New posts

Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 159K
Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025
Helt enig. Det er utroligt svært at få noget positivt ud af den historie.

Havde man købt Gyamfi og med det samme udlejet ham til Hobro resten af sæsonen, kunne man sige man hentede ham med det lange lys aktiveret.

Nu har man haft ham et halvt år, konstateret han er langt fra spilletid og lejet ham ud igen. Og til Hobro hvor han havde en fri rolle - det der får ham til at fremstå sexy, men intet gør for at udvikle ham taktisk.

Gyamfi var et spændende sats, men som det ser ud nu, en stor fiasko.

Er der nogen der tror på han til sommer er tættere på at kunne komme tilbage til truppen hos AGF?

Jeg vil meget gerne tolke det positivt, men det her er for mig også en klar indikation på Gyamfi er en del af årsagen SIB er fortid.
Yikes, tålmodigheden er kort! Det er mennesker, ikke robotter. Fodboldevner er altså kun én del af ligningen.

Ja han var dyr, men spidskompetencer er det dyreste i fodbold og alle siger at hans er vilde! Men hvis ikke mennesket Richmond er i balance og har overskud, kan det være meget svært at bygge resten på.

Hvis han kan få et halvt års seniorfodbold mere på hvor han lærer landet, kulturen, maden, aarhus, vejret osv bedre at kende, kan det være vi får en mere hel Richie tilbage på den anden side, der er et bedre sted i forhold til at lære nyt.

Yikes, tålmodigheden er kort! Det er mennesker, ikke robotter. Fodboldevner er altså kun én del af ligningen.

Ja han var dyr, men spidskompetencer er det dyreste i fodbold og alle siger at hans er vilde! Men hvis ikke mennesket Richmond er i balance og har overskud, kan det være meget svært at bygge resten på.

Hvis han kan få et halvt års seniorfodbold mere på hvor han lærer landet, kulturen, maden, aarhus, vejret osv bedre at kende, kan det være vi får en mere hel Richie tilbage på den anden side, der er et bedre sted i forhold til at lære nyt.

Meget enig. Drengen har samlet et års erfaring med seniorfodbold. Og man kunne jo forestille sig, at man havde lavet en aftale med Gyamfi og Hobro om, at man skal arbejde på den taktiske skoling under udlejen.

• Like
Reactions: fsc
Når man har Richmond i folden skal man naturligvis gøre det bedste for ham.

Det der med de er mennesker osv er helt rigtigt. Det virker samtidig hult, når man taler om hvilke egenskaber man har købt ham på. Vi er enige i der skal være styr på de menneskelige værdier.

Men kan vi ikke komme ud over det gejl om at jeg er ond og kalkulerede, mens dem der håber det bedste, fordi så kan AGsf sælge ham dyrt, er de reneste humanister.

Det er en case. Jeg gør opmærksom på man må være et helt andet sted end man forventede da man købte ham. Det gør ikke Richmond til en dårlig person, ligesom det ikke får mig til at hade ham eller ønske ham andet end det bedste. Men det får SIB til at se lidt skidt ud, fordi han brugte af transfermidlerne på noget, der pt er væsentligt længere fra det ønskede, end man havde forudset.

Meget enig. Drengen har samlet et års erfaring med seniorfodbold. Og man kunne jo forestille sig, at man havde lavet en aftale med Gyamfi og Hobro om, at man skal arbejde på den taktiske skoling under udlejen.
Men det ændrer ikke på at det er mærkværdig transfer. Det er naturligvis fint at man forsøge at løse det, men der er alt alt for mange usikkerheder til at forsvare 9 mio lige nu

Men det ændrer ikke på at det er mærkværdig transfer. Det er naturligvis fint at man forsøge at løse det, men der er alt alt for mange usikkerheder til at forsvare 9 mio lige nu

Hvordan mærkværdigt?

Store offensive talenter, der viser potentiale ala det Gyamfi viste i Hobro koster den slags i dagens marked og strategisk er det naturligt, at AGF skal forsøge den slags handler.

Vores konkurrenter gør det samme og til endnu større penge. Nogle gange lykkes de ikke, andre gange bliver det kæmpesalg.

AGF kommer til at lave flere af den slags handler i de kommende år - og det er et sundhedstegn.

Det der med de er mennesker osv er helt rigtigt. Det virker samtidig hult, når man taler om hvilke egenskaber man har købt ham på. Vi er enige i der skal være styr på de menneskelige værdier.
Jeg taler ikke om menneskelige værdier, jeg taler om trivsel. Det er 1 år siden han forlod afrika til kolde, lille Danmark, og efter et halvt år fik han en kæmpetransfer og en masse pres. Jeg kan sgu godt forstå en ung knægt uden netværk ikke nødvendigvis er det mest optimale sted, når der begynder at komme modgang.

Men kan vi ikke komme ud over det gejl om at jeg er ond og kalkulerede, mens dem der håber det bedste, fordi så kan AGsf sælge ham dyrt, er de reneste humanister.

Med mindre jeg har misset noget andet ovenover, så står den for egen regning!

Rygtet går nu på 11mio, men dem betalte vi for det gamble at en fyr med hans fysik kan eksplodere, og vi havde ikke råd til at vente. Og 11mio er småpenge i moderne fodbold - også i DK!

Hvis ikke vi er der hvor vi har råd til at kikse en transfer på 1-2mio euro mindst én gang om året så har vi absolut ingen plads ved bordet ved de store drenge!

Hvordan mærkværdigt?

Store offensive talenter, der viser potentiale ala det Gyamfi viste i Hobro koster den slags i dagens marked og strategisk er det naturligt, at AGF skal forsøge den slags handler.

Vores konkurrenter gør det samme og til endnu større penge. Nogle gange lykkes de ikke, andre gange bliver det kæmpesalg.

AGF kommer til at lave flere af den slags handler i de kommende år - og det er et sundhedstegn.
Den er ikke mærkværdig, hvis man som du, justerer casen omkring købet til at passe med dagens udvikling. I min optik giver det pludselig mening at Bodø trak sig da prisen kom op på de omkring 10 mio. Køb i den størrelsesorden bør som minimum være trupspillere i alle superliga klubber. Gyamfi kan ikke komme i truppen!!

Jeg siger ikke Gyamfi ikke kan blive 100 mio værd, jeg siger at han var for dyr i forhold til hans reelle niveau.

Rygtet går nu på 11mio, men dem betalte vi for det gamble at en fyr med hans fysik kan eksplodere, og vi havde ikke råd til at vente. Og 11mio er småpenge i moderne fodbold - også i DK!

Hvis ikke vi er der hvor vi har råd til at kikse en transfer på 1-2mio euro mindst én gang om året så har vi absolut ingen plads ved bordet ved de store drenge!
Jeg er ok med at gamble lidt ind i mellem. Men det har været en kamp at få lov til at kalde det et bust, selvom jeg synes alle tegn peger i den retning.

Det er fantastisk hvis Gyamfi finder glæden (igen?) ved at vende tilbage til Hobro, og selv hvis han skulle forlade AGF, håber jeg da han får en fin karriere.

Jeg er ærgerlig over man blev SÅ overrasket over Gyamfis tilstand. Hvis man vidste han var langt fra, skulle han jo have været startet med 6-12 måneders udlån.

Problemet er er transfervindue, hvor man fik en ny 1. Målmand direkte ind på bænken, 2 angribere ind, der stort set ikke spillede nogen rolle. Og et midtbanetalent med fint cv, der ikke rigtigt har vist hvorfor man skal være begejstret for det køb.

Hvad er indvindingen mod min kommentar til udlejningen?

Jeg tror stadig AGF har gode muligheder, men der er nogle uklarheder og formentlig behov for at handle. Jeg råber ikke på en fyring af sportschef eller lignende - det han de selv sørget for.

Jeg konstaterer, ift Gyamfi, at man gamblede med en ung uprøvet spiller, og nu mangler man stadig en hurtig angriber, der rent faktisk kan benyttes af AGF. Dertil føjede jeg, at jeg ikke tror udlejningen er nogen oplagt vej til startopstillingen hos AGF.

Vi er måske enige. Hvis Gyamfi har gavn af udlejningen er det godt. Jeg kan bare ikke se det er i modsætning til det jeg skrev

Jeg kan sgu godt forstå en ung knægt uden netværk ikke nødvendigvis er det mest optimale sted, når der begynder at komme modgang.

Jeg har ikke interesse i en stor ordveksling. Jeg forstod bare ikke det indlæg som kontrast til mit indlæg.

Vi ønsker alle han bliver et hit og måske er forskellen et ønske om at skærme ham vs et forsøg på at evaluere hvor spillerne reelt står.

Enhver case er forskellig men skal jeg sammenligne Gyamfi med Links, så har jeg nemmere ved at se Gyamfis spidskompetencer end jeg havde med Links i sin tid og Links er da gået hen og blevet pengene værd - som var en af de største indkøb dengang - og mere til.
Ingen ved om Gyamfi ender som Bisseck eller Haugen men han har i hvert fald en meget efterspurgt spidskompetence som en spiller enten har eller ikke har og det er fart.

Hvis hans største problem er manglende taktisk forståelse, er jeg meget tryg ved at han ender som en god case.

Enig og forhåbentligt. En strategi kan godt være rigtig selvom én case viser sig at være en fiasko.

Enhver case er forskellig men skal jeg sammenligne Gyamfi med Links, så har jeg nemmere ved at se Gyamfis spidskompetencer end jeg havde med Links i sin tid og Links er da gået hen og blevet pengene værd - som var en af de største indkøb dengang - og mere til.
Ingen ved om Gyamfi ender som Bisseck eller Haugen men han har i hvert fald en meget efterspurgt spidskompetence som en spiller enten har eller ikke har og det er fart.

Hvis hans største problem er manglende taktisk forståelse, er jeg meget tryg ved at han ender som en god case.

Enig og forhåbentligt. En strategi kan godt være rigtig selvom én case viser sig at være en fiasko.

Meget enig.
Ift Links, så var en af hans største forcer ved ankomst dog, at han var langt mere "skolet" end Bundu var, og Gyamfi måske er.
Men enig ift det med spidskompetencerne, for Links er hurtig uden bold, men slog ikke til som kantspiller. Bl.a. fordi han spillede i venstre side i Sydafrika, og David brugte ham i højre side da han ville have Links til at trække ind i banen og afslutte. Og i højre side var hans indlæg slet heller ikke så gode - og han sparkede ikke dødbolde da vi havde Sana, Højer og andre.

Den rolle han har nu - er også kommet via mere ansvar - såvel som dygtiggørelse.
Men et godt venstreben synes jeg altid han har haft faktisk. Det kom bare ikke til udtryk i lang tid.

Tilbage til Gyamfi, så er jeg mere nervøs for - at Links og især Bundu kom ind på AGF-hold, der var "et andet sted", og hvor de kunne spilles nemmere ind, da konkurrencen ikke var vildt hård. I Links' første halve år spillede han næsten ikke -da Bundu gav den gas, og vi også havde Thorsteinsson og Lunding mm.

Vi må se hvad Gyamfi kan blive til - når han har vænnet sig til dansk fodbold.

Hvis vi ser på unge spillere købt, så er Gyamfis kompetencer klare. Kahls er mere diffuse. Bech ligeså. JJA ligner også en med klare spidskompetencer.

Udfordringen er, at spillerne skal være gode nok til rent faktisk at spille.

Største udfordring er vel, at han er et godt stykke fra at kunne spille. Jeg tør ikke vurdere hvor langt han er fra, eller hvor svært det er at løse.

Meget enig. Jeg håber dog der er mulighed for at styrke førsteholdet også, hvis vi skal til at betale relativt store transfers for spillere til ungdomsholdet.

Måske er uenigheden mest en strid om ord. Jeg kan godt se hvorfor man har omfattet interesse for Gyamfi. Men jeg har meget svært ved at begejstres for køb der ikke kan bruges på førsteholdet, og i særdeleshed for at begynde at tale om deres fremtidige succes før man har set dem levere brugbare minutter på banen.

Meget enig.
Ift Links, så var en af hans største forcer ved ankomst dog, at han var langt mere "skolet" end Bundu var, og Gyamfi måske er.
Men enig ift det med spidskompetencerne, for Links er hurtig uden bold, men slog ikke til som kantspiller. Bl.a. fordi han spillede i venstre side i Sydafrika, og David brugte ham i højre side da han ville have Links til at trække ind i banen og afslutte. Og i højre side var hans indlæg slet heller ikke så gode - og han sparkede ikke dødbolde da vi havde Sana, Højer og andre.

Den rolle han har nu - er også kommet via mere ansvar - såvel som dygtiggørelse.
Men et godt venstreben synes jeg altid han har haft faktisk. Det kom bare ikke til udtryk i lang tid.

Tilbage til Gyamfi, så er jeg mere nervøs for - at Links og især Bundu kom ind på AGF-hold, der var "et andet sted", og hvor de kunne spilles nemmere ind, da konkurrencen ikke var vildt hård. I Links' første halve år spillede han næsten ikke -da Bundu gav den gas, og vi også havde Thorsteinsson og Lunding mm.

Vi må se hvad Gyamfi kan blive til - når han har vænnet sig til dansk fodbold.
Man kan også vende den lidt om.

Jeg tror AGF har tabt mange talenter på gulvet henover årerne, fordi der var masser af pladser de kunne komme ind på.

Jeg tror f.eks Arnstad er kommet så utrolig godt ind på holdet fordi det netop er så sammentømret. Fordi 1 ud af 11 brikker ikke gør en forskel, når de 10 andre kender deres rolle og kender deres opgaver på rygraden.

Men man skal være god for at komme ind, og gribe chancen når den så kommer.

Måske er uenigheden mest en strid om ord. Jeg kan godt se hvorfor man har omfattet interesse for Gyamfi. Men jeg har meget svært ved at begejstres for køb der ikke kan bruges på førsteholdet, og i særdeleshed for at begynde at tale om deres fremtidige succes før man har set dem levere brugbare minutter på banen.
Jeg synes i hvert fald du drager nogle ret brede negative konklusioner på et noget spekulativt grundlag.

“Jeg er ærgerlig over man blev SÅ overrasket over Gyamfis tilstand. Hvis man vidste han var langt fra, skulle han jo have været startet med 6-12 måneders udlån.”
“Jeg er ok med at gamble lidt ind i mellem. Men det har været en kamp at få lov til at kalde det et bust, selvom jeg synes alle tegn peger i den retning.”
“Jeg er ærgerlig over man blev SÅ overrasket over Gyamfis tilstand. Hvis man vidste han var langt fra, skulle han jo have været startet med 6-12 måneders udlån.”

Hvorfor skulle man ikke have forventet at den her unge spiller fra et akademi i Afrika, der lige havde fået en halvsæson i førstedivision, nok skulle bruge lidt tid? At man under alle omstændigheder ville have ham i klubben i efteråret for at se ham nærmere an og se hvor meget man kunne flytte ham inden man besluttede om han eventuelt skulle ud et sted og få lidt flere kampe? Der er helt sikkert en handel med ekstra risiko og mulighed for gevinst, men jo ikke sådan at det er en lykkepose hvor man intet har vidst på forhånd. Det er ikke sikkert det lykkes ham at tage næste skridt, men jeg kan ikke se hvad det er i klubbens handlinger der indikerer at de er blevet taget på sengen og deler din konklusion. Eller sagt på en anden måde er det ikke sikkert at man i klubben regnede med at folk skulle begejstres på det her tidspunkt.

Man kan godt have været utilfreds med det sportslige udbytte af sommerens vindue, selvom jeg ikke tror lige den her handel vil være noget væsentligt element i det. Det kan man måske prøve at udlede ud af ændringer i scouting-afdelingen i den nærmeste tid. Det er under alle omstændigheder under udvikling og det kan være at der skal ske noget på det niveau fordi CV rykker ind på direktionsgangen, men kommer der en ny ind for at lede det, kan det være der kommer nogle udtalelser der peger i retning af at man synes man har fået for lidt for pengene.

Jeg synes i hvert fald du drager nogle ret brede negative konklusioner på et noget spekulativt grundlag.

Hvorfor skulle man ikke have forventet at den her unge spiller fra et akademi i Afrika, der lige havde fået en halvsæson i første division, nok skulle bruge lidt tid? At man under alle omstændigheder ville have ham i klubben i efteråret for at se ham nærmere an og se hvor meget man kunne flytte ham inden man besluttede om han eventuelt skulle ud et sted og få lidt flere kampe?

Jeg medgiver der er en lidt negativ vinkel, men det er i forhold til den case jeg antog man hentede ud fra.

Det du er ude i lyder for mig som en efterrationalisering. Vi har betalt 9-11 mio for en spiller til akademiet. Jeg ville være lidt mere presset over Egbedi, hvis hans plads var på bekostning af førsteholdet.

Jeg er ok med et langsigtet perspektiv, men synes det er et problem at skulle leje ham ud nu, fordi det indikerer han er længere fra holdet end forventet og fordi hvis der bare var taktisk skoling, tror jeg det læres bedst hos AGF.

Han er vildt ung, så 1-2 'fjumreår' er ok, hvis han kommer til AGF og bliver god derefter. Jeg synes bedre ikke det var det man fik stillet i udsigt da han blev hentet.

Et forår med jævnlige indhop ville være helt ok i min bog, fordi så er man på rette spor.

Det gavner ham helt sikkert også med mere spilletid i Hobro, men ville man foretrække fx 2,5 timers spilletid for AGF i foråret (6 indhop) over noget nær fuld spilletid hos Hobro?

Jeg medgiver der er en lidt negativ vinkel, men det er i forhold til den case jeg antog man hentede ud fra.

Det du er ude i lyder for mig som en efterrationalisering. Vi har betalt 9-11 mio for en spiller til akademiet. Jeg ville være lidt mere presset over Egbedi, hvis hans plads var på bekostning af førsteholdet.

Jeg er ok med et langsigtet perspektiv, men synes det er et problem at skulle leje ham ud nu, fordi det indikerer han er længere fra holdet end forventet og fordi hvis der bare var taktisk skoling, tror jeg det læres bedst hos AGF.

Han er vildt ung, så 1-2 'fjumreår' er ok, hvis han kommer til AGF og bliver god derefter. Jeg synes bedre ikke det var det man fik stillet i udsigt da han blev hentet.

Et forår med jævnlige indhop ville være helt ok i min bog, fordi så er man på rette spor.

Det gavner ham helt sikkert også med mere spilletid i Hobro, men ville man foretrække fx 2,5 timers spilletid for AGF i foråret (6 indhop) over noget nær fuld spilletid hos Hobro?

Uwe har udtalt at man helst ville beholde ham i klubben, altså fra hans træner vinkel, da han hurtigere ville lære det taktiskte og blive mere skolet her i AGF.
Men hvis spilleren er utilfreds og gerne vil spille kampe, så handler det også om at holde ham glad, og hvis de 6 måneder i Hobro giver ham blod på tanden og selvtillid, så er det godt givet ud.

Det blev også sagt da man hentede ham, at det var med det lange perspektiv og at han stadig skulle lære.. Herregud han har knap nok spillet seniorfodbold.. HAn er en MEGET usleben diamant.
De 9-11 mio. er en langtidsinvestering, og skal også ses i det perspektiv, og ikke som en her og nu investering.

Hvis Gyamfi bliver det, som hans fysiske pakke indikere, så snakker vi ikke kun salg omkring 20-25 mio. Men tættere på 50.
- HVIS!

Gud, kan han blive værdifuld!? Så er der ingen grund til at kritisere noget, eller forholde sig til hans udvikling.

Kan i ikke enten ignorere, eller forholde jer til, om det går som planlagt/forventet med Gyamfi. Det er dét, jeg forholder mig til.

Jeg synes Gyamfi var en spændende transfer, men også for langt fra holdet til reelt at være investeringen værd. Det betyder ikke jeg håber han bliver en fiasko eller kun leder efter det negative. Men jeg bliver irriteret når hvad der ligner et setback bliver forsøgt og ignoreret, fordi man vil fastholde det rosenrøde narrativ.

Om så Gyamfi kunne løbe fra Usain Bolt og kun var 16, kunne man vel stadig have en diskussion om, hvorvidt han udvikler sig efter planen eller ej? Og hvis han, 6 måneder efter et køb skal lejes ud for at få kamptræning, kan man så ikke tillade sig at påstå det er overraskende? Hvis målet var kamptræning, kunne man have købt og udlejet det første år. Havde man gjort det, var kommunikationen mere klar.

Jeg forventer at få flere belæringer om, af Gyamfi altså ikke er ret gammel og har spændende spidskompetencer. Og hvis han får lidt selvtillid og hygge hos Hobro, så kommer han tilbage og bliver et kæmpe hit, der kan sælges for store penge. Det er nemlig også den del jeg ikke forstår.

Back