New posts

Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 159K
Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025
Jeg tror ikke på Oliver Christensen og den slags på leje, der er ingen grund til at bænke JH i et halvt år for en lejet spiller vi ikke kan beholde.
JH var en loyal soldat under Bailey sagaen. Jeg kan ikke se hvorfor han ikke kan være det igen, hvis AGF laver en “Win-now” leje imens Leopold bliver klar igen.

JH var en loyal soldat under Bailey sagaen. Jeg kan ikke se hvorfor han ikke kan være det igen, hvis AGF laver en “Win-now” leje imens Leopold bliver klar igen.
Jeg synes det er lidt noget andet hvis man lejer en midlertidigt, det fortæller jo at man ikke synes JH er god nok, ikke at man bare har en der er bedre. Jeg vil heller ikke være enig i den udlægning, JH holder selvfølgelig ikke evigt og vi må også gerne opgradere lidt og det er forhåbentlig Wahlstedt der bliver den spiller, men jeg synes ikke det er presserende for foråret at skifte målmand ift at adressere andre positioner. En ny spiller skal også spilles ind så der kan gå lidt før det for alvor er en forbedring med mindre vi virkelig henter høj kvalitet.

Faghir har tidligere været nævnt herinde som et muligt emne og det ser ikke ud til, han har en fremtid i Stuttgart. Han får dette skudsmål af en journalist, som følger Stuttgart
Næsten umuligt at finde en mere anti-Uwe spiller end netop Faghir:

Har sagt det hver gang, han blev diskuteret herinde...en stor doven donut :cool:

Jeg synes det er lidt noget andet hvis man lejer en midlertidigt, det fortæller jo at man ikke synes JH er god nok, ikke at man bare har en der er bedre. Jeg vil heller ikke være enig i den udlægning, JH holder selvfølgelig ikke evigt og vi må også gerne opgradere lidt og det er forhåbentlig Wahlstedt der bliver den spiller, men jeg synes ikke det er presserende for foråret at skifte målmand ift at adressere andre positioner. En ny spiller skal også spilles ind så der kan gå lidt før det for alvor er en forbedring med mindre vi virkelig henter høj kvalitet.
Der er tre ting der er afgørende

1) Vi kan ikke forvente at Hutters kan agere decideret 2. Målmand i den halvsæson der kommer nu. Det er for risikabelt

2) AGF har en pæn investering i Wahlstedt, men han er ikke spilbar før 1.7.

3) Jesper Hansen er lige nu en hybrid af en 1. Og 2. Målmand i klubbens øjne. Man har forsøgt at erstatte ham med både Bailey og Leopold, hvilket ikke af lykkedes grundet lejekontrakt sjusk og en skade. Jeg holder meget af Jew, men klubbens handlinger taler for sig selv.

Summen af de tre ting siger mig at man skal have en målmand ind, og det giver mening med en leje i det her tilfælde. Kan man finde en kandidat der måske også kan være tilgængelig hvis Leopold er et bust, er det jo kun endnu bedre. Men løsninger som Klaesson er jo også spil af alles tid, så er det bedre med en der kan vinde kampe for dem på den korte bane, i en tæt liga hvor alt fra 1-7. Plads er i spil for AGF.

Amini, Blume og nu Højer o_O der er ingen af de spillere der skal tilbage til agf. Det er en romantisk tanke som med garanti ikke har nogen gang på jorden hos CV. Vi skal jo ikke gøre truppen ældre og fylde den op med flere spillere uden udviklings- og salgspotentiale. Vi har så meget brug for fart og teknik i det her hold.

Jeg ser kun én mulighed for Højer og det er hvis han ringer og siger “jeg kan skifte gratis, jeg forventer kun en reserveløn og jeg tager til takke med en 1,5 årig kontrakt”. Og det sker nok ikke😀
Enig, det er faktisk kun Bundu jeg ville overveje, hvis Plymouth rykker ud af Championship og de skal have en erstatning. Men kun efter et nøje scoutingforløb. Han skal selvfølgelig i en bedre tilstand end sidste gang han var lejesvend i Danmark. Men han burde kunne være den udfordrende wingback, som har færre defensive pligter, hvis vi sælger Links.

Whalstedt er færdig for sæsonen som jeg har forstået det
Jeg har ikke ses nogen anden status på Wahlstedt, end den fra september, hvor meldingen var at en knogle i anklen var brækket og at det kommer til at tage "lang tid". Men 5 måneder er jo også lang tid, hvis man nu forventer at han er tilbage 1. marts. Omvendt kan det også være, at lang tid betyder at hele 2025 er ude - og så kan man jo lige så godt lede efter en ny nu.

Jeg har ikke ses nogen anden status på Wahlstedt, end den fra september, hvor meldingen var at en knogle i anklen var brækket og at det kommer til at tage "lang tid". Men 5 måneder er jo også lang tid, hvis man nu forventer at han er tilbage 1. marts. Omvendt kan det også være, at lang tid betyder at hele 2025 er ude - og så kan man jo lige så godt lede efter en ny nu.

Fem måneder er lang tid med et brud. Ved ukomplicerede brud er det oftest 6 uger i gips/skinne og lidt længere genoptræning efter. Leopold kan sagtens være klar til opstarten fra et teoretisk perspektiv.

3) Jesper Hansen er lige nu en hybrid af en 1. Og 2. Målmand i klubbens øjne. Man har forsøgt at erstatte ham med både Bailey og Leopold, hvilket ikke af lykkedes grundet lejekontrakt sjusk og en skade. Jeg holder meget af Jew, men klubbens handlinger taler for sig selv.
Vi kan udlede at de vil have en ny førstemålmand, men vel ikke at de dermed mener at JH ikke er god nok længere. Vi kommer jo ikke udenom at han måske ikke holder så meget længere, så det giver mening at finde afløseren inden niveauet falder for meget og så have en stærk reserve i JH en overgang, men det er ikke sikkert at man regner med at den nye mand lægger mange procent på lige med det samme.

Hvis man mener JH er god nok synes jeg ikke det er nødvendigt at bruge en masse penge på at leje en anden i en halvsæson for nogle få procent ekstra, han skal være væsentligt bedre ellers er det fint med en løsning a la Klaesson. Man kan købe eller leje en man kan beholde og så satse på at det bliver ham og Wahlstedt næste sæson mens JH sendes på pension eller videre.

Der skal en eller anden til og det kommer selvfølgelig til at fortælle en del hvad det bliver for en løsning.

Fem måneder er lang tid med et brud. Ved ukomplicerede brud er det oftest 6 uger i gips/skinne og lidt længere genoptræning efter. Leopold kan sagtens være klar til opstarten fra et teoretisk perspektiv.
Det er ret afgørende for diskussionen. Min opfattelse var også resten af efteråret, så hvis det alligevel er sådan hænger det hele samme uden at man henter en mere. Har der været nogen ude at se en træning kan de måske fortælle om han trænede fuldt med, ellers må vi se til første træningskamp.

Hvis han er klar til at træne med i januar, så har vi jo en naturlig forklaring på at Klaesson smutter nu. Ankelbrud kan dog være komplicerede. Spørg Duelund.

Back