New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 444K
Transfervindue Sommer 2024
Hvis man efter denne sæson ikke kan se, at det er nu man skal sælge Kahl og Haugen, bør man ikke være sportschef i denne klub.

Kahl har fået masser af chancer men kommer aldrig til at blive forløst hos os. Dyre spillere skal sælges hurtigst muligt, når de ikke kan forløses. Håber vores scouting vil være langt bedre i fremtiden.

Det med at leje har trods alt nogle fordele.. specielt med frikøbsklausul.

Så må vi bare håbe spilleren selv gider...Min holdning til lejeaftaler har ikke ændret sig. Det skal kun komme i brug ved helt specielle tilfælde.

Ang. pre-season. SIB og Uwe er i min bog til eksamen. Det forsømte forår hænger imo ligedelt mellem dem begge. Bestyrelsen må også spørge sig selv om livrem og seler strategien stadig er den rigtige, om vi skal risikere en ørkenvandring fremmod det nye stadion, hvor alt tilsyneladende på magisk vis bliver bedre.

Ja, jeg er fandeme stadig skuffet!.

Al snak om nye spillere må starte med en klar strategi for spillestilen.

Jeg mener, at skiftet til 3-4-3 var en katastrofe. Et skifte vi nok var tvunget til pga den lange skade til NP.

PM er stadig god til mange ting, men som alene angriber er han for tung og langsom.
Hvis vi skal fortsætte med ham, skal det være i en stil med to mand på toppen, hvor han spiller sammen med en energisk og bevægelig type.

Tobias Bech er en katastrofe som kant i et tremands angreb.
Han bør være centerangriber i konkurrence med PM. Serra bør smides på porten. Han har intet vist.

Andersson er det også på tide at sige farvel til.
Det er da fint nok, at han er dygtig til at drible ind foran modstanderen og trække et frispark, men han har jo reelt INTET slutprodukt når det kommet til assist eller mål.

Duelund gider jeg ikke forholde mig til.
Kan han spille en gang imellem, så fint nok, men han er ikke en, man kan planlægge noget ud fra.

Med et skifte tilbage til 3-5-2, har vi reelt heller ikke brug for ham og Andersson.

En central midt med NP, MEM og Yakob kan være god, når de alle er tilbage i ordentlig form.
Knudsen er et brugbart alternativ til alle tre, men selvom han er sympatisk og energisk, er det nok på tide at have højere ambitioner end Brandhof.
På trods af alder kunne en Rygaard måske være interessant. Eller Al Hadj.

I 3-5-2 SKAL wingbacks være kampafgørende. Beijmo skal være den ene selvfølglig. Links er et fremragende alternativ på begge sider. Men Kahl har haft sin tid nu. Der er intet, der tyder på, at han pludselig peaker.
Jeg synes, vi skal forsøge at hente Christian Sørensen i FCK. Så får vi igen en indlægsfod på niveau med Højer.
I Tobias Bach og Jakob A har vi acceptable 4/5 valg.

Forsvaret var tidligere vores styrke.
Et forsvar bestående af Knoester, Tingager og AJ er fint for mig. Knoester kan også tage den centrale plads i tilfælde af skade til Tingager… bliver Mølgaard klar? Jeg tror det personligt ikke.
Akoto er en acceptabel reserve. Anker har ikke niveauet, så der skal én ind.
Uden Mølgaard er forsvaret udfordret på fart.

Så samlet efter min mening baseret på 3-5-2:

Angreb:
Serra ud
To bevægelige typer ind, så vi har fire mand i alt med TB og PM som de to af dem.

Midtbane/kant:
Brandhof og Hvidt ud.
Andersson ud.
Yakub tilbage fra skade - ellers erstattes.
En rigtigt god offensivt indstillet midtbanespiller ind.

Forsvar:
Anker ud
Forlæng med Knoester
Hurtig forsvarer ind, hvis ikke Mølgaard er 100% klar fra sæsonstart.

Målmand:
Forlæng med påfuglen, hvis han vil.
Ellers kører vi bare med JH, han er efter min mening stadig helt på niveau.

Al snak om nye spillere må starte med en klar strategi for spillestilen.

Helt enig - hvad er målet med det vi gør og hvordan vil vi se ud spillemæssigt.

Det er ikke nogen hemmelighed at jeg personligt ville ønske, at vi var bedre på bolden og ikke bare stillede os i en defensiv krydret med dødboldsmål. Sejre er vigtige men det bliver dødssygt at se på i længden. Jeg hader når vi ikke "tør" have bolden men bare sparker væk.

Vi lignede i perioder nogen som rykkede os sidste forår men siden da har det spillemæssigt været tilbageskridt. Enten er truppen for smal eller også "tør" Uwe ikke fortsætte i samme stil, fordi det giver knubs på den korte bane. Der har andre hold insisteret mere, på at fastholde deres spillestil (naturligvis justerer de også en anelse).

bliver Mølgaard klar? Jeg tror det personligt ikke.
Akoto er en acceptabel reserve. Anker har ikke niveauet, så der skal én ind.
Uden Mølgaard er forsvaret udfordret på fart.
Har du hørt noget om Mølgaard? Det lyder vildt hvis et par forstrækninger skal gøre ham fodboldinvalid men der kommer ikke mange meldinger ud fra HQ.

Btw. Akoto har kun været i stand til at spille 400 minutter i Superligaen pga. diverse spredte skader. De ser ud til at komme igen igen igen igen. I en alder af 26 år, er det svært at se hvorfor vi skal have ham som backup. Det burde vi kunne gøre bedre men det er måske et spørgsmål om at få tilknyttet de rette talenter.

Efter sådan en kamp som i går får man mest lyst til at skrige “Udskift hele lortet! Udrensning ASAP!”

Men… Kan vi få Møllgaard og Abbew helt klar til næste sæson, med Knoester og Callø klar som backup, så er forsvaret på plads.. Dertil kommer en Beijmo som forhåbentlig også bliver helt fit.. Kahl skal videre nu, mens Links ville være en fin backup på VB - en profil til VWB er virkelig påkrævet..
På midtbanen håber jeg at vi kan lave en væsentlig opgradering - MEM er fin, men skal bruge nogle nye legekammerater samt Polle til kampe hvor fight er påkrævet..
I angreb plager det mig at skrive det, men Patrick synger virkelig på sidste vers.. Elsker manden, men han er ikke hvad han har været..

Opgradering på VWB, 8eren og en målræv - så mangler vi blot en verdensklasse sundhedsstab der kan holde skaderne væk 😄

PM er dælme svær at blive klog på. Han scorer nogle fantastiske mål feks mod bif og fcn. Gad godt se en scoringsprocent udfra antal chancer. Tror han stadigvæk er giftig. Men han kan kun spilles på en måde. Vi er låst 100% til et system som modstanderne kender til hudløshed. Når han tilmed er gået ned mht at virke som opspilssystem så fungerer vores kontra fase også ringe.

Nej tak til Christian Sørensen han er for gammel og en træls type. Mht Kahl var det i sin tid et sats efter Højer forsvandt, han havde en god alder og var et talent, nu er det ikke gået så godt, men var han blevet en succes havde de 15 mill været peanuts i forhold til hvad vi kunne sælge ham videre for, giv ham et halvt år mere og ryk ham frem på en offensiv kant. Det der stadig er de største problemer er at klubben åbenbart ikke magter, at finde nogle fornuftige angribere uden den store skades historik, måske vi skal kigge rundt i første division, ved godt, at nogle er forblændet af Adamseni SIF og hvorfor vi ikke fandt ham først, men tror desværre aldrig hans spillestil vil falde til i en klub som AGF, så hellere en Helenius type

Efter sådan en kamp som i går får man mest lyst til at skrige “Udskift hele lortet! Udrensning ASAP!”

Men… Kan vi få Møllgaard og Abbew helt klar til næste sæson, med Knoester og Callø klar som backup, så er forsvaret på plads.. Dertil kommer en Beijmo som forhåbentlig også bliver helt fit.. Kahl skal videre nu, mens Links ville være en fin backup på VB - en profil til VWB er virkelig påkrævet..
På midtbanen håber jeg at vi kan lave en væsentlig opgradering - MEM er fin, men skal bruge nogle nye legekammerater samt Polle til kampe hvor fight er påkrævet..
I angreb plager det mig at skrive det, men Patrick synger virkelig på sidste vers.. Elsker manden, men han er ikke hvad han har været..

Opgradering på VWB, 8eren og en målræv - så mangler vi blot en verdensklasse sundhedsstab der kan holde skaderne væk 😄

Syntes også vi skal passe på med at skifte 7-8 mand, som nogen allokere for.

Næh, 3-4 forstærkninger maks, og så ellers få styr på skaderne.

Peacook
Mølgaard,Tingager, Abbew - Beijmo, NP, MEM, NY
NY-Anderson
NY

Hansen, NY Forsvar (Knoster evt), Yakob, Links, Duelund, Serra, Akoto, Anker, Andersen, Kahl, Brandhof, Sauer osv. Må være nok backup

Nej tak til Christian Sørensen han er for gammel og en træls type. Mht Kahl var det i sin tid et sats efter Højer forsvandt, han havde en god alder og var et talent, nu er det ikke gået så godt, men var han blevet en succes havde de 15 mill været peanuts i forhold til hvad vi kunne sælge ham videre for, giv ham et halvt år mere og ryk ham frem på en offensiv kant. Det der stadig er de største problemer er at klubben åbenbart ikke magter, at finde nogle fornuftige angribere uden den store skades historik, måske vi skal kigge rundt i første division, ved godt, at nogle er forblændet af Adamseni SIF og hvorfor vi ikke fandt ham først, men tror desværre aldrig hans spillestil vil falde til i en klub som AGF, så hellere en Helenius type
Kahl har hverken teknik eller fart til at kunne spille hverken wingback eller på fløjen. Det er en dødssejler. Måske en almindelig back hvor han bedre bare kan blive tilbage. Jeg bliver så træt når jeg set ham i startopstillingen.

Syntes også vi skal passe på med at skifte 7-8 mand, som nogen allokere for.

Næh, 3-4 forstærkninger maks, og så ellers få styr på skaderne.

Peacook
Mølgaard,Tingager, Abbew - Beijmo, NP, MEM, NY
NY-Anderson
NY

Hansen, NY Forsvar (Knoster evt), Yakob, Links, Duelund, Serra, Akoto, Anker, Andersen, Kahl, Brandhof, Sauer osv. Må være nok backup
Må også sige jeg er på sælge Anderson holdet. Der kommer simpelthen bare for lidt fra hans side. Hvor jeg sidste sommer håbede vi kunne få 30 mil +\- tror jeg ikke vi kan få mere end 10 nu.

Jeg synes til Andersons forsvar, så er der heller ikke meget bevægelighed foran ham og vi er heller ikke gode til at få folk i feltet, så ofte er der bare ikke gode afleveringsmuligheder og jeg tror, det er en af årsagerne både til hans mange lave xG afslutninger men også at han ser dårlig ud i afleveringsspillet.
Når det er sagt, så laver han altså for mange dumme beslutninger og tekniske fejl, som ikke bare kan tilskrive spillestilen eller medspillerne.

Men når alt kommer til alt synes jeg bare ikke, Uwe giver de offensive spillere de bedste betingelser for at shine. Jeg vil vove den påstand, at Anderson vil være en profil i FCN og Bech vil være en bedre spiller i SIF.

Jeg synes til Andersons forsvar, så er der heller ikke meget bevægelighed foran ham og vi er heller ikke gode til at få folk i feltet, så ofte er der bare ikke gode afleveringsmuligheder og jeg tror, det er en af årsagerne både til hans mange lave xG afslutninger men også at han ser dårlig ud i afleveringsspillet.
Når det er sagt, så laver han altså for mange dumme beslutninger og tekniske fejl, som ikke bare kan tilskrive spillestilen eller medspillerne.

Men når alt kommer til alt synes jeg bare ikke, Uwe giver de offensive spillere de bedste betingelser for at shine. Jeg vil vove den påstand, at Anderson vil være en profil i FCN og Bech vil være en bedre spiller i SIF.

Der var nok en grund til Fcm gerne ville sælge ham til os ;) De havde nok luret det vi ser pt. mens vi troede på det kunne forløses.

Jeg er helt enig i, at der mangler bevægelighed oppe foran men vi ikke spillere til det i øjeblikket. PM har stadig nogle af hans kompetencer men bliver langsommere og kan ikke længere vinde så mange bolde i de fysiske dueller. For et par sæsoner siden var det "nemmere" at sparke bolden op på ham, hvor han så lagde den af og selv nåede med frem. Den opskrift kører ikke helt længere.

PM har stadig nogle af hans kompetencer men bliver langsommere og kan ikke længere vinde så mange bolde i de fysiske dueller. For et par sæsoner siden var det "nemmere" at sparke bolden op på ham, hvor han så lagde den af og selv nåede med frem.

Vi kan virkelig godt bruge en Lind type. Vi må simpelthen ikke begynde næste sæson med PM som 1. angriber, det er tid til at han laver en Jesper Hansen.

Altså Superligaens topscorer? Jeg fatter ikke, at han er lagt sådan for had. Vores spil har jo aldrig været lagt an på en hurtig nier og behøver heller ikke være det.
Det føles grotesk at diskutere om vores topscorer er god nok når han fører topscorerlisten i suppen.. men 4 af scoringerne er på straffe og han har altså mangler som opspilsstation pt. For mig er det mere at vores spil er for gennemsigtigt. Lukker du ned for indlæg kan vi intet. Vi spiller den aldrig igennem centralt. Det lider Anderson tydeligt under. Der er ingen at spille småspil med. På trods af det synes jeg Anderson i 2 halvleg fik gode gennembrud mod Sonne! Ser slet ikke Andersson som et problem. Mere end kæmpe mulighed med de rette spillere ved siden af sig.

Altså Superligaens topscorer?

Ja. Han er topscorer dog uden at man falder på halen over målantallet men som opspils 9er er han blevet for tung og langsom. Derudover savner jeg noget mere aggressivitet.
Lind spillede ikke nogen stor kamp i går, alligevel sad jeg og var misundelig over, den bevægelighed han bringer SIFs angrebsspil.

Jeg fatter ikke, at han er lagt sådan for had. Vores spil har jo aldrig været lagt an på en hurtig nier og behøver heller ikke være det.

Ej, hold nu. Jeg har kaldt og mener 100%, han er et af de bedste indkøb i årevis. Derudover er han en super fyr men alle har en udløbsdato og imo har PM nået sin. Det er squ ikke hets at mene det om en 34-årig spiller.

Måske hænger den manglende bevægelighed også sammen med vi de sidste 4 sæsoner generelt har haft det svært med at skabe chancer.

Altså Superligaens topscorer? Jeg fatter ikke, at han er lagt sådan for had. Vores spil har jo aldrig været lagt an på en hurtig nier og behøver heller ikke være det.

Han er vel ikke lagt for had på nogen måde men hvis det hæmmer resten af holdet i at præstere, giver det god mening. Tænker de andre ville have rigtig godt af en angriber som havde noget mere bevægelighed i sig.

Ser ud til Lyngby gjorde et scoop med kr. 1,5 mio. for Gudjohnsson - han er på 13 mål nu og har vist kun scoret 1 på straffe.

Back