New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 444K
Jeg er sådan set fortaler for at hente ældre profiler uden videresalgspotentiale ind. De er alt andet lige meget billigere i indkøb. BIF har slået ind på den kurs (ohi, klaiber, vanlerberghe).

Men AGFs linje er vel, at hvis man henter spillere, så går man efter en alder hvor man håber at kunne tjene på ved at videreudvikle dem (AJ, Bach, Bech, Bisseck, Kahl de sidste par år). Og der passer Deedson i min optik ind, fordi han har nogle klare spidskompetencer i sin fart.

Vi gav i øvrigt 15 mio for en 23 årig Anderson i 21. Han var alt for dyr men priserne er ikke blevet lavere de sidste 3 år

OB har åbenbart lidt en forkærlighed for de der mere eller mindre amerikanske kantspillere fra Hobro, men jeg har det lidt på samme måde med Deedson som Sabbi: OK spillere på deres gode dage, men meget svingende med lavt bundniveau og måske heller ikke dem der arbejder mest for holdet. Begge spillere man overvejede om AGF skulle kigge på (Don D mest af omtale) og begge spillere jeg er fint tilfreds med at vi ikke var interesserede i. Det er selvfølgelig baseret på at jeg måske ikke har set Deedson nok og man skal også passe på med at dømme spillere på det de viser for et et elendigt OB-hold, men jeg tror ikke han er (sub)topmateriale. For 15-20 mio tror jeg i hvert fald der kan findes noget mere interessant.

Enig men han kan spille på begge sider. Jeg er også mest urolig for den københavnske arrogance. Vil dog sætte ham på holdkortet fremfor kahl altid
Her synes jeg du er for hård ved Ankersen, der som sin bror er fiskerknejte fra Esbjerg. Resten må være tillært, og brormand er så vidt vides ikke begyndt at slå flik flak i Randers fjord og drikke Mokai.

Last edited:
Her synes jeg du er for hård ved Ankersen, der som sin bror er fiskerknejte fra Esbjerg. Resten må være tillært, og brormand er så vidt vides ikke begyndt at slå flik flak i Randers fjord og drikke Mokai.
Nu skal jeg ikke sidde her at forsvare Esbjerg, det billige skidt, men er det ikke en udbredt misforståelse, at det stadig skulle være en fiskerby?

Mig bekendt har der ikke været en fiskeauktion på Esbjerg Havn siden 2002, og nu handler det hele i stedet om offshore med en ganske lille flåde af rejefiskekuttere, (hvilket ikke tæller, f.... spawn of Cthulhu 😖)

Så kan vi kalde dem "olieknejte" i stedet? Fedtede er de i hvert fald 😁

Den tabte pokalfinale betyder jo også nul Europa for GF i den kommende sæson. Da vi samtidig skal tilbringe x-tid på et midlertidigt stadion, så forventer jeg, at der skal bygges et helt nyt hold op i de kommende år. Det kan betyde mange salg og afgange i sommer-vinduet og så bliver det spændende at se, hvad man vil satse på i stedet? Kortsigtede eller mere langsigtede erstatninger? Jeg tror, at man vælger det sidste og at vi går nogle hårde men spændende år i møde, hvor vi skal starte lidt fra scratch.

Bare vi stopper med lejespillere som ikke er crazy gode som f.eks Grabara.

Jeg vil have spillere ind som vi ejer, og jeg vil have profiler krydret med unge "fund".

Jeg vil faktisk allerhelst bare have at SIB gør sit indkøbs arbejde bedre end de sidste 2 vinduer!
SIB skal op på den store klinge og JN skal få frigivet nogle midler!
Håber at Steen Nedergaard har nogle dygtige spillere med fart og teknik i kikkerten , det er det vi har allermest brug for!
Vi er et middelmådigt tonserhold! Ren rugbrødshjerne

SIB skal op på den store klinge og JN skal få frigivet nogle midler!
Håber at Steen Nedergaard har nogle dygtige spillere med fart og teknik i kikkerten , det er det vi har allermest brug for!
Vi er et middelmådigt tonserhold! Ren rugbrødshjerne
Mon ikke det ender med den sædvanlige spiller fra en førstedivisionsklub, som virker "lovende" samt et par bænkevarmere fra Superligaen tilsat et lejemål med en spiller fra fx Eresdivisionen? Af en eller anden grund har AGF fundet BSN-SOP'en frem, pustet støvet af den og taget den i brug. Hvis Jesper Lange stadig spiller, havde vi sikkert signet ham igen.

Nej, jeg er virkelig modløs og mut oven på kampen i går. Hvad vi har problemer på banen, blev understreget med to fede streger under.

Det med at leje har trods alt nogle fordele.. specielt med frikøbsklausul.

Man får et år til at se en spiller an og hænger evt ikke på 3-4 årsløn. Eller at spilleren ikke vil skifte. Hvis nu Peacook bliver er vi vel alle glade for den leje aftale :) tror også knoester kunne blive et godt 3/4 valg til midterforsvaret næste sæson..

Dermed ikke sagt at jeg ikke hellere vil eje, men man kan altså få noget kvalitet ind, billigere end ved køb :)

For mig kommer det an på hvad han koster. Umiddelbart synes jeg vores forsvar er fint, så ser gerne SIB bruger sine kræfter alle andre steder på banen.
Knoester har været værdifuld i denne sæson pga. de mange skader, men hvis ikke Mølgaard er fodboldinvalid :oops: - så vil bagkæden bestå af Mølgaard - Tingager - Abbew i næste sæson og de vil komme til at spille hver gang, ligesom Mølgaard - Tingager - Bisseck gjorde i sidste sæson. Der er derfor umiddelbart ikke plads til at udvikle Anker og Callø, hvis de står bag både Akoto og Knoester, så jeg mener heller ikke at Knoester skal stå specielt højt på SIB’s prioriteringsliste, ikke mindst fordi vi ikke kommer til at spille europæisk i næste sæson:mad:.

Back