Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022
Det var vist også kun en kort overgang. Maxsø er overlegen på stort set alle parametre.Vildt nok at tænke på at Tingager en overgang i AGF lå side om side med Maxsø som bejler til landsholdet.
Det var vist også kun en kort overgang. Maxsø er overlegen på stort set alle parametre.Vildt nok at tænke på at Tingager en overgang i AGF lå side om side med Maxsø som bejler til landsholdet.
Nej det kan ikke være bif der laver bøvl, hvis Bordeaux har matchet klausulen. Alt tyder på at Bordeaux har forsøgt at få ham billigere eller på anden måde ikke har matchet klausulen og det har BIF ikke gidet diskutere. Hele verden ved at Maxsø koster 11 mio kr. hvis du sender det bud i aften så kan du snakke med spilleren i morgen.Ja det må jo enten være det, eller måske den med at Bif sælger til prisen 11 mio, men også gerne lige vil twiste den og omgå det ved at udleje i foråret for en eller anden pris oven med forkøbsret på de 11 mio - for at opnår knap 15 mio. Måske de også forhandler med andre klubber. Forstår bare ikke hvis det kan være i orden ift aftale-reglerne.
Hvis vi sælger enten Hausner, Tingager eller Bisseck, så skal vi jo have en ny og bedre spiller ind, og ikke forfremme hverken Lund eller Juelsgård. Så Juelsgård ud giver fin mening uanset hvad. Lund giver isoleret mere mening at beholde end Juelsgård al den stund, at han er billigere, lidt yngre, og kan dække flere pladser end Juelsgård.
Hvis Munksgaard også sælges, så er der måske en ny højreback på vej ind, og Lund overtager mere permanent Juelsgårds rolle som backup til venstrekack og midterforsvaret pt bag 4 andre. Men vi skal have 3 gode midterforsvarere hele tiden. At vi så har en ung upcoming i TK, og så en erfaren til at dække ind (Lund) er sgu fint. Men Lund kan ikke være 5. valg i midterforsvaret samtidig med at være 1.reserve til Alberto og Kahl samtidig. Så har vi balladen hvis Kahl eller Alberto skades nemlig.
Så et salg af Munksgaard må betyde en ny højreback. Men det kan i teorien vente til sommer, så længe vi har Juelsgård.
Lad nu lige D'Alberto få en fair chance, før vi kræver en ny HB. Han gør det tilsyneladende bedre til træning end Munksgaard og selvom det var på en billig baggrund, så synes jeg også at han spillede fint i dag.
Ja det lyder logisk nok, men nu har man altså valgt at hente ham for et halvt år siden, så jeg tror ikke vi skal forvente at der kommer til at ske noget med mindre man dømmer ham som ikke god nok - og det sker nok tidligst til sommer. Jeg havde håbet lidt på Mikkel Lassen, men han var åbenbart ikke tæt nok på niveau. Det er også svært, når man kommer ind og skal afløse Diks.Helt enig, og han spillede sig også fint op i de sidste par runder, inden ligaen gik på ferie.
Men af de 4 normale startere (ham, Hausner, Bisseck og Kahl) skiller han sig mærkbart ud med alder og derved manglende videresalgspotentiale. Og eftersom han ikke er bedre end de andre trods mere erfaring og rutine (højest tilsvarende niveau), giver det jo mening, at det der dér, man sætter ind, hvis man vil forsøge at styrke de bagerste geledder.
Ja, men den er svær at vurdere, synes jeg. I princippet synes jeg faktisk lige så godt at man kunne have valgt at fortsætte med Munksgaard og så give Lassen nogle chancer og se om han kunne gribe dem. Det er lidt en gåde, hvad der er sket med Munksgaard. Måske noget, som ikke er kommet ud offentligt? Men nu fandt man så en transferfri D'Alberto, som man så må lave en status på efter sæsonen. For ser man helt køligt på start-11'eren, så er det jo rigtigt nok at han ligner et af de svagere led. Vi må se, vi er ude i noget holdsport og der er absolut mulighed for forbedring flere steder på holdet uden at det absolut skal betyde at vi skal erstatte spillere.Og ift. D'Alberto gælder vel, at man fandt en solid overgangsfigur, som har niveau til at præstere stabilt ift. top 6, men som heller ikke er så god/dyr/krævende, at han ikke kan erstattes, hvis man finder noget, der er bedre. Og hvis man ikke gør, så har man trods alt en solid overgangsfigur, indtil man gør.
Ja, men den er svær at vurdere, synes jeg. I princippet synes jeg faktisk lige så godt at man kunne have valgt at fortsætte med Munksgaard og så give Lassen nogle chancer og se om han kunne gribe dem. Det er lidt en gåde, hvad der er sket med Munksgaard. Måske noget, som ikke er kommet ud offentligt?
Jeg tænker umiddelbart, at planen er, at enten Hausner eller Bisseck skal videre til sommer, og vi så hiver TK op som en af de 3 gode, som du selv nævner. Så kan Lund og et talent fra ungdomsafdelingen agere 4. og 5. valg - af de sidstenævnte har både Jacob Andersen (04) og Daniel Jakobsen (03) fået U-landskampe inden for de seneste halvandet år. Dog var ingen af dem med på første træningslejr. Måske de er med på den kommende?
Jeg vil mene, at man i de fleste tilfælde sagtens kan være 5. valg i midterforsvaret og 2. valg på en back. Det er sjældent, at vi får 3 skader i det centrale forsvar og samtidig har en back ud.
Lad nu lige D'Alberto få en fair chance, før vi kræver en ny HB. Han gør det tilsyneladende bedre til træning end Munksgaard og selvom det var på en billig baggrund, så synes jeg også at han spillede fint i dag.
Ja det lyder logisk nok, men nu har man altså valgt at hente ham for et halvt år siden, så jeg tror ikke vi skal forvente at der kommer til at ske noget med mindre man dømmer ham som ikke god nok - og det sker nok tidligst til sommer.
Jeg synes heller ikke, at Munksgaard har spillet sig af. Han gjorde det solidt i vores bronzesæson, hvor han nærmest fik fuld spilletid i de første 22-24 runder.
Vi har vel i princippet sagt goddag til Bisseck, Lund og TK, og farvel til Sanneh og Backman i sommers. Jeg er ikke sikker på at et farvel til enten Hausner eller Bisseck nødvendigvis gør at SIB er specielt desperat efter at finde en erstatning, det kommer an på hvordan man ser Oliver Lund. Han har spillet en del centralt i sin karriere, og hvis TK er så stort et talent, som han er blevet udråbt til flere gange af talentafdelingen, (og i øvrigt også ser ud til, når han spiller), så er det måske meningen at han skal have lov til at træde et skridt frem i køen.Jeg tænker vi erstatter en evt. midterforsvarsafgang. Vi har sagt goddag til Bisseck, men farvel til både Backman og Sanneh i sommers. Hvis vi så siger farvel til enten Bisseck, Tingager eller Hausner til sommer, så tænker jeg vi skal gå efter at erstatte ham 1:1. Der SKAL være 3 fuldgode spillere der, som i princippet kan spille 20 kampe i træk uden videre. Der er TK ikke til sommer. Spørgsmålet er om han kommer det uden at få chancen. Men altså 3 spillere til 2 pladser er ikke for meget, og så en yngre dygtig spiller + reserve. Hvis man erstatter en profil med en yngre, så skal han i hvert fald have bevist sig klar til det først, som Hausner. Hausner fik chancen da andre var skadede. TK har ikke fået den endnu. Men måske man kan give ham nogle kampe i foråret såfremt det passer ind. Men næppe.
Folk er hurtig til at dømme Alberto ude selvom man stadig er villig til at give Links chancen her 2,5 år senere, hvor han stadig ikke har bevist at han har niveau til Superligaen. Alberto er en spiller i sin bedste fodboldalder, og så gør det ikke så meget at han ikke har samme vidersalgsværdi som en yngre model. Links videresalgsværdi er eksempelvis tæt på 0. Giv nu lige Alberto mere end et halvt år, hvoraf den første halvdel var meget rodet på et elendigt præsterende hold.
Han blev fremhævet af DN efter kampen i går - har lagt et link og citat i tråden med artikler omkring klubben. Måske det skal være her i foråret han slår tilIft. Links synes jeg da også, der virker til at være en konsensus om, at han enten skal have regelmæssig spilletid eller videre. For med de nuværende 20-30 minutters indhop finder vi i hvert fald aldrig ud af, om han kan begå sig. Til Links forsvar har han også af flere omgange vist, at han sagtens kan begå sig. F.eks. blev han af Eurosport på dette tidspunkt sidste forår kåret som en af ligaens 5 største profiler på daværende tidspunkt:
Nej, for jeg gider ikke trawle et halvt års tråde igennem. Det er dog min opfattelse. Det bliver ofte debatteret, synes jeg, at vi skal have opgraderet på højre back. Og der synes jeg bare det er en alt for tidlig diskussion at tage, da han ikke har haft nemme betingelser. Men jeg er da helt klart også af den opfattelse, at viser han ikke noget mere i foråret, så kan det være aktuelt med en opgradering. Og så er jeg slet ikke enig i, at man skal erstatte ham bare fordi man vil have en yngre model med mere videresalgspotentiale. Men det er en diskussion der ofte har været, og der har vi alle forskellige holdninger.Måske det er mig, der husker forkert. Så kan du ikke finde de pågældende indlæg, der dømmer ham ude?
Ja enig det er meget mystisk med Munks, at han skulle være blevet så ringe. Synes dog Alberto virker som en noget bedre løsning hvis vi vil være bedre på bolden. Munks så omvendt bedre til power. Men begge synes jeg mangler lidt fart, evner på ass og især bidrage med lidt mål også så hele ansvaret ikke ligger på 9 og kanter.Ja, men den er svær at vurdere, synes jeg. I princippet synes jeg faktisk lige så godt at man kunne have valgt at fortsætte med Munksgaard og så give Lassen nogle chancer og se om han kunne gribe dem. Det er lidt en gåde, hvad der er sket med Munksgaard. Måske noget, som ikke er kommet ud offentligt? Men nu fandt man så en transferfri D'Alberto, som man så må lave en status på efter sæsonen. For ser man helt køligt på start-11'eren, så er det jo rigtigt nok at han ligner et af de svagere led. Vi må se, vi er ude i noget holdsport og der er absolut mulighed for forbedring flere steder på holdet uden at det absolut skal betyde at vi skal erstatte spillere.