New posts

Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022

• Thread starter Thread starter 8000
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 150K
Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022
Last edited:
De har også lejet Mads Bidstrup fra Brentford. På papiret 4 rigtig gode signinger.

Og så håber jeg virkelig ikke, at de rykker ud. De er storleverandører til landsholdet. Mere end nogen anden vil mit bedste bud næsten være.

Helt uenig

Jeg håber i den grad, at den bastard rykker ud. Den "klub" er symbolet på meget af det, der er voldsomt ucharmerende ved professionel fodbold anno 2022.

Jeg tror dog, at de klarer den - dertil har de reageret nogenlunde fornuftigt på deres problemer og VB + SønderjyskE har jeg ikke den store tiltro til kan lave et comeback.

Både bif, fck, agf, fcm bringer vel også så mange unge i dag efterhånden, at de talenter i fcn sagtens fremover kan skoles fint på fx de 4 klubbers akademier og måske endda klare springet fra superligaen lidt bedre end fra fcn, fordi de ikke spiller for et gabende tomt stadion med mindre pres end de vil møde i de 4 store klubber.

Nogle vil bare ryge direkte til udlandet som U-spillere og man kan så sige at dansk fodbold går glip af de penge, men ryger overskud ikke ud af klubben også, og i hvert fald ikke sådan de mange mio i fcn ryger videre i systemet hos de danske klubber når de køber andres danske klubbers spiller og udvikler videre på (som fck fx har gjort med store transfers til agf, sif, aab fx).

Men naturligvis vil der være mindre talentudvikling hvis fcn ikke var der, men var den der ikke lige så flot før, hvor Lyngby især og AB var fremragende talentudviklingsklubber. Bif også fx. De 3 udvikler stadig, men mistet en del talentmasse som fcn har støvsuget i tidlig alder. Bif er på vej igen med CVs copycat af fcn strategi og opgraderingen af masterclass.

Nej, de er jo ikke nogen konkurrent til top-6 og med den store udskiftning de lægger op til ser jeg dem heller ikke forstærket i grundspillet. De kan dog måske blive en konkurrent til 7. pladsen og EL-kval-kval. Men fred være med det.
Jeg talte helt generelt😁 for min skyld kan de sagtens rykke ud. De er jo alligevel kun med for at tjene penge ved spillersalg. Det sportslige er sekundært. De er i mine øjne en af de mest ligegyldige hold i Danmark. Desværre er de ret så forstærket til foråret.

Jeg talte helt generelt😁 for min skyld kan de sagtens rykke ud. De er jo alligevel kun med for at tjene penge ved spillersalg. Det sportslige er sekundært. De er i mine øjne en af de mest ligegyldige hold i Danmark. Desværre er de ret så forstærket til foråret.

Du har tydeligvis en holdning til dem. En ret stærk og klart formuleret holdning endda. Så helt ligeglad kan du da ikke være.

Jeg mener grundlæggende, at FCN bidrager til at ødelægge danmarksturneringen. Man skal spille for at vinde og stille stærkeste hold, ikke spille for at give spilleminutter til 17-årige, så de kan sælges dyrere.

Jeg ved godt, at alle hold ind i mellem sparer spillere fra SL-kampe, og at alle hold giver mere spilletid til yngre spillere, når der ikke er noget at spille for, men balancen er røget hos FCN, særligt i slutspillet.

Håber det bedste, men frygter det bliver som dengang sidst vi rykkede ned sidst, hvor vi stod akut og manglede en "rigtig" angriber med mål i støvlerne... :(
Så galt går det næppe. På fløjene kan det dog hurtigt blive som det forår, hvor Stage spillede angriber. Vi er blot én skade til Bundu eller Jon fra ikke at kunne stille med en superligafløj på én af kanterne.

Så galt går det næppe. På fløjene kan det dog hurtigt blive som det forår, hvor Stage spillede angriber. Vi er blot én skade til Bundu eller Jon fra ikke at kunne stille med en superligafløj på én af kanterne.
Anderson? Landsholdsfløj for Island.
Grønbæk? Masser af kampe på fløjen for os.
Brandhof har desuden spillet wingback for Viborg i sidste sæson. Vi har alternative løsninger, men jeg vil bestemt hellere have de tre nævnte centralt.

Stille vindue, men blot fordi SIB er tavs, så kan det jo ikke entydigt tolkes som at han ikke har gang i noget. Der kan jo også pludselig komme et bud vi ikke kan sige nej til. Nu må vi se. Jeg synes nærmest altid der sker et eller andet den sidste dag.

• Like
Reactions: fsc
Brandhof har desuden spillet wingback for Viborg i sidste sæson. Vi har alternative løsninger, men jeg vil bestemt hellere have de tre nævnte centralt.

Stille vindue, men blot fordi SIB er tavs, så kan det jo ikke entydigt tolkes som at han ikke har gang i noget. Der kan jo også pludselig komme et bud vi ikke kan sige nej til. Nu må vi se. Jeg synes nærmest altid der sker et eller andet den sidste dag.
Hverken Anderson, Grønbæk eller Brandhof er decideret fløj, og rigtig meget af vores spil er lagt an på fløjene. Det er runde brikker i firkantede huller, og det giver altså bare ikke samme resultat. Det fjerne også deres kvaliteter fra midten. Men med Grønbæks elendige afleveringsstatistik, som en anden postede herinde for nylig, så er det måske alligevel en fordel. Det kan sagtens være, at det er på den måde som trænerteamet anskuer det, men jeg er nu stadig fan af, at mine fløje er fløje.

Skal vi nu ikke passe lidt på med dommedagsprofetierne?

Ok fik skrevet lidt stærkt, mente ikke vi rykker ned, selvom det er VM år, men at vi ville få en sæson, som absolut ikke vil være godkendt både for os fans og for klub og alle omkring. - i værste fald ( fx. bundu ikke bliver afgørende som han kan eller skadet, Jon har hovedet et andet sted, såfremt han stadig er her efter i aften) Og de fløj alternativer vi har i klubben allerede ikke præstere end hvad vi så i starten af sæsonen fra næsten hele holdet (Larne og Viborg kampene fx.)

Ok fik skrevet lidt stærkt, mente ikke vi rykker ned, selvom det er VM år, men at vi ville få en sæson, som absolut ikke vil være godkendt både for os fans og for klub og alle omkring. - i værste fald ( fx. bundu ikke bliver afgørende som han kan eller skadet, Jon har hovedet et andet sted, såfremt han stadig er her efter i aften) Og de fløj alternativer vi har i klubben allerede ikke præstere end hvad vi så i starten af sæsonen fra næsten hele holdet (Larne og Viborg kampene fx.)

For det første har vi jo også hentet ham den unge Ajax dansker, så der er trods alt kommet noget til.
Desuden tror jeg helt sikkert, at der kommer en erstatning, hvis Jon ryger - men at det måske netop afhænger heraf.

Kurminowski slår igennem nu.. bare vent :)

Tænker også det er klogt af SIB at have fokus i dag - og vente med at udtale sig, til man ved om man agerer.

Ift den med kanterne er jeg heller ikke bekymret for bredden på kanterne. Noget andet er så at man bruger MA og Albert centralt, som er de mest oplagte og også foran Links som jeg ser det. Noget helt tredje er som Nizzleroy og flere har sagt at vi i hvert fald ikke har brugt Albert og MA som indhopper for jon - eller foran ham. Men måske mest fordi MA og FB ikke været spilleklar til alle minutter - og der så ikke har været en til overs til kanten.

Brandhof også en mulighed, men det er mest højre midtbane han har spillet end kant i 433. Friis så ham dog som en spændende boks til boks back pga farten og evnen til at komme i boksen og lave mål.

Hvis det bare en en indhopper så er ham fra Ajax måske også et stærkt kort at spille som joker?

Men ville være lækkert med nyt til offensiven i dag. Det skal så også være en der kan gå i start11 foran Jon synes jeg. Ellers er det vi har godt nok.

Hvis man ser på MA så har han inkl. Islandskampene spillet ca 80 af 120 kampe som kant:

Albert kender vi og ved er en fin kant. Brandhoff ift spillede pladser:

Back