Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025
hapsen
Experienced member
HeheJeg græder mig selv i søvn hvis vi køber flere norske angribere. Der må simpelthen være noget mere interessant derude.
Phantastisk brugernavn
HeheJeg græder mig selv i søvn hvis vi køber flere norske angribere. Der må simpelthen være noget mere interessant derude.
Erling Haaland?Jeg græder mig selv i søvn hvis vi køber flere norske angribere. Der må simpelthen være noget mere interessant derude.
Jeg græder mig selv i søvn hvis vi køber flere norske angribere. Der må simpelthen være noget mere interessant derude.
Jeg tror der er rygter der har meget lidt på sig, men der er nok også rigtig mange spillere man kigger lidt på uden at der kommer ret meget mere ud af det og det kan ende som et rygte. Så der kan komme meget røg af en lille tændstik kan man sige og det kan naturligvis være noget der lækkes bevidst fx for at presse prisen op.Der er sjældent røg uden ild, i hvert fald hvis man sorterer i kilder, der driver en seriøsitet. Og man kan altid spørge sig selv hvad motiv der kan ligge bag en lækket historie.
Det er der helt sikkert. Eksempelvis ham angriber nordmanden lige nu, som jeg læste om første gang da en herinde fra tweetede om det. Han kan sagtens have sine kilder i orden, men det virker til at alle medierne der har dækket det bruger det tweet som kilde. Jeg siger ikke der ikke er i hold i det, men en journalist med respekt for sig selv har forhåbentligt verificeret historien, dybere end en tweet fra en privatperson.Jeg tror der er rygter der har meget lidt på sig, men der er nok også rigtig mange spillere man kigger lidt på uden at der kommer ret meget mere ud af det og det kan ende som et rygte. Så der kan komme meget røg af en lille tændstik kan man sige og det kan naturligvis være noget der lækkes bevidst fx for at presse prisen op.
CV filosoferer over, hvor attraktivt det er at komme til AGF:
![]()
CV kigger på hele pakken: Ikke nok at have en flot by
Carsten V. Jensen oplever bestemt, at AGF er en attraktiv klub at komme til, og det gælder på en række parametre, selv om et par andre danske klubber kan lokke med mere rent økonomisk.bold.dk
Gælder den ikke begge veje: Moldskred og Haugen var ikke gode nok, men det betyder ikke alle nordmænd er dårlige bekendtskaber for AGF.Så kan det godt være at Haaland er god men det giver ingen mening som argumentation. Jeg håber som udgangspunkt heller ikke at vi henter middelmådige georgiere i den georgiske liga bare fordi Khvaretskalia er pisse god i Napoli.
Det kommer i hvert fald til og give CV nogle udfordringer, hvis han ikke må hente spillere fra en specifik liga grundet tidligere svipsere.Gælder den ikke begge veje: Moldskred og Haugen var ikke gode nok, men det betyder ikke alle nordmænd er dårlige bekendtskaber for AGF.
Enig i der skal være en klar plan. Der er ikke behov for en middelmådig bænkevarmer. Klar starter eller udviklingsprojekt med tæt-på-starter niveau er kravet.
Jeg er sikker på, at han kan hente hvor han vil. Jeg er dog også overbevist om, at man på en eller måde “indeksere” hvor mange spillere fra den pågældende liga der har slået igennem i f.eks Danmark, Belgien osvDet kommer i hvert fald til og give CV nogle udfordringer, hvis han ikke må hente spillere fra en specifik liga grundet tidligere svipsere.
Undskyld, men jeg har nu læst artiklen to gange, og kan altså ikke finde et eneste sted, hvor han siger "de" om AGF?Jeg ved godt det er nyt for ham, men det begynder så småt at irriterer mig at han bruge 'de' i stedet for 'vi'
Han er en del af klubben nu
Der er den der med at danskere er velset fx i England, fordi de er lette at integrere osv. Men hvor langt kan man tage den?Jeg er sikker på, at han kan hente hvor han vil. Jeg er dog også overbevist om, at man på en eller måde “indeksere” hvor mange spillere fra den pågældende liga der har slået igennem i f.eks Danmark, Belgien osv
Jeg kan sgu heller ikke selv finde det længere..Undskyld, men jeg har nu læst artiklen to gange, og kan altså ikke finde et eneste sted, hvor han siger "de" om AGF?
Jeg tror mere eller mindre udelukkende det er pga de sidste 2 kampe i SL og den ene af de to pokalkampe. Før det lå vi nummer 1.Alle snakker i klubben om, at det skal være et roligt transfervindue, og at CV lige skal sætte sig ind i sagerne. Men der er vel en grund til, at det er sportschefen man fyrer, og at man lader træneren blive. Altså må man mene, at træneren ikke har fået et tilstrækkeligt godt materiale at præstere med, men at man ikke kan laste ham for de manglende resultater men kun sportschefen.
Jeg er helt med på, at CV skal have sin tid og at truppen på lange stræk er på plads. Men i mine øjne er der ingen vej udenom. Udover forlængelser og udlejer/salg af mere marginale spillere, er hovedopgaven at finde fart og mål til offensiven. Håber det sker i dette vindue eller som minimum til sommer. Det bør være nu, hvis det på nogen måde kan lade sig gøre. Ellers må man finde en dyr spiller på leje. Ellers tror jeg, at vi misser denne sæson. Enten kommer vi ikke med i top 6, eller så får vi ikke den store rolle at spille, der hvor det bliver sjovt.
Mediano har en fin gennemgang om top 6, hvor man lægger meget væk på momentum i de første runder. Skal GF med helt op, eller bliver man usikker og i sidste ende rykker helt ud af top 6, fordi det hele er så tæt? I mine øjne falder afgørelsen i transfervinduet, for der skal fornyelse til nu for at løfte niveauet. Hvis vi fortsætter der, hvor vi slap, kan det blive mere end svært. Ikke underligt at Mediano-folket også har sværest ved at vurdere GFs faktiske niveau af alle.
Min egen teori er, at det simpelthen må være en mening med man ansætter ham midt i et transfervindue. Hvis ikke det var fordi man blot skulle holde på truppen og evt et par forlængelser, så kunne man lige så godt have ventet til efter vi duet var smækket i.Alle snakker i klubben om, at det skal være et roligt transfervindue, og at CV lige skal sætte sig ind i sagerne. Men der er vel en grund til, at det er sportschefen man fyrer, og at man lader træneren blive. Altså må man mene, at træneren ikke har fået et tilstrækkeligt godt materiale at præstere med, men at man ikke kan laste ham for de manglende resultater men kun sportschefen.
Jeg er helt med på, at CV skal have sin tid og at truppen på lange stræk er på plads. Men i mine øjne er der ingen vej udenom. Udover forlængelser og udlejer/salg af mere marginale spillere, er hovedopgaven at finde fart og mål til offensiven. Håber det sker i dette vindue eller som minimum til sommer. Det bør være nu, hvis det på nogen måde kan lade sig gøre. Ellers må man finde en dyr spiller på leje. Ellers tror jeg, at vi misser denne sæson. Enten kommer vi ikke med i top 6, eller så får vi ikke den store rolle at spille, der hvor det bliver sjovt.
Mediano har en fin gennemgang om top 6, hvor man lægger meget væk på momentum i de første runder. Skal GF med helt op, eller bliver man usikker og i sidste ende rykker helt ud af top 6, fordi det hele er så tæt? I mine øjne falder afgørelsen i transfervinduet, for der skal fornyelse til nu for at løfte niveauet. Hvis vi fortsætter der, hvor vi slap, kan det blive mere end svært. Ikke underligt at Mediano-folket også har sværest ved at vurdere GFs faktiske niveau af alle.
Det er i hvert fald logisk det er i det her vindue, og ikke sommer. Havde man en “bundet” opgave, så tror jeg egentlig man havde vente 4 uger med at ansætte ham.Min egen teori er, at det simpelthen må være en mening med man ansætter ham midt i et transfervindue. Hvis ikke det var fordi man blot skulle holde på truppen og evt et par forlængelser, så kunne man lige så godt have ventet til efter vi duet var smækket i.
Så jeg tror, at en kvalificeret angriber også er en bunden opgave i dette vindue
Ja “Bold erfarer” og lignende formuleringer behøver ikke være andet end et tweet ophøjet til rygtetråden på et fanforum. Vi betragter Ole som troværdig og resten af forumets verificering kan være nok for Bold. Når spilleren så engang skifter til en anden klub kan de lave endnu en artikel om det var ham AGF også jagtede. Det er selvfølgelig muligt at Bold har det fra et andet sted eller har fået verificeret det, men hvis de er mere sikre vil de nok også gerne gøre opmærksom på at de har rigtig gode kilder. Jeg har ikke stor tiltro til den slags, men det er måske ikke så meget den enkelte journalist der er problemet her, de får at vide at de skal lave de historier fordi de genererer klik.Det er der helt sikkert. Eksempelvis ham angriber nordmanden lige nu, som jeg læste om første gang da en herinde fra tweetede om det. Han kan sagtens have sine kilder i orden, men det virker til at alle medierne der har dækket det bruger det tweet som kilde. Jeg siger ikke der ikke er i hold i det, men en journalist med respekt for sig selv har forhåbentligt verificeret historien, dybere end en tweet fra en privatperson.
Alle snakker i klubben om, at det skal være et roligt transfervindue, og at CV lige skal sætte sig ind i sagerne. Men der er vel en grund til, at det er sportschefen man fyrer, og at man lader træneren blive. Altså må man mene, at træneren ikke har fået et tilstrækkeligt godt materiale at præstere med, men at man ikke kan laste ham for de manglende resultater men kun sportschefen.
Jeg vil nærmest blive skuffet, hvis AGF hørte til alle spillere i Skandinavien der scorede 10+ mål, havde udløb inden for et år og var under 25 år.Ja “Bold erfarer” og lignende formuleringer behøver ikke være andet end et tweet ophøjet til rygtetråden på et fanforum. Vi betragter Ole som troværdig og resten af forumets verificering kan være nok for Bold. Når spilleren så engang skifter til en anden klub kan de lave endnu en artikel om det var ham AGF også jagtede. Det er selvfølgelig muligt at Bold har det fra et andet sted eller har fået verificeret det, men hvis de er mere sikre vil de nok også gerne gøre opmærksom på at de har rigtig gode kilder. Jeg har ikke stor tiltro til den slags, men det er måske ikke så meget den enkelte journalist der er problemet her, de får at vide at de skal lave de historier fordi de genererer klik.