Vores helt store problem på talentsiden lige nu er, hvis man skal være lidt firkantet, at vi indtil for to dage siden ikke havde en eneste spiller under 25 år i vores idealopstilling. Hvis Abbew har ændret på det forhold og allerede overhalet Knoester, så er der én. Det er jo helt vildt at tænke på i de her tider, hvor unge talenter fra Danmark er i helt vild høj kurs og kan være genvejen til at hale ind på konkurrenterne foran os.
Jeg bakker i den grad op om langt de fleste dele af strategien fra Bjørnebye og co.'s side, men jeg er nærmest rystet over, at vi ikke har været mere ambitiøse med rekrutteringen af unge spillere. Hvad er grunden til, at vi ikke hentede dygtige nok erstatninger, da vi solgte TK, Bisseck og Daghim? Vi hentede Anker, Bech og Beck, og af de tre er det tydeligvis kun Bech, der har niveauet til at presse sig på til startopstillingen - og han er 21 år, og bliver 22 i februar. Så han er slet ikke så ung, så han kan sælges for et ekstremt beløb pga. et ukendt potentiale.
Af egne talenter er der måske én, som for alvor er tæt på et stort gennembrud. Jacob Andersen har taget store skridt, og han er en fantastisk type, men jeg tvivler alligevel på, at han slår Beijmo eller Mølgaard af indenfor det næste års tid. Og bliver han så et salg til over 60 mio.? Jeg holder meget af Sauer, men jeg kan slet ikke se for mig, at han skulle blive et gigantisk salg på noget tidspunkt? Nu har vi både Abbew og Bach, og vi har heldigvis stadig til gode at se, hvor hurtigt de kan rykke sig og måske smadre døren ind til startopstillingen og forhåbentlig nogle kæmpe transfers. Jeg krydser fingre for, at de begge får stærke gennembrud i foråret, for det vil få fremtiden til at se meget lysere ud.