New posts

Talentarbejdet i AGF

• Thread starter Thread starter Snurre Snup
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 362K
Talentarbejdet i AGF
Men det er næppe Bent Martin der har inspireret ham. Camilla Martin har ikke haft kontakt til sin far siden hun var helt lille. Vist noget med en grim skilsmisse, selv om jeg også har hørt at Bent Martin er super flink (en af mine kammerater arbejdede hos/for ham for mange år siden).
Der var jo også en morbror, Ken Martin, som har spillet på AGFs superligahold. Camilla Martin var i øvrigt også i flere år kæreste med Martin Nielsen, som spillede i AGF. Så forbindelsen til klubben er der jo helt klart.

Der var jo også en morbror, Ken Martin, som har spillet på AGFs superligahold. Camilla Martin var i øvrigt også i flere år kæreste med Martin Nielsen, som spillede i AGF. Så forbindelsen til klubben er der jo helt klart.
Jeg prøvede i flere timer at komme i tanke om hvad Camillas storebror hed. Noget kort og så kunne jeg huske han var i Fremad. Under alle omstændigheder kunne det da være meget sjovt med Bents barnebarn som målmand også selvom de måske nok heller ikke har haft så megen kontakt hvis Camilla har brudt den. Og niveauet skal jo også være der, men u-landshold er da en start.

For at sætte mph optælling i perspektiv:

Meget opmuntrende også selvom det er et øjebliksbillede og de antal udtagelser fluktuerer meget men der har været tider, hvor vi kun havde 1 udtaget til et U-landshold. Noget tyder på vi allerede ser noget afkast af den udvidede talentsatsning.
Nu skal vi "bare" have nogle af dem til at slå igennem på 1. holdet ligesom TK.

Meget opmuntrende også selvom det er et øjebliksbillede og de antal udtagelser fluktuerer meget men der har været tider, hvor vi kun havde 1 udtaget til et U-landshold. Noget tyder på vi allerede ser noget afkast af den udvidede talentsatsning.

Det mest positive ved de tal er jo nærmest, i min optik altså, at vi er deroppe INDEN vi har investeret færdig i spillere til akademiet/åbnet akademiet.
Men den slags kan også bølge lidt - og lige nu er vi på en høj top ligesom OB, og der skal flere års udtagelser på det niveau før det er et generelt niveau (som jo er målet - som fundament for nye bølgetoppe hvor vi ligger helt i top).

Jeg tror kun der er danske u-hold. Tror FCK kan tilføje både franske, svenske og islandske u-spillere til listen.

Jeg tror kun der er danske u-hold. Tror FCK kan tilføje både franske, svenske og islandske u-spillere til listen.

Det kan FCK helt sikker men de har også satset i nogle år nu på også at udvikle udenlandske talenter - noget jeg har kritiseret os for ikke at gøre - men også her ser det ud til vi er på rette vej. Senest med 2 islandske talenter som vist også er på deres U-landshold.

Jeg holder meget af den tid og omhyggelighed der brugt på at vælge emojis til alle klubber.

FCN’s er en tiger
FCK’s er en løve
RFC’s er en hest
FCM’s er en ulv
AGF’s er en bjørn (OK - tæt nok på)

Så langt så godt, men hvad fanden er det for et kattedyr der er ud for OB, det ligner en huskat?! Deres maskot er åbenbart også en tiger - Men tilsyneladende en lidt mere harmløs en end FCN´s

Men det rigtigt sjove er VB’s egern, et frygtindgydende dyr der for løver, tigere, bjørne og ulve til at skælve i bukserne

Silkeborgs Odder, er nok sponsoreret af Aqua i Silkeborg, det er i hvert fald heller ikke et dyr der sætter sig specielt meget i respekt i Superliga Junglen?

Krokodillerne fra Viborg, er også en mindre kendt art - Maskotten hedder Willie (Som i Willie Krokodillie måske?)

Men hvad er det for en “Trash Panda” som er ud for Hvidovre?

Og hvorfor er det Brøndby der har fået isbjørnen når alle ved hvad deres foretrukne dyr er:

ats-rotte

Så langt så godt, men hvad fanden er det for et kattedyr der er ud for OB, det ligner en huskat?! Deres maskot er åbenbart også en tiger - Men tilsyneladende en lidt mere harmløs en end FCN´s

Men det rigtigt sjove er VB’s egern, et frygtindgydende dyr der for løver, tigere, bjørne og ulve til at skælve i bukserne
OB’s maskot er en kat, VB’s er Eigil Egern. Men der er vist temmelig mange klubber der har noget med en bjørn, AGF’s skulle jo også retteligt være en isbjørn. Der er også klubber længere nede i systemet, som AaB, der også bruger en bjørn.

OB’s maskot er en kat, VB’s er Eigil Egern. Men der er vist temmelig mange klubber der har noget med en bjørn, AGF’s skulle jo også retteligt være en isbjørn. Der er også klubber længere nede i systemet, som AaB, der også bruger en bjørn.
Jeps, AaBs bjørn hedder Theodor. Jeg er dog langt større fan af maskotten for fanclubbens københavnerfraktion, som hedder Cigarmanden. Ham er der sgu schwung over 😄
1710416722281.png

Jeps, AaBs bjørn hedder Theodor. Jeg er dog langt større fan af maskotten for fanclubbens københavnerfraktion, som hedder Cigarmanden. Ham er der sgu schwung over 😄
View attachment 2992
Jeg er normalt ikke fan af noget som helst fodboldrelateret fra Nordjylland, men lige der kommer bolcher striberne sgu til sin ret, det må jeg sige.

Back