New posts

Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022

• Thread starter Thread starter 8000
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 150K
Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022
Når du nævner 4 AGF spillere og så mikser en spiller ind fra en anden klub, så ville det være godt for forståelsen, hvis du skriver navnet helt ud, og evt. nævner at denne ene spiller ikke kommer fra AGF.
Kan kun give dig helt ret ;-) er næsten på fornavn med ham da min nevø der er fynsk målmand, er kæmpe fan af ham, så jeg er lidt miljøskadet. I vores familie hedder han kun Oliver C :ROFLMAO:

Lund fik også flere minutter i starten, end han var tiltænkt at få senere hen, det kan vi vel være enige om? Altså f.eks. var Tingager skadet i mange af de første kampe, og da Hausner så var ude mod AaB i Aalborg, der spillede han midterforsvar sammen med Bisseck og Tingager i en 3-backkæde. Det tror jeg såmænd ikke var planen fra start. Og Kahl kom jo først ind efter sæsonen var gået igang, så Lund spillede kampe på venstreback, hvilket jo også kun var midlertidigt. Dernæst var Alberto rusten ved ankomst, og Lund har fået sine fleste minutter der, foruden at dække et hul på højrekanten i en pokalkamp.

Alle de huller har Lund dækket, efter bedste evne. Alene det at man kunne bruge ham så mange steder synes jeg var den korte kontrakt værd isoleret set.

Nu har man så forlænget med ham udover en periode der rækker frem til sommer. Det kan jeg kun se fornuften i, såfremt det betyder lønkroner sparet ved at kunne sende både Juelsgård og Munksgaard ud. Så synes jeg det giver mindre mening at snakke om løn til Lund, hvis det at han er her sparer lønkroner. Bare det at Juelsgård går ud, og Lund bliver har jeg da på fornemmelsen sparer AGF løn. Hvis det så ovenikøbet kan give plads til, at man sender Munksgaard videre, og så måske giver plads til et talent, som så også er billigere, så sparer man endnu mere. Når/hvis AGF henter en højreback i profil-klassen, så kan Alberto være konkurrent med det talent om at være førstereserve. Og måske typen man henter er en anden end Alberto, og der skal veksles lidt.

Enig. Dog med den nuance, at jeg også kan se scenarier, hvor man godt ved, at Lund ikke er fremtiden, eller faktisk burde være nutiden, såfremt økonomi ikke var et issue. Altså at Lund køber klubben tid, og frigiver lønkroner til at lave større bevægelser til sommer, og faktisk også nu her (Juelsgård ud eksempelvis, hvilket ville være for satset ift venstreback-positionen ellers måske).

Så altså det at man forlænger med en breddespiller og er en klub der vil i top 6 betyder ikke at man ser ham som en spiller, der er god nok til at spille fast i start 11 f.eks. Men god nok til den rolle han udfylder i klubbens optik.
Han havde rutinen, og kendskabet til trænerens tilgang til at forsvare, til at være spilleklar fra dag 1, i et forsvar med rigtigt stor udskiftning, og mange unge der kunne falde igennem. Så det gav fin mening på det tidspunkt at hente ham gratis i OB, og sandsynligvis kun i konkurrence med lavere rangerende klubber.

Forlængelsen giver også fin mening, da der stadigvæk er mange unge i forsvaret, og Tingager der har mange skader.

Men han skal helst ikke spille fra start, for det tyder på at de øvrige ikke leverer. Jeg kunne dog godt se ham komme ind efter godt en time og gøre en forskel med sin aggressive spillestil. Det er vel også sådan han er blevet brugt mest i slutningen af efterårssæsonen.

Alle de huller har Lund dækket, efter bedste evne.

Jeg gider ikke diskutere Lund længere, men jeg bliver nød til lige at få en ting på plads.

Jeg hader ikke Lund, jeg har intet anti-parti i mod ham, han er efter alt at dømme gennem professionel, sympatisk og går på banen for at udføre det job han er tiltænkt efter bedste evne. Han valgte at sige ja tak til en kontrakt fra en klub på vej frem, det hverken kan eller vil jeg kritisere.
Min kritik går udelukkende på, om hans evner skal bruges i en klub med top 6 målsætning. Det er den diskussion, jeg har taget og jeg har intet problem med, at vi er uenige, det er for pokker det, vi har dette normale gode forum til.

Jeg har til gengæld et problem med one-liners med kun et formål at provokere eller får skudt i skoene ting, jeg hverken har skrevet eller ment.

1, Som har kostet 11 mio.
2. Kritikken går på, man bruger lønkroner på en spiller, nogen af os ikke mener, er god nok til de IMO alt for mange spilleminutter, han har fået. Minutter vi hellere ser, er gået til et talent, men ok hvis vores backtalenter er så ringe, har vi et problem, som er langt større end Lund.
Ja, men de 11 mio er jo også et meget kontant udtryk for, at klubben satser på unge spillere og på bedre spillere end Lund. I midterforsvaret hentede man samtidigt 20-årige Bisseck (nu 21) ind, og han står også foran Lund i køen. Uanset hvad man mener om Lund, så er signingen af ham ikke rigtigt udtryk for en generel linje, og den nuance synes jeg ikke er uvæsentlig.

Og det er da i øvrigt mit indtryk, at klubben ikke har et kvalificeret egenudviklet talent på venstre back pt - i modsætning til midterforsvaret, hvor to unge af egen avl står foran Lund i køen. Vi kan sikkert godt være enige om, at det er et problem (hvis talenterne ikke er gode nok), men jeg svært ved at finde en bedre løsning på kort sigt end at tiltrække unge stortalenter udefra og supplere dem med billige backup/overgangsløsninger. Hvilket jo præcist er det, klubben har gjort. Hvad skulle man ellers gøre nu-og-her?

(Og så håber jeg da helt bestemt, at klubben arbejder mere langsigtet, så der i fremtiden *er* kvalificerede talenter i spil)

Jeg har til gengæld et problem med one-liners med kun et formål at provokere eller får skudt i skoene ting, jeg hverken har skrevet eller ment.
"Alle de huller har Lund dækket, efter bedste evne" betyder altså bare, at Lund har gjort det bedste han nu engang kan. Ikke at han er det bedste man kan få. Man er ikke forpligtet over evne, så at sige. Og jeg synes Lund er kommet ind med det han kan, og det man kunne forvente.

Er det en one-liner der provokerer, så bør du måske lige trække vejret lidt :D
Jeg har muligvis ikke skrevet det tydeligt nok, men ro på skipper.

EDIT: Bliver ærligt talt træt af, at man skal føle at man skal gå på æggeskaller pt.

Ja, men de 11 mio er jo også et meget kontant udtryk for, at klubben satser på unge spillere og på bedre spillere end Lund. I midterforsvaret hentede man samtidigt 20-årige Bisseck (nu 21) ind, og han står også foran Lund i køen. Uanset hvad man mener om Lund, så er signingen af ham ikke rigtigt udtryk for en generel linje, og den nuance synes jeg ikke er uvæsentlig.

Jeg mindes ikke, jeg har kritiseret klubben for manglende talentindkøb. Jeg kritiserer til gengæld talentudviklingen og problemer med transitionen fra U19 til 1. holdet noget som flere fra klubben i interviews har anerkendt.
Lund er for mig - og det kan sagtens være uretfærdigt - blevet symbolet på, man fejler for mange gange på talentdelen. Det skyldes givetvis en masse faktorer herunder mange udskiftninger på vigtige poster i talentafdelingen men så spørger jeg mig selv, hvorfor er der den uro? Hvad er der gået galt siden klubben for efterhånden nogle år siden lancerede den hvide tråd, hvor ambitionen var at 1-2 talenter hvert år skulle etablere sig i 1. holdstruppen.
Hvorfor har vi ikke fået mere ud af en Lunding eller en Kaastrup?

Nu tog indlægget en lidt anden retning men dybest set handler min kritik af Lund indkøbet om en talentafdeling som slet ikke har haft samme fremgang som meget andet i klubben (og så lidt om hans igen IMO manglende fodboldegenskaber).

Hvad skulle man ellers gøre nu-og-her?

Godt spørgsmål når nu vi tilsyneladende ikke har et højreback talent som DN føler sig tryg ved eller at man igen tilsyneladende ikke kunne finde en bedre spiller til de penge, SIB ville bruge på en backup løsning.
Måske er min Lund kritik får hård, det er fair nogen synes det.

Nu er det vist dig, der skal trække vejret. One-liner delen var ikke henvendt til dig.

Og Skipper, synes du selv, det er befordrende? eller skal jeg minde dig om et Twitter svar fra dig omkring et vist ohh boy?
Du taggede mig, citererede mig, og skrev det så i samme indlæg.
Jeg synes det var oplagt at komme til den konklusion at du skrev til mig.

Og jeg synes det er svært at skrive med dig pt.
Orker ikke at dykke ind i, hvorfor jeg muligvis har trådt dig over tæerne eller pisset dig af.
Jeg vil holde weekend og fokusere på næste fredag, hvor jeg glæder mig til at se fodbold LIVE igen.

Jeg misforstår muligvis for meget i dag.

Det er nok umuligt at undgå at lidt irritation eller blive provokeret når vi debattere, det må man tage med, men altid godt lige at vende rundt og huske det bare er debat og komme videre.Vi er jo lige gode gf-venner af den grund. Uanset hvor uenige vi er.

Og bliver man alt for provokeret, så tryk på pyt knappen og ignorer. Jeg synes kun man skal tage debatter for at blive klogere eller komme lidt af med tanker og følelser man pusler med. Ikke for at få ret og vinde. (siger ikke jeg er fejlfri kender da alt for godt til at jeg synes at jeg har set lyset haha)

Men JA vi trænger virkelig til at komme til 18/2 kl. 19:00:love:

Jeg beklager, jeg har bidraget med de personlige angreb.

Jeg har altid haft den holdning, jeg kun vil være herinde så længe det er sjovt og jeg får noget ud af det, men igennem længere tid er jeg for ofte blevet i dårligt humør og det gider jeg ikke. Så jeg trækker mig, livet er for kort til at lade online debatter gå en på.

Tak for de mange gode debatter der trods alt har været. Må fodboldfremtiden være hvid.

Hvad er der gået galt siden klubben for efterhånden nogle år siden lancerede den hvide tråd, hvor ambitionen var at 1-2 talenter hvert år skulle etablere sig i 1. holdstruppen.
Hvorfor har vi ikke fået mere ud af en Lunding eller en Kaastrup?
Først, tak for et godt og sagligt indlæg. Selv om jeg er lidt mindre kritisk over for Lund, så kan jeg sagtens følge dine argumenter. Det sidste er et godt spørgsmål, og det underlige er jo, at AGF oven i købet er så udfordret på fløjene pt. I dit indlæg nævner du også specifikt højre back, og her undrer udviklingen mig også, for det lignede virkeligt en lovende pipeline med Anno og Lassen. På venstre back (som jeg nævnte) har det dog mig bekendt set noget tyndere ud de seneste år, og det er så problemet nu, som Lund måske/måske ikke er en tilfredsstillende nødløsning på.

I forhold til de 1-2 pr årgang så er det vel dog for tidligt at erklære det mål fejlslagent. Jeg har en del gange nævnt, at der er et seks års hul mellem Jens Jønsson og Benjamin Hvidt stort set uden én eneste spiller på superliganiveau. Det er jo mildt sagt ikke godt nok. I den nuværende trup har du imidlertid:

- Årgang '99: Ammitzbøll
- Årgang '00: Hvidt, Hausner
- Årgang '01: Grønbæk, Gadegaard
- Årgang '02: TK
- Årgang '03: Ihler, Beck

(Derudover naturligvis en række spillere fra samme årgange, men hentet udefra som Duncan, Bisseck, Kahl og senest Dall).

Ingen af dem er desværre backs, men 1-2 spillere per årgang er der da.

livet er for kort til at lade online debatter gå en på.
Trist, hvis du helt forlader selskabet, da du er en af dem der bidrager med høj faglighed i debatten. Online debat har desværre en tendens til at blive personlig, uanset hvor god og nørdet debatten ellers er. Så desværre må man enten tage en pause af og til eller vælge sine kampe.

Oplever man at det er den/de samme brugere man har problemet med, kan man få hjælp til sorteringen ved at klikke ind på brugeren og trykke ignorer. Man SKAL jo heller ikke reagere på alle der besvarer ens indlæg herinde. Specielt ikke onelinere der ikke bringer debatten videre. Men overvej evt. hvorfor det gør dig i dårligt humør, i stedet for at du trykker på pyt-knappen? 95% af brugerne forstår godt at du brænder for AGF og vi har ikke for mange brugere herinde, som (også) er i stand til at argumentere kritisk og sagligt i forhold til de udfordringer klubben har.

Men ellers er forum her trods alt stadigvæk noget af det mest saglige "derude".

Jeg har altid haft den holdning, jeg kun vil være herinde så længe det er sjovt og jeg får noget ud af det, men igennem længere tid er jeg for ofte blevet i dårligt humør og det gider jeg ikke. Så jeg trækker mig, livet er for kort til at lade online debatter gå en på.

Tak for de mange gode debatter der trods alt har været. Må fodboldfremtiden være hvid.
Præcis. Jeg vil sgu også savne dine indlæg Martin - sådan kan det gå. Kom igen :-)
Der er kun en der må kalde mig Djarnis-drengen og det er ikke dig. Beklager - jeg finder selv ud.
Og håber også du bliver og bare lytter til ikke at lave for mange oneliners som flere har påpeget. Kan virke lidt affærdigende. Ikke fordi jeg ikke kan følge argumentet med at fx AGF tror på dem. Men det er jo lidt indlysende. Overfor evigt kritiske fans kunne jeg selv finde på at skrive sådan noget på fx MTAC, hvor enkelte brugere bare hælder galde ud eller provokerer.

Et sådan argument kan også serveres lidt mere rummeligt - eller måske med et par ord mere om hvad man selv mener. Jeg synes det er meget let at acceptere når andre har en anden mening, end en selv, hvis virker rummelig ift uenigheden og fx anerkender man kan se forskelligt på tingene, eller hvordan man argumenterer. Fx har vi jo oplevet vi (naturligvis) bruger statistik forskelligt. Eller ser forskelligt på om mål i åbent spil tælles med eller ej. Eller hvad god fodbold er. Eller om Lund er hurtig eller ej, teknisk okay eller ikke. Og fint nok.

Også fint nok med en kort bemærkning ind i mellem. Men ikke for ofte. Hvis man nu skriver engageret om noget og lægger det frem og man så bare affærdiges med en-to linjer, så virker det ikke altid lige open-minded eller anerkendende af at man kan se forskelligt på tingene.

Synes også jeg har set et par indlæg fra dig, hvor du skrev bare lidt mere og gav lidt mere af dig selv. Og du er jo lige så vigtig fan som os andre. Håber også du giver dig selv en ny omgang herinde. Jeg opfatter slet ikke at du er ude på at provokere.

Folk må skrive på lige præcis den måde folk vil skrive på. Om det så er oneliners (som jeg ofte selv gør), eller om det er indlæg på 10.000 tegn, så skal vi alle være her.

En debat må gerne blive personlig, så længe den er saglig og der ikke forefindes personangreb. Det er dér jeg trækker grænsen, og jeg har et par gange nævnt, at personangreb skal stoppe.

Nu har jeg også nævnt at forum lukker, hvis der fortsat findes personangreb, det er selvfølgelig sat lidt på spidsen, men så ved folk at risikoen er der.

Folk må skrive på lige præcis den måde folk vil skrive på. Om det så er oneliners (som jeg ofte selv gør), eller om det er indlæg på 10.000 tegn, så skal vi alle være her.

En debat må gerne blive personlig, så længe den er saglig og der ikke forefindes personangreb. Det er dér jeg trækker grænsen, og jeg har et par gange nævnt, at personangreb skal stoppe.

Nu har jeg også nævnt at forum lukker, hvis der fortsat findes personangreb, det er selvfølgelig sat lidt på spidsen, men så ved folk at risikoen er der.
Kan du ikke som admin giver advarsler, karantæner osv. hvis du mener der findes personangreb? Det er jo op til dig, og ingen grund til at lukke et forum pga det.

Brug ignorer knappen. Den virker fint.

Olsen er ifølge BT rejst til Polen, hvor han skriver under med sin nye klub. Pris: 1.3 mio kr. Der er langt op til de 8 mio., som BT mener vi gav Aab. Jeg mener dog, at man den gang meldte ud at det var 6 mio. plus eventuelle bonusser. Ikke desto mindre er den mindre transferlussing. Lad os i det mindste håbe de 1.3 mio. svarer til det vi fortsat skylder Aab. Der står ikke noget med løn, men jeg regner ikke med at AGF også er villig til at give ham noget med. Det må stå for egen regning, hvis han også gerne vil videre.

Back