New posts

Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022

• Thread starter Thread starter 8000
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 150K
Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022
Der er jo en ret betydelig sandsynlighed for, at vores kiggen efter fløje har været helt reel. At vi har haft konkrete følere ude på Sousa, Mabil og sikkert flere andre. Men det er også ret sandsynligt, at vi kun ville i markedet, hvis vi selv solgte Thorsteinsson.

Vi finder måske aldrig ud af, om Bjørnebye lurede på en ny spændende kant (som rygterne fortalte), og bare tabte kampen til en mere attraktiv klub, eller om vinduet gik helt efter planen, fordi vi kun var interesserede i at tilknytte Dall.

Jeg ventede spændt hele aftenen i går, og det var da et antiklimaks, at der ikke skete en skid. Men hvis det var et strategisk valg at gøre det sådan, så er jeg 100% tilfreds og tryg. Alt handler om at få implementeret Dokkens nye ideer og præstere markant bedre end i efteråret. Og så er der nye midler i næste vindue, hvor jeg er overbevist om, at vi tager næste skridt opad med nye store handler til at erstatte dem der løber ud eller bliver solgt.

Jeg har utallige gange talt for, at det ikke er spillernes kvalitet men fraværet af et offensivt koncept, der er problemet. Det skal man træne sig ud af - ikke handle sig ud af.

Når det er sagt, så havde det været rettidig omhu at hente en fløj, så vi ikke skal køre to nye ind til sommer, når Jon og Bundu er væk.
Links tonser stadig og høvler upræcist i sidenettet eller ud over sidelinjen. For ikke at sige ud på tribunen.

Bundu kan heller ikke ramme skiven eller sine medspillere. Han har misten den koldblodighed han havde i bronzesæsonen.

Kurmi har i glimt vist at han kan de besnærende driblinger igennem et forsvar. Men ender alligevel i en blindgyde og ender ikke op i kvalificerede forsøg.

Har dog langt fra givet op ift. de tre knægte. Træning, succesoplevelser, selvtillid og lækkert hår.

Last edited:
Sådan kan man også anskue det. Det er i mine øjne et af de mest hvii'e indlæg jeg længe har set.
1. Du håber på at vi henter SIF på bredde. Vi har to fløje med superliganiveau og én angriber med superliganiveau. Det vil jeg ikke kalde bredde.
2. Jeg er enig i at vi har haft et bedre vindue end BIF, som er hårdt ramt, men dem henter vi alligevel ikke.
3. Du er efter AAB for at miste et par spillere til sommer. Vi mister begge vores fløje til sommer, og har intet til at overtage. Derudover prøver vi desperat at komme af med PO, Eske og Munken. Det er tre spillere der tilsammen har kostet i omegnen af 12-15 mio. kr. Og dem får vi næppe mere end 5 mio. for samlet.

Jeg kan på ingen måde se hvordan vi kan være en af vinderne i det her vindue. Som i overhovedet ikke. Vi er heller ikke taberne, men vi ligge uforandret i midten. Og at koge det ned til at vi bare vil have et adrenalin-kick er sgu lidt underligt. Men nu tager vi da bare en sommer mere, hvor der nok skal skiftes kraftigt ud på to nøglepositioner. Jeg har svært ved at se Jon forlænge og Bundu kan vise sig at være alt for dyr, især i løn.

SIB har været svag i januar. "Vi kigger på fløje" - den arkiverer jeg lige under varm luft. Han ligner en mand der har holdt fri hele januar.
Du læser ikke helt mit indlæg, sådan jeg mente det. Det kan jo sagtens være min fejl. "Håbet" om at hente Silkeborg går på at de får flere skader her i opstarten. De er en del mere sårbare end vi er. Det betyder ikke, at vi ikke er sårbare på enkelte pladser. Får vi PM skadet igen, er top-6 løbet selvfølgelig kørt, men nu handlede mit indlæg om Silkeborgs status. Og jeg tror ikke at vi henter 4 point på dem. 7 point på AaB er næsten mere sandsynligt. Silkeborg vinder nok næste runde hjemme mod Vejle og AaB taber i Herning og så står de lige og skal mødes indbyrdes i runden efter. Hvis (stort hvis) vi vinder over Sønderjyske og Vejle i de første to runder, så er vi enten 1 point efter AaB eller Silkeborg (eller to efter dem begge) inden de sidste tre runder.

Ellers handlede mit indlæg ikke så meget om, hvem vi kan hente (enig i forhold til Brøndby), men generelt om hvordan man synes at klubberne har klaret transfervinduet. Mine betragtninger om AaB handler især om, at de hvert år skal have et transferoverskud på +25 mio kr for at få biksen til at løbe rundt. Derfor er de i en værre situation end os.

Men vi er meget enige om, at vi skulle have haft en fløj ind i dette vindue. Tror jeg også de selv tænker i AGF. Men det skal fandme også være den rigtige denne gang.

Det fede ved der ikke skete en hujende fis er da at gå direkte i flæsket på denne ene kloge transfersrygtesmølf efter den anden som jo ifølge dem selv jo nærmest har haft aflyttet SIBs fon, mail, brevduer og morsekoder.
De vidste jo DET HELE!!!!
🤪
Jeg synes ikke at jeg har set ret mange rygter denne gang? Men omvendt har der da sikkert været gang i en del ting på SIBs kontor. Det har bare ikke været interessant nok, tilsyneladende. Men lad os se, om ikke der kommer et interview med sportschefen indenfor de næste par dage.

Det havde føltes mere sikkert med en ekstra angriber og kant i start11 kvalitet, men dem vi har er kvalitetsspillere, der bare skal finde sit niveau.

Jeg tror både det handler om at David skal finde et bedre koncept (det er han ved) og en del spillere skal løfte sig de sidste procenter og komme først på bolden i tanke og handling. Kunne i flæng nævne alle vores angribere, kanter og et par andre derudover. Det er bare lige det sidste de mangler, så kommer spilene og målene også. Og det er hele holdets ansvar.

Jeg synes ikke at jeg har set ret mange rygter denne gang? Men omvendt har der da sikkert været gang i en del ting på SIBs kontor. Det har bare ikke været interessant nok, tilsyneladende. Men lad os se, om ikke der kommer et interview med sportschefen indenfor de næste par dage.
Der har været RIGELIGT til at stikke til dem der ser sig selv som "rigtige rygtesmede".
Chukwani, Sousa, Mabil - bare for at nævne nogle.

View attachment 1168

Der skete IKKE EN SKID.
Den eneste grund til der sker mindre pt er, at vi har mindre "fyld" der skal skæres fra.

Det sagt, så kan Munksgaard, Eskelinen er lidt andet jo godt skæres fra.
God pointe. Havde glemt, at det var *så* kedeligt også dengang (selv om der trods alt var lidt mere action). Det gik jo - på den korte bane - vældigt fint.

Jeg er dog ikke overbevist om, at det er den bedste løsning med skiftevis virkeligt meget, hhv. næsten ingen transferaktivitet. Lidt mere forudseenhed i det vindue kunne måske også have hjulpet klubben senere - lige som den manglende aktivitet nu godt kan blive en boomerang allerede til sommer.

God pointe. Havde glemt, at det var *så* kedeligt også dengang (selv om der trods alt var lidt mere action). Det gik jo - på den korte bane - vældigt fint.

Jeg er dog ikke overbevist om, at det er den bedste løsning med skiftevis virkeligt meget, hhv. næsten ingen transferaktivitet. Lidt mere forudseenhed i det vindue kunne måske også have hjulpet klubben senere - lige som den manglende aktivitet nu godt kan blive en boomerang allerede til sommer.
Jamen det gør det da helt sikkert, og vi kan med overvejende sandsynlighed kigge ned i samme sæsonstart næste år, hvor der er for mange nye der skal spilles ind, og profiler der først kommer til sidst i vinduet. Man nægter simpelthen at planlægge kontinuerligt i den her klub. Der skal altid ske alt for meget på alt for kort tid.

I det perfekte vindue havde vi hentet en (mere) fløjspiller, først og fremmest for at være mere klar til at miste en eller to til sommer. Jeg tror ikke på man kan forstærke sig til 5 kampe, fordi langt de fleste spillere har en indkøringsperiode, som er længere end det, hvor de vil præstere dårligere end den, de afløser. Så for ambitionen om top 6, er det kun en fordel, at vi ikke har hentet nogen. Men det bedste ville være et naturligt lille flow i hvert transfervindue.

Spørgsmålet er så hvor god Eskild Dall er. Er han en reel forstærkning til sommer, eller vil han først kunne komme i spil om et år, hvis overhovedet.

• Like
Reactions: fsc
Vi kan vel håbe, at Bundu finder sin form og vi indløser en option med en ny 5-årig kontrakt. Så skal vi i hvert fald have hentet en fløj mere, men vi kommer ikke ud i noget der ligner sidste sommer. Thorsteinsson og Juelsgård har udløb og de forsvinder nok. Dall må så prøve at overbevise om at han skal have en kontrakt. Ellers kommer det til at handle om at erstatte evt. spillere vi sælger og trimme ud i truppen af spillere uden fremtid. Mere overskudsagtigt skal vi så have evalueret, hvor vi evt kan opgradere. Lige nu er det måske D'Alberto og Mortensen der vil blive fulgt med kritisk interesse i foråret.

Det rigtigt pi.. irriterende er, at vi har brugt pænt med penge på PO og Kurmi, som jeg ikke tror vi får mere ud af. Håber virkelig også at Eskelinen ryger nu. Synes det var rigtigt dårligt scoutet. De sidste tos mangler er rimelig åbenlyse. De penge kunne vi godt have brugt nu til to offensive kvalitetsspillere, som passer til holdets spillestil.

Husk at transfermarkedet i Norge, Sverige og andre steder jo altså er åbent helt til 31. marts.

Det er kun ift indkøb man havde mere tralvt. Vi kan sælge Eskelinen i morgen hvis det er. Der skulle være en Norsk klub interesseret i ham ifølge bold (i går).
PO, Munksgaard og andre kan også sælges senere.

Vi har forlænget med Lund, Munksgaard nok i overskud.
Ekselinen i overskud, hvis Gadegaard vurderes klar.

PO i overskud efter Anderson kom ind, og Brandhof har bidt sig fast omkring start 11.

Alle kan sælges uden at vi behøver at erstatte dem, som sådan.

Det var i virkeligheden kun Jon der SKULLE erstattes hvis han røg afsted ift de rygter der har været.

Jeg er helt enig i, at vi ikke har gjort meget, men omvendt, så kommer alt også til at se tomt ud i forhold til hvor mange penge FCM, FCK og FCN har brugt. Shit det kan blive dyrt, hvis man ikke bliver ved med at få høje indtægter via salg eller europæisk. Det er der allerede flere herinde, der har nævnt, men jeg synes dette vindue meget fint udstiller hvilke økonomiske muskler FC 'dit og dat' har. Jeg kan sådan set godt lide vores "low risk" tilgang, men det er tydeligt, at vi er oppe imod nogle meget dybe lommer.

Det kunne være fint at sælge eller udleje Eske. Han bliver i hvert fald ikke mere værd af at sidde på bænken hos os.
Jeg synes dette vindue tyder på at FCK og FCM ikke har specielt dybe lommer. Der var i hvert fald tilsyneladende ikke plads, til alle de penge de fik ind for hhv. Jonas Wind og Jens Lys Cajuste, så de var åbenbart nød til at brænde en hel masse af dem af med det samme.

Det er vel kun FC Nordsjælland der kommer ud af dette vindue i minus, men de fik tilsyneladende lidt lommepenge af ejerne fra Kamaldeen salget i sommers.

Ingen af de 3 FC klubber lever over evne i øjeblikket, de geninvesteret de penge de tjener på spillersalg i nye spillere som kan indbringe nye transfers. Så der er ikke noget at tude over, vi skal bare gøre det samme, men det kræver en mere attraktiv spillestil og en kniv skarp sportschef.

Et par ord på det med Eske og PO:

- Med en styrket konkurrence i truppen har Olsen fået lidt længere til fast og regulær spilletid. Og han er på et tidspunkt i sin karriere, hvor han søger mere fast spilletid, hvilket er helt forståeligt. Så i respekt for det, har han fået et par fridage for at se om det kan lykkes og overveje sine muligheder. Sker der ikke noget på den front, slutter han sig til træningslejren og til truppen igen, og vil indgå på lige fod med alle de andre spillere - det har vi en fin og åben dialog om.

- William Eskelinen er en lidt anden case. Han har langt til spilletid og det er ikke holdbart for en ung og talentfuld målmand, at stå i en så vanskelig situation. Så vi skal også tage hensyn til hans karriere og vil ikke stå i vejen, hvis der opstår en mulighed. Vi har en god dialog med ham og hans bagland, og håber, at det kan lykkes at finde en ny klub, forklarer Stig Inge Bjørnebye.

Et par ord med det vi kiggede på selv:

- Vi kiggede på et par muligheder i vinduet, som var interessante for for os, men omstændighederne var ikke de rette. Og vi glæder os over, at vi har en god trup med stor kvalitet og med de spillere, vi gerne vil have. Det er vigtigt, at vi i fred og ro kan arbejde med spillerne og, at de ved, vi vil dem.

- Nu skal spillerne og os omkring holdet holde fokus og fortsætte det hårde arbejde. For stabilitet er vigtigt, så vi kan sørge for, at vi har et godt fundament at stå på med en stærk trup, og den slags tager tid - det langsigtede perspektiv er meget vigtigt for os, tilføjer Stig Inge Bjørnebye.

• Like
Reactions: fsc
Vi er jo også bare økonomisk et sted, hvor vi er afhængige af, at vores indkøb kommer til at fungere, og at vores unge spillere bliver til salgsobjekter. Hvis vi ikke lykkes med nogen af delene, kan vi ikke lave store indkøb som i sommer i fremtiden.

Eskelinen, Munksgaard, Olsen og Links er jo alle nogle af de enste spillere, vi faktisk betalte anseelige summer for i den periode. Og det er da påfaldende hvor dårligt den investering er blevet forvaltet indtil videre.

Mortensen kom selvfølgelig også via en (ret lav) transfer. Men ellers kom de fleste spillere i de 3 år 18/19-20/21 frit fra hukommelse gratis eller på lejeaftale.

Back