New posts

Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022

• Thread starter Thread starter 8000
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 150K
Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022
Hvad er det der sker?? Nu går Brøndbys overtosse også ud med en melding om, at da sagtens kunne have snuppet Wilshere, hvis de da ellers bare gad. Ok, vi knækker os lige et øjeblik og får nogle realiteter på bordet. Agenternes verden er at ringe rundt og tilbyde alle spillere alle steder hele tiden. Og så give indtryk af, at det skam er en helt speciel interesse i retning af den klub de taler med.

Det at få tilbudt en spiller er der skam ikke noget specielt eller eksklusivt. Nogle er naturligvis et konkret ønske fra en spiller. Nok de færreste. Selv for Brøndby. Hvad er det Onkel Dum ikke har indsigt i? Hvorfor forstår man ikke at holde sin kæft lukket om andres handler? Og hvor håber jeg at Wilshere smadre Brøndby Stadion her om et par runder. Og igen flere gange herefter.

Jeg tror det bunder i noget så simpelt som opmærksomhed.

De kan simpelthen ikke tage at vi pt tager alt opmærksomhed i fodbold Danmark. Hvem snakker overhovedet om at aab slog fcm eller at bøf vandt over fcn igen?

Jeg kan ikke se andre motiver. Nå jo, de er begge mindrebemidlede 😁

Jeg tror det bunder i noget så simpelt som opmærksomhed.

De kan simpelthen ikke tage at vi pt tager alt opmærksomhed i fodbold Danmark. Hvem snakker overhovedet om at aab slog fcm eller at bøf vandt over fcn igen?

Jeg kan ikke se andre motiver. Nå jo, de er begge mindrebemidlede 😁

Min umiddelbare reaktion var at ryge op i det røde felt, Men ved eftertanke: I 20 år blev vi ringeagtet for vores præstationer på banen. Så får vi to år med gode præstationer på banen; det kan "eliten" i de andre klubber samt "eksperter" såsom Stig Tøfting, Per Frimann og diverse speedsnakkere på sportskanalerne ikke tåle, så de finder naturligvis en "fiasko", fx i Europæisk fodbold", dårlige transferhandler, og alt muligt andet. Det gør mig bare endnu mere stolt af at være "hvid i hjertet" at de andre hader os. Måske frygter de os? Vi står skulder ved skulder og vi bliver flere og flere. Jeg kender personligt to som har skippet FCN og er gået over til os. Lad blot ulvene hyle (så er de udsultede) og grædekonerne tude (det bliver de betalt for). We'll never surrender (W. Churchill)-

Min umiddelbare reaktion var at ryge op i det røde felt, Men ved eftertanke: I 20 år blev vi ringeagtet for vores præstationer på banen. Så får vi to år med gode præstationer på banen; det kan "eliten" i de andre klubber samt "eksperter" såsom Stig Tøfting, Per Frimann og diverse speedsnakkere på sportskanalerne ikke tåle, så de finder naturligvis en "fiasko", fx i Europæisk fodbold", dårlige transferhandler, og alt muligt andet. Det gør mig bare endnu mere stolt af at være "hvid i hjertet" at de andre hader os. Måske frygter de os? Vi står skulder ved skulder og vi bliver flere og flere. Jeg kender personligt to som har skippet FCN og er gået over til os. Lad blot ulvene hyle (så er de udsultede) og grædekonerne tude (det bliver de betalt for). We'll never surrender (W. Churchill)-

Selvfølgelig frygter de os. De frygter at vi bliver en "mini fck", med det opland vi har, det stadion vi får og den økonomi vi er ved at opbygge.

Særligt oppe i det nordjyske er man da mega pressede. De kan se på at vi laver det ene million overskud efter det andet, alt i mens de budgettere med at sælge blot for at kunne overleve.

Selv fck er begyndt at gå markant mere op i b.la kampene mod os, det er der da en grund til.

Hvad er det der sker?? Nu går Brøndbys overtosse også ud med en melding om, at da sagtens kunne have snuppet Wilshere, hvis de da ellers bare gad. Ok, vi knækker os lige et øjeblik og får nogle realiteter på bordet. Agenternes verden er at ringe rundt og tilbyde alle spillere alle steder hele tiden. Og så give indtryk af, at det skam er en helt speciel interesse i retning af den klub de taler med.

Det at få tilbudt en spiller er der skam ikke noget specielt eller eksklusivt. Nogle er naturligvis et konkret ønske fra en spiller. Nok de færreste. Selv for Brøndby. Hvad er det Onkel Dum ikke har indsigt i? Hvorfor forstår man ikke at holde sin kæft lukket om andres handler? Og hvor håber jeg at Wilshere smadre Brøndby Stadion her om et par runder. Og igen flere gange herefter.

Jeg tænker lidt på, om AaB og Brøndby måske lige nu går og ærger sig blå og gule over, at de afviste Wilshere for hurtigt? Måske havde de ikke regnet med, at det var muligt at få ham for 195.000 kr om måneden.

Jeg har leget med et lille tankeeksperiment om, hvordan AGF´s ledelse måske kunne have set på økonomien i at hente ham:
Hvis vi siger, at Wilshere kan trække 1000 flere tilskuere til hver af vores hjemmekampe i foråret - og vi regner med, at hver tilskuer i snit smider 120 kroner i billetindtægter og forplejning - så har klubben allerede tjent det meste af hans løn i foråret hjem (helt præcist 120.000 x 7 = 840.000 kroner). Dermed vil det hele løbe rundt økonomisk - selv hvis han ikke skulle blive en sportslig gevinst. Dertil kommer selvfølgelig salg af merchandise og generel PR-værdi for klubben.

Synes I, at det holder - eller har jeg overset noget?

Eller også får vi nogle nye guldsponsorer ind som godt kan få øje på den øgede eksponering? Eller mere defensivt, så holder vi på de nuværende på trods af misset top-6, fordi vi bevarer en stor eksponering.
Hvis AGF kontinuerligt måler på eksponeringen til brug for forhandling/genforhandling af sponsoraftaler - og det gør man givetvis - så har man i hvert fald fået endnu bedre kort på hånden i dag. Hvis det ikke allerede var tilfældet før signingen, så er der vel heller ingen her, der ikke nu vil tage væddemålet, at AGFs eksponering dette halvår (den seneste uge inklusiv) markant kommer til at slå AaB, Randers og Silkeborg - top 6 eller ej.

I øvrigt: Hvis visse sponsorkontrakter ligefrem skulle være bundet op på eksponering, altså à là resultatkontrakter, så kan millionen til Wilshere sikkert også allerede være tjent hjem.

Nu skal man være opmærksom på at de 200.000,- om måneden er grundlønnen, der blev også nævnt bonusser oven på denne løn, og jeg forventer da at samtlige bonusser skal udbetales, så det bliver pisse dyrt at have Wilshire i klubben, for det betyder vel at han har leveret, og vi har fået de sportslige resultater som vi kunne håbe på.

I øvrigt: Hvis visse sponsorkontrakter ligefrem skulle være bundet op på eksponering, altså à là resultatkontrakter, så kan millionen til Wilshere sikkert også allerede være tjent hjem.
Jeg tror ikke de er skruet sådan sammen men mere at det bliver brugt i salgsøjemed og i forbindelse med genforhandlinger. Der er til gengæld kontrakter med bonus for opnået placering i ligaen.

2.4 mio + bonus (hvis tal passer) er også en sjat for en spiller der statistisk set kun spiller halv tid, og ingen videresalgsværdi har. Skriver kort deal (fornuftigt) og alder.

Det kan man jo holde op imod hvad man får, hvis man får en der spiller fuldtid, men omvendt er han måske også dobbelt så god ;-) Glæder mig til at se ham i hvidt dress

2.4 mio + bonus (hvis tal passer) er også en sjat for en spiller der statistisk set kun spiller halv tid, og ingen videresalgsværdi har. Skriver kort deal (fornuftigt) og alder.

Det kan man jo holde op imod hvad man får, hvis man får en der spiller fuldtid, men omvendt er han måske også dobbelt så god ;-) Glæder mig til at se ham i hvidt dress
Hvordan kommer du frem til 2,4 mio kroner, når nu der er snakket om 5 måneders kontrakt og 1 mio kroner. Har jeg misset noget?

Nu skal man være opmærksom på at de 200.000,- om måneden er grundlønnen, der blev også nævnt bonusser oven på denne løn, og jeg forventer da at samtlige bonusser skal udbetales, så det bliver pisse dyrt at have Wilshire i klubben, for det betyder vel at han har leveret, og vi har fået de sportslige resultater som vi kunne håbe på.
Altså hvis vi får de resultater, f.eks. top 6, så er en bonus for det jo tjent hjem alligevel.
Så ja så bliver det dyrere, men ikke relativt. Altså får man 5 mio ekstra i TV-penge for at havne i top 6 (samlet), så er det jo nær "ligegyldigt" såfremt Wilshere så skal have f.eks. 500.000kr eller 1 mio i bonus?

Jeg tog bare udgangspunkt i en årsløn - så er det naturligvis 5 måneder først og derefter 12.
men i første omgang er det jo bare en mio.
Så du snakker altså hvis vi skal skrive med ham for et nyt år? Der tror jeg optionen der er klar ser HELT anderledes ud.
Jeg tror den gør Wilshere til den dyrest lønnede AGF'er nogensinde, hvis vi vælger at udløse den option.

Men som jeg har sammenlignet med Anderson, så har han (forudsat en løn på 200.000kr) en løn over 5 år på 12 mio, og en pris på 15 mio = 27 mio over 5 år = 450.000kr/md. Men det er jo inklusiv transfer og løn.

Men lad os se på belastningen som et og samme.
Det er i højde med det som FCK betaler deres største profiler i FCK. Bjelland fik endnu mere om måneden i løn.
En løn på 450.000kr til Wilshere ville være ca. dobbelt så meget som de bedst lønnede i AGF. Mener Tingager fik 250.000kr/md efter forlængelsen men at det var inkl bonuser for top 6 etc. Lad os bare for argumentet sige at de højest lønnede i AGF får 225.000kr, og Wilshere ville få 450.000kr og sprænge alle lønrammer. Ville nogen af de andre have et problem med det? Ville alle ikke forstå at det var en meget speciel case?

Og altså 450.000kr om måneden ville være 5,4 mio for et år. Lønmæssigt intet problem. Vi må gå ud fra at han er fit stadig hvis man forlænger, og at han gør det godt. Jeg kan slet ikke se at man ikke skulle gøre det. Men klart at hedder den 750.000kr/md så hedder den 9 mio på et år. Så begynder det at blive slemt. Men lidt over 5 mio om året er som sagt det samme som Anderson pt belaster med (dog med salgspotentiale, så en anden kalkule).

Det gjorde lidt ondt da Randers meldte ud, at de havde fravalgt Morten Moldskred. Det var nok primært fordi det virkede reelt og ødelagte glæden man lyver havde tvunget sig selv ind i.

Jeg forstår ikke de her udmeldinger. De tager ikke noget fed min glæde ved aftalen, men jeg bliver irriteret over ikke at forstå hensigten.

'Vi fik ham (også) tilbudt'. Javel, det kunne være et forsøg på at male manden desperat. Men opfølgningen må være enten: 'vi valgte ikke at forfølge muligheden,' eller 'AGF slog os i kampen'. Er der nogen der tør sige de valgte han fra?

Nu får vi se på fredag. Det er en spændende tilgang. Mit eget bud er at se på Daniel Agger. Han kommer til at levere relativt få, men gode kampe for AGF. Så håber jeg det løfter holdet mere end ødelægger rytmen, men mest håber jeg at tage fejl med holdbarheden.

Jeg tænkte først at det var interessant hvem der ikke talte helt sandt her, men sandheden er jo nok den at AaB og Brøndby og formentlig det meste af Superligaen er blevet “tilbudt“ ham af agenter der tilbyder spillere til højre og venstre uden at have noget fra spilleren selv, eller i det her tilfælde måske blot den viden at Wilshere har luftet at han gerne ville udenlands. Det kan jo så også have været med til at gøre AGF opmærksom på ham, selvom det hele blev gennemført via andre kanaler.

Det er interessant nok at det er en sidehistorie i sig selv. Det kommer selvfølgelig lidt af en sportschef i AaB der meget gerne fortæller pressen hvad han mener om alting, af en presse der måske ikke helt ved hvordan det foregår eller bare jagter en opdigtet konflikt, men selvfølgelig også at det er AGF og så ikke mindst at det er Jack Wilshere. Det er netop så sensationelt at han er i Superligaen at det slår spillere som Meyer og Love i FCM.

Hvis msn så leger med tanken om at AaB uden videre kunne lavet samme handel, men slet ikke har forsøgt, måske fordi Inge brændte nallerne med Hiljemark, må der sidde nogle i den kommercielle afdeling og regnskabsafdeling deroppe og rive sig håret. AaB kunne da helt vildt godt bruge en spiller der kan skabe sådan en hype, hvis det oven i købet kan gøres billigt. De kan hurtigt ende som grå mellemvare, men leder jo også efter investorer udefra der da ikke bliver mindre interesserede hvis klubben kan avertere med den slags spillere, på trods af skaderne og hvis det har trukket flere tilskuere på stadion. Men AaB har da sikkert vidst det ikke var et reelt tilbud de fik fra de rigtige kilder, men hvis det så er fordi Inge er misundelig og har brug for at sige at det kunne de da også bare have gjort, skal Wilshere godt nok ikke have megen succes før Inge ser lidt dum ud. Jeg kan godt forstå at de føler sig pressede i AaB, men Wilshere skal bare være langt fra et godt sportsligt niveau for at de kan få noget ud af at sige at de fik ham tilbudt, men ikke var interesserede. Det lyder lidt som sure rønnebær.

I øvrigt er han, som Stig bl.a. har været inde på, slet ikke sammenlignelig med en Hiljemark i AaB, hvor man satsede på at han skulle være en bærende spiller, mens Wilshere i første omgang mere er en interessant tilføjelse. Han har heller ikke været skadet i to år nu, siden januar 2020 ifølge denne artikel fra august, og har altså bygget sig op under pandemien og senest trænet med Arsenal og var vist med på deres træningslejr også. Han kan heller ikke, vurderet på det vi hører, sammenlignes med fx van der Vaart, der var mentalt færdigt og havde været det i flere år.

Jeg tror da han kunne være endt i andre klubber i Superligaen, der er nok andre der har en forbindelse de kan bruge, men der kan også stadig være nogle forhold omkring økonomi der udelukker en del når man også ser på en sæson mere, der kan være til noget højere beløb. Men de første fem måneder er vel nærmest allerede tjent hjem, så den risiko tages først til sommer hvor man trods alt har set ham spille en del kampe før man effektuerer en option. Har det været så godt at man ikke kan holde på ham hænger det hele alligevel også sammen. Vi skal kunne håndtere at han måske tager noget fokus, men det tror jeg ikke bliver et stort problem, tværtimod tror jeg han vil have en positiv indflydelse også udenfor banen og at han også gerne lige vil træne nogle unge spillere er en fantastisk sidegevinst. Dermed vil han jo formentlig også kunne give noget tilbage selv hvis han bliver skadet. Holder han og virker helt fit og ovre problemerne og forlænger med en sæson kunne jeg forestille mig at han til vinter, selv med kun et halvt år tilbage af kontrakten, kan sælges for et beløb der dækker investeringen.

Det er ikke fuldstændig uden risiko, men de positive aspekter er meget større end de negative man skulle kunne komme på, den potentielle upside er langt større end det der satses, som i første omgang reelt ikke er ret meget.

Der er ingen grund til at være bekymret for økonomien i aftalen, alternativet var Patrick Olsen siddende på tribunen i forårssæsonen til samme løn, og JN har lige leveret klubbens bedste regnskab (igen).. Så det er ikke ligesom AaB, der ikke har råd til at tage den mindste chance.

I princippet er det jo ikke korrekt at Inge Andre Olsen og Jan Bech er blevet tilbudt Jack Wilshire, for den agent der har nævnt muligheden, kan ikke handle på hans vejene. Så med mindre hans agent har sagt i branchen at “den der finder en klub til Jack får 5% af agentsalæret, og han siger ja til det hele”, så har de ikke fået ham tilbudt, men er blevet spurgt om de kunne være interesseret.

Men jeg tror da det er rigtigt at det ikke er fedt for AaB og Brøndby, at vi får alt den opmærksomhed, det er jo opmærksomhed der går ud over deres, og det kan dat koste på sponsor siden, på tv aftaler, billetindtægter osv. Wilshire har vel lige trukket omkring 1000 AGF tilhængere yderligere til Nørreskoven i morgen, og kommer vel til at gøre det samme i alle de kampe han kommer til at spille. Men tilgengæld kan Brøndby stole på TV3, de kommer “heldigvis” fortsat til at bruge 95% af dækningen på FCK og BIF, selv på en aften hvor Wilshire handlen breakede, og der ikke var det store at fortælle om de to KBH klubber.

Det er ikke fuldstændig uden risiko, men de positive aspekter er meget større end de negative man skulle kunne komme på, den potentielle upside er langt større end det der satses, som i første omgang reelt ikke er ret meget.
Må indrømme jeg næsten ser det som en no-brainer også selvom han skulle ende der, hvor han aldrig spiller 5 kampe. Bare eksponeringen har en kæmpe værdi og nu er AGF da sat på landkortet i det Engelske. Det vil måske blive nemmere at tiltrække andre spillere fremadrettet på den konto.
Forhåbentlig kan han bidrage med stor værdi i udviklingen af de unge spillere, han har immervæk prøvet lidt af hvert.

Dertil kommer trøje- og billet-salget samt eksponering for sponsorer. Aab/Bif er selvfølgelig kede af vi løber med opmærksomheden - jeg er mest overrasket over Steinlein ikke er på banen med en markering;)

Må indrømme jeg næsten ser det som en no-brainer også selvom han skulle ende der, hvor han aldrig spiller 5 kampe. Bare eksponeringen har en kæmpe værdi og nu er AGF da sat på landkortet i det Engelske. Det vil måske blive nemmere at tiltrække andre spillere fremadrettet på den konto.
Forhåbentlig kan han bidrage med stor værdi i udviklingen af de unge spillere, han har immervæk prøvet lidt af hvert.

Dertil kommer trøje- og billet-salget samt eksponering for sponsorer. Aab/Bif er selvfølgelig kede af vi løber med opmærksomheden - jeg er mest overrasket over Steinlein ikke er på banen med en markering;)
Enig.
Risikoen er minimal og den potentielle upside enorm.
Tænk hvis hvis han kommer i form, dominerer ligaen og kan returnere til England og PL/PS om et år? Kæmpe reklame.
Lykkes det ikke. Nå ja. Så har alle fodbolddrengene på U-holdene mødt en stjerne til træning.

Back