New posts

Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022

• Thread starter Thread starter 8000
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 150K
Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022
Okay, det er han selvfølgelig ikke. Det er bare David Nielsen, der endnu engang kommer med sine one-liners.
Jeg kan ikke helt greje, hvad det er du vil med denne...onliner? ;)
Mener du, det er fedt at DN kommunikerer så bastant, eller synes du, det er poppet og træls?

Selv kan jeg godt se, at denne gang er det måske lidt sat på spidsen. Omvendt tror jeg også godt at folk med forstand, forstår hvad han mener. Det tror jeg også du gør.
Alle spillere i truppen er der af en årsag: de er gode nok til at være der. Det betyder at de principielt er i spil til en startplads altid. Så giver det sig selv, at nogen er mere i spil end andre, men det skulle jo gerne være en konkurrencesituation.

Han siger i samme klip, at "Alle spillerne er tiltænkt en startplads". Så man har altså med andre ord hentet Oliver Lund ind med henblik på, at han skal være starter?

Okay, det er han selvfølgelig ikke. Det er bare David Nielsen, der endnu engang kommer med sine one-liners.

Og det står en frit for at kunne lide Davids stil, eller ikke kunne lide den.
Jeg knus-elsker den. Og jeg er vild med, at han stiller sig ind foran truppen som en helhed ved enhver given lejlighed. Og han ved at der er spillere der tænker på deres egen situation nu hvor Wilshere er kommet til (f.eks. Albert og Brandhof, og måske Anderson mm). David gør det jo bare klart, at der ikke er nogen der spiller automatisk, og at man skal gøre sig fortjent i Davids optik, til at starte inde hos ham.

Han siger i samme klip, at "Alle spillerne er tiltænkt en startplads". Så man har altså med andre ord hentet Oliver Lund ind med henblik på, at han skal være starter?
Jeg tænker, at hvis han fik lov at overveje sin sætning, ligesom vi kan gøre når vi skriver herinde, så ville han nok have sagt, at alle spillerne i truppen har en ambition om at være i startopstillingen. Og det er hvad det handler om, når man er professionel.

Gudmundur Thórarinsson rygtes til AaB. 29-årig gennemsnitlig spiller med enkelte landskampe for Island, som er transferfri efter senest at have spillet i Norrköping. (Tidligere Rosenborg og FCN). Han kunne også godt have været interessant for os som backup, da han er venstre back og kant. Men Ahlmann er åbenbart helt færdig i AaB, så der er nok udsigt til en startplads til islændingen i AaB - og det vil vi jo ikke kunne tilbyde.

Jeg kan ikke helt greje, hvad det er du vil med denne...onliner? ;)
Mener du, det er fedt at DN kommunikerer så bastant, eller synes du, det er poppet og træls?

Det var mest bare ment for sjov, som et lille tillæg til debatten om Oliver Lund. For jeg ved naturligvis godt, at David Nielsen ikke mener det bogstavelig talt.

Så på sin vis var det vel en kritik af David Nielsens måde at kommunikere på. Det bliver tit nogle ret almengyldige ting, eller velsagtens floskler eller bare tomme ord Men fordi der generelt ikke er særligt meget indhold i David Nielsen, når han kommunikerer (helt sikkert et bevidst valg), så ender det bare med at virke dumt og uintelligent og intetsigende... i hvert fald min holdning.

Men fordi der generelt ikke er særligt meget indhold i David Nielsen, når han kommunikerer (helt sikkert et bevidst valg), så ender det bare med at virke dumt og uintelligent og intetsigende... i hvert fald min holdning.
Fair deal - jeg er uenig i det med det uintelligente. Jeg synes tværtimod ofte hans oneliners er ret skarpe og en fin kommentar til mange andre tågehorn, som bruger utroligt mange ord til at sige præcis lige så lidt.

Så på sin vis var det vel en kritik af David Nielsens måde at kommunikere på. Det bliver tit nogle ret almengyldige ting, eller velsagtens floskler eller bare tomme ord Men fordi der generelt ikke er særligt meget indhold i David Nielsen, når han kommunikerer (helt sikkert et bevidst valg), så ender det bare med at virke dumt og uintelligent og intetsigende... i hvert fald min holdning.
Jeg er glad for din sidste sætning, nemlig at det er din holdning.
Så kan jeg nøjes med at sige at jeg bare er meget meget uenig.

Jeg synes det er rasende intelligent og effektivt.

Det David gør her er at undlade at svare på, hvem der kan risikere at ryge ud af holdet. F.eks. siger han at Wilshere kan spille både 6'er og 8'er. Og ift konkurrencen på holdet, så ville det være torskedumt at begynde at snakke om, at x og y skal oppe sig eller lignende. Han siger bare at alle der udtages i princippet er i spil til at kunne spille kampe for AGF. Og hvorfor skulle man sætte navne på etc.
Han beskytter sine spillere fra pres, og gør det altid.

PC stod i Parken og sagde om Nicolaj Jørgensens korte kontrakt, at så kunne Jørgensen sgu vise hvad han kunne, skulle gøre sig fortjent til længere kontrakt etc.

Alle ved at en spiller på leje med option skal vise hvad han kan for at få en længere kontrakt. Bisseck og Bundu også.
Men som David sagde omkring Sanneh og de andre: Alle er i spil.

Han giver støtten og fjerner presset så længe du er en del af hans trup.

Det bliver tit nogle ret almengyldige ting, eller velsagtens floskler eller bare tomme ord
Jeg ser det lidt som en tenniskamp. Det er lettere at lave en skarp returnering, hvis der kommer en bold med fart i. Men de fleste fodbold interviews er sløve, rent fagligt. Ðe handler primært om at opstille nogle fælder med halvledende spørgsmål, som kan føre til en click-bait overskrift og det farvand er David glimrende til at navigere i. At det så bliver floskel-agtigt kan udspørgeren takke sig selv for. David har deltaget i en række virkelig gode interviews, hvor han har haft lejlighed til at udfolde sin faglighed. Men de her korte kommentar-interviews er inderligt ligegyldige.

Last edited:
Hvis Polle stadigvæk ikke er helt på 100% og Duncan er skadet på fredag, så kunne jeg virkelig godt tænke mig at se Wilshire på 6’eren. Det kunne blive ligesom med Kevin Diks, bortset fra at Wilshire har spillet pladsen 100 gange i Premier League. Med Grønbæk og Anderson foran sig og Bundu og Jon på kanterne kunne det blive et offensivt mareridt for Vejle.

Edit: Jeg kan se at Polle trænede fuldt med i dag, så han ser ud til at være klar fredag (det er nok også det bedste trods alt)

En smule research på nettet viser, at mens Stig Tøfting (hvad er mon grunden til, at han ikke er i stand til at sige en eneste positiv sætning om sin gamle klub?) og andre danske "eksperter" samt brugere på Bold.dk mv. har travlt med at forsikre omverdenen om, at AGF som sædvanlig har dummet sig, så er de engelske medier nærmest i chok over, at det er lykkedes os at få en aftale med Jack. Wilshire. Der er intet, der tyder på, at han har været skadet i 2021, hvor hans kontrakt udløb og ikke blev forlænget, fordi Bournemouth missede oprykningen i play off mod Brentford. Jeg bliver stadig mere overbevist om, at vi har gjort et langt større scoop end fx FCK gjorde med Nicolaj Jørgensen. Men danske fans af andre klubber og diverse medier elsker jo at håne os. Men det strunter jeg i, som svenskerne siger. Vi har en rigtigfin trup, og Jack er den nødvendige oliven til en Dry Martini. Vi har nu - især efter Randers' nederlag- en god mulighed for at komme i top 6. Selvfølgelig er Jack ikke i optimal kampform, men hvis vi stoler på de engelske medier, er han by far den spiller i Suppen, som har størst spilforståelse. Den glemmer man ikke, selv om man har manglende kamptræning.

Selvfølgelig er Jack ikke i optimal kampform, men hvis vi stoler på de engelske medier, er han by far den spiller i Suppen, som har størst spilforståelse. Den glemmer man ikke, selv om man har manglende kamptræning.
Det er i hvert fald noget andet end en spiller, som lige har været skadet, og skal træne kroppen op til at kunne komme i kampform igen. Altså ligesom PM der jo ikke var i form igen, bare fordi han ikke længere var skadet. Her er spilleren måske hurtigere i kampform, fordi kampformen er det eneste han mangler. Men hvorfor var Bundu rusten da han kom? Han havde også trænet løs, og deltaget i opstarten i Anderlecht. Hvorfor var Alberto så rusten og lang tid om at blive klar?

Lad os håbe at den største forskel er, at Wilshere faktisk kun har fået lov at træne med i Arsenal så meget FORDI han faktisk bare er fysisk 100% i orden, og klar til at spille kampe på den ene og anden måde. Jeg har set spørgsmålstegn ved, hvorfor Arsenal så ikke skrev med ham, hvis han var i så god form. Men altså hvis Arsenal skulle skrive med ham, så var pakken/prisen vel også en helt anden. Jeg forstår godt spørgsmålstegnet der sættes ved, hvorfor de så ikke ville forsøge med 4 måneder, som vi nu giver ham. Altså hvis det var så godt.

Men det er bare noget andet.
Det kan så komme os til gode nu. Der er jo også bare spillere som er så gode, at selvom de ikke har spillet længe, så kommer de ind og viser at de er gode igen med det samme. Man ser jo også spillere som har været ude med skader i PL; som kommer ind på et langt højere niveau, proportionelt ift tidligere niveau, end en spiller i Superligaen efter en skade. Altså de kommer mere klar ind igen. Bl.a. fordi forholdene og træningsmiljøet er så højt derovre, men også fordi det bare er spillere der har et niveau, som ikke er så afhængigt af kampform altid.

Det er i hvert fald min fornemmelse når de kommer ind, at man nogle gange ikke forstå hvorfor det tog så lang tid om at få dem med igen, når de nu præsterer så godt når de er med igen.

Det er i hvert fald noget andet end en spiller, som lige har været skadet, og skal træne kroppen op til at kunne komme i kampform igen. Altså ligesom PM der jo ikke var i form igen, bare fordi han ikke længere var skadet. Her er spilleren måske hurtigere i kampform, fordi kampformen er det eneste han mangler. Men hvorfor var Bundu rusten da han kom? Han havde også trænet løs, og deltaget i opstarten i Anderlecht. Hvorfor var Alberto så rusten og lang tid om at blive klar?

Lad os håbe at den største forskel er, at Wilshere faktisk kun har fået lov at træne med i Arsenal så meget FORDI han faktisk bare er fysisk 100% i orden, og klar til at spille kampe på den ene og anden måde. Jeg har set spørgsmålstegn ved, hvorfor Arsenal så ikke skrev med ham, hvis han var i så god form. Men altså hvis Arsenal skulle skrive med ham, så var pakken/prisen vel også en helt anden. Jeg forstår godt spørgsmålstegnet der sættes ved, hvorfor de så ikke ville forsøge med 4 måneder, som vi nu giver ham. Altså hvis det var så godt.

Men det er bare noget andet.
Det kan så komme os til gode nu. Der er jo også bare spillere som er så gode, at selvom de ikke har spillet længe, så kommer de ind og viser at de er gode igen med det samme. Man ser jo også spillere som har været ude med skader i PL; som kommer ind på et langt højere niveau, proportionelt ift tidligere niveau, end en spiller i Superligaen efter en skade. Altså de kommer mere klar ind igen. Bl.a. fordi forholdene og træningsmiljøet er så højt derovre, men også fordi det bare er spillere der har et niveau, som ikke er så afhængigt af kampform altid.

Det er i hvert fald min fornemmelse når de kommer ind, at man nogle gange ikke forstå hvorfor det tog så lang tid om at få dem med igen, når de nu præsterer så godt når de er med igen.

Jeg har ikke lyst til at være bekymret. Men der er dog en ting: Du har spillet 34 A-landskampe for England. Og nu skal du så debutere i en sekundaliga mod det absolutte bundhold med måske 2500 tilskuere. Så er det naturligvis lidt som at skulle spille mod et hold i League 3. Men nej - for selvfølgelig står der 5000 aarhusianere på lægterne, der taktfast råber: Jack, Jack, Jack. Så skal motivationen nok indfinde sig!!

Last edited:
Jeg har ikke lyst til at være bekymret.

Enig :D Og det skal slet ikke have så meget plads lige nu. Hvis det ser ud af h til mod Vejle, så har vi en ny situation. Nu er han her, og alle siger at han er fit. Hvorfor så virkelig gøre andet end at håbe at han kan gøre det godt? Man kan godt både håbe, og samtidig have bekymringer, det er klart. Jeg giver også mest plads til mit håb generelt, og da 100% her. Wilshere er en af mine personlige helte som Arsenal-mand siden før han kom på førsteholdet som ung knægt for the Gunners. Jeg har det med ham som jeg har det med Smith Rowe i Arsenal nu, og som med Albert Grønbæk i AGF. Bare hvor knægten altså spillede CL for holdet. Der mangler både Saka og Smith Rowe jo lidt endnu. (Grønbæk er klar, hah)

Men der er dog en ting: Du har spillet 34 A-landskampe for England. Og nu skal du så debutere i en sekundaliga mod det absolutte bundhold med måske 2500 tilskuere. Så er det naturligvis lidt som at skulle spille mod et hold i League 3. Men nej - for selvfølgelig står der 5000 aarhusianere på lægterne, der taktfast råber: Jack, Jack, Jack. Så skal motivationen nok indfinde sig!!

Han var vant til at spille for Bournemouth, der havde 12.000 tilskuere, og han siger i interviewet med Kasper Marker på Discovery+ "that doesnt bother me, and sometimes it's more intimate".... (Shh, ikke fortæl ham om Ceres Park) :D
Men altså 12.000 og mere intimt, det rimer jo i hvert fald på Superliga.

Bournemouths åbningskamp i år var mod West Bromwich foran 9.254 tilskuere... (i øvrigt med Marcondes og Biling som målscore for Bournemouth)

Men man skal nok ikke ud i spørgsmål om "hvorfor kan Philip Billing og Marcondes komme på hold i Bournemouth når Wilshere ikke kan få forlænget"?
For der er mange faktorer i spil, og med garanti økonomiske også.

Bournemouth har 9.478 tilskuere i snit på hjemmebane denne sæson.
AGF har faktisk 11.069 tilskuere i snit på hjemmebane denne sæson.

Championship er en kæmpe liga, men man glemmer hurtigt at nogle hold slet ikke har så store fysiske forhold. Det er mere økonomisk :D
Og denne sæson er loftet for hjemmebanesnit hos de største hold omkring 26-27.000 og 20-21.000 i snit for de næste.

Men AGF er faktisk med højere hjemmebanesnit end:
Bournemouth: 9.478
Luton: 9.819
Peterborough: 10.171

Og under 1.000 fra hold som Preston, Blackpool og Hul med ca. 11.800-11.900

Jeg har ikke lyst til at være bekymret. Men der er dog en ting: Du har spillet 34 A-landskampe for England. Og nu skal du så debutere i en sekundaliga mod det absolutte bundhold med måske 2500 tilskuere. Så er det naturligvis lidt som at skulle spille mod et hold i League 3. Men nej - for selvfølgelig står der 5000 aarhusianere på lægterne, der taktfast råber: Jack, Jack, Jack. Så skal motivationen nok indfinde sig!!
Vi skal have gang i denne sang på lægterne. Den er tilpas enkel og helt ens på dansk og engelsk. Så skal han nok føle sig hjemme 😊

Men man skal nok ikke ud i spørgsmål om "hvorfor kan Philip Billing og Marcondes komme på hold i Bournemouth når Wilshere ikke kan få forlænget"?
For der er mange faktorer i spil, og med garanti økonomiske også.
Det er jo ikke helt pointen i dit indlæg, men alligevel illustrativt: Philip Billing ville (også) være en helt sindsyg transfer til Superligaen. 25-årig central midtbanespiller, der er blandt ligaens absolut bedste, som blev købt for 150mio kr for et par år siden, og som nok ville koste endnu mere i dag.

Wilshere behøver altså ikke være bedre end det for at være en forstærkning.

Det er jo ikke helt pointen i dit indlæg, men alligevel illustrativt: Philip Billing ville (også) være en helt sindsyg transfer til Superligaen. 25-årig central midtbanespiller, der er blandt ligaens absolut bedste, som blev købt for 150mio kr for et par år siden, og som nok ville koste endnu mere i dag.

Wilshere behøver altså ikke være bedre end det for at være en forstærkning.
Wilshire har været kronisk skadet, og havde en kort kontrakt, det er måske ikke så underligt at Billing og Macondes bliver foretrukket, også selvom de måske ikke levere på samme niveau. Jeg tror Stig har ret, han skulle væk fra England, fordi han har en meget høj status der ovre og dermed også et meget højt lønniveau, og derfor er der ingen der tør binde de penge i at han kan levere. Vi kan lidt lettere tage den chance, fordi hans løn er mere synkron med de øvrige lønninger i truppen.

Der er ingen tvivl om at det er et sats, og en chance at tage på at han er klar, og på niveau, og der er en ikke ubetydelig risiko for at dette ikke er tilfældet. Men det er vel op til en selv at vurdere, om den mulige gevinst er stor nok til at man synes det er rimeligt at tage den chance.

Back