Talentarbejdet i AGF
Det lyder - desværre - som det mest sandsynlige scenarie. Ellers ville han jo have skrevet under med os eller en anden dansk klub.Mikkel Beck lyder da som den helt rigtige agent at have ift AGF... Kan Mikkel Bro have valgt ikke at komme på kontrakt fordi han vil til udlandet om et år, men ikke forlade AGF som vil skrive en længere kontrakt?
Man skal ikke tro på alt man ser på nettet, men umiddelbart repræsenterer Mikkel Beck også Mikkel Kannegaard og Mathias Sauer. Hvis det holder stik er det nok svært at udlede meget af at Mikkel Bro Hansen har skrevet med ham - udover at han måske har fået ham anbefalet af andre i klubben.Mikkel Beck skriver kun kontrakt med de største talenter, som har udlandet i sigte, og såfremt udsigten ændrer sig, er han også hurtig til at droppe dem igen.
Jeg tror desværre ikke, vi får Bro at se på førsteholdet.
Ian Marko Benes og ham er de to go guys hvis du skal afsted ja. Det minder lidt om de tidlige FCM dage hvis det er tilfældet. De mistede også Simpn Kjær og Joachim Andersen inden det blev sjovtDet lyder - desværre - som det mest sandsynlige scenarie. Ellers ville han jo have skrevet under med os eller en anden dansk klub.
Mikkel Beck er jo også agent for Julius Beck (hvilket gav lidt forvirring om hvorvidt de var i familie, da han skiftede) og vel det tætteste man kommer på en dansk superagent. Har i hvert fald stået bag en del store internationale handler. Men i sig selv er han vel næppe et signal om at ville til udlandet (givet at Julius Beck lige er vendt hjem).
Taget i betragtning af, at Simon Kjær blev solgt for 30 mio i 2008-penge plus videresalgsprocenter, så tror jeg ikke ligefrem det var en handel de var trætte af. Det var på tidspunktet det 7. største salg fra superligaen nogensinde. På mange måder er det vel næsten identisk med vores salg af TK?Ian Marko Benes og ham er de to go guys hvis du skal afsted ja. Det minder lidt om de tidlige FCM dage hvis det er tilfældet. De mistede også Simpn Kjær og Joachim Andersen inden det blev sjovt
Jeg skriver da heller ikke at han er beskidt ?Taget i betragtning af, at Simon Kjær blev solgt for 30 mio i 2008-penge plus videresalgsprocenter, så tror jeg ikke ligefrem det var en handel de var trætte af. Det var på tidspunktet det 7. største salg fra superligaen nogensinde. På mange måder er det vel næsten identisk med vores salg af TK?
Så køber ikke helt, at Mikkel Beck skulle være synonym med en særlig beskidt tilgang, ift. at få spillere til udlandet, når jeg i øvrigt ser hvilke spillere han repræsenterer. Men at Mikkel Bro ikke har skrevet under på en aftale med hverken os eller andre er jeg dog enig er et tegn på at han vil til udlandet næste sommer. Mon ikke han allerede har en mundtlig aftale med en stor klub om hvor mange nuller der skal på checken?
Fair nok. Synes det blev insinueret i dit indlæg og i et par af de andre før det. Beklager hvis det ikke er tilfældet.
Det virker alligevel vildt at han allerede vil ødelægge sine egne muligheder 18 måneder før? Eller er der nu her til sommer? AGF kommer jo ikke til at bruge specielt meget tid eller ressourcer på at give ham en chance omkring førsteholdet, hvis han allerede har sagt at han vil videre.Taget i betragtning af, at Simon Kjær blev solgt for 30 mio i 2008-penge plus videresalgsprocenter, så tror jeg ikke ligefrem det var en handel de var trætte af. Det var på tidspunktet det 7. største salg fra superligaen nogensinde. På mange måder er det vel næsten identisk med vores salg af TK?
Så køber ikke helt, at Mikkel Beck skulle være synonym med en særlig beskidt tilgang, ift. at få spillere til udlandet, når jeg i øvrigt ser hvilke spillere han repræsenterer. Men at Mikkel Bro ikke har skrevet under på en aftale med hverken os eller andre er jeg dog enig er et tegn på at han vil til udlandet næste sommer. Mon ikke han allerede har en mundtlig aftale med en stor klub om hvor mange nuller der skal på checken?
Han er jo lige blevet 15 og må derfor skrive under med en dansk klub. Så der går et år før han må skrive med en udenlandsk. Men tænker nu ikke det få konsekvenser for ham nu og her. Trods alt i ungdomsafdelingen og ville være et virkeligt dårligt signal at sende, hvis man frøs ham ud e.lign. Vi har jo også en interesse i at han bliver så god som muligt, selvom han måske fortsætter i udlandet. Og så kan han jo også nå at ændre holdning og lave en aftale med os.Det virker alligevel vildt at han allerede vil ødelægge sine egne muligheder 18 måneder før? Eller er der nu her til sommer? AGF kommer jo ikke til at bruge specielt meget tid eller ressourcer på at give ham en chance omkring førsteholdet, hvis han allerede har sagt at han vil videre.
Ikke mig i hvert fald. Tror det er meget tvivlsomt om den slags observationer falder under definitionen af persondata.Er der andre end mig, der har ondt i ørerne over den GDPR-alarm, der lyder?
Jeg aner ikke noget om GDPR-konsekvenserne, men jeg har en 5-årig søn, der lige er begyndt til fodbold, og jeg kan næsten ikke være i mig selv at harme efter at klikke på det link og se ordene 'U6' og 'Chief Scout' i samme sætning. Røvhuller.Jeg hørte med et kvart øre i en Mediano udsendelse om talentudvikling, at FCK scouter på spillere ned på U/6-niveau og følger dem over længere tid. Det sker uden samtykke.
Det betyder jo så også, at der indsamles data på børn uden samtykke. Det er selvfølgelig grundlæggende i al systematisk scouting og analysearbejde, at der indsamles oplysninger på inidividniveau. Det er bare en meget ung alder, og jo så uden, at forældre/værger oplyses.
Er der andre end mig, der har ondt i ørerne over den GDPR-alarm, der lyder?
PS: De har ansat en veluddannet mand til det: https://twitter.com/anker_17?lang=da
Navn, hobby, tilstedeværelse på en offentlig tilgængelig fodboldbane, køn, højde mv kan observeres umiddelbart, og er "almindelige" personoplysninger. Det er persondata, men ikke noget videre beskyttet. Systematisk indsamling uden samtykke og uden hjemmelsgrundlag over en årrække - det er nok mere farligt.Ikke mig i hvert fald. Tror det er meget tvivlsomt om den slags observationer falder under definitionen af persondata.