New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 516K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg er helt på linje med, at Tipsblader (inklusiv Farzam) i høj grad lever af overskrifter og ofte rammer helt skævt på især AGF og de jyske klubber - inklusiv FCM.

Men husk nu lige, at historien jo blev breaket af Stiften.. Tror vi selv, at Steinlein har ringet Stiften op for at plante historien?

Jeg har da svært ved at forestille mig, at FCM skulle have smidt et så stort millionbeløb, uden spilleren har været med på idéen.

Vi byder da heller ik på spillere, som ik har udtrykt interesse i, at handlen skulle gå igennem?
Hvorfor skulle FCM ikke kunne ringe til Dennis Bjerre? De ved da godt at det skjules bedre hvor det kommer fra, såfremt det breakes af Stiften.
Formålet, som baseret på læsning herinde helt klart virker, er jo at miskreditere TB såvel ovf. truppen som ovf. fansene, så der kan blive noget intern uro.
Jeg siger ikke, at TB ikke har forhandlet, men så er det jo fordi AGF har givet ham lov så man var klar til, at tage stilling til et bud.
Det der kan undre er, at AGF ikke på forhånd har sagt (det var jo i de sidste timer, ikke flere dage at forhandle i), …I skal over xx, ellers er der ingen grund til at I taler med spilleren.

Det sjove er, at det var Stiften, der var først med historien, og de siger selv, at de ikke er transferjournalister. Men hvor har de så historien fra? De skriver i modsætning til Tipsbladet intet om, at Bech skulle have accepteret, men finder i stedet et gammelt FCM-kritisk citat fra Bech frem. Og så afslutter de med: "Avisen har spurgt både AGF og FC Midtjylland til en kommentar til avisens oplysninger. AGF meddeler, at klubben ikke ønsker at kommentere på transferhistorier og FC Midtjylland er ikke vendt tilbage på avisens henvendelse."

Jeg er enig i, FCMs bud ligeså meget handler om, at rokke ved AGFs solide skib men ikke pga. overstående, det gør alle klubber. Man må ikke forhandle men typisk lægger man en føler ud til agenten "kan din klient tænke sig et skifte" og så tager man den derfra. Her kan agenten i Bechs tilfælde sagt ja - derfor Farzams udlægning - og så har FCM lagt de 2 bud.
Jeg tænkte det samme som Holmertz, men formuleringen er jo også blevet enig med og det kan de kun hvis Bech selv på forhånd har fortalt præcis hvad han vil sige ja til hvis FCM ringer og det har han næppe. Agenten har selvfølgelig en ide om hvad det vil kræve, men det er noget andet.

Bech kan vel godt skifte til FCM hvis han vil have en højere løn og absolut ikke vil til udlandet igen, men der skal trods alt nok lidt flere penge på bordet hvis AGF skal gå med til det.

Jeg er helt på linje med, at Tipsblader (inklusiv Farzam) i høj grad lever af overskrifter og ofte rammer helt skævt på især AGF og de jyske klubber - inklusiv FCM.

Men husk nu lige, at historien jo blev breaket af Stiften.. Tror vi selv, at Steinlein har ringet Stiften op for at plante historien?

Jeg har da svært ved at forestille mig, at FCM skulle have smidt et så stort millionbeløb, uden spilleren har været med på idéen.

Vi byder da heller ik på spillere, som ik har udtrykt interesse i, at handlen skulle gå igennem?
Jeg har ikke læst Stiftens artikel, men står også i den at Bech har sagt ja tak?

Taget i betragtning af at FCM ikke måtte snakke med Bech før AGF havde sagt ja, tror jeg det er endnu en gang psykologisk krigsførsel fra FCM. Altså at de har lækket, at de angiveligt var enige med Bech, selvom de næppe havde snakket med ham. Og på hvilken planet skulle vi sige ja til 37,5 mio. fra vores direkte konkurrent på kanten til det vigtigste forår i 40 år.
Føj FCM. Den klub trænger til lide store nederlag. De bryster sig af at være ligaens frække dreng, der går andre veje end andre klubber, men det stund er langt over grænsen. Jeg håber og tror det vil sætte vores drenge endnu mere op til foråret, og vinde mesterskabet

Jeg har ikke læst Stiftens artikel, men står også i den at Bech har sagt ja tak?

Nej de skriver ikke noget om at Bech skulle have forholdt sig til tilbuddet, men citerer ham for at have sagt:

- Jeg er vokset op med, at FC Midtjylland er den klub, man ikke kan lide, og sidste gang, jeg spillede her (som Viborg-spiller, red.), blev jeg skiftet ud efter 25 minutter, og vi blev fuldstændig kørt over. Så at komme ind og sikre et point til AGF, og sørge for, at de ikke vinder. Det er bare for fedt, sagde Tobias Bech dengang.

Stiften siger også at FCM bød et stort mio beløb i Euro, og at de blev afvist blankt af CV, så vendte de tilbage med et væsentligt højere beløb, samt en større videresalgsklausul, men igen sagde CV nej.

De siger at den argentinske spiller som endte i Ajax i stedet for FCM, spiller ca. samme position som Bech.

Nej, den vigtige detalje har de ik skrevet noget om. Kun at de har budt og er blevet afvist.

Men alene det synes jeg jo siger en del.
Selvfølgelig nydes der på vores bedste spillere - f.eks Mads Emil.

Jeg synes det er positivt, at vi har rykket os så meget, at en klub som Brøndby end ikke overvejer (de bød på en tilsvarende type i Vejle). Ligeledes også positivt at vi har musklerne til at sige nej til FCM

Seriøse medier kan ikke holde til at deres historier, baseret på anonyme kilder, bliver tilbagevist så hurtigt, af en navngiven kilde tæt på forløbet. Så heldigvis er Farzam på Tipsbladet.
Må og bekendt, men jeg er ikke journalist, er der ikke lovgivning vedrørende antallet af kilder. Men reglen er vidt så tæt på sandheden som muligt, når det kommer til rygter. Etisk opfordres der vist til to af hinanden uafhængige kilder.

I det her tilfælde er der 3 parter. FCM, Bech og AGF.

FCM taler - det ved alle.
AGF siger intet - specielt i sådan en sag.

Så er vi nede ved BSN og TB, og jeg kan ikke finde et argument for at de skal sige han har sagt ja? Det skaber en masse ballade i pressen. Det er ikke helt den rigtige måde at gøre det på (selvom vi alle ved hvordan det foregår), så ville også skabe negativ omtale.

Jeg ved ikke hvad der er hovede og hale i det, men jeg tror umiddelbart ikke Tobias Bech har sagt ja, for så sker der jo typisk det der skete med Mads Emil. Mit gæt er, at CV afviste og derfor aldrig kaldte Bech op på kontoret.

Må og bekendt, men jeg er ikke journalist, er der ikke lovgivning vedrørende antallet af kilder. Men reglen er vidt så tæt på sandheden som muligt, når det kommer til rygter. Etisk opfordres der vist til to af hinanden uafhængige kilder.

I det her tilfælde er der 3 parter. FCM, Bech og AGF.

FCM taler - det ved alle.
AGF siger intet - specielt i sådan en sag.

Så er vi nede ved BSN og TB, og jeg kan ikke finde et argument for at de skal sige han har sagt ja? Det skaber en masse ballade i pressen. Det er ikke helt den rigtige måde at gøre det på (selvom vi alle ved hvordan det foregår), så ville også skabe negativ omtale.

Jeg ved ikke hvad der er hovede og hale i det, men jeg tror umiddelbart ikke Tobias Bech har sagt ja, for så sker der jo typisk det der skete med Mads Emil. Mit gæt er, at CV afviste og derfor aldrig kaldte Bech op på kontoret.
Brian Steen siger at Tobias Bech er vred og ked af at der kommer sådan en historie, fordi han elsker at være i AGF, og ikke havde nogen planer om at skifte i dette vindue.
- Hverken Tobias eller jeg har sagt ja til noget som helst
Citat Brian Steen Nielsen​

Hvorfor kører den samme snak i to forskellige tråde?
Måske vi kan holde den til denne 🤞

Jeg havde overset (eller glemt :oops: ), at der tidligere i januar var rygter på X om at Benfica muligvis var interesserede i Tobias Bech.

På bold.dk er der en bruger der skriver, at vi har sagt nej til 8 mio. Euro. Hvis det er sandt, så har vi ikke været i nærheden af at sige ja til kr. 37,5 mio.

Måske det var her @Salling23 havde hørt noget :unsure:

Back