Argumentet med, at man kan spare en forsvarsspiller på bænken, fordi Lund kan dække alle pladserne i bagkæden holder jo kun, hvis han reelt set var dygtig nok til at dække alle pladser i bagkæden for et hold på det niveau, vi har lyst til at være på. Og det er han jo ikke. Det skal jo ikke være sådan, at vi svækker os selv markant med den eneste defensive udskiftning, vi har på bænken.
Jeg skriver følgende med intention om ikke at putte ord i munden på dig, og med en mission om helt konkret at forsøge at finde ud af, hvad du så ville gøre. Ville langt hellere sidde med en Ceres på en bar og snakke om det. Men forsøger
Altså hvis man tager 2 gode backs med på bænken så er det bedre end at have Lund på bænken. Ingen er vel uenige der principielt. Men alt ændres jo netop af forudsætningen omkring antal pladser på bænken.
Men hvem vil du tage ud fra bænken udover Lund for at gøre plads til de to? (Forudsat at vi havde 2 gode backreserver).
Jeg tænker f.eks. mange hellere vil have Munksgaard på højreback, og hellere vil have Juelsgård på venstreback isoleret set.
Men lad os bare tage f.eks. AGFs sidste hjemmebanekamp mod SIF. Der var bænken følgende:
AGF's bænk:
4. Yann Aurel Bisseck
15. Oliver Lund
16. Daniel Gadegaard Andersen
17. Jon Thorsteinsson
20. Zach Duncan
21. Dawid Kurminowski
29. Frederik Brandhof
Ville du så tage Bisseck eller Gadegaard ud?
Næppe.
Så altså du skal vælge mellem Jon, Duncan, Kurminowski og Brandhof for at smid Lund ud, og finde plads til 2 gode backreserver.
Lad os tage standard start 11, hvor Jon og Bisseck starter inde frem for Tingager og Links:
AGF's bænk:
5. Frederik Tingager
15. Oliver Lund
16. Daniel Gadegaard Andersen
11. Gift Links
20. Zach Duncan
21. Dawid Kurminowski
29. Frederik Brandhof
Vil du så:
- tage vores eneste 6'er-reserve ud i form af Duncan?
- tage vores eneste angrebsreserve ud i form af Kurminowski?
- tage vores eneste kantreserve ud i form af Links?
- tage vores eneste offensive 8'er ud i form af Brandhof?
- eller tage enten Tingager eller Gadegaard ud?
Jeg kan sagtens se, at man i princippet kunne tage enten Brandhof eller Duncan ud, og lade Duncan spille 8'er eller Brandhof som 6'er "ude af position". Men når nu vores helt store problem har været det offensive, så vil jeg da klart helst have Brandhof på bænken sammen med Lund, end at have Munksgaard og Juelsgård.