Generel debat Andre klubbers transfervindue 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 340
  • Views Views: Views 24K
Status
Not open for further replies.
I den forbindelse lidt æv at vi netop nåede at møde dem gang 2 lige før luk, og netop mødte dem i en finale, som han afgjorde inden exit. Nuvel.. Fortid - og vi skal vinde over SIF uanset om en spiller som Sonne er med.
Ja, jeg ved nu heller ikke hvor afgørende lige han har været i de kampe. God spiller selvfølgelig og bedre spillere gør en forskel, men selvom han scorede i pokalfinalen ville jeg ikke umiddelbart tænke på ham som en af de primære grunde til at vi tabte. Jeg er overbevist om at vi havde vundet hvis vi havde spillet som vi gjorde ikke længe efter som afslutning på sæsonen, så skader og egen indstilling var mere afgørende. Men ift en eventuel kamp om top-6 og senere måske om en placering i top-6 gør det ikke noget de skal spille en ny ind (og der ville det selvfølgelig hjælpe at vi skulle møde dem i stedet for nogle andre, der måske bliver vores direkte konkurrenter, men der kommer nok også til at ske mere rundt omkring i det her vindue.)

Ja, jeg ved nu heller ikke hvor afgørende lige han har været i de kampe. God spiller selvfølgelig og bedre spillere gør en forskel, men selvom han scorede i pokalfinalen ville jeg ikke umiddelbart tænke på ham som en af de primære grunde til at vi tabte.

Han var deres bedste i flere af kampene, og scorede både det afgørende mål i pokalfinalen, scorede til 1-0 for dem i sidste kamp her.
Men enig i, at han nok ikke var en af de "primære grunde" til de manglende resultater mod SIF.
Vi har spillet 5 kampe mod dem i 2024, og vi har kun vundet 1, og det var på udebane hvor vi vandt 1-0 i en tæt kamp.
Samlet målscore på 6-7.

Men Sonne er bare en dygtig spiller, og både med til at være afgørende for dem, men også en af grundende til, at spillere som Links ikke har shinet mod SIF endnu, bl.a. fordi han selv er så stor en trussel, at vores wingback har store defensive opgaver mod ham.

Jeg er overbevist om at vi havde vundet hvis vi havde spillet som vi gjorde ikke længe efter som afslutning på sæsonen, så skader og egen indstilling var mere afgørende. Men ift en eventuel kamp om top-6 og senere måske om en placering i top-6 gør det ikke noget de skal spille en ny ind (og der ville det selvfølgelig hjælpe at vi skulle møde dem i stedet for nogle andre, der måske bliver vores direkte konkurrenter, men der kommer nok også til at ske mere rundt omkring i det her vindue.)

Det der irriterer mig ved timingen er netop, at vi lige har mødt dem, og SIF nu skal møde BIF uden Sonne i sidste grundspilskamp.
Men samtidig kan det at Sonne er ude - måske blive afgørende for, at vi ender over SIF. Men SIFs program i foråret er meget fordelagtigt for dem - ligesom vores nærmest. De møder Vejle, Viborg, Sønderjyske og Lyngby før de møder BIF. Så altså 4 af de 5 nederste hold, inden de møder et enkelt fra top 6!

Der har vi samme hold, bare Randers i stedet for BIF.
I den forbindelse godt for os, at vi møder Randers i kamp 2 i foråret, hvis de sælger en del nu her, frem for BIF der har fået et boost af trænerskifte, hvor vi allerede har slået dem 2 gange i sæsonen i ligaen allerede.

Og sådan går tingene op og ned.

Vi skal selvfølgelig ikke hænge os i detaljer som enkelte spillerafgange som Sonne.
Men altså sælger BIF Kvistgaarden i januar, så er jeg da sikker på at SIF vil være glade for ikke at skulle møde ham :D

Morten Bruun har lavet en opgørelse over de største salgsobjekter i SL. Hvis hans forudsigelser holder stik, så kan stort set alle andre top seks hold blive svækket i kampen om top tre. En utilsigtet gevinst ved at have en trup uden store salgsemner kan blive, at vi bliver relativt bedre, af at flere af de andre må sælge ud.

Han var deres bedste i flere af kampene, og scorede både det afgørende mål i pokalfinalen, scorede til 1-0 for dem i sidste kamp her.
Men enig i, at han nok ikke var en af de "primære grunde" til de manglende resultater mod SIF.
Vi har spillet 5 kampe mod dem i 2024, og vi har kun vundet 1, og det var på udebane hvor vi vandt 1-0 i en tæt kamp.
Samlet målscore på 6-7.

Men Sonne er bare en dygtig spiller, og både med til at være afgørende for dem, men også en af grundende til, at spillere som Links ikke har shinet mod SIF endnu, bl.a. fordi han selv er så stor en trussel, at vores wingback har store defensive opgaver mod ham.

Det der irriterer mig ved timingen er netop, at vi lige har mødt dem, og SIF nu skal møde BIF uden Sonne i sidste grundspilskamp.
Men samtidig kan det at Sonne er ude - måske blive afgørende for, at vi ender over SIF. Men SIFs program i foråret er meget fordelagtigt for dem - ligesom vores nærmest. De møder Vejle, Viborg, Sønderjyske og Lyngby før de møder BIF. Så altså 4 af de 5 nederste hold, inden de møder et enkelt fra top 6!

Der har vi samme hold, bare Randers i stedet for BIF.
I den forbindelse godt for os, at vi møder Randers i kamp 2 i foråret, hvis de sælger en del nu her, frem for BIF der har fået et boost af trænerskifte, hvor vi allerede har slået dem 2 gange i sæsonen i ligaen allerede.

Og sådan går tingene op og ned.

Vi skal selvfølgelig ikke hænge os i detaljer som enkelte spillerafgange som Sonne.
Men altså sælger BIF Kvistgaarden i januar, så er jeg da sikker på at SIF vil være glade for ikke at skulle møde ham :D
Jeg ville måske sige Kvistgaarden er mere afgørende for Brøndby, men det kommer så også an på hvilke reserver man har osv. Fodbold er jo hekdigvist komplekst og der er næsten altid flere faktorer end en enkelt spiller, så ja, det er ikke altafgørende, men det ene med det andet betyder noget. Når vi ser på det afsluttende program kan det også betyde noget hvornår holdene mødes, i den sidste runde kan top eller bund være afgjort for mange hold og for nogle er det virkelig på spidsen om man kommer med. SIF eller Brøndby skal måske bare have en uafgjort i deres indbyrdes kamp fx.

Lige nu er det svært at vide hvor trupperne står, der bliver handlet ud og ind og Brøndby skal have ansat en træner osv, så der kommer til at ske mere i den her tråd og så må vi gætte lidt videre på hvordan grundspillet ender ud fra det. Vores program giver dig optimisme, større ændringer sker der nok heller ikke.

Morten Bruun har lavet en opgørelse over de største salgsobjekter i SL. Hvis hans forudsigelser holder stik, så kan stort set alle andre top seks hold blive svækket i kampen om top tre. En utilsigtet gevinst ved at have en trup uden store salgsemner kan blive, at vi bliver relativt bedre, af at flere af de andre må sælge ud.

Eller som min gamle regnelærer fortalte mig:
Det går en skidt ven skidt, - det er godt! 😁

Er der i øvrigt ikke utrolig få rygter om spillerhandler ind og ud i Superligaen? Jeg følger ikke nidkært med i andre klubber end AGF, men jeg synes slet ikke jeg har bemærket noget. Der skal nok ske lidt og måske er flere klubber blevet gode til at holde tingene skjult, men det kunne måske tyde på at det generelt bliver lidt stille rundt omkring.

Er der i øvrigt ikke utrolig få rygter om spillerhandler ind og ud i Superligaen? Jeg følger ikke nidkært med i andre klubber end AGF, men jeg synes slet ikke jeg har bemærket noget. Der skal nok ske lidt og måske er flere klubber blevet gode til at holde tingene skjult, men det kunne måske tyde på at det generelt bliver lidt stille rundt omkring.
Nu skal vinduet vel også lige have lov at åbne før vi kan forvente det helt store. Indtil videre har vi selv en spiller ud (Anker) og en spiller ind (Sauer). Men generelt er vinterens vindue bare lidt mere stille, i hvert fald indtil de sidste par dage.

Det bliver nok ikke ham her vi henter:

Jeg tænker også det ville være dumt, jf. dette fra artiklen:

Udfordringen er, at German Onugkha både har optrådt for Vejle Boldklub og FC København i denne sæson, og det betyder, at han er spærret fra at spille for langt de fleste klubber i resten af indeværende sæson. Ifølge FIFA’s regler må en spiller maksimalt repræsentere to klubber samme sæson.

Dermed skal FC København afskibe German Onugkha til en liga, der følger kalenderåret, og dem er der ikke ret mange af. Angriberen vil kunne tage til lande som Norge, Sverige og USA – han vil i princippet også kunne tage tilbage til Vejle.

Jeg tænker Fcn gør et godt køb når de henter Tobias Salquist

Og udlejer ham det første halve år ifølge Farzam ...

Hader de handler FCN har gang i, hvor de slet ikke ønsker at købe spillere for stedse, men bare 1-2 år, og endda ikke nødvendigvis med det samme.

Nu skal vinduet vel også lige have lov at åbne før vi kan forvente det helt store. Indtil videre har vi selv en spiller ud (Anker) og en spiller ind (Sauer). Men generelt er vinterens vindue bare lidt mere stille, i hvert fald indtil de sidste par dage.

Selve handlerne forventer jeg heller ikke så mange af lige nu hvor vinduer dårligt er åbnet, men rygterne kan jo komme før. Der er helt sikkert handler rundt omkring i Anker- og Sauer-kategorien jeg ikke har hørt noget om, men jeg nåede så også dårligt at skrive før der skete lidt på en højere hylde :) Salquist får så ikke så megen indflydelse på FCN i foråret, men det er en af de nærmeste konkurrenter hvor det kan blive interessant hvad der sker nu hvor der er et par profiler der er rejst til USA.

Det virker useriøst at hente ham nu -med fuld opstart - og så leje ham ud. Hvis han ikke er god nok til FCN nu, bliver han det så om seks måneder?

Det er mystisk - eller nok bare en af de ucharmerende ting ved moderne fodbold.

Mon ikke han skal San Diego. Ergo er det udtryk for, at konglomeratet har købt ham og ikke FCN.

Generelt en klog transfer af FCN imø. Salquist var rigtig god som spillende forsvarer på plastikken i Silkeborg og FCN mangler en leder med tanke på Kian Hansens fremtrædende alder.

Mon ikke han skal San Diego. Ergo er det udtryk for, at konglomeratet har købt ham og ikke FCN.

Generelt en klog transfer af FCN imø. Salquist var rigtig god som spillende forsvarer på plastikken i Silkeborg og FCN mangler en leder med tanke på Kian Hansens fremtrædende alder.
Men hvad er ideen med at hente ham proforma, er det noget skatteteknisk? Kanaliseret de nogle penge til FCN? Der er vel ikke FFP i USA de skal omgå.

Ordlyden i deres offentliggørelse tyder ikke umiddelbart på et halvt år i San Diego. Til gengæld er jeg helt enig i din pointe vedrørende Kian Hansen, som dog har kontrakt for hele næste sæson.

Jeg synes generelt, de danske topklubber inklusive AGF er hårdt gearede på transfer, og sommerens vindue var også ret offensivt, så jeg forventer ikke de helt store handler her i vintervinduet.

Status
Not open for further replies.
Similar content Most view View more
Back