Jeg tænker vi står et sted, hvor vi kan trække en streg i sandet omkring Mølgaard, Dalsgaard, AJ, Anker, Kahl og Akoto.
(og Halsgaard og Callø).
Hvem skal være 1.valg og 2.valg til de CB-pladser fremover?
Vi har masser der kan spille de forskellige pladser.
Men på højre CB har vi langt større kvalitet, da vi ikke bare har Dalsgaard og Mølgaard, men også har AJ der er bedre der end på venstre, såvel som Beijmo der kan spille den, og Callø også.
På venstre har vi pt opfundet Kahl - som en slags Mølgaard-forvandling. Og det er fedt. Men AJ er ikke slået igennem på den plads rigtigt, og Anker er ofte småskadet, og lader til at have svært ved at vende sig til de fysiske krav ift at være kampklar synes jeg det virker til - men kan også bare have været uheldig. Der er dog spillere, som aldrig helt slår igennem på højeste niveau af den grund - fx Marcus Solberg. Hans krop kunne ikke holde til det, men fandt spilletid i lavere rækker.
Selv hvis Anker er spilleklar, så synes jeg ikke han er god nok til at spille så fast som Dalsgaard, Mølgaard, Beijmo og Links fx.
Akoto er helt ude af billedet.
Det jeg faktisk snakker mig hen imod er, at jeg ønsker vi køber en skide god venstre CB - og har Kahl som backup til den, såvel som at han kan dække venstre back, sammen med Andersen, og Bach til nød. Andersen er også backup på højre, men der skal Beijmo gerne spille så meget som muligt i de store kampe.
Hvis vi antager at Mølgaard er ude helt til næste sommer, og uden at vide om han nogensinde kommer tilbage på tidligere niveau, så er det ikke dumt at lade AJ være backup til Dalsgaard (som har en alder hvor han skal aflastes, og får flere småskader som nu). Derfor har vi brug for 2 gode på hver af de pladser, hvor jeg lige nu synes vi har 3 aktuelle, og 1 skadet. Hvis vi antager at det er korrekt hvad SIB siger, at Anker er forsøgt lejet flere gange, og Akoto ikke forlænges, og har udløb til sommer alligevel, så synes jeg godt vi til vinter kan købe en ny venstre CB, som måske endda som Kahl kan spille både CB og wingback, hvis det er.
Jeg tænker selvfølgelig på bl.a. Provstgaard. Var Slotsager eller Sonne venstrebenede, så dem, men da de ikke er så typer som dem

Tror Slotsager/Sonne-typerne fungerer bedre ved siden af Tingager end Provstgaard-typen, men en Provstgaard ville også kunne spille Tingagers plads, så Dalsgaard kan blive på højre CB hvis tingager må være ude.
Er det skørt at tænke over hvad vi skal efter Mølgaard, hvis Mølgaard ikke kommer tilbage?
Vi har hentet Arnstad til pladser hvor Yakob også kan spille, såvel som Duelund.
Som MINIMUM skal vi da skrive 1-1,5 år mere med Dalsgaard med det niveau han leverer på.
AJ synes jeg fortjener at komme på højre med Dalsgaard i rotation. Han var langt bedre mod FCN, end i flere andre kamp på den venstre.