New posts

Talentarbejdet i AGF

• Thread starter Thread starter Snurre Snup
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 362K
Talentarbejdet i AGF
Jeg mener, at Tom Christensen blev spottet meget, meget tidligt. Et kæmpe talent som desværre fik karrieren ødelagt af skader og stoppede i en alt for tidlig alder. Vi er 2 i Tom C fanklubben, undertegnet og @Tizzer.
Jeg tror vi er mange der var med dengang og så Tom C som den store frelser der skulle løfte AGF ud af allerede på det tidspunkt mange års elendighed. Han havde talentet til det, og lidt af det fik vi da også at se, men han endte også lidt som symbolet over dem alle på at der bare altid var et eller andet der ødelagde det.

Vi var meget dårlige til at få talenter til at tage skridtet ind som seniorer, men der var nok også noget med faciliteterne der gav fysiske problemer, så gad vide hvad det kunne være blevet til hvis det var i dag. Det gælder også spillere som Niels K og Dayyani osv. Der vil nok altid være spillere der ikke har fysikken til det, og skader kan ramme, men det er blev langt bedre og noget man finder ud af hurtigere og får addreseret. Det hjælper nok også at alting bare går lidt bedre, vi har ikke brug for en enkelt frelser eller et mirakel.

Jeg har også et voldsomt ønske om at se Hvidt komme tilbage og vise det han var på vej imod inden skaderne. Det ser svært ud men indtil videre er han her jo stadig og er begyndt at træne med.

Navn, hobby, tilstedeværelse på en offentlig tilgængelig fodboldbane, køn, højde mv kan observeres umiddelbart, og er "almindelige" personoplysninger. Det er persondata, men ikke noget videre beskyttet. Systematisk indsamling uden samtykke og uden hjemmelsgrundlag over en årrække - det er nok mere farligt.
Behandling af almindelige persondata er faktisk temmeligt godt beskyttet i forhold til GDPR. F.eks. så skal databehandleren (fodboldklubben i denne kontekst), oplyser datasubjektet (fodboldspilleren) om at de behandleroplysninger. Dette kaldes den såkaldte oplysningspligt. Som så meget andet jura, så siger loven ikke noget om, hvordan dette præcist skal foregå. Et helt konkrete eksempel på, hvordan dette kan løses er f.eks., at vi på vores fodboldhold i U8-9 deltaget i AGFs "Århusmesterskaber", hvor jeg som træner har videreformidlet at AGF indsamle navn og fødselsdag på deltagerne.

Men inden det her udvikler sig til en længere GDPR gennemgang, så er min pointe blot, at det ikke er en gratis omgang at indhente almindelige persondata. Ganske som @Tizzer også er inde på, så skal man have en lang række processer og politikker beskrevet.

Er det noget der står nede i kommentarerne?

Listerne er i de efterfølgende svar tweets.

Kan nævne at de 2 fra AGF med 2 stjerner er Sauer og Jacob Andersen og spilleren med 1 stjerne er Julius Beck.

Værd at bemærke OB har 2 spillere med 4 stjerner ellers er listerne som ventet domineret af FCN (6) og FCK (6). FCM og BIF med 4 hver. Viborg, Randers og Hvidovre(??) hver med 1.

Lav en dedikeret browser eller et Chrome-plugin, som kan sige nej til alle cookies per default, og lad dem med data-noia bruge dem. Så kan alle vi andre surfe i fred og ro og være totalt ligeglade med hvad der bliver høstet af data 😎
Så ville jeg godt nok have svært ved at finde en browser til mit behov. Ja, cookie-warnings er dødirriterende, men de er også kommet der, fordi nogen overskrider andres grænser. Der er bestemt firmaer, som jeg ikke ønsker at give fripas til mine data til. En bedre løsning end den nuværende vil dog være ønskværdig.

Disse lister kan altid diskuteres, kan dog notere, de har 5 stjerner på Bundgaard (er stadig bitter). 2 fra os med 2 stjerner som det højeste og en enkelt med 1 stjerne:

Nu er vedkommende der skriver disse tweets jo bare fodboldfan ligesom alle andre. Hvis de vurderes på nuværende niveau burde Bundgaard ikke have 5 stjerner. Som angriber har han scoret 4 mål hvoraf 2 er på straffe. En spiller som Osman har scoret et tiltrods for at det er hans eneste opgave i FCN. De har begge potentiale men alle statistikker taler imod at de brænder ligaen af pt. hvilket 5 stjerner burde.

Nu er vedkommende der skriver disse tweets jo bare fodboldfan ligesom alle andre. Hvis de vurderes på nuværende niveau burde Bundgaard ikke have 5 stjerner. Som angriber har han scoret 4 mål hvoraf 2 er på straffe. En spiller som Osman har scoret et tiltrods for at det er hans eneste opgave i FCN. De har begge potentiale men alle statistikker taler imod at de brænder ligaen af pt. hvilket 5 stjerner burde.
Osman har som kantspiller flest succesfulde driblinger i Superligaen, og er ved at blive solgt for et vanvidsbeløb til premiere league. Hvis det ikke berettiger til maks stjerner, så ved jeg ikke, hvad der skal til…

Osman har som kantspiller flest succesfulde driblinger i Superligaen, og er ved at blive solgt for et vanvidsbeløb til premiere league. Hvis det ikke berettiger til maks stjerner, så ved jeg ikke, hvad der skal til…
Der berettiger formentlig netop til fem stjerner. Nu har jeg ikke set listen ovenfor men den slags har det med at være baseret en hel del på hype og prisleje osv. Ikke at Osman ikke oplagt ligger i toppen, men det er vel ikke sikkert ham der laver listen har et indgående kendskab til alle talenter rundt om i landet. Jeg vil i hvert fald ikke bekymre mig særligt over det, men blot forvente at der er flere store talenter hos dem der bruger langt flere penge på det og så glæde mig over at vi også lægger på og også har et par interessante spillere på vej.

Fedt med endnu en af det navn :D
(herunder hvis man ikke husker ham, så farvel-artiklen)

Hehe ja det må gerne gå bedre med denne Egbedi. Som jeg husker Edafe blev han udråbt som et stort talent, men det var der mange der blev. Det var så heller ikke det nemmeste tidspunkt i AGF, men karrieren har heller ikke siden svunget sig helt op på toppen selvom han da har fået en karriere på et anstændigt niveau ud af det. Han render rundt ovre i Sverige kan jeg se.

Velkommen til Glad. Jeg kender selvfølgelig intet til ham, men det er godt at se at vi henter lidt talenter og han skal vel flytte ind på akademiet når det står klar.

“Glad - der fyldte 16 år i januar - var i dag med sin familie og agent på Fredensvang for at færdiggøre sin aftale og for at møde staben omkring U19-holdet og klubben, og se rammerne for hans fremtidige udvikling. “

Så altså kun lige fyldt 16 (og derfor må vi skrive med ham nu, da man som 15-årig kun må skrive med sin egen nations hold)
Vi har satme været tidligt ude!

Vi må håbe det ender i en Osman-handel til 145 mio kroner!

Hehe ja det må gerne gå bedre med denne Egbedi. Som jeg husker Edafe blev han udråbt som et stort talent, men det var der mange der blev. Det var så heller ikke det nemmeste tidspunkt i AGF, men karrieren har heller ikke siden svunget sig helt op på toppen selvom han da har fået en karriere på et anstændigt niveau ud af det. Han render rundt ovre i Sverige kan jeg se.

Velkommen til Glad. Jeg kender selvfølgelig intet til ham, men det er godt at se at vi henter lidt talenter og han skal vel flytte ind på akademiet når det står klar.

Husker ham som makker til Oduro (BSNs idé fra Manchester City, hvilket blev et flop) - og PS smed jo fandme Søren Berg ud for ham...
Suk mand!

Så altså kun lige fyldt 16 (og derfor må vi skrive med ham nu, da man som 15-årig kun må skrive med sin egen nations hold)
Vi har satme været tidligt ude!
Ja, og jeg gætter på at vi kommer til at se flere af de her historier i de kommende måneder. Det er dejligt - og vigtigt - at vi nu får mulighed for at hente de her unge spillere og give dem en tryg hverdag på det nye akademi. Jeg vil hellere bruge 20-25 mio. på at hente en flok store unge talenter ind, end at købe en enkelt spiller i Randers. Selvom det ene selvfølgelig ikke burde udelukke det andet.

Husker ham som makker til Oduro (BSNs idé fra Manchester City, hvilket blev et flop) - og PS smed jo fandme Søren Berg ud for ham...
Suk mand!

Jeg kan ikke huske om han ligefrem udskiftede Berg med Oduro, men der var i hvert fald en foryngelse der ikke lykkedes ret godt. Jeg kom til at tænke på Oduro for nylig da jeg spekulerede på om ikke SIB, eller Uwe for den sags skyld, havde nogle forbindelser i England der kunne give adgang til noget interessant. Det var vist Scott Sellars der var forbindelsen til Man City dengang, men det er selvfølgelig heller ikke kun det det kommer an på, det skal kun være for lige at starte en samtale og det skal jo være interessant for alle parter.

Last edited:
Vi må håbe det ender i en Osman-handel til 145 mio kroner!
Ja, og jeg gætter på at vi kommer til at se flere af de her historier i de kommende måneder. Det er dejligt - og vigtigt - at vi nu får mulighed for at hente de her unge spillere og give dem en tryg hverdag på det nye akademi. Jeg vil hellere bruge 20-25 mio. på at hente en flok store unge talenter ind, end at købe en enkelt spiller i Randers. Selvom det ene selvfølgelig ikke burde udelukke det andet.
Vi må selvfølgelig forvente at det er få der ender som store profiler og salg, selvom dem vi henter er nogle vi tror på, men nu hvor akademiet endelig står til at åbne synes jeg også det giver rigtig god mening at bruge nogle flere ressourcer på at rekruttere til det og så rammer vi forhåbentlig plet med et par stykker. Jeg tror ikke det ene udelukker det andet, vi har da også lige købt en spiller for €1.5 mio, men man kan måske sige, at hvis vi skulle have fundet nogle flere millioner til at følge med op i Brøndbys bud på Bundgaard, var det sådan noget som akademiet de skulle hentes fra.

Vi kommer i hvert fald til at se handler til akademiet - og forhåbenligt også spilere, som overrasker på førsteholdet langt før man regnede med. Vi hentede ham islændingen i sommers, og nu Egbedi. Lad os glæde os til at følge den investering - som måske også forklarer lidt om de mindre investeringer i transferbeløb til førsteholdet samtidig med at stadion kræver flere og flere penge fra AGF.

Jeg kan ikke huske om han ligefrem udskiftede Berg med Oduro, men der var i hvert fald en foryngelse der ikke lykkedes ret godt. Jeg kom til at tænke på Oduro for nylig da jeg spekulerede på om ikke SIB, eller Uwe for den sags skyld, havde nogle forbindelser i England der kunne give adgang til noget interessant. Det var vist Scott Sellars der var forbindelsen til Man City dengang, men det er selvfølgelig heller ikke kun det det kommer an på, det skal kun være for lige at starte en samtale og det skal jo være interessant for alle parter.

Jep Scott spillede jo helt tilbage i start 00'erne, og det var ifølge en hurtig søgning jo fandme først i katastrofesæsonen 2013 at vi lavede det samarbejde, som vel smuldrede med nedrykningen skabt af PS' foryngelses-"kur" og opgør mod spillere som Haaland og Berg. Suk..
Hvem ved hvordan det samarbejde kunne have taget en anden kurs, hvis ikke vi var rykket ud, og City havde valgte andre klubber at "ruge" i.

BSN og co. var komplet desillusionerede - og udtalte: »Vi har et setup i AGF, som er topprofesionelt, og jeg tror faktisk, at Manchester City bliver en lille smule duperet, når vi får vist de rammer, vi har,« siger Brian Steen Nielsen.
Hold nu kæft det er dumt at høre på - City vandt i 11/12 - blev nummer 2 i 12/13 og vandt igen i 13/14...
Altså det absolutte tophold i Premier League skulle blive "duperet" over det gamle lorte-træningsanlæg og de rædderlige rammer vi havde dengang sammenlignet med nu. Puha.... Dream Team OG drømme-rammer...

Nu er vedkommende der skriver disse tweets jo bare fodboldfan

Dont shoot the messenger. Som jeg skriver, kan sådanne lister altid diskuteres, der vil altid være nogle, som vil være uenige.
Jeg kender ikke personen eller personerne bag kontoen, så jeg ved ikke hvilke forudsætninger, den eller de personer har men kontoen har immervæk små 17000 følgere, så noget interessant må der komme fra den konto.

Hvis de vurderes på nuværende niveau burde Bundgaard ikke have 5 stjerner.

De skriver, forudsætningen for stjernerne er nuværende niveau, det finder jeg personligt underligt, for der er dælme nogle stykker, som nærmest ikke har spillet i Superligaen. Baseret ud fra potentiale som jeg mener, ville være mere retsvisende, er 5 stjerner helt på sin plads for Bundgaard.

og jeg tror faktisk, at Manchester City bliver en lille smule duperet, når vi får vist de rammer, vi har,« siger Brian Steen Nielsen.
Hold nu kæft det er dumt at høre på - City vandt i 11/12 - blev nummer 2 i 12/13 og vandt igen i 13/14...
Altså det absolutte tophold i Premier League skulle blive "duperet" over det gamle lorte-træningsanlæg og de rædderlige rammer vi havde dengang sammenlignet med nu. Puha.... Dream Team OG drømme-rammer...

BSN fik som spiller enormt meget ud af et lille talent og respekt for det men som sportschef var han en katastrofe. Fuldstændig overmatchet i jobbet og at han sad var det små 10 år, hører til i samme kategori, som folk der tror jorden er flad.
Jeg tror aldrig, jeg nogensinde kommer til at tilgive de ledere, som 1. ansatte ham. 2. ikke fyrede ham efter 2. nedrykning.

Jeg kender ikke personen eller personerne bag kontoen, så jeg ved ikke hvilke forudsætninger, den eller de personer har men kontoen har immervæk små 17000 følgere, så noget interessant må der komme fra den konto.
Uanset hvem der står bag sådan en liste, så er det bare notorisk svært at vurdere talenter. Her er en lignende liste der er godt ti år gammel: https://jyllands-posten.dk/sport/fodbold/article5289152.ece
I øvrigt lavede jeg her på forum for 4 et halvt år siden en tråd med titlen: Talenterne, hvor er de om fem år. Den glæder jeg mig til at søge frem til sommer.

Back