Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 129K
Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025
Selvom sommerens transfervindue kun lige er overstået, kan man godt begynde at se en lille smule fremad.

Vi skal snart have fundet en ny målmand, enten som 1., 2. eller 3. målmand - alternativt tager JH en sæson mere.
Derudover ved vi endnu ikke hvordan det kommer til at gå med Kevin Yakob - og hvad med Mølgaard?

Hvad siger I, hvor tror I SIB's tanker peger hen på i det kommende transfervindue?

Med de penge der er brugt, kan jeg ikke forestille mig, der bliver brugt nogen nævneværdige penge med mindre der opstår et akut behov ved en alvorlig skade hos en nøglespiller eller et stort salg og her er Bech vel eneste seriøse kandidat og hans afløser, må vi formode er Gyamfi.

Mit bud: Et meget kedeligt vindue og lige i denne sæson er det vel også et sundhedstegn?

Med de penge der er brugt, kan jeg ikke forestille mig, der bliver brugt nogen nævneværdige penge med mindre der opstår et akut behov ved en alvorlig skade hos en nøglespiller eller et stort salg og her er Bech vel eneste seriøse kandidat og hans afløser, må vi formode er Gyamfi.

Mit bud: Et meget kedeligt vindue og lige i denne sæson er det vel også et sundhedstegn?

Og mulige spillersalg af f.eks. Links og Anderson. Det vil dog også åbne op for mere aktivitet på ind siden.

Yakob er bekræftet ude indtil 2025 - det er halvandet år. Jeg er meget bekymret for hvilken tilstand han er i.

Det samme med Mølgaard, hvis rygterne om en operation er korrekte. Så har han også misset et år (fraregnet 17 minutter).

Hvis AGF ligger rigtig godt til i tabellen, så kan jeg godt se dem gøre noget kortvarigt - enten lejemål eller en Henrik Dalsgaard signing.

Yakob er bekræftet ude indtil 2025 - det er halvandet år. Jeg er meget bekymret for hvilken tilstand han er i.

Det samme med Mølgaard, hvis rygterne om en operation er korrekte. Så har han også misset et år (fraregnet 17 minutter).

Hvis AGF ligger rigtig godt til i tabellen, så kan jeg godt se dem gøre noget kortvarigt - enten lejemål eller en Henrik Dalsgaard signing.
Muligvis de dummeste 17 minutter, vi har brugt en spiller i årevis.

Jeg tænker vi står et sted, hvor vi kan trække en streg i sandet omkring Mølgaard, Dalsgaard, AJ, Anker, Kahl og Akoto.
(og Halsgaard og Callø).

Hvem skal være 1.valg og 2.valg til de CB-pladser fremover?
Vi har masser der kan spille de forskellige pladser.

Men på højre CB har vi langt større kvalitet, da vi ikke bare har Dalsgaard og Mølgaard, men også har AJ der er bedre der end på venstre, såvel som Beijmo der kan spille den, og Callø også.

På venstre har vi pt opfundet Kahl - som en slags Mølgaard-forvandling. Og det er fedt. Men AJ er ikke slået igennem på den plads rigtigt, og Anker er ofte småskadet, og lader til at have svært ved at vende sig til de fysiske krav ift at være kampklar synes jeg det virker til - men kan også bare have været uheldig. Der er dog spillere, som aldrig helt slår igennem på højeste niveau af den grund - fx Marcus Solberg. Hans krop kunne ikke holde til det, men fandt spilletid i lavere rækker.

Selv hvis Anker er spilleklar, så synes jeg ikke han er god nok til at spille så fast som Dalsgaard, Mølgaard, Beijmo og Links fx.
Akoto er helt ude af billedet.

Det jeg faktisk snakker mig hen imod er, at jeg ønsker vi køber en skide god venstre CB - og har Kahl som backup til den, såvel som at han kan dække venstre back, sammen med Andersen, og Bach til nød. Andersen er også backup på højre, men der skal Beijmo gerne spille så meget som muligt i de store kampe.
Hvis vi antager at Mølgaard er ude helt til næste sommer, og uden at vide om han nogensinde kommer tilbage på tidligere niveau, så er det ikke dumt at lade AJ være backup til Dalsgaard (som har en alder hvor han skal aflastes, og får flere småskader som nu). Derfor har vi brug for 2 gode på hver af de pladser, hvor jeg lige nu synes vi har 3 aktuelle, og 1 skadet. Hvis vi antager at det er korrekt hvad SIB siger, at Anker er forsøgt lejet flere gange, og Akoto ikke forlænges, og har udløb til sommer alligevel, så synes jeg godt vi til vinter kan købe en ny venstre CB, som måske endda som Kahl kan spille både CB og wingback, hvis det er.

Jeg tænker selvfølgelig på bl.a. Provstgaard. Var Slotsager eller Sonne venstrebenede, så dem, men da de ikke er så typer som dem :D
Tror Slotsager/Sonne-typerne fungerer bedre ved siden af Tingager end Provstgaard-typen, men en Provstgaard ville også kunne spille Tingagers plads, så Dalsgaard kan blive på højre CB hvis tingager må være ude.

Er det skørt at tænke over hvad vi skal efter Mølgaard, hvis Mølgaard ikke kommer tilbage?
Vi har hentet Arnstad til pladser hvor Yakob også kan spille, såvel som Duelund.
Som MINIMUM skal vi da skrive 1-1,5 år mere med Dalsgaard med det niveau han leverer på.
AJ synes jeg fortjener at komme på højre med Dalsgaard i rotation. Han var langt bedre mod FCN, end i flere andre kamp på den venstre.

Jeg tænker vi står et sted, hvor vi kan trække en streg i sandet omkring Mølgaard, Dalsgaard, AJ, Anker, Kahl og Akoto.
(og Halsgaard og Callø).

Hvem skal være 1.valg og 2.valg til de CB-pladser fremover?
Vi har masser der kan spille de forskellige pladser.

Men på højre CB har vi langt større kvalitet, da vi ikke bare har Dalsgaard og Mølgaard, men også har AJ der er bedre der end på venstre, såvel som Beijmo der kan spille den, og Callø også.

På venstre har vi pt opfundet Kahl - som en slags Mølgaard-forvandling. Og det er fedt. Men AJ er ikke slået igennem på den plads rigtigt, og Anker er ofte småskadet, og lader til at have svært ved at vende sig til de fysiske krav ift at være kampklar synes jeg det virker til - men kan også bare have været uheldig. Der er dog spillere, som aldrig helt slår igennem på højeste niveau af den grund - fx Marcus Solberg. Hans krop kunne ikke holde til det, men fandt spilletid i lavere rækker.

Selv hvis Anker er spilleklar, så synes jeg ikke han er god nok til at spille så fast som Dalsgaard, Mølgaard, Beijmo og Links fx.
Akoto er helt ude af billedet.

Det jeg faktisk snakker mig hen imod er, at jeg ønsker vi køber en skide god venstre CB - og har Kahl som backup til den, såvel som at han kan dække venstre back, sammen med Andersen, og Bach til nød. Andersen er også backup på højre, men der skal Beijmo gerne spille så meget som muligt i de store kampe.
Hvis vi antager at Mølgaard er ude helt til næste sommer, og uden at vide om han nogensinde kommer tilbage på tidligere niveau, så er det ikke dumt at lade AJ være backup til Dalsgaard (som har en alder hvor han skal aflastes, og får flere småskader som nu). Derfor har vi brug for 2 gode på hver af de pladser, hvor jeg lige nu synes vi har 3 aktuelle, og 1 skadet. Hvis vi antager at det er korrekt hvad SIB siger, at Anker er forsøgt lejet flere gange, og Akoto ikke forlænges, og har udløb til sommer alligevel, så synes jeg godt vi til vinter kan købe en ny venstre CB, som måske endda som Kahl kan spille både CB og wingback, hvis det er.

Jeg tænker selvfølgelig på bl.a. Provstgaard. Var Slotsager eller Sonne venstrebenede, så dem, men da de ikke er så typer som dem :D
Tror Slotsager/Sonne-typerne fungerer bedre ved siden af Tingager end Provstgaard-typen, men en Provstgaard ville også kunne spille Tingagers plads, så Dalsgaard kan blive på højre CB hvis tingager må være ude.

Er det skørt at tænke over hvad vi skal efter Mølgaard, hvis Mølgaard ikke kommer tilbage?
Vi har hentet Arnstad til pladser hvor Yakob også kan spille, såvel som Duelund.
Som MINIMUM skal vi da skrive 1-1,5 år mere med Dalsgaard med det niveau han leverer på.
AJ synes jeg fortjener at komme på højre med Dalsgaard i rotation. Han var langt bedre mod FCN, end i flere andre kamp på den venstre.
Jeg er helt enig, Jeg har længe ønsket og argumenteret for en venstrebenet stopper, nærmst siden Adrian Bajrami blev rygtet til klubben i stedet for TK.

Jeg er virkelig nervøs for hvilken udgave af Mølgaard vi får tilbage (Yakob for den sags skyld også). Dalsgaard er virkelig god, men nok også en spiller man kan forlænge med midt i slutspillet. FCM napper ham nok ikke lige, så mon ikke han er fair at have en gentleman aftale med.

Der er masser af muligheder, men det er klart når man er ude i Beijmo på stopperen, så ødelægger man noget andet på holdet. Ligesom Callø også har en alder hvor han fortjener, at spille én plads, og den plads tror jeg er 6'eren. Hvis det ikke er, så skal han frem i rækkefølgen i forsvaret - han, og klubben, fortjener han spiller lidt flere minutter. Jacob Andersen kunne også spille en rigtig god højre stopper, men jeg tror konklusionen fra trænernes side er, at holdet er bedre med ham på wingback og Beijmo på stopper, end omvendt, derfor har jeg ham ikke med.

Resten af 2024
HCB : Dalsgaard - AJ - Callø - Beijmo
MCB : Tingager - Dalsgaard - AJ - Anker - Callø
VCB : Kahl - AJ - Anker - Kannegaard

Så meget få skader, og karantæner, så vi i de fleste kampe kan spille med 3 ud af hhv Dalsgaard, Tingager, Kahl og AJ. Tænker der er fuldtid til Anker i pokalen.

Forår 2025
HCB : Dalsgaard - AJ - Mølgaard - Callø - Akoto - Beijmo
MCB : Tingager - Dalsgaard - AJ - Anker - Callø - Akoto
VCB : XXXXX - Kahl - AJ - Anker- Kannegaard

Forhåbentlig har vi Mølgaard retur, så han kan nappe 45 minutter her og der, hvor der er behov, og ganske som du argumentere, også et 'rigtig' stopper på venstre yderstopper.

Sommer 2025
HCB : AJ - Mølgaard - Callø - Beijmo - Halsgaard
MCB : Tingager - XXXXX - AJ - Anker - Callø
VCB : XXXXX - Kahl - AJ - Anker- Kannegaard

Hvis Dalsgaard stopper, skal han erstattes af en spiller med noget rutine, der kan være klar til at træde ind når Tingager har brug for pauser, eller har karantæne.

Spiller man med 3 stoppere, kræver det mindst 6 i truppen. I en udviklingsliga som den danske, og en klub med fokus på transfers som AGF, så tænker jeg den bedste sammensætning er 5 etablerede (gerne en med videresalgspotentiale, her nok AJ) og 1-2 talenter.

Jeg tænker KLART man skal forlænge med Dalsgaard når nu Mølgaard helt er ude af truppen stadigvæk, og især hvis han skal opereres igen.
Og Arnstad ind, hvor vi samtidig beholdte Anderson gør, at vi helt kan se bort fra Yakob også på ubestemt tid.

Hvis Yakob og Mølgaard ikke spiller fodbold endnu til juni næste år - så skal vi jo agere som om de aldrig kommer til det, vel?
Dalsgaard+AJ er et fremragende setup på højre CB, hvor Callø så over de næste 1-2 år skal gå fra reserve til at vinde en plads som indskifter. Samme mål bør Halsgaard have.

Men hvem skal være vores 2 gode venstre CB'ere? Kahl + hvem?
Det er egentlig det spørgsmål, som svaret på det gør rigtig meget for resten af forsvaret, og alternativerne på de positioner - hvis AJ skal ses som venstre CB bag Kahl, såvel som bag Dalsgaard, da vi så konstant er 1 skade til Tingager eller Dalsgaard fra, at AJ skal spille den CB, og ikke kan bakke op om Kahl, som i forvejen har forladt venstre wingback - som kan dækkes af Andersen og Bach også, men ikke bør det særligt ofte fra start før, det ikke bliver optimalt :D

1 handel til venstresiden, som godt må være en som AJ/Dalsgaard (bare venstrebenet), så kører det.
Anker er ikke ham - synes jeg.

Der er masser af muligheder, men det er klart når man er ude i Beijmo på stopperen, så ødelægger man noget andet på holdet. Ligesom Callø også har en alder hvor han fortjener, at spille én plads, og den plads tror jeg er 6'eren. Hvis det ikke er, så skal han frem i rækkefølgen i forsvaret - han, og klubben, fortjener han spiller lidt flere minutter. Jacob Andersen kunne også spille en rigtig god højre stopper, men jeg tror konklusionen fra trænernes side er, at holdet er bedre med ham på wingback og Beijmo på stopper, end omvendt, derfor har jeg ham ikke med.
Ja, det er mere oplagt at flytte Beijmo ind og så tage Andersen på HWB fremfor omvendt, og jeg synes også Andersen vokser så meget med spilletiden, at jeg ikke synes det er helt så problematisk at skulle flytte Beijmo som det var sidste sæson. Ideelt set skulle Beijmo måske også kunne sættes over i venstre side hvis Kahl er ude, men hvis det er med AJ til højre bliver den side måske lige lidt for urutineret. Jeg tænker så om Dalsgaard kunne bruges til venstre, var det mon ikke ham der var endt det mod FCN hvis han havde været med? Det er ikke ideelt med en højrefodet på VCB uanset, Kahl skal gerne holde, men måske hjælper det med rutine, altså Beijmo eller Dalsgaard om muligt.

Jeg tror også Callø mest vil komme ind på midten, men også at han på længere sigt måske også kunne have en fremtid som en offensiv ydercenterback.

Hvis AGF ligger til i tabellen, så skal de kigge på VCB. Juryen voterer i min bog stadig på Kahl på den plads, som jeg synes er den klart svagest besatte, i både top og bund. Finansieringen må komme fra at låne lidt mere af egenkapitalen.
Enig. Nu får Kahl ihvertfald efteråret til at vise, at han kan lave en "Mølgaard", der også gjorde HCB pladsen til sin egen efter vi hentede Beijmo i januarvinduet. Men ja, det ligner at den forsvarssplads er den svageste pt.

Enig. Nu får Kahl ihvertfald efteråret til at vise, at han kan lave en "Mølgaard", der også gjorde HCB pladsen til sin egen efter vi hentede Beijmo i januarvinduet. Men ja, det ligner at den forsvarssplads er den svageste pt.
Det er meget at bede om at Kahl skal vise mere. Han har tit 3. sidste fod med, når han laver afleveringen til Links. Links kan ikke fremstå så god, uden at Kahl er garant bag ved ham, og giver ham de gode stikninger. Jeg synes han har (over)bevist mig om at jeg kan være tryg ved Kahl som VCB.
Ja Kahls største svaghed er defensiven og højden. Men jeg synes hans bidrag til det offensive, opvejer hans defensive mangler, også fordi vi spiller med en 3-back kæde.

Det er meget at bede om at Kahl skal vise mere. Han har tit 3. sidste fod med, når han laver afleveringen til Links. Links kan ikke fremstå så god, uden at Kahl er garant bag ved ham, og giver ham de gode stikninger. Jeg synes han har (over)bevist mig om at jeg kan være tryg ved Kahl som VCB.
Ja Kahls største svaghed er defensiven og højden. Men jeg synes hans bidrag til det offensive, opvejer hans defensive mangler, også fordi vi spiller med en 3-back kæde.
Så lad os sige driftsikker i stedet for mere. Han skal vise at han kan holde niveauet på den position i længere tid. Lige nu kører alt på skinner for holdet, men på et tidspunkt vil vi jo også blive udfordret. Jeg har på ingen måde noget imod at han spiller. Jeg synes han er bedre på den position end ude på kanten hvor han ganske enkelt ikke er hurtig eller udfordrende nok. Kan han holde det nuværende niveau over de næste tre måneder, jamen så har vi måske vores fremtidige spiller på den position.

Gift Links har lagt betydeligt på fysikken. Det tænker jeg da også at jeg kan forvente fra Kahl?
Ift 3. sidste på bolden, så har mange spillere haft det sådan i perioder. Også Links.
Men vi kan forvente at wingbacks leverer både mål og assists, såvel som vores 8'ere.
Så når man spiller CB, så kan man forvente at folk ikke kommer nemt igennem der - og det gør Kahl godt pt, og jeg vil se det over længere tid, og endnu bedre, så er jeg nærmest klar på en forlængelse med et nyt Mølgaard-eventyr (fraregnet skaden).

Jeg stoler mere på Kahl som CB end AJ i den venstreside pt.
Og det er både en historie (for mig) om, at AJ har skuffet der ift 1:1 dueller/at gå ind i duellerne uanset hvad - og en historie om at Kahl er blomstret.
Og Kahl har en god pasningsfod, men ikke stamina til at blæse op/ned af linjen som Links. Den plads passer ham godt.

I Parken så forsvaret også meget stabilt ud med Kahl derovre i 1.halvleg, og sejlede mere - især i AJs side, da AJ kom ind for netop Kahl til 2.halvlegs start - og det er endda inden vi snakker om, at AJ tabte den direkte duel med Delaney, som er ok - hvis man da i det mindste kommer op i duellen - hvilket AJ ikke gjorde.

Så når man spiller CB, så kan man forvente at folk ikke kommer nemt igennem der - og det gør Kahl godt pt, og jeg vil se det over længere tid, og endnu bedre, så er jeg nærmest klar på en forlængelse med et nyt Mølgaard-eventyr (fraregnet skaden).
Ja, resten af efteråret kommer til at blive definerende for Kahl. Jeg tror at modstanderholdene bliver endnu mere fokuserede på vores venstre forsvarsside. Jeg synes stadig, at det er for nemt at komme til indlæg i den side. Kahl er mig at se ikke stærk nok mand mod mand, defensivt. At sammenligne med AJ i forhold til hovedstødsdueller giver ikke så meget mening, for vi ville jo aldrig sætte Kahl til at dække en høj angriber op i luften.

Til Kahls forsvar skal dog også lyde, at vi har spillet en avanceret form for forsvar, hvor Kahl både har skullet spille CB og ren venstre back på skift i løbet af kampene, hvor Links jo også har været langt mere offensiv end en traditionel wingback. Så derfor falder vi nogle gange ned i en 4-back kæde, hvor Kahl rykker ud og Beijmo så har været mindre offensiv. Det har så også været med til at forvirre modstanderne indtil videre. Jeg tænker (håber), at Uwe er klar til at omstille taktikken igen, efter behov. Det kan jo sagtens være Beijmo i højresiden der i højere grad får friere tøjler, mens Links får flere defensive pligter. Det vil være en naturlig konsekvens, hvis modstanderne ensidigt fokuserer på vores venstreside.

Similar content Most view View more
Back