New posts

Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022

• Thread starter Thread starter 8000
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 150K
Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022
Nogen gange bliver det også lidt tosset med den snak unge vs rutine, som Mikkel rigtig skriver så ville vi vel hellere stille med to i Eric Kahls kvalitet end Oliver Lund som backup. Så kan vi finde dem billigt eller lave dem selv, så super fint. Men vi har ikke råd til at købe to gange Eric Kahl, og i det lys er Lund nok en billig gardering.

Last edited:
Det er blevet skrevet en del gange nu.

Men lige for en god ordens skyld. Det har du jo ikke noget belæg for at sige. For han har aldrig gjort det.

Hvis man spiller tonserbold med fuld fart over feltet og har ligaens ringeste afleveringsprocent, så har Juelsgaard det måske svært. Men hvis man spiller boldbesiddende fodbold og har en taktik, så ville han sikkert kunne gøre det fint der.

Hvori opstår ideen om, at Juelsgaard ikke kan spille højreback? Det er jo meget normalt at have højrebenede venstreback. Og det modsatte burde jo være ligeså realtisk at lykkes med. Bengtsson har faktisk gjort det for Sveriges landshold. Men nu er der jo bare markant færre venstrebenede i både fodbold og verden, hvorfor det selvsagt er mere sjældent.
Dit svar på mit indlæg var ikke værd at beskæftige sig med, men nu kommer der noget relevant frem, så det vil jeg gerne tage fat i.

Hvis vi starter fra Adam og Eva, så kan alle spillere spille alle positioner, bare med svingende kvalitet.

Når jeg understreger at Juelsgaard ikke er back (trods karrieren som back), er det fordi han ikke duer som back i Davids system. Jeg synes han er en god CF og klart bedre der, end Lund er på back, hvis man kan sammenligne på den måde. Og jeg synes ikke Lund er relevant i CF, for mig er han KUN back.

AGF har gode folk i CF og derfor er Juelsgaard ikke længere relevant. Jeg har alle dage været glad for ham i truppen (måske lidt skeptisk da han blev hentet) og han fortjener et godt eftermæle i AGF.

Lund er en lappeløsning. Gør det ok uden at imponere, dækker begge backs, gav mulighed for at hente dyre folk i sommers og spiller når der er brug for det.

Nogen irriterende over han ikke er specielt god, andre over han tager pladsen fra et talent. Jeg er fint tilfreds, der er altid en god indstilling og indsats og han løser sin opgave.

En helt igennem leverpostejs spiller, som ikke burde være i en klub med top 6 ambitioner.

Jeg tror nu sagtens Oliver Lund også kunne være breddespiller i en hel del andre klubber med top 6 ambitioner.

AaB har fx rutinemæssigt en bænk helt uden defensive garderinger. De kunne nok bruge Oliver Lund som en relativ billig, stabil mand, der dækker huller fra Pallesen til Ahlmann.

Vil Randers helst have Jesper Lauridsen, der dækker venstre back kun, eller Oliver Lund på bænken?

Etc. etc. Så længe præmissen er, at det er en stabil breddespiller, der ikke brokker sig over bænken, så er der nok mange top 6 bejlere, der ville sige ja

Omvendt spillede Kirkeskov vel nærmest
en hel sæson som højreback (da vi også havde Eckersley)
Ja præcis, men så det kan man vel sagents, men i moderne fodbold og i Davids stil hvor man gerne vil have backs langt frem og nærmest være kanterne for at slå indlæg osv, så skal man bare helst have en back der vender rigtig og har meget fart og dynamisk spil. Vel også derfor Julle gled lidt af mode selvom han i mange år var back.

Med mindre man som på landsholdet spiller med en wingback der selv løber i feltet og laver mål som Mæhle. Så kan man fint vende omvendt. Da Stryger spillede venstreback synes jeg mest det blev småspil frem for fart og mest for at lukke af og kunne spille bolden sikkert rundt. Men ikke gennembrud.

Jeg tror nu sagtens Oliver Lund også kunne være breddespiller i en hel del andre klubber med top 6 ambitioner.

AaB har fx rutinemæssigt en bænk helt uden defensive garderinger. De kunne nok bruge Oliver Lund som en relativ billig, stabil mand, der dækker huller fra Pallesen til Ahlmann.

Vil Randers helst have Jesper Lauridsen, der dækker venstre back kun, eller Oliver Lund på bænken?

Etc. etc. Så længe præmissen er, at det er en stabil breddespiller, der ikke brokker sig over bænken, så er der nok mange top 6 bejlere, der ville sige ja
Ja Lund spillede da i OB med top6 ambitioner (de kun indfriede en gang). Jeg synes Lund er superfin i alle klubber undtagen top5 inkl. fcn, bif og os. Men går fint hos os pga vores dynamiske powerstil, som han passer godt til som breddespiller.

Hvis man ikke vidste det, så ville det være svært at gætte ud fra debatten om Lund, der optager pladsen for talenter, at AGFs førstevalg til venstre back er 20 år gammel

1, Som har kostet 11 mio.
2. Kritikken går på, man bruger lønkroner på en spiller, nogen af os ikke mener, er god nok til de IMO alt for mange spilleminutter, han har fået. Minutter vi hellere ser, er gået til et talent, men ok hvis vores backtalenter er så ringe, har vi et problem, som er langt større end Lund.

2. Kritikken går på, man bruger lønkroner på en spiller, nogen af os ikke mener, er god nok til de IMO alt for mange spilleminutter, han har fået. Minutter vi hellere ser, er gået til et talent, men ok hvis vores backtalenter er så ringe, har vi et problem, som er langt større end Lund.

AGF har lige forlænget Lunds kontrakt, hvilket jo må betyde, at man er tilfreds med ham.

Så kritikken går vel mest af alt på, at klubben tillader sig at gøre noget andet end du ønsker. Men sådan er der jo så meget.

Mig bekendt var vi den eneste klub, som var interesseret i Lund i sommers, så den påstand har jeg svært ved at se holde.
Ja vi er i hvert fald med sikkerhed den eneste af de 5 økonomiske tunge. Og dem udenfor top6 kunne nok bruge ham - men: Ville OB overhovedet forlænge. Ville AaB og Sif have ham? Randers måske pga spillestil - men bød de sig til?

En løsning kunne som sagt være 2 unge backs og Lund(eller tilsvarende type der kan spille begge backs) som nød-gardering - også ift MF og 6er. Hvis de unge falder igennem. Hvis han vil det.

Ja fair diskussion generelt hvor mange ældre vil vi have i truppen der optager pladsen for
- unge med udviklingspotentiale
- spillere i deres bedste alder 23-27 hvor de peaker sportsligt
- salgsbare spillere under 25 år

Jeg synes ikke vi bør have mere end max 2-3 styk i start11 over ca 26, og skal de være over kan vi lige så godt finde nogle generaler på 26-27 som ca 30 år. Iøvrigt er der fine generaler i de unge hvis man ser rundt om i superligaklubberne, og vi har vi dem også selv i Yann og MA. Og så lige perfekt tilsat JH og NP. Men så heller ikke mere der bremser fremtidens udvikling sportsligt og økonomisk.

På breddesiden tænker jeg også to ældre der kan træde til.

Personligt synes jeg intet der er at udsætte på Lund - og han skal naturligvis have fuld opbakning, og det skal AGFs valg også, selvom man måske synes vi skulle gå (bare lidt) andre veje. På samme måde med powerbold ift mere teknik. Jeg synes vi gør det fint med det hele. Men der kan stadig forbedres og twistes lidt ned i nuancerne. Men det er måske også de små nuanceforskelle der kan rykke det sidste ift at komme højere op i tabellen for AGF samt få de store transfers som vores 4 andre konkurrenter får mange flere af end os. Vi skal derop.

AGF har lige forlænget Lunds kontrakt, hvilket jo må betyde, at man er tilfreds med ham.

No shit. Men jeg ved godt alt hvad klubben gør er det rigtige, aldrig laver de fejl.

Så kritikken går vel mest af alt på, at klubben tillader sig at gøre noget andet end du ønsker. Men sådan er der jo så meget.

Tænk her troede jeg, naivt kan jeg se, at jeg skrev på et debat forum, hvor det er meningen, vi skal udveksle holdninger, give klubben ris og ros, men jeg kan se, dette sted er noget andet, end du ønsker, det skal være. Et sted hvor vi lovpriser alt, hvad klubben laver.

Ja vi er her vel fordi vi dedikeret deler sorger, sejre og tanker - det betyder jo ikke vi ikke kan anerkender og støtter ledelsen gør det på præcis den måde de synes bedst. Ville være mærkeligt hvis alle var enige.

Jeg tænker ikke der er nogen herinde bare bruger forum som lokum for galde, lort og frustrationer - synes det foregår på en konstruktiv måde generelt. Naturligvis kan der i skuffelsens stund komme lidt ud ind i mellem. Vel kun naturligt. Så er der heldigvis andre der har positive vinkler, så man måske kan se lidt anderledes sine frustrationerne.

No shit. Men jeg ved godt alt hvad klubben gør er det rigtige, aldrig laver de fejl.

Tænk her troede jeg, naivt kan jeg se, at jeg skrev på et debat forum, hvor det er meningen, vi skal udveksle holdninger, give klubben ris og ros, men jeg kan se, dette sted er noget andet, end du ønsker, det skal være. Et sted hvor vi lovpriser alt, hvad klubben laver.
Jamen, jeg har da forstået, at du ikke kan lide ham, og at du er utilfreds med nærmest alt, klubben, træneren og spillerne foretager sig. Jeg har også forstået, at du bliver meget ophidset, hvis nogen bremser dig i talestrømmen. Så hvad er det egentligt du gerne vil debattere?

Jamen, jeg har da forstået, at du ikke kan lide ham, og at du er utilfreds med nærmest alt, klubben, træneren og spillerne foretager sig.

Du må have misset de efterhånden mange indlæg, hvor jeg lovpriser JN, økonomien, den sportslige fremgang, DN er den bedste GF træner siden Rudbæk, bestyrelsen, det nye stadion osv. Men jeg fornemmer, du kun kan, eller vil huske det, som passer ind i din dagsorden

Jeg har også forstået, at du bliver meget ophidset, hvis nogen bremser dig i talestrømmen.

Bremser? Altså som du tror, du kan få mig til at stoppe med at være kritisk? Nu har du for høje tanker om dig selv.

Så hvad er det egentligt du gerne vil debattere?

Alt hvad der vedrører denne klub, men jeg har stadig ikke fundet ud af, hvad du laver herinde. Hvad er dit formål herinde? andet end at være provokerende.

Lund fik også flere minutter i starten, end han var tiltænkt at få senere hen, det kan vi vel være enige om? Altså f.eks. var Tingager skadet i mange af de første kampe, og da Hausner så var ude mod AaB i Aalborg, der spillede han midterforsvar sammen med Bisseck og Tingager i en 3-backkæde. Det tror jeg såmænd ikke var planen fra start. Og Kahl kom jo først ind efter sæsonen var gået igang, så Lund spillede kampe på venstreback, hvilket jo også kun var midlertidigt. Dernæst var Alberto rusten ved ankomst, og Lund har fået sine fleste minutter der, foruden at dække et hul på højrekanten i en pokalkamp.

Alle de huller har Lund dækket, efter bedste evne. Alene det at man kunne bruge ham så mange steder synes jeg var den korte kontrakt værd isoleret set.

Nu har man så forlænget med ham udover en periode der rækker frem til sommer. Det kan jeg kun se fornuften i, såfremt det betyder lønkroner sparet ved at kunne sende både Juelsgård og Munksgaard ud. Så synes jeg det giver mindre mening at snakke om løn til Lund, hvis det at han er her sparer lønkroner. Bare det at Juelsgård går ud, og Lund bliver har jeg da på fornemmelsen sparer AGF løn. Hvis det så ovenikøbet kan give plads til, at man sender Munksgaard videre, og så måske giver plads til et talent, som så også er billigere, så sparer man endnu mere. Når/hvis AGF henter en højreback i profil-klassen, så kan Alberto være konkurrent med det talent om at være førstereserve. Og måske typen man henter er en anden end Alberto, og der skal veksles lidt.

Enig. Dog med den nuance, at jeg også kan se scenarier, hvor man godt ved, at Lund ikke er fremtiden, eller faktisk burde være nutiden, såfremt økonomi ikke var et issue. Altså at Lund køber klubben tid, og frigiver lønkroner til at lave større bevægelser til sommer, og faktisk også nu her (Juelsgård ud eksempelvis, hvilket ville være for satset ift venstreback-positionen ellers måske).

Så altså det at man forlænger med en breddespiller og er en klub der vil i top 6 betyder ikke at man ser ham som en spiller, der er god nok til at spille fast i start 11 f.eks. Men god nok til den rolle han udfylder i klubbens optik.

Ham OB solgte til Hertha Berlin for 3 mio euro. Han fik først chancen da Grytebust rykkede til fck. I starten en nedgang, men hurtigt viste han sig ret god og blev så også et kæmpe salg.
Når du nævner 4 AGF spillere og så mikser en spiller ind fra en anden klub, så ville det være godt for forståelsen, hvis du skriver navnet helt ud, og evt. nævner at denne ene spiller ikke kommer fra AGF.

Back