New posts

Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 159K
Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025
Det fortæller naturligvis noget om priserne.

Men Salech nåede kun at være god nok til 9 kampe i Superligaen, der ikke førte nogle mål med. Sirius er trods alt et niveau under AGF.

Det virker til, at han har lavet et flot snit på lavere niveau (som Bech i Ingolstadt).

Jeg tror der er nogle klubber der kommer til, at fortryde de handler de har lavet på én god sæson, på en spiller der ellers har haft svært ved at slå igennem - f.eks Meister, Abou Ali m.fl.
Det gør de helt sikkert. Højlund er også et prime eksempel. Men man kan ikke holde på alle spillere og give dem spilletid nok. Det er bare realitetet, og du kan kun træffe beslutning på det grundlag du har. Hvis man ikke mener en spiller er god nok og man ikke kan give dem mulighed for at udvikle sig tilstrækkeligt, så må man også være ordentlig nok til at lade dem gå. Så laver man naturligvis en god videresalgsklausul, og det har brøndby vist også gjort her. Læste et sted at de stod til at få omkring 25% af summen.

Det er lidt samme situation vi var i med Kaastrup og Lunding. Der var noget talent men ikke nok til at de kunne spille tilstrækkeligt her. Ja, det ville have været ærgerligt hvis de bragede igennem andet steds, men det var de rigtige beslutninger. Det er måske 1/100 der laver en Salech/Højlund og det er jo bare sådan det går, for man kan jo ikke have 100 18-22 årige på kontrakt i håb om at de alle slår igennem her.

SIB forlængeded Mølgaard og Tingager for mindre end et år siden (til 2028), og nu har CV forlænget Anderson til 2028, og MEM til 2029.

Vi venter i spænding på, om Hansen/PM også forlænger, eller om en overraskelse er på vej der.
Jeg håber Claesson ud betyder at vi henter et nyt 1.valg, og Hansen forbliver og Wahlstedt sendes videre.
Og så håber jeg vi henter en nu stjerne-angriber (med fart til at kunne køre selv også), og PM forlænger til 2026 sommer, og vi sælger Haugen, ophæver med Serra, og udlejer Gyamfi til udlandet.

Jeg tror bestemt AGF har scoutet Badji lang tid nok til ikke, at give ham 5 indhop i Superligaen, 4 i pokalen og en enkelt future cup kamp før end de giver op på ham. Bruger man 10 millioner kroner på en spiller, så er det ikke en spilelr der er så meget en lotto kupon, at han kun får 4½ måned i klubben.
Det er vel næsten mere reglen end undtagelsen, at udenlandske spillere (især de ikke-nordiske) skal bruge noget tid til at falde på plads i både land og liga. Mener f.eks. Dame N'Doye brugte en sæson uden nogen form for succes før han blev en af de mest dominerende angribere ligaen har set. Så jeg er ret rolig om Badji - synes har har vist en del gode takter og med en lang vinterpause til at lære system m.m. at kende, så tror jeg godt han kan gå et godt forår i møde.

Især på angriberpositionen, som nok er den sværeste at spille på banen, har jeg relativt stor tålmodighed, hvis ellers de viser den rette mentalitet osv.

SIB forlængeded Mølgaard og Tingager for mindre end et år siden (til 2028), og nu har CV forlænget Anderson til 2028, og MEM til 2029.

Vi venter i spænding på, om Hansen/PM også forlænger, eller om en overraskelse er på vej der.
Jeg håber Claesson ud betyder at vi henter et nyt 1.valg, og Hansen forbliver og Wahlstedt sendes videre.
Og så håber jeg vi henter en nu stjerne-angriber (med fart til at kunne køre selv også), og PM forlænger til 2026 sommer, og vi sælger Haugen, ophæver med Serra, og udlejer Gyamfi til udlandet.
CV udtaler i forbindelse med forlængelsen:

"Ligesom ved Mads Emils forlængelse - som vi kunne præsentere i går - er det her en aftale, der var på plads, da jeg tog over. Og det er jeg rigtig glad for på hele klubbens vegne. "

Så det er vidst mere SIBs end det er CVs fortjeneste, men den skal selvfølgelig stadigvæk lukkes helt

CV udtaler i forbindelse med forlængelsen:

"Ligesom ved Mads Emils forlængelse - som vi kunne præsentere i går - er det her en aftale, der var på plads, da jeg tog over. Og det er jeg rigtig glad for på hele klubbens vegne. "

Så det er vidst mere SIBs end det er CVs fortjeneste, men den skal selvfølgelig stadigvæk lukkes helt
Klasse at give SIB sin del af æren. Jeg lurede på om det skyldes øgede lønninger og klausuler, eller forventninger om store indkøb, eller bare var afventende fordi der lå spørgsmål til afklaring.

Det er dælme godt arbejde af klubben - i den her henseende SIB 👌 Det viser i min verden ambitioner på klubbens vegne også selvom der måske er en klausul i, hvor han kan skifte for et vist beløb (hvis han stadig har udlængsel).

Tænker det er lidt hurtigt at dømme Wahlstedt ude. Men som med de andre, er man selvfølgelig nødt til at agere hvis man bare har set forkert.

Lige nu virker det dog lidt voldsomt på mig, at man er ved at dømme Wahlstedt, Badji og Gyamfi som fejlkøb. De har næsten ikke fået en chance:oops:

Last edited:
Jeg tror bestemt AGF har scoutet Badji lang tid nok til ikke, at give ham 5 indhop i Superligaen, 4 i pokalen og en enkelt future cup kamp før end de giver op på ham. Bruger man 10 millioner kroner på en spiller, så er det ikke en spilelr der er så meget en lotto kupon, at han kun får 4½ måned i klubben.

Jeg kan dog stadig godt se AGF gå efter endnu en 9'er, og så tror jeg egentlig analysen med ham - og Patrick Mortensen - er at han lige er fyldt 23 år, og sandsynligvis blive bedre herfra, både taktisk og fysisk, hvorimod Patrick Mortensen på 36 år nok har en modsatrettet kurve.

Jeg kan ikke se ham dække andet end 9'eren for at være ærlig.
Jeg er enig i man burde have scoutet grundigt. Men der var en historie i sommers om en pludseligt opstået mulighed, der fik alle til at studere film, jeg kan ikke undgå at tænke det var Badji.

Den anden del er meningsfyldt. Det er svært at slå igennem som 9'er og sker typisk senere end for 'raketterne'. Det taler for tålmod. Og i en post-PM verden er der stadig brug for to 9'ere.

Badji kan stadig blive god, og værdifuld. Jeg er bare overrasket over han spiller med PM og ikke i stedet for, fordi jeg er enig i han skal være 9'er for at give mening.

That said, så tror jeg også Badji er en del af grunden til SIB har hentet sine flyttekasser. Sammen med Wahlstedt.

Klasse at give SIB sin del af æren. Jeg lurede på om det skyldes øgede lønninger og klausuler, eller forventninger om store indkøb, eller bare var afventende fordi der lå spørgsmål til afklaring.
Når kapitlet om SIB i den store AGF fortælling skal skrives en dag er han for mig rykket godt op ad skalaen. Både fordi det er vildt flot at få de to forlængelser i hus, og også fordi både MEM og MA i deres interview snakker om lysten til at lede, tage ansvar og vinde! Og det er fuldstændig den kultur SIB har ævlet om ved hver given lejlighed.

Kultur spiser strategi til morgenmad - på godt og ondt. En god kultur er uundværlig hvis man skal have succes!

Dejlig forlængelse, men hold da kæft hvor er der lidt kød på de spillerinterviews på AGF play.
Der er så mange spørgsmål, der ikke bliver stillet.

Jeg er simpelthen for nærig til endnu en abonnementsordning og kan derfor ikke se dem. Det er efterhånden vildt hvor mange abonnementer man får samlet sig men det er den vej verdenen går.
Kan så høre, at jeg nok ikke går glip af det store, hvis det bare er basis mikrofonholderi.

Umiddelbart er jeg nok heller ikke målgruppen for gratis reklame - interessen for AGF er stor nok i forvejen 😜

Fint de tror på ham, men hvis der har været 1% hold i de rygter om, at AaB også var interesseret i ham, så forstår jeg simpelthen ikke at man sender ham i Superligaen, istedet for at skulle spille - hvad der linger - nedrykningsspil i 1. Div. Jeg har - desværre - set både Roskilde og Køge denne sæson, og jeg har svært ved at se ham få meget glæde af at spille disse kampe.

Næste i rækken må være Halsgaard

Fint de tror på ham, men hvis der har været 1% hold i de rygter om, at AaB også var interesseret i ham, så forstår jeg simpelthen ikke at man sender ham i Superligaen, istedet for at skulle spille - hvad der linger - nedrykningsspil i 1. Div. Jeg har - desværre - set både Roskilde og Køge denne sæson, og jeg har svært ved at se ham få meget glæde af at spille disse kampe.

Måske ville han alligevel ikke få meget spilletid i AaB. Yeboah i Vejle Boldklub giver ikke megen udvikling for Brøndby fx.

Der er vel noget i at sende ham hjem, hvor han tidligere har trives og hvor man ved han får spilletid.

Mon ikke det er fordi han er sikker starter i Hobro, men i AaB ville han næppe være mere end reserve?

Ja, den er lidt mærkelig. Måske AaB ville have en købsklausul og det var vi ikke interesseret i, og måske han slet ikke ville være førstevalg og dermed sidde for meget på bænken. Med skiftet til Hobro kommer han tilbage til noget kendt og kan forhåbentlig slå til med det samme og være førstevalg. Men det åbner da for en tilføjelse, for tre angribere er næppe nok til to pladser.

Back