New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 444K
Transfervindue Sommer 2024
AGF kan nok ikke forhindre at deres spillere bliver kontaktet af medierne udenfor deres arbejdsplads. Men du har da nok ret i, at spillerne er blevet instrueret i en eller anden grad af klubben. Så kan man betragte det som ond vilje eller en beskyttelse af spillerne, efter ens eget temperament.
Jeg forsøgte at få en spiller til at svare på nogle spørgsmål til en kamptråd for et par år siden.
Der fik jeg besked på at fremsendes spørgsmålene på skrift, så de kunne vurdere om det var noget de ville lade spilleren deltage i.
Så jeg tror godt du kan regne med at det er bestemt hvem der må deltage

I skadestråden drøftes der erstatnings/suppleringsspillere til Duelund som spiller, der skal bidrage til større chanceskabelse.

Der kan sikkert nævnes mange superligaspillere på mellembudget, der kunne være interessante at se i en klub med højere budget - spillere som Serginho fra VFF, Qamili fra Hvidovre, Emmanoulidis fra VB.

Jeg er dog lidt hooked på Don Deedson fra OB. Han bonger godt nok ikke ud på assistlisten, men han er hurtig, pågående og kunne bringe noget andet til en duo sammen med en Paddy, der jo ikke løber fra nogen.

Prismæssigt er han vel på 15-20 stænger, men til gengæld er han etableret i superligaen.

I skadestråden drøftes der erstatnings/suppleringsspillere til Duelund som spiller, der skal bidrage til større chanceskabelse.

Der kan sikkert nævnes mange superligaspillere på mellembudget, der kunne være interessante at se i en klub med højere budget - spillere som Serginho fra VFF, Qamili fra Hvidovre, Emmanoulidis fra VB.

Jeg er dog lidt hooked på Don Deedson fra OB. Han bonger godt nok ikke ud på assistlisten, men han er hurtig, pågående og kunne bringe noget andet til en duo sammen med en Paddy, der jo ikke løber fra nogen.

Prismæssigt er han vel på 15-20 stænger, men til gengæld er han etableret i superligaen.
Aner ikke hvordan han spiller, men navnet er alene 20 mio. værd.
På trøjen skal stå “DON”

Når du siger 15-20 stænger er det så i tusinder kr.? For han er da ikke i nærheden af det værd, og jeg vil blive meget overrasket, hvis OB kan få mere end 3-5 mio. kr. for ham endsige overhovedet sælge ham. Han passer fint til en klub der ligger omkring 9-10 pladsen. Serginho er ualmindelig voldsomt overvurderet pga. enkelte, og meget få, geniale situationer. I det store billede er han bare en passager og vel nok også grunden til at han ikke har været fast man hos Viborg før nedrykningsspillet. Nu laver han lidt godt i nedrykningsspillet.

Jeg håber virkelig, at vi sætter barren meget højere end dem, der nævnes der, men det er kun min opfattelse af dem. De spiller på rette hylde i mine øjne.

Når du siger 15-20 stænger er det så i tusinder kr.? For han er da ikke i nærheden af det værd, og jeg vil blive meget overrasket, hvis OB kan få mere end 3-5 mio. kr. for ham endsige overhovedet sælge ham. Han passer fint til en klub der ligger omkring 9-10 pladsen. Serginho er ualmindelig voldsomt overvurderet pga. enkelte, og meget få, geniale situationer. I det store billede er han bare en passager og vel nok også grunden til at han ikke har været fast man hos Viborg før nedrykningsspillet. Nu laver han lidt godt i nedrykningsspillet.

Jeg håber virkelig, at vi sætter barren meget højere end dem, der nævnes der, men det er kun min opfattelse af dem. De spiller på rette hylde i mine øjne.
Enig!

Jeg håber, OB rykker ned, så vi måske kan komme i spil til Rami Al-Hajj.

Han er 22 og ganske kompatibel i vores opstilling. Han ville kunne gøre sig som både 10'er og playmaker på venstre fløj. Fire mål i 29 kampe ser ikke imponerende ud på papiret, men han spiller som sagt i OB, og han har også lavet otte assist.
Ham og Slotsager er nok de eneste to jeg ville tage fra OB. Man kan håber at Hajj under alle omstændigheder har en form for klausul. Jeg tænker han ville være god at have som supplement til EM, Yakob, NP og Brandhof på midten.

23 år, pivhurtig og 8 mål på 1500 minutter i suppen -- der er vi laaaaangt forbi 3-5 mio kr.

Det var prisen på Kasper Junker i 2018, men meget er sket med priserne siden.

Vi har lige købt Aksel Halsgaard, så jeg tror ikke Tobias Slotsager er aktuel. Slotsager ryger til udlandet. Han er ikke pt. den hylde AGF kan handle på. Og så er forsvaret med Mølgaard, Tingager og Jensen-Abbew vel også fast i næste sæson. Jeg vil i hvert fald ikke bytte Mølgaard for Slotsager. Rami Al-Hajj er helt klart en god spiller, men helt klart bedst som 10'er bag en angriber/angribere. Ham ser jeg ikke i vores system pt. Så skulle han erstatte MEM. Han er bare en bedre 2 vejs midtbanespiller end Al-Hajj

23 år, pivhurtig og 8 mål på 1500 minutter i suppen -- der er vi laaaaangt forbi 3-5 mio kr.

Det var prisen på Kasper Junker i 2018, men meget er sket med priserne siden.
Men som spiller er han bare ikke vildt god. Kun 2 af de mål er mod hold fra top-6 og han er ikke engang fast starter hos OB. Hans allround spil er slet ikke godt nok. Ihvertfald ikke det jeg har set. "Headless chicken" falder mig ind når jeg skal beskrive ham. Måske jeg bare ikke har set OB nok. Og jeg tror stadig ikke OB kan få mere end 5 mio. kr. for ham. OB er hans max niveau.

Og så er forsvaret med Mølgaard, Tingager og Jensen-Abbew vel også fast i næste sæson
Men vi skal jo også have flere end tre profiler til tre midtstopper positioner. For det første skal der være reel konkurrence og så må vi bare ikke være så sårbare, at en enkelt skade medfører store forsvarsrotationer, som vi har set i år med Beijmo der er flyttet fra hans bedste position. Synes vi har været meget skrøbelige i denne sæson, hvor vi måske har været fint besat antalsmæssigt, men ikke kvalitetsmæssigt.
Med Mølgaard, Tingager og Jensen-Abbew har vi tre startere. Vi skal imo have minimum en til. Det kunne måske være Knoester, men jeg så hellere en Slotsager eller Provstgaard, som har kvalitet nu, men hvor der også er et endnu større potentiale og dermed mulighed for salg. Desværre er de to nok ikke realistiske.

Men vi skal jo også have flere end tre profiler til tre midtstopper positioner. For det første skal der være reel konkurrence og så må vi bare ikke være så sårbare, at en enkelt skade medfører store forsvarsrotationer, som vi har set i år med Beijmo der er flyttet fra hans bedste position. Synes vi har været meget skrøbelige i denne sæson, hvor vi måske har været fint besat antalsmæssigt, men ikke kvalitetsmæssigt.
Med Mølgaard, Tingager og Jensen-Abbew har vi tre startere. Vi skal imo have minimum en til. Det kunne måske være Knoester, men jeg så hellere en Slotsager eller Provstgaard, som har kvalitet nu, men hvor der også er et endnu større potentiale og dermed mulighed for salg. Desværre er de to nok ikke realistiske.
Jeg tænker ikke man får flere profiler til 3 forsvarspositioner. Vi har Mølgaard, Tingager og Jensen-Abbew som startere i næste sæson. Så har man Anker, Akoto og Halsgaard. Derudover har vi 2 unge der bliver 18 til sommer i Callø og Kannegaard. Derudover er Slotsager og Provstgaard umuligt. Vi er ikke FCK. Vi kommer ikke til at have lige så gode spillere på bænken og banen. Man kan ikke i AGF købe en trup der kan klare så mange skader som vi har haft. Hvis der så ikke havde været de skader, havde mange spillere i truppen ikke fået minutter. Vi skal have en stærk start 11, måske 13 spillere, og så må reserverne udgøres af talenter m.m.

Jeg tænker ikke man får flere profiler til 3 forsvarspositioner. Vi har Mølgaard, Tingager og Jensen-Abbew som startere i næste sæson. Så har man Anker, Akoto og Halsgaard. Derudover har vi 2 unge der bliver 18 til sommer i Callø og Kannegaard. Derudover er Slotsager og Provstgaard umuligt. Vi er ikke FCK. Vi kommer ikke til at have lige så gode spillere på bænken og banen. Man kan ikke i AGF købe en trup der kan klare så mange skader som vi har haft. Hvis der så ikke havde været de skader, havde mange spillere i truppen ikke fået minutter. Vi skal have en stærk start 11, måske 13 spillere, og så må reserverne udgøres af talenter m.m.
Det vil være alt for skrøbeligt kun at have Anker, Akoto og Halsgaard som back-up. Der er ingen af dem der har vist et tilstrækkeligt niveau endnu til at kunne være fast starter i tilfælde af at en af de tre profiler sider ude. Akoto virker til at have skrøbelig fysik og det er tvivlsomt om han har tilstrækkeligt niveau, Anker har også til gode at vise at han har niveauet (jeg håber og tror dog på ham endnu) og Halsgaard har aldrig spillet på det niveau. Læg der til, at to af profilerne AJ og Mølgaard pt er skadet Det vil være tæt på vanvittigt, hvis SIB ikke forstærker os her. Som skrevet kunne det være Knoester, men kunne nu godt tænke mig yngre spiller med et solidt videresalgssalgspotentiale.

Vi har i denne sæson set hvad det betyder for det spillemæssige niveau, når kvaliteten på bænken ikke er stor nok. Ja, vi har haft mange skader i år, men vi har altså været ultratyndt besat på flere positioner (så som centerforsvaret i efteråret, hvor 1 skade betød at der skulle roteres i stort set hele bagkæden) og vi har ikke haft den rette balance i truppen eller kvalitet i bredden. Jeg håber SIB får et travlt vindue hvor han både løfter kvaliteten i startelleveren og i bredden, så Uwe får det materiale der skal til for at løfte det spillemæssige niveau permanent.

OB får ikke 15-20 mio. fra en Superligaklub, det skal jeg se, før jeg tror på det. 23 år er 2 for meget, hvis han skal blive en god salgscase. FCK, BIF og FCM vil være de eneste, som har økonomi til at hente en 23-årig for de penge og til dem er han squ ikke god nok.
25-årige Sigurd Haugen til 1.5 mio € siger hej 😬

Back