New posts

Talentarbejdet i AGF

• Thread starter Thread starter Snurre Snup
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 362K
Talentarbejdet i AGF
Den er sjov nok - men lidt ærgerligt (og vel også noget misvisende?), at det lige er AGF-logoet, der er valgt. Jeg har ikke dyb viden om dette, og har ikke adgang til politikens artikler, men indtrykket er klart, at der er andre, der går noget længere i denne etisk betænkelige disciplin.

/W

Ytournels tegning af klubbernes talentjagt 😄
View attachment 2966

Den er sjov nok - men lidt ærgerligt (og vel også noget misvisende?), at det lige er AGF-logoet, der er valgt. Jeg har ikke dyb viden om dette, og har ikke adgang til politikens artikler, men indtrykket er klart, at der er andre, der går noget længere i denne etisk betænkelige disciplin.

/W

Det er muligvist meget småligt af mig.
Men jeg synes det er fucking nederdrægtigt at bruge AGF over FCM/FCN og andre der.
AGF har ikke engang et akademi endnu, og har på ingen måde været kendt for at bruge unge spillere eller kapre dem med vold og magt.
Men måske fordi jeg ved for lidt om hvad der sker under U15...... Men altså det var jo netop os der MISTEDE de unge i mange mange år - til fx FCM.

Det lugter (konspiratorisk) af at der sidder en AGF-hader og tegner/fortæller i de artikler der.
Det ville jo være langt mere nøjagtigt at tegne superliga-logoet hvis det endelig skulle være!?

/W
Der er ingen grund til at blive stødt af satiretegninger - det har Charlie Hebdo lært os...

Der er ingen grund til at blive stødt af satiretegninger - det har Charlie Hebdo lært os...
Synes ikke det kan sammenlignes hvad der skete omkring Hedbo/Vestergaard og religiøse tegninger, som handlede om retten til at måtte tegne det uden folk gav fysisk genmæle etc. Man har da netop alle dage måtte "svare igen" /ytre sig tilbage.

Billedet skal provokere til debat.
Debatten kan mudres - men stadig blive større - af provokationen.

Men jeg synes netop tegningen ville være have mere effekt hvis der stod et helt hold af superliga-scouts for enden af sengen - og ikke bare 1 klub.
Så var man også ude over "ingen nævnt, ingen glemt".

Nærmere at man bør finde sig i hvad som helst.

Det er fandme ikke i orden, hvis narrativet nu skal være, at AGF går efter små børn på den værste vis. Den slags er ikke lige at ryste af sig. Tag blot vores indtryk af FCM som eksempel. De slipper aldrig af med det ry.

Nærmere at man bør finde sig i hvad som helst.

Det er fandme ikke i orden, hvis narrativet nu skal være, at AGF går efter små børn på den værste vis. Den slags er ikke lige at ryste af sig. Tag blot vores indtryk af FCM som eksempel. De slipper aldrig af med det ry.
Min pointe er, at I kan angribe artiklerne, hvis de er fejlagtige. Ikke satiretegningerne. Det er satire. Ro på med krænkelsesparatheden.

Tegningen er forøvrigt sandsynligvis tegnet af en satiriker med 0 (nul) interesse for fodbold.

Uden tvivl. Men det er netop også det, der ærgrer mig. Hvis folk uden egentlig indsigt i tingene nu får det indtryk, at AGF er slemme. Det er vi altså ikke.

Du synes jo, alt er sjovt 😁

Ej, jeg grinte også af den, men det bekymrer mig stadig lidt.

Præcis.
Jeg kan sagtens se det sjove i den. Det der irriterer mig er, at FCM og FCN slipper afsted med at bygge fodboldskoler i AFRIKA - hvor de jagter små børn hele tiden, og har gjort det i årevis, og FCM endda har haft dem boende i kældre i Herning, mens de lænsede en Inder for 80 mio .....

Og de er alle dage sluppet afsted med det.
Jeg hader det :D

Du synes jo, alt er sjovt 😁
Haha, dog ikke 😃 Men jeg synes næsten alt fra Ytournels hånd er sjovt. Han er virkelig skarp, synes jeg. Og har en fed streg. Og Jojo, det havde da været bedre og sjovere og mere korrekt, hvis der havde siddet et FCK eller FCM logo på den trøje, og det er da lidt ærgerligt. Men jeg tror egentlig ikke den generelle Politiken-læser går ret meget op i fodbold. I hvert fald ikke 2. Sektion læserne. Men det er rent gætværk.

@mph

Der er en hårfin grænse mellem krænkelsesparathed og krænkelsesparathed-parathed...

Jeg er helt og totalt tilhænger af alverdens grovkornede satiretegninger, og mener virkelig, at i den sammenhæng er der intet, der er helligt (ikke engang AGF). Hurra for Charlie Hebdo og andre gode, grove kræfter. Jeg mener til gengæld heller ikke, at en satiretegning er et sakrosankt værk, som ikke kan diskuteres. Med fare for at åbne en helt ny flanke så mener jeg, at en af kortslutningerne i striden om Muhammed-tegningerne (som vel danner bagtæppe her) var, at folk nærmest blev udråbt til modstandere af ytringsfrihed, hvis de ikke syntes de var geniale. Og for lige at slå helt fast: den største kortslutning og skandale var naturligvis, at en harmløs, ældre bladtegner fra Viby J skulle udsættes for et attentat og leve de sidste år af sit liv under politibeskyttelse.

I denne sammenhæng mener jeg egentlig bare, at det fra et isoleret AGF-synspunkt er ærgerligt (ikke mere), at indtrykket af AGF som barnerøvere bestyrkes - og IKKE at tegningen skal trækkes tilbage eller tegnes om eller noget som helst andet, der kan få udmærkede Ytournel til at holde igen i sit virke. Man kan godt sige 'dårlig presse' uden at være modstander af pressefrihed.

/W

@mph

Der er en hårfin grænse mellem krænkelsesparathed og krænkelsesparathed-parathed...

Jeg er helt og totalt tilhænger af alverdens grovkornede satiretegninger, og mener virkelig, at i den sammenhæng er der intet, der er helligt (ikke engang AGF). Hurra for Charlie Hebdo og andre gode, grove kræfter. Jeg mener til gengæld heller ikke, at en satiretegning er et sakrosankt værk, som ikke kan diskuteres. Med fare for at åbne en helt ny flanke så mener jeg, at en af kortslutningerne i striden om Muhammed-tegningerne (som vel danner bagtæppe her) var, at folk nærmest blev udråbt til modstandere af ytringsfrihed, hvis de ikke syntes de var geniale. Og for lige at slå helt fast: den største kortslutning og skandale var naturligvis, at en harmløs, ældre bladtegner fra Viby J skulle udsættes for et attentat og leve de sidste år af sit liv under politibeskyttelse.

I denne sammenhæng mener jeg egentlig bare, at det fra et isoleret AGF-synspunkt er ærgerligt (ikke mere), at indtrykket af AGF som barnerøvere bestyrkes - og IKKE at tegningen skal trækkes tilbage eller tegnes om eller noget som helst andet, der kan få udmærkede Ytournel til at holde igen i sit virke. Man kan godt sige 'dårlig presse' uden at være modstander af pressefrihed.

/W
Så er vi vist i rimelig grad på bølgelængde.

AGFs U19 og U17 hold har i dag spillet mod Esbjergs ditto. AGFs U19 dominerede kampen fra start, men formåede ikke at skabe meget. En kæmpe chance til Noah Strandby blev det dog til i 1. halvleg, men den blev sparket lige på målmanden. Esbjerg scorede efterfølgende på hjørnespark. I 2. halvleg faldt AGF helt fra hinanden og tabte kampen 0-4. En virkelig dårlig kamp mod U19 ligaens klart dårligste hold.

Man skal dog huske af AGF U19 har fået: Marius van der Raad (Lyseng), Frej Elkjær (U17), Sølvi Stefansson (U17), Mark Steffensen (U17), Oskar Haugstrup (U17), Mikkel Bro Hansen (U15/U17) i vinterpausen, der lige skal spilles ind

AGFs U17 kom flyvende fra start. De kom foran 1-0 på straffe af Viggo Frost. Kort efter kørte Alan Sediq fra egen banehalvdel mod Esbjergmålet. Ingen gik i ham og han sparkede sikkert bolden i nettet. Kort efter reducerede Esbjerg, inden Sediq scorede til 1-3 på et flot gennemspillet angreb i AGFs venstreside. Kampen sluttede 3-3. AGF fik 2 point, da man vandt på straffe.

"Lucas Martin - Ingen klub" er åbenbart en 17-årig eks-FCN målmand, som har været uden klub siden 1. januar, men åbenbart god nok til at blive udtaget til U-18 landsholdet. Der er da ellers lidt AGFsk/Århusiansk over efternavnet Martin.
A pro pos navne skal AGF være opmærksom på moden med Lukas og nærliggende navne i den årgang. Der er en enkelt Tobias men ikke en eneste Bech/Bach, det er altså ikke sikkert at den nuværende tilgang er langtidsholdbar. Derudover er der en spiller med det fine navn Oscar Buur.

Jeg bemærkede også at der er spiller uden klub. Jeg kan ikke rigtig finde noget om hvorfor, til gengæld er der netop en århusiansk forbindelse med efternavnet: https://bold.dk/fodbold/klubber/fc-...t-sociale-medier-ikke-fandtes-da-jeg-spillede

A pro pos navne skal AGF være opmærksom på moden med Lukas og nærliggende navne i den årgang. Der er en enkelt Tobias men ikke en eneste Bech/Bach, det er altså ikke sikkert at den nuværende tilgang er langtidsholdbar. Derudover er der en spiller med det fine navn Oscar Buur.

Jeg bemærkede også at der er spiller uden klub. Jeg kan ikke rigtig finde noget om hvorfor, til gengæld er der netop en århusiansk forbindelse med efternavnet: https://bold.dk/fodbold/klubber/fc-...t-sociale-medier-ikke-fandtes-da-jeg-spillede
Ja hans morfar var da legendarisk målmand i AGF i 70'erne efter han kom hjem fra en proff. karriere i Skotland. Bent Martin var bankmand i Sparekassen SDS på Rundhøj torv. Jeg fik masser af fribilletter af ham.

Ja hans morfar var da legendarisk målmand i AGF i 70'erne efter han kom hjem fra en proff. karriere i Skotland. Bent Martin var bankmand i Sparekassen SDS på Rundhøj torv. Jeg fik masser af fribilletter af ham.
Men det er næppe Bent Martin der har inspireret ham. Camilla Martin har ikke haft kontakt til sin far siden hun var helt lille. Vist noget med en grim skilsmisse, selv om jeg også har hørt at Bent Martin er super flink (en af mine kammerater arbejdede hos/for ham for mange år siden).

Back