Jeg synes ikke David Nielsen skal bruge spillere mere, fordi de har kostet meget. Hvilket jeg mistænker, at han har gjort med Kurminowski i de sidste kampe. Men jeg synes heller ikke, han skal bruge spillere mere, fordi de er opfostret i klubben. Hans blik bør alene være på præstationer og så med et plus, hvis han kan bruge unge spillere, der kan udvikle sig, fordi det nødvendigvis må være en del af vores forretningsmodel. Min definition på talent må være en spiller, man stadig formoder kan udvikle sig markant i positiv retning.
Hvis han begynder at bruge Anbo, Lassen, Hvidt eller Ammitzbøl bare fordi de kommer fra klubbens ungdomsafdeling, så går det først galt.
Enig i det hele - bortset fra at David og næsten enhver træner (FCN måske undtaget) spiller de spillere der bedst tror kan vinde den næste kamp, som er deres primære sigte. DN har også bevist det ved at have dyre indkøb (transfer og løn samlet) som alberto og munks på bænken og spillet Oliver. Eller Milan som kun har fået 400 min på et år, selvom han skulle være vores 5. dyreste mand. Toby, Anker, Tingager, anfører Kanstrup, YT, Spelman og selv vores anfører og topscorer Duncan har han sat på bænken.
Synes faktisk David virker iskold på det punkt. Men han er naturligvis som alle andre presset af også at skulle have spillernes samlede opbakning og sætter han for mange af dem i toppen af hierakiet af så kan han miste noget opbakning især hvis man taber.
DN sagde det selv i tv-serien " håb, drømme..." at det er meget lettere at tabe med de rutinerede end de unge, for så kommer alle spørgsmålene fra de erfarne spiller, fans, presse, sponsorer osv - jamen for fanden hvorfor spillede du også ham den unge og ikke?
(de to ting iskold og det han sagde i tv-serien kan stå lidt i modsætning, men uanset ændrer det ikke ved, at træneren til enhver tid vil spille dem han bedst tror vinder næste kamp, men der kan naturligvis være et pres på ham også hvis han slet ikke havde bragt Dawid, så havde han også fået høvl fra omverdenen. Ja fodbold er kompliceret og nuanceret)
AGFs egne talenter
kan vi se på statistikken fra 8000 (og unge generelt) - de får kortere snor end de ældre. Også ift stats AA har lige så fine stats som PM i åbent spil sidste år, men ingen tvivl om hvem der har mest snor. Mange kan vel også blive enige om Bror fik meget lang snor sidste sæson ift alternativer. At NP næsten skal brække benet før andre prøves.
Kloge ord om talenter generelt fra en branchemand
En bruger smed en podcast i foråret Stemmer i Ådalen, der sagde Henrik Clausen gammel OB-træner, at det er et kæmpe problem når ledelsen har et sigte om at brine de unge talenter, men sportschefen så også køber ældre rutinerede ind til cheftræneren.
Sportschefen har ellers modsat cheftræneren det lange sigte,men giver derved træneren mulighed for at vælge den trygge løsning med de ældre, selvom de reelt ikke er bedre.