Talentarbejdet i AGF
Så burde de altså melde noget ud, om ikke andet så på agftalent?Det kan jo have været "på prøve" altså inviteret med og deltaget med tilladelse fra egen klub, men ikke skiftet endnu.
Så burde de altså melde noget ud, om ikke andet så på agftalent?Det kan jo have været "på prøve" altså inviteret med og deltaget med tilladelse fra egen klub, men ikke skiftet endnu.
ksdh.dk
De tre AGF-mål blev sat ind af Glad Egbedi, Alan Sediq og Tomas Kristjansson. Opgøret blev spillet på Manchester Uniteds træningsanlæg, og spillerne fik også besøgt Old Trafford på turen.
Vi må se om Tomas Oli og Glad Egbedi er med når de spiller på hjemmebane lørdag![]()
AGF's U17-hold besejrer Manchester United
AGF's velkørende U17-mandskab besejrede i går Manchester Uniteds U17-hold på en træningslejr i England.ksdh.dk
Den er god nok.
Vildt nok hvis de så “bare” er på besøg og begge scorer.. imod United.Vi må se om Tomas Oli og Glad Egbedi er med når de spiller på hjemmebane lørdag
God nok? Som i allerede startet i AGF?![]()
AGF's U17-hold besejrer Manchester United
AGF's velkørende U17-mandskab besejrede i går Manchester Uniteds U17-hold på en træningslejr i England.ksdh.dk
Den er god nok.
Vel næsten den eneste ting der kunne være bedre end at de to var startet: At vores egen stortalent scorer.De var ikke med for U17 idag. De har bare fået lov til at tage med AGF på turen til United. Selvfølgelig skal de have den oplevelse, det tænker jeg deres klubber godt kan forstå, også nu hvor de skifter inden for de næste måneder. Til gengæld blev Mathias Bang skiftet ind for Vejle i dagens kamp. Han skiftede til Vejle fra AGF denne vinter. AGF vandt dog kampen 3-2 efter at have været bagud 0-2 tidligt. Mikkel Bro Hansen scorede 2 mål.
Mit personlige bud er at han ikke skriver med os, men derimod enten skriver med Ajax eller Borussia når han bliver 16Vel næsten den eneste ting der kunne være bedre end at de to var startet: At vores egen stortalent scorer.
Er der egentligt noget nyt med ham, eller er han stadig for ung til vi må spørge til den slags?
Hvis ikke han har skrevet en kontrakt allerede gør han det nok heller ikke. Det er selvfølgelig ærgerligt for selv hvis han blev solgt som 16-17-årig kunne der ligge nogle millioner, men dem kan han selvfølgelig selv score. Hvis han skulle blive ville det enten være fordi han/forældrene synes det er for tidligt med et skifte til udlandet eller fordi han kunne rykke endnu hurtigere frem her. Sidstnævnte altså hvis han ligner en spiller der kan komme til at spille Superligafodbold næste sæson og det så er mere tiltalende end ungdomsfodbold sydpå.Mit personlige bud er at han ikke skriver med os, men derimod enten skriver med Ajax eller Borussia når han bliver 16
Han er ret vild!
Havde håbet på at med de nye faciliteter og med vores talent satsning at det var ham vi gik all in på.Mit personlige bud er at han ikke skriver med os, men derimod enten skriver med Ajax eller Borussia når han bliver 16
Han er ret vild!
Det er ikke kun talentet der skal være stort, det er også selvstændigheden og den mentale styrke der skal være på plads, og der må jeg sige, af egen erfaring at 16, 17, 18 årlige i 2024 er meget lidt selvstændige og i stand til at løse deres dagligdags problemer på egen hånd, og det er man nødt til i udlandet, uanset hvor meget klubben gør for dig, så er der ting du selv må finde ud af, uden mor og fars hjælp.Med den oprustning og professionalisering af talentudviklingen i mange danske klubber kontra for bare 5 år siden, gør at, argumenterne for at skifte som 16-årig til udlandet bliver færre og færre. Der er rigelige succeshistorier til, at - min påstand - langt de fleste vil have bedst ud af at udvikle talentet herhjemme.
Det er klart for nogle virkelig få, vil talentet være så stort det giver mening at tage til eks. Dortmund.
Jeg er bare bange for at han er tabt desværre.Det kan jo også være familien og ham vil se hans udvikling i klubben det næste år an og vurdere om han er god nok til at tage kampen op i Ajax eller lign. eller om det giver mere mening at kæmpe om en plads på superligaholdet i kendte omgivelser.