New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 444K
Transfervindue Sommer 2024
Det er da ikke GDPR-reglerne, der forhindrer Stiften i at ringe til spillerne. Det er AGF, som styrer hvem Stiften må tale med. Og de har fx fået nej til et interview med Mølgaard.
AGF kan nok ikke forhindre at deres spillere bliver kontaktet af medierne udenfor deres arbejdsplads. Men du har da nok ret i, at spillerne er blevet instrueret i en eller anden grad af klubben. Så kan man betragte det som ond vilje eller en beskyttelse af spillerne, efter ens eget temperament.

AGF kan nok ikke forhindre at deres spillere bliver kontaktet af medierne udenfor deres arbejdsplads. Men du har da nok ret i, at spillerne er blevet instrueret i en eller anden grad af klubben. Så kan man betragte det som ond vilje eller en beskyttelse af spillerne, efter ens eget temperament.
Det er nok ikke "ond" vilje, men det er næppe heller at beskytte spillerne. Hvad skal de beskyttes mod? Jeg tænker bare AGF ikke synes vi skal have den information da vi alligevel ikke kan gøre fra eller til. Og den frustration må vi jo så bare leve med. Hvis de tænker at det giver en konkurrencemæssig fordel at være lukket omkring skader, så overvurderer de nok sig selv :)

mph said:

Jeg ser bare ikke noget i Uwes interview, som kan komme i karambolage med GDPR-lovgivningen. Han nævner ikke nogen bestemt skade hos nogen enkelt spiller. Det er tværtimod meget generelt og det har han nok fået instrukser om. Det eneste han nævner er et håb om at kunne få nogle navngivne spillere klar i den kommende tid.

I øvrigt, hvis man ikke anerkender GDPR-lovgivningen, så kan man jo lige så godt kritisere Stiften for ikke at ringe rundt til alle de skadede spillere for at få dem til at fortælle verden om, hvordan de har det. Det gør Stiften sjovt nok ikke, da de udmærket er bekendt med lovgivningen.
Min påstand er så bare (og det var det, der var "joken" i mit oprindelige opslag), at alt det her med GDPR blot er noget man i AGF dækker sig ind med for at forsvare det lave informationsniveau. Der findes masser af klubber, som har et helt andet informationsniveau, når det kommer til skader. Så at sige, at det er en overtrædelse af GDPR-reglerne mener jeg udelukkende er en søgt undskyldning fra AGFs side. Her ville jeg foretrække, at man spillede mere rent spil og ærligt sagde: Vi ønsker ikke at oplyse konkurrenterne om omfanget af skader på vores spillere. Fair nok. Det er ærlig snak. Det er stadig gylle i mine øjne 😄 Men det er i det mindste ærlig snak.

Da SHC var på Twitter indrømmede han blankt, at hemmeligholdelse af skader sker af konkurrencehensyn. En indrømmelse som kom efter han ævlede noget med GDPR, hvortil en bruger nævnte, at det står spillerne frit for selv at kommentere på skader.
Okay, det har jeg misset. Men det er jeg da glad for at høre :-)
Det er stadig noget gylle, men så i det mindste ærligt gylle.

Det er i det mindste ærlig snak men det er imo noget vrøvl ligesom lukkede træninger. Alle Superligahold - pånær de ukendte oprykkere - har så meget data på hinanden at jeg nægter at tro på, at de her marginal gains har nogen indvirkning.

Det minder mig om cykelholdet INEOS, som jo blev berømte for deres marginal gains da de dominerede etapeløbene og de mente selv meget af succesen skyldtes de såkaldte marginal gains men som Brian Holm tørt nævnte under et løb, så er der ingen, som taler om marginal gains nu, hvor INEOS ikke længere vinder.

Det er nok ikke "ond" vilje, men det er næppe heller at beskytte spillerne. Hvad skal de beskyttes mod?
Mod at blive presset til at give afkald på nogle rettigheder, som er ideen med GDPR-lovgivningen. De fleste er sikkert ligeglade, men når loven nu er der, så kan man dårlig bebrejdes for at værne om den. At man i AGFs ledelse så også har det rigtig fint med at holde kortene ind til kroppen, er der næppe nogen tvivl om.

Jeg synes, vi skal forsøge at beholde Knoester.
Han bliver bedre og bedre.

Det bedste ved Knoester er, at han kan spille flere pladser, og det med en hvis kvalitet, som gør en tryg ved at se ham i start 11 - selvom jeg tror alle er med på, at stærkeste start 11 ikke bør være med ham i. Hvis fx Mølgaard er i store skadesproblemer, så er sagen en anden. Men som vi snakkede om helt ved AJs ankomst - så kan AJ netop tage højresiden når Mølgaard er ude, og Knoester så tage AJs plads. Knoester har endda både vikarieret som højre, såvel som den centrale, og falder aldrig igennem, og holder ok højt niveau. I går i Parken nok bedste kamp i trøjen, og lukkede Cornelius stærk ned, og med flotte tacklinger på ham, endda i luften med benene også... Helt Kent Nielsen-agtigt.

Akoto kan ikke helt få samme ord med på vejen.

Det må gerne inden vinduet bliver for gammelt til sommer - og gerne allerede INDEN sæsonen er slut.

Mod at blive presset til at give afkald på nogle rettigheder, som er ideen med GDPR-lovgivningen. De fleste er sikkert ligeglade, men når loven nu er der, så kan man dårlig bebrejdes for at værne om den. At man i AGFs ledelse så også har det rigtig fint med at holde kortene ind til kroppen, er der næppe nogen tvivl om.
Jeg ser nok stadig ikke hvad de skal presses til? De kan jo bare sige nej som de kan nu? Hvis Bjerre ringede til Mølgaard i dag ville han så have nemmere ved at sige nej? Hvis agf ikke var så hemmelighedsfulde behøvede man slet ikke spørge spillerne. Og jeg forstår stadig ikke hvori det farlige består? Hvorfor er det så slemt at fortælle at Mølgaard er skadet og at man først forventer han er klar til næste sæson? Jeg synes sgu nok bare det hele er så mærkeligt.

Der er vel helt generelt ikke fri adgang til spillerne. Medierne har selvfølgelig principielt lov til at kontakte spillerne, men har spillerne ikke en aftale med klubben om at medierne skal kontakte klubben først? Det kan jeg også godt se en ide i for spillerne skal koncentrere sig om at spille fodbold og medierne har ofte en klar agenda om at få en eller anden udtalelse, der kan generere nogle klik. Men det ændrer ikke på at klubben kunne øge informationsniveauet og fx fortælle mere om skaderne.

Det er da ikke GDPR-reglerne, der forhindrer Stiften i at ringe til spillerne. Det er AGF, som styrer hvem Stiften må tale med. Og de har fx fået nej til et interview med Mølgaard.
Jeg er helt overbevist om at grunden til at Stiften ikke må interviewe Mølgaard, er at han er en elendig løgner, og han i virkeligheden har været klar længe, og har trænet i smug om natten på Fredensvang med Morten Donnerup og Troels Rasmussen, så han kan stå knivskarpt til om 10 dage. Så AGF endelig kan få noget ud af alt den hemmelighedskræmmeri omkring trup og startopstilling.

Jeg er helt overbevist om at grunden til at Stiften ikke må interviewe Mølgaard, er at han er en elendig løgner, og han i virkeligheden har været klar længe, og har trænet i smug om natten på Fredensvang med Morten Donnerup og Troels Rasmussen, så han kan stå knivskarpt til om 10 dage. Så AGF endelig kan få noget ud af alt den hemmelighedskræmmeri omkring trup og startopstilling.
Og Karsten Christensen, så er den pokalfighter-titel da i hus om ikke andet.

Ligesom at Hvidovre vil gå over til fuldtidsprofessionalisme næste år, er der sevet ud fra de hemmelige haller, at GF i næste transfervindue vil ændre strategi, så man nu vil gå fra spillere med et til to raske ben, når der skal købes ind. Derfor går handlen med Cornelius også i vasken, da der her er tale om en decideret nulbens-tolerance.

Oversat til dansk uden galgenhumor betyder det, at man bør indse, at en trup med flere skader fra start hurtigt bliver yderligere decimeret af nye skadede spillere. Man ender ret tidligt med en alt for smal trup, når de skadede spillere for hurtigt kommer i spil, da endnu flere ender ud med at blive langtidsskadede. Det er der vi ifølge Uwe står i dag. Godt set. Og desværre forudset af alt for mange inde på dette forum for alt for lang tid siden.

Oversat til dansk uden galgenhumor betyder det, at man bør indse, at en trup med flere skader fra start hurtigt bliver yderligere decimeret af nye skadede spillere. Man ender ret tidligt med en alt for smal trup, når de skadede spillere for hurtigt kommer i spil, da endnu flere ender ud med at blive langtidsskadede. Det er der vi ifølge Uwe står i dag. Godt set. Og desværre forudset af alt for mange inde på dette forum for alt for lang tid siden.

Det bør stå klart for enhver i den sportslige ledelse. De gamblede og tabte denne sæson.

Alternativt skal vi bare hente 5-6 mere i samme kaliber, så bør der være sandsynlighed for der løbende er nogen som er klar😂

Har tænkt det samme - jeg tror, man har benyttet Uwes kontakter, så Mølgaard pt træner i City.
Det vil også forklare Haalands formnedgang, fordi hans selvtillid er pillet fuldstændig fra hinanden.

Da SHC var på Twitter indrømmede han blankt, at hemmeligholdelse af skader sker af konkurrencehensyn. En indrømmelse som kom efter han ævlede noget med GDPR, hvortil en bruger nævnte, at det står spillerne frit for selv at kommentere på skader.
Dem der har lagt tys-tys strategien har en våd drøm om, at spillerne spiller med masker og uden hverken navn eller rygnummer. Man har i al hemmelighed trænet lidt i det, men der var der nogen, der havde misforstået konceptet og taget pyro med i indløbet. Det blev også påtalt, at Mølgaard løb ind i gummistøvler og derfor var for let at genkende. Så den skal lige finpudses, inden den indfases.

Man har desuden besluttet, at den nye 2030 plan skal være hemmelig, da det nødigt skulle komme ud, at man havde tænkt sig, at man af og til vil vinde en fodboldkamp.

Back