New posts

Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 159K
Hvis man mener JH er god nok synes jeg ikke det er nødvendigt at bruge en masse penge på at leje en anden i en halvsæson for nogle få procent ekstra, han skal være væsentligt bedre ellers er det fint med en løsning a la Klaesson. Man kan købe eller leje en man kan beholde og så satse på at det bliver ham og Wahlstedt næste sæson mens JH sendes på pension eller videre.
Klaesson var en ren og skær nødløsning, fordi vinduet var lukket og han var uden kontrakt. Ville du være tryg ved at have ham på mål i 15 kampe i foråret ? Det ville jeg godt nok ikke. Jeg vil også gerne kun have en trup med egne aktiver, men min pointe i forrige indlæg var at klubben har en situation hvor en leje af en top målmand giver mening.

Jeg kan desværre ikke huske 6-7 måneder tilbage, om de nævnte “byde, spørge en agent, spørge en klub”

Hvis du gerne vil vide mere end, at han har været rygtet til AGF må du lytte til podcast 👋
Jeg prøver at finde ud af, om han overhovedet har været rygtet til AGF, for det har jeg svært ved at tro på. Derfor er det også vigtigt at skelne og være præcis. Der bliver spurgt på rigtig mange spillere, men det betyder ikke, at de er på vej.
Og vel også ligegyldigt nu?
Bevares. Men det er interessant at vide, om vi reelt var interesserede. Jeg hælder mod nej, for han var og er billigere end Arnstad.

Haugen matchvinder for Rostock i dag.
Har scoret 5 i 15 for dem, så mon ikke de trykker på knappen?
Nu var det bare en træningskamp mod et regionalligahold i dag.
Ikke dermed sagt at vi ikke kommer til at handle.
Jeg tænker vores prisskilt er sat lavt.
En køb billigt nu pris eller betal mere til sommer vil give mening i mit hoved.

Nu var det bare en træningskamp mod et regionalligahold i dag.
Ikke dermed sagt at vi ikke kommer til at handle.
Jeg tænker vores prisskilt er sat lavt.
En køb billigt nu pris eller betal mere til sommer vil give mening i mit hoved.

Ja altså jeg undrer mig mest over, at der var en artikel om, at de ventede på AGF pt - ift at høre om pris mm.
Så altså måske har de bare "option" på forkøbsret i tilfælde af at AGF vil sælge, og ikke med fast pris med købsret. Og vil de så have ham "før tid", så kan prisen jo påvirkes af det.
Hvis der er ikke er købsret, men forkøbsret i tilfælde af at AGF vil sælge, så er det jo op til dem at byde nok til at vi vil af med ham nu.

Klaesson var en ren og skær nødløsning, fordi vinduet var lukket og han var uden kontrakt. Ville du være tryg ved at have ham på mål i 15 kampe i foråret ? Det ville jeg godt nok ikke. Jeg vil også gerne kun have en trup med egne aktiver, men min pointe i forrige indlæg var at klubben har en situation hvor en leje af en top målmand giver mening.
Det har jeg ingen forudsætninger for at vurdere, jeg har aldrig set ham spille og ved kun at han er en tidligere u21-landsholdsmålmand, der for nogle år siden blev solgt for omkring et par millioner euro. Han blev hentet akut, men kunne måske være i form nu. Vi kan se i foråret om han kommer til at stå for Viking. “En løsning a la Klaesson” betyder en løsning hvor man finder en der er tilgængelig og som kan gardere på et fint niveau uden at vi behøver sprænge banken, men hvem det lige kan være er der forhåbentlig nogle i klubben der kan vurdere.

Hvis Wahlstedt er klar bliver det rent teoretisk, så har vi ikke brug for at hente nogen, så det er selvfølgelig også bedre.

Det er godt nok et flot salg.

26 år gammel og kun et år tilbage af kontrakten
Men han var også en vigtig spiller for Viborg.

Jeg undrer mig dog lidt over, at han bare kan skifte til engelsk fodbold. Er der ikke stadig en række regler der skal være opfyldt i forhold til enten tilknytning, landskampe eller europæiske kampe?

Last edited:
Skulle vi ende med at lade Adersson rejse i dette vindue, så kunne endnu en af spændende tildligere SIF spillere, måske være en mulighed,

Sebastian Jørgensen blev solgt til Malmö i 2023, men har ikke slået 100% igennem.
41 kampe og fem mål er det blevet til, hvilket ikke er helt skidt, men heller ikke helt fantastisk.

Der er nu interesse for ham fra flere andre svenske klubber, samt klubber udenfor Sverige.

Han er stadig kun 24 år.

Skulle vi ende med at lade Aderssom rejse i dette vindue, så kunne endnu en af spændende tildligere SIF spillere, måske være en mulighed,

Sebastian Jørgensen blev solgt til Malmö i 2023, men har ikke slået 100% igennem.
41 kampe og fem mål er det blevet til, hvilket ikke er helt skidt, men heller ikke helt fantastisk.

Der er nu interesse for ham fra flere andre svenske klubber, samt klubber udenfor Sverige.

Han er stadig kun 24 år.

Sebastian Jørgensen passer på profilen på en AGF transfer. Men som 24 årig er han jo uden større videresalgspotentiale om 2-3 sæsoner.
Det er ikke rigtig foryngelse af holdet at erstatte en 26 årig med en 24 årig.

Skulle vi ende med at lade Aderssom rejse i dette vindue, så kunne endnu en af spændende tildligere SIF spillere, måske være en mulighed,

Han er stadig kun 24 år.
Jeg var ret vild med ham i Silkeborg, og da han skiftede fra Silkeborg til Malmø spillede AGF med kanter og derfor var han oplagt på dét tidspunkt. Lige pt har jeg svært ved, at se ham slå igennem i AGF. Jeg kan ikke se ham på hverken en 8'er eller en wingback. Jeg tænker ikke han ville kunne slå Tobias Bech af heller.

Han sidste sæson har dog også været undervældende.
15 kampe og 1 mål og 1 assist i ligaen (han spilede cirka 30 minutter i snit i de 15 kampe)
7 kampe og 3 mpl i pokalturneringen (han spillede cirka 45 minutter i snit i de 7 kampe)

Når det er sagt, så har en mærkelig ubegrundet følelse af, at AGF ikke nødvendigvis spiller 3-5-2 efter sommerferien

Jeg var ret vild med ham i Silkeborg, og da han skiftede fra Silkeborg til Malmø spillede AGF med kanter og derfor var han oplagt på dét tidspunkt. Lige pt har jeg svært ved, at se ham slå igennem i AGF. Jeg kan ikke se ham på hverken en 8'er eller en wingback. Jeg tænker ikke han ville kunne slå Tobias Bech af heller.

Han sidste sæson har dog også været undervældende.
15 kampe og 1 mål og 1 assist i ligaen (han spilede cirka 30 minutter i snit i de 15 kampe)
7 kampe og 3 mpl i pokalturneringen (han spillede cirka 45 minutter i snit i de 7 kampe)

Når det er sagt, så har en mærkelig ubegrundet følelse af, at AGF ikke nødvendigvis spiller 3-5-2 efter sommerferien

Fordi Uwe Raus eller fordi Uwe går 4-3-3 efter salg af Links?

Back