Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025
Det er altså mig der bliver mest trætLæs gerne hvad jeg skriver og lad være med at tolke det værst muligt. Udgangspunktet for hvorfor jeg kiggede på statistikken, var fordi der blev skrevet at vi gav mange spilleminutter til talenterne. Derfor blev jeg nysgerrig og baksede tallene ind i et regneark, så vi kunne få noget faktabaseret at debattere ud fra.
Siden da har vi debatteret og så var det relativt til talentmassen - det kan give meget mere mening. Eller SIB der køber anderledes/forkert ind. Hvis du læser resten af indlægget ovenfor, vil du også se jeg selv skriver det samme og det er baggrunden for, at jeg endnu ikke har taget stilling til Uwe på den front. Det var ikke for at skyde på dig @Uglen men for at se på handlinger/fakta
Jeg syntes statistikken er interessant men jeg er endnu mere interesseret i hvordan den ser ud om ½ eller 1 år. Den tid vil vise om det bare var et bump på vejen.
Sorry for sent svar. Der skulle lige være tid.
Jeg har genlæst dit indlæg, og det er rigtigt nok mere nuanceret end jeg gav dig kredit for, så undskyld jeg følte mig truffet. Lad os bare være enige om, at det er trættende for os begge
Jeg vil dog tilføje, at mit udgangspunkt hele tiden har været at kigge på spilletiden til de unge relativt til kvaliteten af de talenter, vi har. Og det syntes jeg forsat er en væsentlig pointe, som ikke er en del af dit ellers fine statistiske arbejde.
Jeg er (efterhånden) med på, at du ikke (nødvendigvis) kritiserer Uwe. Men hvis der skal komme noget som helst frugtbart ud af dit statistiske arbejde, så bør vi i stedet diskutere årsagerne til, at udviklingen er som den er. Og der er i hvert fald tre parametre, der er væsentlige:
1) I tidligere sæsoner havde vi flere store talenter i TK, Bisseck, Kahl, Grønbæk, Hausner kombineret med, at mange af de nuværende for to år siden talte med i din 24-årsopgørelse (Links, Andersson), selv de i hvert fald var købt som profiler.
2) Vi har ikke specielt mange kæmpe store talenter i truppen i denne sæson. Og mange af dem vi har, spiller samme pladser (Callø, Kannegaard, JJA, Kahl). Derfor konkurrerer de indbyrdes om spilletiden. Flere af de talenter, vi har, har faktisk spillet ret meget (JJA, Kahl, Andersen, Bech, Ahnstadt). Bach har været skadet, da der var plads til, at han skulle spille, og hvis han skulle have spillet mere, var det gået ud over de andre talenter. Gyamfi har ikke vist noget, der indikerer, at han skulle være klar. Så det er kun Badji, jeg reelt kan se, mangler spilletid af talenterne.
Truppen er væsentligt stærkere i år, og talenterne er langt fra at vlre de bedste spillere.
Det er betragtninger som disse, der kan forklare den udvikling, du skitserer - og hvis vi ikke forholder os til sådanne nuancer og forsøger at forstå udviklingen, så er det tæt på ligegyldigt at beskæftige sig med den (jeg mener ikke, du ser bort fra nuancerne, men jeg mener, de fylder alt for lidt ift. debatten generelt).