Lund fik også flere minutter i starten, end han var tiltænkt at få senere hen, det kan vi vel være enige om? Altså f.eks. var Tingager skadet i mange af de første kampe, og da Hausner så var ude mod AaB i Aalborg, der spillede han midterforsvar sammen med Bisseck og Tingager i en 3-backkæde. Det tror jeg såmænd ikke var planen fra start. Og Kahl kom jo først ind efter sæsonen var gået igang, så Lund spillede kampe på venstreback, hvilket jo også kun var midlertidigt. Dernæst var Alberto rusten ved ankomst, og Lund har fået sine fleste minutter der, foruden at dække et hul på højrekanten i en pokalkamp.
Alle de huller har Lund dækket, efter bedste evne. Alene det at man kunne bruge ham så mange steder synes jeg var den korte kontrakt værd isoleret set.
Nu har man så forlænget med ham udover en periode der rækker frem til sommer. Det kan jeg kun se fornuften i, såfremt det betyder lønkroner sparet ved at kunne sende både Juelsgård og Munksgaard ud. Så synes jeg det giver mindre mening at snakke om løn til Lund, hvis det at han er her sparer lønkroner. Bare det at Juelsgård går ud, og Lund bliver har jeg da på fornemmelsen sparer AGF løn. Hvis det så ovenikøbet kan give plads til, at man sender Munksgaard videre, og så måske giver plads til et talent, som så også er billigere, så sparer man endnu mere. Når/hvis AGF henter en højreback i profil-klassen, så kan Alberto være konkurrent med det talent om at være førstereserve. Og måske typen man henter er en anden end Alberto, og der skal veksles lidt.
Enig. Dog med den nuance, at jeg også kan se scenarier, hvor man godt ved, at Lund ikke er fremtiden, eller faktisk burde være nutiden, såfremt økonomi ikke var et issue. Altså at Lund køber klubben tid, og frigiver lønkroner til at lave større bevægelser til sommer, og faktisk også nu her (Juelsgård ud eksempelvis, hvilket ville være for satset ift venstreback-positionen ellers måske).
Så altså det at man forlænger med en breddespiller og er en klub der vil i top 6 betyder ikke at man ser ham som en spiller, der er god nok til at spille fast i start 11 f.eks. Men god nok til den rolle han udfylder i klubbens optik.