Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025
No freakin way det sker. Hans tal i Norges liga er absolut middelmådige.
Med til historien med Haugen hører også, at langt de fleste mål er scoret i OBOS ligaen. Han havde kun scoret 15 mål i Eliteserien i Norge - hvor han scorede mindst 2 på straffe.
Ham her har kun scoret 21 i Eliteserien. Det ligner næsten en tro kopi af Haugen.Med til historien med Haugen hører også, at langt de fleste mål er scoret i OBOS ligaen. Han havde kun scoret 15 mål i Eliteserien i Norge - hvor han scorede mindst 2 på straffe.
Det burde have været et nej tak til Haugen, og bør være et nej tak til ham her
Hvornår har en spiller sidst været rygtet til AGF, inden vi har signet ham? Det er klart min opfattelse, at når vi bliver linket til en spiller i medierne, så bliver det ikke til noget.
ksdh.dk
Og et enkelt i Eliteserien relegation som vel også tæller som Eliteserien. Samt et enkelt mål i Europa (hvilket Haugen ikke havde spillet).Ham her har kun scoret 21 i Eliteserien. Det ligner næsten en tro kopi af Haugen.
Bisseck er et meget god bud.Tingager, Amini, Højer, Blume, PM, Dalsgaard, Mølgaard, MEM, NP, Anderson, Duelund, Bech og Hansen......De bedste spillere vi har haft de sidste 5 år - har vist sig i SL først. Beijmo og et par andre pletskud havde ikke. Arnstad skal nok blive god i ligaen også. Men alt alt alt for få der slår igennem udefra - under SIB og PC..
Hvem har slået virkelig igennem i AGF foruden Beijmo fra udlandet?
Kahl/Links kan få bobler-pladser.
Men altså... Det er ikke for sjov jeg kigger på Grot og hellere kigger den vej end på Aube Heggeø fx.
Enig. Hvis vi er så langt tilbage, så er Dino Mikanovic og Niklas Backman med i puljen også.
I forlængelse af denne tidligere snak om videresalgsklausuler, så har FCK 50% på ham islændingen de netop har solgt til AC HorsensDer er stor forskel på. at eje halvdelen af en spiller - hvilket ikke længere er tilladt - og så have en 50% videresalgsklausul. Dét er fuldt lovligt, at lave sådanne klausuler, f.eks. ligesom FCK også har retten til at købe Thomas Jørgensen tilbage hvis de matcher det bud Viborg måtte få, eller som ser med klausuler ala dén Bisseck havde i AGF.
FCM havde 50% i videresalgsklausul på Dovbyk. det skyldes dels at FCM stadig troede på Dovbyk, dels at Dnipro ikke kunne finansiere ham via en normal transfer.
Jeg tror, med den satsning man ser på talenter i f.eks. FCK, hvor spillere som Noah Sahsah, Thomas Jørgensen, Emil Højlund m.fl. ikke kan slå igennem på førsteholdet, at det bliver mere og mere udpræget. Hvis FCK (eller en anden klub) virkelig tror på spilleren, men godt kan se der er (for) langt til spilletid, så giver det mening, at slippe ham billigt til mindre klubber i Danmark eller Skandinavien og få en del af der store salg. Således får man måske "kun" 1 mill Euro nu, men mulighed for meget mere, istedet for 3 mill Euro og en meget mindre klausul.
![]()
Medie: AGF har budt på Wahlstedt
Blackburn-keeperen kan meget vel være på vej til Aarhus, da AGF har sendt et bud afsted for et køb af Leopold Wahlstedt.ksdh.dk
![]()
AGF og mesterklub fører jagten på stjerneskud: Så meget er der budt
De første bud er allerede landet i indbakken hos Lars Justesen, men nu trækker det for alvor op til budkrig om Hobros stjerneskud Richmond Gyamfinordjyske.dk
AGF holder deres kæft men der er jo altid agenter der tjener fordel ved at leake tingene. Der kan jo komme flere penge på bordet
Blev han ikke også nævnt dengang han var lige ved at skrive med Brøndby? Jeg mener også det generelt er sådan at dem der er rygter om ikke kommer og jo tidligere rygtet kommer, des mere usandsynligt er det. Det er nok også meget naturligt. Det interessante er så at der kan være nogle der bliver nævnt som vi faktisk følger og så henter på et senere tidspunkt hvor det kan lade sig gøre.![]()
Medie: AGF har budt på Wahlstedt
Blackburn-keeperen kan meget vel være på vej til Aarhus, da AGF har sendt et bud afsted for et køb af Leopold Wahlstedt.ksdh.dk
![]()
AGF og mesterklub fører jagten på stjerneskud: Så meget er der budt
De første bud er allerede landet i indbakken hos Lars Justesen, men nu trækker det for alvor op til budkrig om Hobros stjerneskud Richmond Gyamfinordjyske.dk
I forlængelse af denne tidligere snak om videresalgsklausuler, så har FCK 50% på ham islændingen de netop har solgt til AC Horsens
Der er sjældent røg uden ild, i hvert fald hvis man sorterer i kilder, der driver en seriøsitet. Og man kan altid spørge sig selv hvad motiv der kan ligge bag en lækket historie.Blev han ikke også nævnt dengang han var lige ved at skrive med Brøndby? Jeg mener også det generelt er sådan at dem der er rygter om ikke kommer og jo tidligere rygtet kommer, des mere usandsynligt er det. Det er nok også meget naturligt. Det interessante er så at der kan være nogle der bliver nævnt som vi faktisk følger og så henter på et senere tidspunkt hvor det kan lade sig gøre.
Jeg tror ikke helt jeg følger dig her.I den snak blev det også gjort tydeligt, at der kan være meget høje videresalgsklausuler på unge talenter, der bliver solgt for småpenge, men ikke på rekordsalg på 35-60 mio.kr.
Det er i den grad pærer og bananer.