New posts

Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022

• Thread starter Thread starter 8000
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 150K
Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022
Folk er hurtig til at dømme Alberto ude selvom man stadig er villig til at give Links chancen her 2,5 år senere, hvor han stadig ikke har bevist at han har niveau til Superligaen. Alberto er en spiller i sin bedste fodboldalder, og så gør det ikke så meget at han ikke har samme vidersalgsværdi som en yngre model. Links videresalgsværdi er eksempelvis tæt på 0. Giv nu lige Alberto mere end et halvt år, hvoraf den første halvdel var meget rodet på et elendigt præsterende hold.
Men vel også fordi man Alberto er hentet som en ældre der skal spille fast og styrke os. Mens Links mere udviklingsspiller. Synes dog også lige så mange er efter ham. Personligt står jeg ved en skillevej med begge til sommer, hvis de ikke er brugbare mellem 15 første. Begge gjorde det heldigvis fint i går.

Enig han skal have fair chance så må vi se til sommer.

Nej, for jeg gider ikke trawle et halvt års tråde igennem. Det er dog min opfattelse. Det bliver ofte debatteret, synes jeg, at vi skal have opgraderet på højre back. Og der synes jeg bare det er en alt for tidlig diskussion at tage, da han ikke har haft nemme betingelser. Men jeg er da helt klart også af den opfattelse, at viser han ikke noget mere i foråret, så kan det være aktuelt med en opgradering. Og så er jeg slet ikke enig i, at man skal erstatte ham bare fordi man vil have en yngre model med mere videresalgspotentiale. Men det er en diskussion der ofte har været, og der har vi alle forskellige holdninger.

Hvis du ikke vil finde belæg for din påstand, er det jo lidt for nemt at diskutere. Så kan man jo sige hvad som helst.

Men for at komme dig i møde husker jeg også i starten af sæsonen, at folk var utilfredse med ham. Men det er til gengæld også min klare opfattelse herinde, at den kritik er gradvist forsvundet i takt med, at han begyndte at spille sig og op vores spil fungerede bedre.

Og hvis du referer til noget for et halvt år siden, så er det på et lidt forkert grundlag at diskutere. Det er jo sket meget siden da. Men hvis du alligevel insisterer, kan du vel nøjes med 2-3 måneders tråde og ikke et halvt år. Ja, faktisk kan du jo søge på ham og se, hvad folk helt præcist skriver om ham og hvornår, de gjorde det.

Hvis du ikke vil finde belæg for din påstand, er det jo lidt for nemt at diskutere. Så kan man jo sige hvad som helst.

Men for at komme dig i møde husker jeg også i starten af sæsonen, at folk var utilfredse med ham. Men det er til gengæld også min klare opfattelse herinde, at den kritik er gradvist forsvundet i takt med, at han begyndte at spille sig og op vores spil fungerede bedre.

Og hvis du referer til noget for et halvt år siden, så er det på et lidt forkert grundlag at diskutere. Det er jo sket meget siden da. Men hvis du alligevel insisterer, kan du vel nøjes med 2-3 måneders tråde og ikke et halvt år. Ja, faktisk kan du jo søge på ham og se, hvad folk helt præcist skriver om ham og hvornår, de gjorde det.
Det har du naturligvis ret i, og det kan da godt være jeg ikke har min dokumentation i orden. Det vil jeg huske til fremtidige diskussioner.

Last edited:
Nå nu sker der noget næste 1½ døgn på transfermarkedet. Vildt Bif henter Alves hjem ilf bold dk - ikke bekræftet. Øv. Han holdt Haus ude af u21.

Ellers

Det er værd at bemærke at bif får 20 mio for Uhre og fck 90 mio for Wind og vi i AGF havde en der var lige så farlig som dem, men ender med ca ingenting.

Det må give stof til eftertanke om at de 7 spillere til 9eren og kanter skal være forbeholdt yngre spillere med videresalgspotentiale. Rasmus Ankersen har direkte sagt de pladser skal have salgsbare emner. Der de store summer skal hentes primært. Hvilket vi også selv gjorde med Bundu.

Eller som Henrik Clausen har udtalt ifb med podcasten stemmer i Ådalen, så skal man passe på at have ældre spillere træneren kan tilvælge i konkurrencen med de unge, for så vælger træneren som regel den ældre - så er det lettere at møde kritik for når det går galt.

Fx er kritikken af de manglende mål fra PM sidste 40 runder (32 spillede kampe) ikke så stor. Men havde AA eller Kurmi spillet 32 af sidste 40 runder og lavet 4 mål i åbent spil og nogle på straffe. Var de nok smidt under bussen af omgivelserne og dømt de bliver aldrig til noget (som Aron J blev inden gennembrud i AGF i øvrigt). Og han spillede endda en del af dem som kant.

Nå nu sker der noget næste 1½ døgn på transfermarkedet. Vildt Bif henter Alves hjem ilf bold dk - ikke bekræftet. Øv. Han holdt Haus ude af u21.

Ellers

Det er værd at bemærke at bif får 20 mio for Uhre og fck 90 mio for Wind og vi i AGF havde en der var lige så farlig som dem, men ender med ca ingenting.

Det må give stof til eftertanke om at de 7 spillere til 9eren og kanter skal være forbeholdt yngre spillere med videresalgspotentiale. Rasmus Ankersen har direkte sagt de pladser skal have salgsbare emner. Der de store summer skal hentes primært. Hvilket vi også selv gjorde med Bundu.

Eller som Henrik Clausen har udtalt ifb med podcasten stemmer i Ådalen, så skal man passe på at have ældre spillere træneren kan tilvælge i konkurrencen med de unge, for så vælger træneren som regel den ældre - så er det lettere at møde kritik for når det går galt.

Fx er kritikken af de manglende mål fra PM sidste 40 runder (32 spillede kampe) ikke så stor. Men havde AA eller Kurmi spillet 32 af sidste 40 runder og lavet 4 mål i åbent spil og nogle på straffe. Var de nok smidt under bussen af omgivelserne og dømt de bliver aldrig til noget (som Aron J blev inden gennembrud i AGF i øvrigt). Og han spillede endda en del af dem som kant.

Ja spillere som aldrig har vist noget som helst har kortere snor hos folk end den bedste angriber vi har haft siden Graulund.

Kan du ikke selv forstå hvorfor?

Ja, men den er svær at vurdere, synes jeg. I princippet synes jeg faktisk lige så godt at man kunne have valgt at fortsætte med Munksgaard og så give Lassen nogle chancer og se om han kunne gribe dem. Det er lidt en gåde, hvad der er sket med Munksgaard. Måske noget, som ikke er kommet ud offentligt? Men nu fandt man så en transferfri D'Alberto, som man så må lave en status på efter sæsonen. For ser man helt køligt på start-11'eren, så er det jo rigtigt nok at han ligner et af de svagere led. Vi må se, vi er ude i noget holdsport og der er absolut mulighed for forbedring flere steder på holdet uden at det absolut skal betyde at vi skal erstatte spillere.
Som det vidst har været nævnt herinde tidligere havde Munksgaard, uden iøvrigt at gå i detaljer, i efteråret, en episode “udenfor banen”. Ikke noget synderligt dramatisk, men han kunne måske godt trænge til noget luftforandring.

Som det vidst har været nævnt herinde tidligere havde Munksgaard, uden iøvrigt at gå i detaljer, i efteråret, en episode “udenfor banen”. Ikke noget synderligt dramatisk, men han kunne måske godt trænge til noget luftforandring.
Den har jeg misset men tænker han ikke er helt tilfreds med spilletiden. Du kan sikkert have ret i det med luftforandring men det er ikke altid nemt.

Last edited:
Ja spillere som aldrig har vist noget som helst har kortere snor hos folk end den bedste angriber vi har haft siden Graulund.

Jo - og sådan burde det måske ikke være, hvis vi vil have flest point.

Men lige i PMs tilfælde havde vi i 2021 reelt ingen alternativer, da MJ var skadet hele foråret, og AA turde man ikke satse på i start11. I efteråret AA skadet hele tiden og Kurmi turde man ikke satse på.

Altså vi kan ikke blive uenige om at indtil for 40 runder siden var han konge og den største helt - det er han stadig, han har bare kun lavet 4 mål i 32 kampe. Og fint med lidt længere snor end normalt til dem som har leveret førhen, men vi kan jo se hvad 40 runders målkrise kan føre til. Medaljer glippede og nu nr 7.

MEN husk nu på det ikke kun er PM, det er også andre som bundu og endnu mere Jon. Det er også PO samt Lund/Alberto som fik for lang snor i 2021. Men heller ikke på højreback havde vi andet end de to og Munks. Så ikke meget gøre. Og alle herinde ved også at vi ikke havde super garderinger på kanterne, og Gift har vi ikke turdet bringe (måske med grund).

PM har helt sikkert leveret super flot, og ingen er utilfreds med ham. Og alle har som tophelt indtil for 40 runder siden. Men vi er jo nogen der har opdaget han kun har lavet 4 mål i 40 runder/32 kampe. Det gør ham ikke til en mindre helt. Men de gør AGF mindre målfarlig.

Og der er nu flere som er ca lige så målfarlige som PM

PM 7371 min og 33 mål (åbent spil) - snit på 223 minutter pr mål

(alle kun superliga kampe)

PM 223
AA 256
Pusic 148
Mate V 227
Søren Larsen 210
Aron 145
Graulund ?
Nando 213
TT 248 (2003-05)
TT 164 (94-97)
Søren A ?

Regn selv på flere - der vil sikkert vise sig nogle overraskelser

Kunne også spørge omvendt - ville du hente en gratis 32 årig angriber der havde lavet mange mål for 1½ år og tilbage i tiden? (4 i åbent spil i 32 kampe)

Ville du ikke takke nej og sige over the hill?

Det er da ofte den melodi vi hører - og hørte med Tom van Wert fx, selvom han havde endnu bedre stats med sig da han sluttede i AaB.

MEN lad os nu se. PM scorede to mod EfB, og måske han igen laver mål igen nu. Det håber vi jo alle. Men tænker grænsen snart må være nået, ellers bør andre have chancen, ellers giver det ikke mening at have AA og Kurmi. Så skal de kun spille ved skader.

SOM SAGT det handler ikke kun om PM. Det handler om at man generelt skal levere uanset om man hedder Thorkild eller Benjamin. Uanset om man har spillet 15 kampe og lavet mål i hver 3. kamp, eller spillet 100 kampe og lavet mål i hver 4.

Det er nu og her - og ikke fortiden der tæller (der har vi været med store navne og fine CV og det fik vi en masse 10. pladser ud af og 3 nedrykninger).

Præcis.
Og han kunne godt blive en af dem der ryger i morgen. Især med Lund-forlængelsen, som jo om ikke andet viser, at man tror på at han har en relevans frem til 2023. Og Munksgaard havde en god rolle i AGF op og til og med bronzesæsonen. Fra Dinos exit vinter 2019, hvor Munks kom ind, og så frem til Diks kom i form. Han var bedst bag Bundu, og med en lav forsvarsskæde. Og kan han spille på et hold der har det, så er han en fin Superligaspiller. Alberto er vel nærmest hans modsætning i den forbindelse. Alberto er langt mere pasningsstærk.

Men ingen af de to kommer blæsende som Kahl og Højer, og Diks. Derfor tror jeg også vi snart kigger efter en ny højreback, som kan være alternativ til Alberto til de mange kampe, hvor vi måske skal kunne stå lidt lavere, og blæse frem, hvor Alberto så er bedre hvor vi kan stå højere. Der er Lund mere et alternativ til det, og i øvrigt også reserve for Kahl, og ikke kun højreback.

Bif henter Carl Bjørk i Sverige - netop fyldt 22 år. Spændende om CV igen har en "heldig" hånd ;)

Det er lidt kedeligt at vi ikke agerer - kunne SIB da ikke bare hente en enkelt markant forstærkning 🙏

Vi har før prøvet at lave lidt "regler"/guidelines for hvor vi poster ting. Men kan vi ikke nøjes med det AGF-relaterede i denne tråd, og så smide transfers fra de andre hold i Superliga-tråden? :D

Især på disse sidste dage af vinduet.
Og da ISÆR I MORGEN, hvor vi vel kommer ind for at tjekke 28 gange for nyheder om, hvorvidt vi har hentet spillere :D

EDIT: Ked af det lige blev dig jeg skulle citere for det. Bare så du ikke tror jeg er "efter dig" eller sådan noget efter vores snak, hehe.
De henter også Alves nu her ser det ud til (tidligere SIF)

Bif henter Carl Bjørk i Sverige - netop fyldt 22 år. Spændende om CV igen har en "heldig" hånd ;)

Det er lidt kedeligt at vi ikke agerer - kunne SIB da ikke bare hente en enkelt markant forstærkning 🙏

Synes desværre han ser spændende ud - rigtig god alder han er hentet i, en typisk CV.
Håber han får hjemve.

Mht Kurmi - så scouter AGF naturligvis så grundigt at han eller andre ikke er fejlcastet til systemet, men måske vi ikke evner at spille ham rigtigt af andre grunde. Jeg husker fx vi spillede med Munks på back og Alberto på kanten i sæsonstarten hvor Kurmi fik chancen. Ikke just de to bedste som oplægger. Endelig var Kurmi nok bare ikke helt klar endnu til at være start11 9er og de to andre var skadet.

Husker også Jens Adersson sagde at uanset hvor godt man scouter og alt teoretisk ser fint ud, så var der bare nogen man ikke lykkes med.

Jeg er parat til at blive skuffet i morgen. Jeg tror ikke vi får den fløj som jeg tror der skal til for at vi kan overhale en af dem foran os. Jeg har et eller andet sted svært ved at se, at vi har nok kvalitet offensivt til at score nok mål. Også selvom jeg har proklameret at PM scorer i hver af de sidste fem kampe.
Jeg tænker at der er rum for, at Jon kan lave et comeback og spille sig interessant for andre klubber til sommer. Men jeg vil se det før jeg tror det.
Men selv uden en ny fløj, så har vi med Bundu og Jon to gode superligaspillere, som kan på egen hånd, og er profiler når de er bedst.

Hvis de, PM & co. rammer niveau så har vi ikke behov for en ny fløj for at spille os i top 6 sådan umiddelbart.
Men vi har behovet hvis Jon ikke gør. Og generelt kan vi også tillade os at håbe på større bredde på venstrekanten, såvel som se frem mod sommer, hvor Jon jo ikke er her mere (som det ser ud nu). Derfor vil det være fint at få fløjen ind nu, og ikke først til sommer, således at man ikke til sommer står med katten i sækken (Jevtovic) og ser Jon gå, mens man selv satser på nyt nyt nyt.

Jeg må ærlig indrømme, jeg er ikke specielt skuffet over den manglende aktivitet. Jeg deler tilfulde SIBs argumenter for ikke at hente med mindre den helt rigtige bliver tilgængelig.
Vi skal have de lange briller på og så hellere tage en resultatmæssig skuffende sæson i forhold til målsætningen.

Nu håber jeg bare, DN også tager de lange briller på og får ændret den spillestil til noget mere holdbart, en spillestil som de offensive spillere kan trives i og som også er mere seværdigt.

Jeg må ærlig indrømme, jeg er ikke specielt skuffet over den manglende aktivitet. Jeg deler tilfulde SIBs argumenter for ikke at hente med mindre den helt rigtige bliver tilgængelig.
Vi skal have de lange briller på og så hellere tage en resultatmæssig skuffende sæson i forhold til målsætningen.

Nu håber jeg bare, DN også tager de lange briller på og får ændret den spillestil til noget mere holdbart, en spillestil som de offensive spillere kan trives i og som også er mere seværdigt.

Jeg er delvist enig.
Jeg tænker mere på, at vores eventuelle ønske om at skifte spillestil måske kræver et par nye spillere typemæssigt.
Men hvis planen er at skifte spillestil til sommer, så er det måske først der de store rokader forsøges igen.

Og tænker ikke det er dumt at spille foråret færdigt som vi sluttede efteråret.
Hvis vi så til sommer vil spille 3-5-2, så er det jo nærmest "belejligt" at både Jon og Bundu så er væk der. Så kan man sælge Links, og har så ikke flere kanter tilbage.

Jeg tænker at der er rum for, at Jon kan lave et comeback og spille sig interessant for andre klubber til sommer. Men jeg vil se det før jeg tror det.
Men selv uden en ny fløj, så har vi med Bundu og Jon to gode superligaspillere, som kan på egen hånd, og er profiler når de er bedst.

Hvis de, PM & co. rammer niveau så har vi ikke behov for en ny fløj for at spille os i top 6 sådan umiddelbart.
Men vi har behovet hvis Jon ikke gør. Og generelt kan vi også tillade os at håbe på større bredde på venstrekanten, såvel som se frem mod sommer, hvor Jon jo ikke er her mere (som det ser ud nu). Derfor vil det være fint at få fløjen ind nu, og ikke først til sommer, således at man ikke til sommer står med katten i sækken (Jevtovic) og ser Jon gå, mens man selv satser på nyt nyt nyt.
Problemet er jo at de to spillere er ekstremt svingene i præstationerne og ingen af dem kan rigtig spille 90 minuttet. Bundu er som regel smadret efter 60 og Jon har aldrig været hurtig. Det ses på vores spil. Når de så ikke rammer dagsformen eller bliver trætte, så har vi nada at skyde med. Vi kan skifte en angriber mere ind, men det har aldrig rigtig fungeret under DN, eller vi kan skifte Links ind, som så betyder, at vi ikke rigtig får noget kvalitetsløft. Alternativt kan vi hænge vores har på en spiller det aldrig har spillet en seniorkamp.

Back