstødsmål og vupti, så røg han afsted til 10 mio til OB, hvor han bombede løs...) - og der er nok desværre også en omvendt sammenhæng mellem høj løn og villighed til at ophæve kontrakt.

Haugen tror jeg er en nemmere case - ham bør vi kunne få 3-5 mio for.

Dermed også sagt, at jeg ikke tror nogen af dem har en fremtid i klubben. Nogle dyre 'forbiere' for den gode SIB.

/W
CV kan forhåbentlig gøre det noget bedre i offensiven. Tænk at RFC spiste Tammer Bany af med en månedsløn på 30.000 kr og så solgte ham året efter til 30 mio. Det havde været sjovere 😉.

CV kan forhåbentlig gøre det noget bedre i offensiven. Tænk at RFC spiste Tammer Bany af med en månedsløn på 30.000 kr og så solgte ham året efter til 30 mio. Det havde været sjovere 😉.

Nu skal vi trods alt ikke glemme, at SIB hentede Anderson, MEM, Beijmo, Bech og Arnstad som alle er relativt habile i vores offensiv. Hertil kommer Badji som jo i hvert fakd ser spændende ud.

Den eneste der for nylig fik en forlængelse er Paddy. Og så kan man høre, at der er noget i gang med Hansen. Men der er ingen meldinger om hverken Akoto, Power eller Duelund, hvoraf især førstnævnte faktisk får pænt med spilletid. Mon der kører en gang: Nu må vi se de næste par måneder? Må være ret underligt for spillerne, når de allerede nu kan skrive nye kontrakter andre steder. Håber der er en værdig dialog. Det er spillere, der alle ville kunne gøre sig i mindre superligaklubber. Fantastisk at der tilsyneladende er så meget ro på i spillertruppen 🙂.

Jeg synes bestemt, at AGF kan leve med risikoen i, at Akoto, Power og Duelund finder en anden arbejdsgiver.

Det giver god mening, at man ser foråret an for alle tre spilleres vedkommende.
Helt enig. Det er alle spillere der ikke har spillet meget, og på ingen måder har været pengene værd, og ret beset bør de alle være på de yderste mandater i truppen. De bliver nemme at erstatte og mon ikke CV har samme tankegang. Dem kan man sagtens se tiden an på og det gælder sådan set også Brandhof. Det er udpræget positivt for os.

Jeg synes bestemt, at AGF kan leve med risikoen i, at Akoto, Power og Duelund finder en anden arbejdsgiver.

Det giver god mening, at man ser foråret an for alle tre spilleres vedkommende.
Jeg har stadigvaek et romantisk (naivt maaske) haab om at Duelund kommer sig helt og bliver en superliga profil hos os.
Akoto har fine momenter men, hver eneste gang han gik i graesset i soendags, taenke jeg - ny skade ny pause.
Poweren synes jeg er svaerere at vurdere.

Jeg kan næsten ikke være mere uenig i din tilgang. Men det er jo også meningen med et debatforum, at meninger skal brydes.

Du vil købe en Links-konkurrent gerne oppe i årene. Fair nok, men så opgiver man i så fald Tobias Bach totalt.
Du vil købe en ny CB - og skubbe AJ, Kahl og Callø længere fra spilletid. Det er i mine øjne helt på månen.
Du vil købe en ny Paddy med højere niveau end Badji og samme alder. Det er i mine øjne simpelthen ikke realistisk. Sassuolo har lige betalt 37 mille for en 22 årig ukendt dansker med 4 mål i alsvenskan. Vi bliver i min verden nødt til at afprøve Badji mere, før vi opgiver den investering (https://bold.dk/fodbold/stillinger/...nsk-journalist-skjellerup-pa-plads-i-sassuolo)
Du vil købe en ny hurtig angriber - og det kan jeg måske godt se pointen i. Men vi skal igen huske, at vi i Bech og potentielt Badji (!) har spillere, der kan blive store transferobjekter med rette udvikling. Og den udvikling kræver adgang til spilletid.

Bottom line: Jeg tror ikke en skid på, at man kan spille godt med et mælketandshold. Men vi skal skabe plads til spilletid i større omfang til flere yngre spillere, og vi skal hen, hvor vi reelt prøver de unge af, før vi kasserer dem.

Spillere, der skal investeres spilletid i (i den nuværende trup) er Bech, AJ, Kahl, Badji, Andersen og Callø. De er ikke purunge, men de er de spillere, der kan udvikles på lige nu. Indkøb skal ikke skubbe de spillere længere fra en startplads (1. til 2. valg, fra 2. valg til 3. valg)
Jeg kunne godt lide dette svar. Jeg var på resultater nu-holdet og klar til at købe ind i vinters, selvom det ville blive dyrt og gå ud over truppens talentfulde. Min bekymring var kvaliteten her og nu.

Svaret er godt. Vi er ikke enige, men fokus på de unge i truppen er en gangbar løsning.

Jeg er ærgerlig over klubben undlod at handle. Men jeg sad ikke med nogen særlig indsigt. Men var de manglende handler fordi der manglede penge, gode muligheder, eller fordi man troede holdet var på plads? Nu bliver der med stor sandsynlighed handlet.

Jeg er spændt på om CV kan forene talent og resultater bedre end hidtil.

Similar content Most view View more
Back