Vi ser godt nok forskelligt på hvad truppen mangler. Du skriver at der mangler en højreback, men her har vi både D’Alberto og Munksgaard, samt Oliver Lund, og så i parentes at der måske også mangler en backup til venstreback. Det vil jeg jo mene er en langt mere presserende position at styrke, da der ikke er nogen naturlige venstre backs i truppen hvis Kahl (som nu) er skadet.
Samtidig nævner du konstant 9’eren som et problem, men her har vi Mortensen, Kurminovski, Ammitzbøll og Dall, til en position, så det ser jeg godt nok ikke som et akut problem.
Kanterne og venstreback er de eneste positioner hvor der mangler kvalitet lige nu, det er meget at ligge på skuldrene af en 19 årig at skulle spille fast der ude, og så har vi ingen kanter til sommer, der har vist at de kan fungere i Superligaen.
Mon du tænker bredde hvor jeg tænker kvalitet?
Synes vi har en venstreback der måske er 3-5 bedste i ligaen, med potentiale til at kunne blive top2. Munks ser jeg som en der har vist han kan vinde medalje, men sådan mere superliga lidt over gennemsnit. Mangler lidt fart, bedre indlæg og laver aldrig et mål. Vigtigt alle bidrager med mål, så det ikke alene er op til kanter og 9er. Vi så hvad et par fyre som Højer og Diks kunne bringe. Lund er meget gennemsnitlig. Alberto har et ud-og-ind af holdet CV og aldrig lavet et mål. Ringe i starten af sæson. Men ret god til sidst. Men mål a la Højer-Diks bliver det nok aldrig fra ham. Vi må se med Alberto foråret - optimist med ham.
Som jeg skriver har kvalitetsspillere i jon, bundu og pm - men de har ikke leveret kvalitet i 2021. For lidt mål og lige ved og næsten spil. Måske det kommer når der kommer struktur på offensive løbemønstere og aftaler. Jeg er optimist. Også både med Kurmi og AA. Links kun fordi David siger han gør det fint pt. Albert både som kant og 8er - ser jeg stort lys i. Ligesom alle øvrige central midt og 4 midterforsvarere. JH er stærk og Gadegaard talentfuld.
Dall synes jeg er svær at vide med, men jeg tror vi får ham at se i indhop i foråret og meget spændende mht næste sæson. At vi har 4 angribere er ligegyldigt hvis de ikke laver mål. Men jeg tiltro til alle 3. Nu må de bare bevise.
Tror nu mere vi kommer til at se Dall på kanten, og antalsmæssigt har vi heller ingen problemer der: bundu, jon, albert, links, dall, ihler - kurmi blev også prøvet af DN derude og AA har både under DN og i Norge spillet kant. MA gjort det i FCM og Islands landshold. Brandhof spillet derude, dog kun i 442. men har farten og målnæsen som Kurmi. Så vi har faktisk 8-10 spillere med kanter alt efter om kurmi og brandhof regnes med. Men igen fint med 10 kanter antalsmæssigt, men nytter ikke hvis de ikke leverer godt spil, ass og mål.
Samme på venstreback - der har vi også antalsmæssigt 3 styk i Eric, Lund og Julle - men hvad nytter det når de to sidste ikke er topkvalitet. Jeg vil være tryg ved dem, men vi brænder ikke ligaen af med dem. Så enig vi har et 4. problem på venstreback.
Synes kun det er i retroperspektivt lys (2021) vi har et problem på kant og 9er. Nu må vi se hvad 2022 bringer.
PS - har heller ikke opgivet Munks, men han må tage et par step her i 2022, hvis vi skal tro på han kan udvikle sig til en top2-3spiller. Lund er bare trupspiller næste 1½ år. Julle væk når Eric er klar igen og senest bytter vi ham til sommer.