New posts

Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022

• Thread starter Thread starter 8000
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 150K
Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022
Det der er en tabermentalitet, hvis det er sådan SIB og DN tænker.

For det første har SIB udtalt, der kun bliver købt ind, hvis den rette er til tilgængelig. For det andet er det sludder at kalde det tabermentalitet ovenpå et sommervindue, hvor klubrekorden for kroner brugt i et vindue blev smadret.
Nu har SIB, DN og JN i adskillige interviews udtalt problemerne i efteråret hovedsagligt skyldtes den store udskiftning. Det kan man være enig i eller ej - her er vi nok på bølgelængde - men det giver rigtig god mening rent faktisk holde noget kontinuitet, når trænerstaben mener, det er hvad der mangler.
Tabermentalitet er at på forhånd opgive top 6 og gå efter ikke at komme i nedrykningsfare, det er ikke tabermentalitet at fastholde en strategi og give den med længder dyreste trup i klubbens lange historie muligheden for at bevise dens værd.

Historien er fyldt med spillere som er købt i vintervinduet uden at gøre nogen som helst forskel, men nærmere kan betegnes som flop indkøb.
For hver PM der bliver købt i januar, er der sikkert 10 flops.

Vores økonomi er stadig ikke stor nok til, at kunne opgive for mange transfer indkøbte spillere og i januar vinduet er det notorisk svært at finde kvalitet.

Jeg må ærlig indrømme, jeg er ikke specielt skuffet over den manglende aktivitet. Jeg deler tilfulde SIBs argumenter for ikke at hente med mindre den helt rigtige bliver tilgængelig.
Vi skal have de lange briller på og så hellere tage en resultatmæssig skuffende sæson i forhold til målsætningen.

Nu håber jeg bare, DN også tager de lange briller på og får ændret den spillestil til noget mere holdbart, en spillestil som de offensive spillere kan trives i og som også er mere seværdigt.
Hvis man ikke har kunnet finde en kant bedre end dem vi har, er jeg også tilfreds - bredden burde være fin med både Links og Albert/MA. Problemet er bare begge sidstnævnte vil være optaget på midtbanen hvis Brandhof er skadet. Vi har dog også Zach som måske er vild igen. Et andet problem er Gift ikke er rigtig rammer noget. Og så står vi som Nizzle siger med to svingende kanter som også går død hen i 2. halvleg.

Plus vi står med 3 "svingende" angribere (den er der kørt nok rundt i).

Men hentede vi en ny kant ville Gift slet ikke blive afprøvet - og i forvejen har han ikke fået chancen 10 kampe i træk nu.
Og hentede vi en ny 9er, ville vi ikke se om PM kan kickstartes (og dyr at have på bænken) og en halv dyr indkøbt Kurmi samt AA kommer endnu længere fra spilletid. Ikke let.

For i bund og grund har alle nævnte fint potentiale.

I en stærk konkurrence situation og havde vi penge nok (SIB har jo sagt der skulle nogen ud for at hente), så havde vi hentet både en 9er og kant. Vi kan håbe på et lyngennembrud til den nye ajax spiller, så har vi fået begge dele...
Det der er en tabermentalitet, hvis det er sådan SIB og DN tænker. Det er muligt at gøre begge dele. Der er jo ingen garanti for at det bliver bedre ved at vente.
he he man kunne spørge om det samme med PM, skal han score i mindst hver 3. kamp eller skal vi have de lange briller på og tro på ham :) nå ikke mere om ham. Tænker hurtigere vi kan blive enig om at Jon og bundu skal levere eller tages ud undervejs og bænkes også. Jeg synes det skal gælde for alle vores 3 stjerner. Og jeg vil ikke være bange for at bringe Albert/MA samt Kurmi/AA. Men så gerne endnu mere kvalitet end de 25 vi har.

Jeg tænker at en der har spillet i Liverpool og været leder i Rosenborg har vindermentalitet - og David har i hvert fald fucking....

Der findes slet ikke rigtig nogen med taber mentalitet i hele superligaen, så var de aldrig kommet så langt.

Problemet er jo at de to spillere er ekstremt svingene i præstationerne og ingen af dem kan rigtig spille 90 minuttet. Bundu er som regel smadret efter 60 og Jon har aldrig været hurtig.
Bundu kæmpede meget med at lære at spille 90 gode minutter. Men han har vist at han kan det i bronzesæsonen, og der skal han hen igen.
Jon har nærmest aldrig vist det.

Det skal med, vi de sidste 2 vinduer kun har solgt for 700000 euro og købt for næsten 5 mio. euro, mens eks. BIF har solgt for 14 mio. euro. Det er klart, de kan købe ind i dette vindue mens vi bliver nød til at kigge mere på pengepungen, når nu strategien stadig er at have sorte tal på bundlinjen.
Den dag vi årligt sælger spillere for +15 mio euro, den dag kan vi også tage chancer og købe stort i begge vinduer. Der er vi bare ikke endnu.

Edit: Jeg kunne i øvrigt godt tænke mig at se Kurmi blive forsøgt på kanten. Som type kan jeg ikke se noget hindre for, han kunne få succes der. I hvert fald langt mere end som 9er i det nuværende system.

Det skal med, vi de sidste 2 vinduer kun har solgt for 700000 euro mens eks. BIF har solgt for 14 mio. euro. Det er klart, de kan købe ind i dette vindue mens vi bliver nød til at kigge mere på pengepungen, når nu strategien stadig er at have sorte tal på bundlinjen.
Den dag vi årligt sælger spillere for +15 mio euro, den dag kan vi også tage chancer og købe stort i begge vinduer. Der er vi bare ikke endnu.
Ja apropos moneyball filmen. Vi er nødt til at være dygtige til at vælge ud med omhu end fcm,fck,bif både når vi køber spillere og sætter start11.

Men det skal man naturligvis altid være. Bif skal ift top2 og holde de andre bag sig. FCM ift at snyde FCK for guldet. Og begge skal være ift at begå sig internationalt.

Det er klart at vi de sidste 7-8 måneder er sat yderligere bag ud ift bif, fcm og fck. Men vi har dog heldigvis holdt afstanden alle de øvrige. FCN udenfor nr. Det kan godt være Randers opruster ift sig selv, men vi har vel stadig lagt afstand i kr og øre?

For det første har SIB udtalt, der kun bliver købt ind, hvis den rette er til tilgængelig. For det andet er det sludder at kalde det tabermentalitet ovenpå et sommervindue, hvor klubrekorden for kroner brugt i et vindue blev smadret.
Nu har SIB, DN og JN i adskillige interviews udtalt problemerne i efteråret hovedsagligt skyldtes den store udskiftning. Det kan man være enig i eller ej - her er vi nok på bølgelængde - men det giver rigtig god mening rent faktisk holde noget kontinuitet, når trænerstaben mener, det er hvad der mangler.
Tabermentalitet er at på forhånd opgive top 6 og gå efter ikke at komme i nedrykningsfare, det er ikke tabermentalitet at fastholde en strategi og give den med længder dyreste trup i klubbens lange historie muligheden for at bevise dens værd.

Historien er fyldt med spillere som er købt i vintervinduet uden at gøre nogen som helst forskel, men nærmere kan betegnes som flop indkøb.
For hver PM der bliver købt i januar, er der sikkert 10 flops.

Vores økonomi er stadig ikke stor nok til, at kunne opgive for mange transfer indkøbte spillere og i januar vinduet er det notorisk svært at finde kvalitet.
Nu er det jo ikke fordi jeg snakker kæmpe ændringer. Men vi står over for en forårssæson hvor meget stadig kan hentes. Den går vi så ind til med kun 2 kanter af tilstrækkelig kvalitet. To spillere der i øvrigt måske er væk til sommer. Så hvis man vil prioritere kontinuitet, så er det netop nu man skal gøre noget på kanterne. Det kan simpelthen ikke passe at man ikke kan finde noget. Jeg medgiver at det er mig der også spekulerer her, for jeg går selvfølgelig ud fra, at man har scoutet rundt omkring og lavet nogle henvendelser. Men det er altså ikke nok at kun have Jon og Bundu. Med mindre man igen vil prøve 3-5-2 opstillingen som alternativ.

Jeg er parat til at blive skuffet i morgen. Jeg tror ikke vi får den fløj som jeg tror der skal til for at vi kan overhale en af dem foran os.
Jeg tror ikke at vi kan hente en spiller i morgen, som vil kunne gøre en væsentlig forskel for os i de kommende 5 kampe.

Men netop fordi det tager tid at integrere nye spillere, vil jeg da håbe at vi får en ny fløj ind i morgen - med henblik på at stå styrket forud for næste sæson.

Jeg tror ikke at vi kan hente en spiller i morgen, som vil kunne gøre en væsentlig forskel for os i de kommende 5 kampe.

Men netop fordi det tager tid at integrere nye spillere, vil jeg da håbe at vi får en ny fløj ind i morgen - med henblik på at stå styrket forud for næste sæson.
Det ville være et ønskescenarie med en ny fløj nu. Så har man hele foråret til at få ham integreret i klubben og få ham spillet ind.

Måske SIB har lidt i ærmet - jeg håber🙏

Nu er det jo ikke fordi jeg snakker kæmpe ændringer.

Det skriver jeg heller ikke, du gør, men du vil gerne købe ind i dette vindue. Det tror jeg da, de fleste vil inkl. SIB og DN, men den spiller vi henter nu, skal også holde niveau de næste sæsoner og med det niveau vi er kommet op på og gerne vil have højere, er det mere end tvivlsomt, om den spiller kan hentes billigt.
Derfor er det ganske fornuftigt ikke at panik købe, slet ikke når vi nu engang har samlet en svinedyr trup.

Der er flere årsager til en del af de handler vores konkurrenter har lavet eller er ved at lave først er her 5 i 12.
1. Nogen er først tilgængelig sidst i vinduet, da sælgerklub først skal have en erstatning.
2. Panikkøb
3. Der er solgt spillere som ikke var planen. Frenderup eks. tror jeg ikke var i CVs drejebog, mens Uhre bare var et spørgsmål om tid.

SIB er imo helt sikkert økonomisk begrænset pga. forbruget i sommers og manglende spillersalg.

Jeg håber da, SIB kan hive en kanin op af hatten, men det skal være en spiller, som er scoutet og tilgængelig til den rigtige pris - altså ingen overbetaling ala Andersson - ellers vil jeg hellere vente til sommer.
Og dog. Som jeg også tidligere nævnte. Kommer der et fornuftigt bud på Jon, eller accept af den pris AGF forlanger, så fyr ham af. Sker det, skal der noget ind. Og det må for min skyld gerne, grundet deadline, være en kanin med broget udseende fra side 2 på et kort lej med klausul.

4,5 mio. kr. for en ung talentfuld kantspiller. Der kunne vi helt sikkert godt have været med.

Nu ved jeg dog på ingen måde, om vi har forhørt os. Men hvis det kommer til at tiltrække unge spillere, ville vi nok tabe til FCN 10 ud af 10 gange. De har bevist, at de kan videreudvikle og sælge dyrt videre til store klubber.

Den eneste offensive spiller, vi har formået at udvikle og sælge i nyere tid, spiller for os igen på leje :ROFLMAO:

Både Links og Thorsteinsson er gået i stå, og Tengstedt blev sendt ud af bagdøren. Det er ikke den bedste hitrate, vi har der. Selv Mmaee blomstrede, da han kom væk 🧐

4,5 mio. kr. for en ung talentfuld kantspiller. Der kunne vi helt sikkert godt have været med.

Nu ved jeg dog på ingen måde, om vi har forhørt os. Men hvis det kommer til at tiltrække unge spillere, ville vi nok tabe til FCN 10 ud af 10 gange. De har bevist, at de kan videreudvikle og sælge dyrt videre til store klubber.

Den eneste offensive spiller, vi har formået at udvikle og sælge i nyere tid, spiller for os igen på leje :ROFLMAO:

Både Links og Thorsteinsson er gået i stå, og Tengstedt blev sendt ud af bagdøren. Det er ikke den bedste hitrate, vi har der. Selv Mmaee blomstrede, da han kom væk 🧐
Ja det er lidt ironisk - og tilmed scorede Tengstedt på et godt drøn i træningskamp i weekenden. Men han passede nu alligevel ikke rigtig ind som kant hos os og svært at få spilletid som 9er.

Det er desværre sådan landet ligger vi har 6 offensive spillere til kanten/9eren vi alle skal have kickstartet og i gang igen efter de er gået i stå. Ret crazy ikke bare en af dem på det topniveau vi ved de har haft før... og læg bare Albert til der også havde en målløst efterår. Brandhof scorede et mål, og har også større potentiale jf de 10 mål forrige sæson. Endelig MA skadet meget. Så sig ikke træner teamet ikke har udfordringer haha

Men 2022 er startet med 7-0 sejr og vi kommer friske med ny energi.

Ham der kunne vi sgu godt have brugt. FCN er altid dygtige til at handl godt ind og 4,5 mio for en der for ikke så længe kostede 28 mio! Får vi samme rabat procent på Bundu skal han 3,5 mio det lyder fair nok. Vi får ham nok ikke helt gratis som Anderlecht har givet Sanneh fri transfer.

Det voldsomme fald i værdi er så også noget der tyder på, at det er en spiller som skal have genstartet karrieren. Kan sagtens blive en succes, men det kan også godt kræve tålmodighed.
Ja det er bestemt ikke givet han brager igennem for fcn her i foråret. Jeg tror derimod de får hurtig og stor succes med Marxen og ham 2. keeperen fra AaB. Synes han er lidt undervurderet og en af ligaens bedste (halvdel) - og kun siddet på bænken fordi Rinne er en af de allerbedste. Kan ikke huske hvad fcn ellers har hentet. Men håber stadig de rykker ud.

De har også lejet Mads Bidstrup fra Brentford. På papiret 4 rigtig gode signinger.

Og så håber jeg virkelig ikke, at de rykker ud. De er storleverandører til landsholdet. Mere end nogen anden vil mit bedste bud næsten være.
Ja også en spændende tilgang.

Det er rigtig nok - men landsholdet som er ret ungt, klarer sig nok de par år til AGF har overtaget den rolle ;-)

Back