New posts

Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 159K
Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025
Hvis han scorer 10+ mål deroppe i foråret, så er et ikke usansynligt, at dem vi var i konkurrence med vil betale mere end det vi betalte. Hvis han bekræfter spidskompetencerne og lægger på i forhold til det taktiske
Ja, vi slog jo til tidligt selvom der allerede var noget konkurrence der også har presset prisen lidt op. At han kun havde vist sig frem et par måneder gør selvfølgelig at risikoen er større, men der skal så heller ikke så meget bekræftelse af talentet til før prisen stiger.

Selvfølgelig kan han erstattes, men det vil altid være med en risiko og til hvilken pris. Lige nu ved vi hvad vi har, og der er andre områder der skal ændres først.
Jeg tror problemet både er hieraki, og måske den pakke man har ham på til. Betaler man ham en top 3 løn, og han så begynder at falde drastisk i niveau, så er budgettet stramt mht at få en ny spiller ind. Jeg tror vi nærmer os en skillevej med ham.

Acceptere han aflønning som en super sub, så er det en anden sag.

Jeg må sige, jeg ikke er fan af forlængelsen af MA. Som offensiv spiller er der alt for lidt slutprodukt og en af årsagerne er han afslutter for mange gange hvor sandsynligheden for en scoring er meget lavt. Han er heller ikke god som assistspiller.
Jeg håber forlængelsen er for at sikre en salgsværdi, for jeg må bare indrømme, jeg gerne ser ham solgt til sommer.

Vi skal også til at passe på med, at give for mange forlængelser til spillere som ikke kan sælges, for det er ikke billige kontrakter, der er blevet indgået det sidste årstid og vi kan ende i en situation, hvor flere begynder at sidde på bænken. Det er sportsligt perfekt men kan være en økonomisk hæmsko.
Forhåbentlig er der råd til det og de mange advarselslamper ledelsen har turneret med ikke er helt så slemme frem til det nye stadion.
Jeg er meget i tvivl om, hvorvidt MA er blevet en bedre spiller de sidste 3.5 år? Derfor er jeg også noget mere skeptisk anlagt

Selvfølgelig kan han erstattes, men det vil altid være med en risiko og til hvilken pris. Lige nu ved vi hvad vi har, og der er andre områder der skal ændres først.

Der er en risiko ved ethvert skift uanset pengetank men MAs slutprodukt er så lavt den megen spilletid og position i betragtning, at CV bør kunne finde en, der er bedre. MA er sikkert også gået op i løn, hvor han i forvejen lå blandt de bedste jvf. Bold.dk artiklen.

Men der er givetvis noget, vi ved, hvad vi har over den forlængelse men en no-brainer, synes jeg slet ikke, forlængelsen var. Det kan også tænkes, det har været med i overvejelsen, at PM måske snart skal ned i spilletid og så bevarer man kontinuiteten i offensiven med MA. En kontinuitet som kan vises sig at være vigtig, hvis Links eller Beijmo snart skal videre.

Delvis enig. Spillemæssigt er han klart en af de bedste men for mig er det bare et stort problem, han scorer og assisterer så lidt. Langt det meste af det centrale spil går igennem MA, så må man også forvente ja ligefrem kræve, han har et bedre slutprodukt.
Alt for mange angreb bliver ødelagt, fordi han afslutter fra imo håbløse positioner men som der tidligere har været diskuteret, kan de afslutninger også være et resultat af, han mangler afleveringsmuligheder.

Det er ikke fordi, jeg synes, forlængelsen er helt hen i vejret. Den kan sagtens forsvares.
Havde MA mere slutprodukt var han omvendt også for god til superligaen. Spillemæssigt er han i hvert fald en af vores bedste og det er jo set før, at spillere bliver klogere med alderen.

Men den primære grund til at jeg er glad for forlængelsen er primært relateret til kontinuitet og kultur. Tingager, NP og PM er alle over 30 og må forventes at blive faset ud over de næste par sæsoner (Tingager måske lidt senere) og de er om nogen stammen på holdet og gigantiske kulturbærere i klubben. Der er det vigtigt, at vi har næste led på plads, når den tid kommer og med MA og MEM på lange kontrakter har vi i hvert to af dem på plads. Så jeg ser forlængelsen som vigtig i et lidt bredere perspektiv end det der sker på banen.

For mig at se, var det en no brainer med MA, selvom jeg er enig i kritikken af hans slutprodukt. Det havde også været en no brainer at sælge ham, hvis der havde været den rigtige interesse. Men ikke at gøre nogle af delene i dette vindue, havde været problematisk.

MA er sammen med Links garant for dynamikken i vores spil, som jeg ser det. Hvis MA havde mere slutprodukt, spillede han ikke i AGF. Jeg tror egentlig ikke, han lige pludseligt finder væsentligt mere slutprodukt, men hans værdi for holdet ligger også i at skabe plads for de andre spillere og at have tredjesidste fod på bolden. Den del ser jeg ham som virkeligt god til.

Havde MA mere slutprodukt var han omvendt også for god til superligaen. Spillemæssigt er han i hvert fald en af vores bedste og det er jo set før, at spillere bliver klogere med alderen.

Hvis han havde fået mere slutprodukt, var han sikkert blevet solgt og mange rare millioner ned i klubkassen. Jeg håber bestemt også, han snart begynder at spille lidt mere med hovedet, for pt. synes jeg, han er en del af det offensive problem.
Vi så i august, hvor godt han kan spille og hvor meget det løfter offensiven men vi må kræve, han oftere viser det høje niveau, som den profil han (fortjent) er og bliver aflønnet som.

Men der er givetvis noget, vi ved, hvad vi har over den forlængelse men en no-brainer, synes jeg slet ikke, forlængelsen var. Det kan også tænkes, det har været med i overvejelsen, at PM måske snart skal ned i spilletid og så bevarer man kontinuiteten i offensiven med MA. En kontinuitet som kan vises sig at være vigtig, hvis Links eller Beijmo snart skal videre.
Den forandring der komme når PM udskiftes kan måske være med til at give MA mere slutprodukt. Det kan være det er ønsketænkning baseret på starten af denne sæson, men jeg sidder med en fornemmelse af at han på den ene side er vigtig for at vi har noget dynamik i offensiven og på den anden side lider under at det i for høj grad skal komme fra ham. Hvis begge angribere er mere bevægelige giver det måske lige den ekstra tid og plads eller en afleveringsmulighed mere. Skal det føre til flere assists skal den næste angriber dog naturligvis også stadig kunne score nogle mål.

Den forandring der komme når PM udskiftes kan måske være med til at give MA mere slutprodukt. Det kan være det er ønsketænkning baseret på starten af denne sæson, men jeg sidder med en fornemmelse af at han på den ene side er vigtig for at vi har noget dynamik i offensiven og på den anden side lider under at det i for høj grad skal komme fra ham. Hvis begge angribere er mere bevægelige giver det måske lige den ekstra tid og plads eller en afleveringsmulighed mere. Skal det føre til flere assists skal den næste angriber dog naturligvis også stadig kunne score nogle mål.
Er PM-hate sagaen nået til at det nu er hans skyld, at de andre spillere ikke har output 🤣🤣🤣

Det er den største omgang formulerings- og struktureringsmæssig kluddermor af en artikel jeg til dato har læst. Og der er ellers mange artikler om budet efterhånden... :)

Tænk at noget så relativt simpelt kan blive så svært at finde hoved og hale i for læseren.

Men stærkt med forlængelsen. Det er et vigtigt signal, at vi er nået dertil hvor vi kan holde på vores profiler og ikke automatisk er tvunget til at sælge dem eller lade dem gå gratis.

Det er den største omgang formulerings- og struktureringsmæssig kluddermor af en artikel jeg til dato har læst. Og der er ellers mange artikler om budet efterhånden... :)

Tænk at noget så relativt simpelt kan blive så svært at finde hoved og hale i for læseren.

Men stærkt med forlængelsen. Det er et vigtigt signal, at vi er nået dertil hvor vi kan holde på vores profiler og ikke automatisk er tvunget til at sælge dem eller lade dem gå gratis.
Nu skal den ikke køres OT med det, men jeg hæftede mig ved,

"Mikael Anderson vil fortsætte med at gøre livet surt for aarhusianernes modstandere i lang tid endnu.

AGF har gjort det igen."

Jeg er nød til at tjekke om han formulerer sig på samme måde generelt, sådan lidt fan-agtigt værdiladet, der virker underligt selvom det er positivt.

- AaB er stadig en rival
- AaB spiller Superliga og kæmper mod nedrykning
- Gyamfi skal have spilletid
- Det kan han få i en klub på lidt lavere niveau, som i forvejen har tillid til ham.

Jeg synes sgu, det er perfekt. Han blevet skolet hårdt i et halvt år. Nu skal der spilletid og -glæde til; så kan han vende retur til sommer med fornyet gåpåmod og forhåbentlig en masse momentum.
- Hobro skal ikke have en købsklausul. Jeg har svært ved at se AaB bruge Gyamfi og gøre ham til en succes for blot at sende ham tilbage til os.

Mht. forlængelserne: Måske følte MEM og MA, at det var det sikreste at sige ja tak til de lukrative kontraktforlængelser som SIB havde tilbudt dem, fremfor at CV pludselig kom og viskede tavlen ren? Det er for mig en no brainer også at forlænge med MA. Det betyder jo ikke nødvendigvis at han bliver her, men vi vil kunne kræve en langt bedre transfer for ham til sommer, hvis der kommer nye bud.

Jeg må sige, jeg ikke er fan af forlængelsen af MA. Som offensiv spiller er der alt for lidt slutprodukt og en af årsagerne er han afslutter for mange gange hvor sandsynligheden for en scoring er meget lavt. Han er heller ikke god som assistspiller.
Jeg håber forlængelsen er for at sikre en salgsværdi, for jeg må bare indrømme, jeg gerne ser ham solgt til sommer.

Enig.

Jeg har slet ikke den begejstring for denne nyhed, som jeg havde ved forlængelsen med MEM, men hvis vi kan sende ham videre til sommer for et festligt beløb, så er det ganske fint.

Ellers kunne jeg godt håbe på, at vi havde fundet en med mere offensiv pondus, lidt mere direkte, lidt mere farlig. Der er lidt for mange post-skade Dioh Williams-vibes over MA ...

Last edited:
Med udlejningen af Gyamfi kan vi nu også putte ham i flop-kassen for nuværende. Det er jo håbløst at han ikke er bedre end det.

Mon ikke Sauer overtager hans plads i truppen i foråret.
Helt enig. Det er utroligt svært at få noget positivt ud af den historie.

Havde man købt Gyamfi og med det samme udlejet ham til Hobro resten af sæsonen, kunne man sige man hentede ham med det lange lys aktiveret.

Nu har man haft ham et halvt år, konstateret han er langt fra spilletid og lejet ham ud igen. Og til Hobro hvor han havde en fri rolle - det der får ham til at fremstå sexy, men intet gør for at udvikle ham taktisk.

Gyamfi var et spændende sats, men som det ser ud nu, en stor fiasko.

Er der nogen der tror på han til sommer er tættere på at kunne komme tilbage til truppen hos AGF?

Jeg vil meget gerne tolke det positivt, men det her er for mig også en klar indikation på Gyamfi er en del af årsagen SIB er fortid.

Enig.

Jeg har slet ikke den begejstring for denne nyhed, som jeg havde ved forlængelsen med MEM, men hvis vi kan sende ham videre til sommer for et festligt beløb, så er det ganske fint.

Ellers kunne jeg godt håbe på, at vi havde fundet en med mere offensiv pondus, lidt mere direkte, lidt mere farlig. Der er lidt for mange post-skade Dioh Williams-vibes over MA ...
Jeg kan følge argumentet. Omvendt mener jeg ikke vi har fået noget i nærheden med købet af Arnstadt og han kostede ... Hvad?

Michael Anderson mangler output i form af mål og assists. Men han har indstilling og attitude, han er fodboldmæssigt velbegavet, har fart og kan udfordre.

Under SIB ville vi ikke kunne købe noget i nærheden af MA. Måske kan CV, men for hvilke penge? Man får ikke transfersummen retur når kontrakten udløber - det er ikke en medgift.

Med forlængelsen har man MA I klubben længere tid. Det ser jeg som en ubetinget god ting og jeg tror han er fast på holdkortet mange år frem. Man har til gengæld også muligheden for at sælge ham, og den mulighed er nu forbedret.

Back