Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 129K
Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025
Jeg har skrevet, at Uwe (og klubben) skal have mere tid. Det kan være udsving og måske løse sig i 2025. Derfor er analysen ikke færdig men jeg finder det bekymrende, når klubben også skal leve af salg.

Respekter nu bare, at jeg ikke gider en diskussion om a eller b spiller ud fra nogle forudsætninger som er tudetossede. Jeg har set nogen træninger i år men går ud fra du har set mange, siden du har et klart billede af de unge spillere. Det kan ikke være på baggrund af den spilletid 1-2 unge har fået, på et hold der ellers består af startere. Ønsker du at vurdere dem ud fra når vi har stillet 2-holdet, så mener jeg heller ikke det giver mening Slut herfra - det kører i ring. Jeg har skrevet det jeg mener i de andre indlæg.

Det er helt fair, du ikke gider diskutere nuancerne. Så syntes jeg, du skal lade være med at fremføre dine excelark som fakta. Det kalder på at blive udfordret, hver gang de bringes på banen. Ikke forsi der er niget galt med statistikken, men fordi den kun fortæller en del af historien og ingenlunde kan stå alene.

Bisseck ville spille fast i West Ham, og det ville da nok være fedt nok.
Men ad...Tottenham må han sgu ikke skifte til.
Tænk sig at gå fra at vinde ligaen og CL til aldrig at vinde noget igen?
...men Tottenham ville være en fin klub at bruge som springbræt til den ægte top i PL. Med det mener jeg Liverpool.

Last edited:
Det ser ud til man relativt let kan få spilletid i Tottenhams forsvsr
Arh. Det er altså svært at vide hvor højt op i banen du skal løbe, hvor langsomt du skal lunte med tilbage og præcis hvornår du skal undlade at gribe ind. Det kræver sikkert lang tids træning😊

Alvorligt talt, så er det noget af det ringeste og mest selvforskyldte spil jeg længe har set. Og jeg er United-fan…

Han skal holde sig langt væk fra de to klubber pt.

Det ser ud til man relativt let kan få spilletid i Tottenhams forsvsr

Arh. Det er altså svært at vide hvor højt op i banen du skal løbe, hvor langsomt du skal lunte med tilbage og præcis hvornår du skal undlade at gribe ind. Det kræver sikkert lang tids træning😊

Alvorlig talt, så er det noget af det ringeste og mest selvforskyldte spil jeg længe har set. Og jeg er United-fan…

Han skal holde sig langt væk fra de to klubber pt.

Det er ikke første MacAllister der blev efterladt alene i feltet til jul.....
(hørt i kommenteringen fra England, og grinte sgu godt af den)

Siger Stig Inge noget om transfervinduet i de 30 minutters interview der er med ham på agf+?
Nej men han (gen)forklarer hvorfor han/klubben gør som man gør, og om hvorfor ting tager tid når man skal have en spillestil, og ikke mindst klubbens kultur ind under huden.
Skulle nogen være i tvivl, så betal de 29kr(49) og opsig igen - det er altså godt tv.
(Og så er jeg overbevist om at han er den helt rigtige Sportschef for os fordi han netop har helikopterperspektivet og ikke er all about quick fixes).

Nej men han (gen)forklarer hvorfor han/klubben gør som man gør, og om hvorfor ting tager tid når man skal have en spillestil, og ikke mindst klubbens kultur ind under huden.
Skulle nogen være i tvivl, så betal de 29kr(49) og opsig igen - det er altså godt tv.
(Og så er jeg overbevist om at han er den helt rigtige Sportschef for os fordi han netop har helikopterperspektivet og ikke er all about quick fixes).
Det er ret god TV ja. Han virker meget optaget af kultur, strategi og organisation, som de vigtigste dele af hans arbejde. Han snakker langt mere om de ting end salg og køb, som er det alle måler ham på.

Jeg har ikke set interviewet, men jeg synes SIB har snakket om den slags i flere andre sammenhænge og vi har jo også været inde på at der altså er meget andet i den stilling end at handle spillere. Jeg vil også gerne endnu engang lige fremføre den pointe at spillerhandler altså heller ikke er noget SIB sidder alene på sit kontor og ordner. Han er i sidste ende ansvarlig for om man finder den rigtige spiller, men jeg tror hans job i den sammenhæng først og fremmest kan beskrives som at skabe de forhold der gør at man kan lykkes. Ifølge ham selv var der slet ikke en scouting-afdeling da han tiltrådte og der er blevet investeret i den med mere data og fx Nedergaard der blev hentet i FCN. Når man henter en spiller er SIB ikke den eneste der har kigget på ham og derfor mener jeg at den der med at han specifikt ikke kan finde ud af at købe angribere er udtryk for at man ikke har overvejet hvordan den slags foregår.

Noget af det væsentligste ift spillere som SIB står i spidsen for er den detaljerede beskrivelse man nedfældede sidste vinter. Vi ved ikke så meget om hvad der står, men det er selvfølgelig heller ikke noget SIB bare har formuleret i en silo. Jeg forestiller mig at man i det dokument også ville kunne finde nogle svar på hvad klubben tænker ift alder og spillersalg og talentudvikling ift resultater på kort sigt osv. Ellers har man helt sikkert diskuteret det i andre sammenhænge. Det vil være en plan der er enighed om fra bestyrelsen til direktionen til cheftræneren.

Hvis noget fejler kan SIB godt være den der skal stilles ansvar og det er heller ikke sikkert han er den allerbedste vi kunne have til det job, men når vi vurderer en spiller vi har købt, er det for simpelt at sige at SIB alene har fejlet eller er lykkedes. Det kan godt være vi kun kunne hente Arnstad fordi SIB har en forbindelse til hans far, men også han er nok en spiller man har analyseret ift behov og mål. Når man skal forsøge at vurdere SIB udefra mener jeg man bør se mere overordnet på det, går tingene i den rigtige retning ift at etablere klubben i toppen på længere sigt? Jeg har de lange briller på og konstaterer i hvert fald en generel fremgang på de fleste områder, inklusiv dem SIB må siges at stå i spidsen for.

Der er en hel kortklub. Sune Schmidt-Nielsen og Peter Sand er også med😬
Ja, det siger også lidt om hvor svært det kan være, de har næppe færre inde over end os. FCM har haft meget gavn af Ove P og det kan også være vi har brug for flere spejdere selvom det er lidt tidligt at sige hvor stor forskel dem vi tilføjede for et år siden gør. FCM har dog også samtidig investeret væsentligt mere i nye angribere og fx en polsk landsholdsspiller skulle man jo tro var et ret sikkert kort, men det har heller ikke været en ubetinget succes på den korte bane. I FCK vil jeg nok sige at uanset om Sune Schmidt heller ikke er eneansvarlig for hvilke spillere de henter, har han det overordnede ansvar for at handle i øst og vest i det der lignede et behov for at vise at han er den rigtige til jobbet. Sportschefer i FCK har så også den fordel at de har så mange penge, at de kan vinde ligaen selvom de laver mange fejlskud.

Jeg skal ærligt indrømme jeg ikke har styr på de andre klubbers spillere, ud over det helt banale. Men kan man finde noget brugbart der.

Diks og Bardghji springer i øjnene. Er der andre? Duelund er også interessant.

De kalder det Superligaens tag selv bord. Jeg tror ikke der er meget tag selv over Diks, han vil sikkert ud. Duelund er nok svært at lande hvis AGF er interesseret. Og Bardghji er alvorligt skadet. Hvis FCK indikerer interesse i at forlænge, er der næppe andet, der overvejes seriøst.

Similar content Most view View more
Back