New posts

Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022

• Thread starter Thread starter 8000
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 150K
Hellere det, end at alting lækker som en si gennem vandrørene, vil jeg sige. Kedeligt, men professionelt.
Det handler slet ikke om at lave læks omkring konkrete spillerkøb og -salg, men at være åben om sine strategier og planer, herunder transfervinduer. I klubben tror man nærmest, at enhver viden om klubbens liv er lig med at røbe statshemmeligheder. Det er så gammeldags kommunikation, at det efterhånden begynder at være tæerkrummende pinligt. Det går jo for pokker ud på at skabe interesse for og commitment til klubben. Kan de ikke blive sendt på et PR kursus hos Kasper H., så de i det mindste kan lære lidt om pressestrategi.

Der har ikke engang været et lille rygte om noget ind her til sidst, så det indikerer at man ikke har haft ret mange jern i ilden, men på den anden side lød det da på SIB som om man kiggede efter muligheder og der er et par spillere der kunne være på vej ud, så lidt må man vel have arbejdet på, selvom eventuelle tilgange kan have været begrænset til helt særlige muligheder. Det kan så også være i de sidste minutter den slags kan lade sig gøre, men det vil være vildt hvis man så har kunnet holde vandrørene så tætte. Jeg synes nu også det virker fornuftigt at satse på lidt stabilitet i opstillingen, der er temmelig meget at hente der ift hvad man bare kan købe sig til med en trods alt stadig ret begrænset økonomi. Der blev fyret meget krudt af i sommervinduet.

Ift de spillertyper vi efterlyser passet Dall vel egentlig ret godt som en der både kan bruges på kanten og i angrebet, men jeg er enig i at det formentlig er lidt for tidligt at binde ret meget op på ham. Dog fint nok at han kan få lidt spilletid og det er vel også tænkeligt at Reec skal have noget.

Der har ikke engang været et lille rygte om noget ind her til sidst, så det indikerer at man ikke har haft ret mange jern i ilden, men på den anden side lød det da på SIB som om man kiggede efter muligheder og der er et par spillere der kunne være på vej ud, så lidt må man vel have arbejdet på, selvom eventuelle tilgange kan have været begrænset til helt særlige muligheder. Det kan så også være i de sidste minutter den slags kan lade sig gøre, men det vil være vildt hvis man så har kunnet holde vandrørene så tætte. Jeg synes nu også det virker fornuftigt at satse på lidt stabilitet i opstillingen, der er temmelig meget at hente der ift hvad man bare kan købe sig til med en trods alt stadig ret begrænset økonomi. Der blev fyret meget krudt af i sommervinduet.

Ift de spillertyper vi efterlyser passet Dall vel egentlig ret godt som en der både kan bruges på kanten og i angrebet, men jeg er enig i at det formentlig er lidt for tidligt at binde ret meget op på ham. Dog fint nok at han kan få lidt spilletid og det er vel også tænkeligt at Reec skal have noget.

Vi brugte nok det meste af krudtet i sommer, også nødvendigt. Men nu kommer et nyt budget år, og vi kan håbe SIB har noget skyde med til sommer, hvor der også er flere muligheder. Alle vores 4 konkurrenter har godt nok rustet vildt op, men alle har naturligvis også lavet mange store salg og penge i kassen. Tænker også både Reec og Dall kan blive fine indhop på kanterne. Ihler måske også.

Det er dog før set at handler først er gået iorden 5 min i 12, og først bliver offentlig gjort i morgen.

Vi brugte nok det meste af krudtet i sommer, også nødvendigt. Men nu kommer et nyt budget år, og vi kan håbe SIB har noget skyde med til sommer, hvor der også er flere muligheder. Alle vores 4 konkurrenter har godt nok rustet vildt op, men alle har naturligvis også lavet mange store salg og penge i kassen.

Det er dog før set at handler først er gået iorden 5 min i 12, og først bliver offentlig gjort i morgen.
Jeg er ret sikker på der er midler hvis det skal være, men det fornuftige kan naturligvis sagtens være at holde krudtet tør. Skal vi hente Bundu til sommer er der også en udgift der.

De handler visse andre klubber laver viser at den økonomiske forskel stadig er voldsom og øges selvom vi selv tager store skridt fremad. Det skal accelereres hvis vi engang skal kunne være med helt fremme og større spillersalg er klart nok et vigtigt element i det.

Vi kan netop også lave en Bisseck med ham, og så hente ham midt i sæsonen.

Og hvis Jon bliver i klubben, så er jeg ikke sådan så overrasket over at vi der ikke er hentet en kant.
Ja klart nok, men det er i hvert fald en udgift. Det er dog også en man kender størrelsen af på forhånd. Jeg kan ikke rigtig forestille mig Jon er her efter sommer og en af grundene til at hente afløseren nu ville også være at få ham spillet ind inden sæsonen starter. Vi skal jo heller lave en dårlig start pga udskiftninger mens vi nu går ind i et forår der formentlig ender i en situation hvor vi godt kan tillade os at spille et par stykker ind.

Hvis ikke Patrick Olsen og Eskelinen ryger indenfor den næste times tid, skal vi så tolke det som ophævede kontrakter eller flyver de mon bare til Alicante med et senere fly?
Næste fly, og med "løfte" om at se på det igen til sommer :D

Hvis AGF har fået et bud som spilleren ikke selv ønsker, så er de jo nok knap så sure på AGF. Så må de IGEN støde til truppen forsmåede.
Kan ikke huske ordlyden i sommers, men David udtalte noget omkring, at x og y spillere nu var tilbage fra skader, og andre efter transferskuffelser.

Mon ikke der efter midnat bliver meldt ud, at GF har ophævet en til to kontrakter.
Det tror jeg sgu ikke. Eske måske. Men Olsen kan godt blive relevant. Bør blive, vil jeg nærmest sige. Han er sgu god når man er god.

En ophævelse af en kontakt skal jo godkendes af spilleren og følges, i reglen formodes, af en fratrædelseskompensation. Så to skal være enige og begge har grunde til at sige nej tak. Til eksempel formoder jeg at Wilzeck har sagt farvel til FCK med et gevaldigt gyldent håndtryk. Noget som i øvrigt ikke fremgår af transferregnskaberne.

:D haha

Var det bare spillere vi ikke havde betalt for, så måske ja.
Men PO og Eskelinen er vel købt af PC for samlet 10 mio kroner.

EDIT: Og med Anderson småskadet, så er det jo ikke umuligt at se PO få en rolle i foråret.
Det er svært at se PO for alvor blomstre op i Davids system, men han er nok heller ikke typen der ikke bliver ved med at prøve og jeg kan også godt se ham komme ind og være ganske brugbar, og også gøre en forskel i nogle kampe hvis det hele kører lidt bedre. Han bliver også ind imellem gjort dårligere end han har været synes jeg, når vi gerne vil sælge ham handler det sikkert lige så meget om at han trods alt ikke har udsigt til at få den rolle han var tiltænkt og at der kan frigøres en del midler i budgettet.

Når PO blev hjemme fra træningslejren var det jo nok fordi der var bud efter ham, evt det lejemål til Vejle, og det er så ikke gået igennem, men jeg kan overhovedet ikke forstille mig at vi så i stedet ophæver kontrakten med ham.

Back