New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 444K
Transfervindue Sommer 2024
Jeg er enig i, at snakken om "alle Duelunds skader" er noget vrøvl. Alt, de seneste 5 år, har relateret sig til den forbistrede ankel/fod. Men man kan ikke se bort fra, at han i den tid har spillet så lidt fodbold, at hans krop i nogen grad kan være afvænnet fra at spille fodbold på topplan. Så det kan jo sagtens ske, at der kommer små konstante følgeskader nu, med den fortsatte konsekvens, at han skal skånes og spilles langsomt i topform. Men det er jo noget Uwe/SIB og lægestaben skal vurdere på her i foråret - i forhold til om vi skal forsøge at lave en permanent kontrakt.
Har man ikke også hørt om spillere der omvendt holder længere fordi de tidligere i karrieren har spillet færre kampe og derfor er mindre slidt?

Han har nok ikke været et emne hos os og indimellem tænker jeg der må være noget "galt". Peter Christiansen på 24 år er vist solgt fra Sønderjyske for kr. 2,5 mio. Måske er det bare prisen, hvis spilleren ikke er ung nok men det virker billigt.

I denne sæson 20 kampe i 1 division med 17 mål og 6 assist.

Overordnet stats
1710533783925.png

Han har nok ikke været et emne hos os og indimellem tænker jeg der må være noget "galt". Peter Christiansen på 24 år er vist solgt fra Sønderjyske for kr. 2,5 mio. Måske er det bare prisen, hvis spilleren ikke er ung nok men det virker billigt.

I denne sæson 20 kampe i 1 division med 17 mål og 6 assist.

Overordnet stats
View attachment 3006

Hans superliga stats viser vel meget godt hvorfor han ender i Sverige og ikke hos os eller andre i top 6...

Hans superliga stats viser vel meget godt hvorfor han ender i Sverige og ikke hos os eller andre i top 6...
Han blev 24 for et par måneder siden - og sidst Sønderjyske var i Superligaen scorede han 4 mål og lavede 1 assist på 17 kampe (var udlejet til Helsingør i 1.div op til foråret 2022 hvor SøE rykkede ned).

Mikael Anderson, Duelund og Serra har tilsammen lavet 4 mål denne sæson på langt flere kampe tilsammen, og optaget flere pladser.

Det er så korrekt at han ikke havde en god start på superligalivet tilbage i fra 18/19 -20/21-sæsonerne. Men der var han jo også meget ung.
I alt dog scoret 8 mål og lavet 5 assists på 2.410 superligaminutter (fordelt på hele 64 kampe = 37,66 minutter i snit per kamp).

Men altså 8 mål på 2.410 minutters superliga... (301 minutter per scoring)
Det er der altså MANGE der ikke når i deres første 2.410 minutter som superligaspiller....
Tobias Bech har lavet 11 superligamål på 3.093 minutter. (281 minutter per scoring) - og dermed lidt bedre - for bedre hold.

Giv Peter Christiansen 3000 minutter for et midterhold/subtop hold i SL - så scorer han tættere på mål per 200 minutter end 300 minutter er min påstand - for næsten ingen penge.

Last edited:
Han blev 24 for et par måneder siden - og sidst Sønderjyske var i Superligaen scorede han 4 mål og lavede 1 assist på 17 kampe (var udlejet til Helsingør i 1.div op til foråret 2022 hvor SøE rykkede ned).

Mikael Anderson, Duelund og Serra har tilsammen lavet 4 mål denne sæson på langt flere kampe tilsammen, og optaget flere pladser.

Det er så korrekt at han ikke havde en god start på superligalivet tilbage i fra 18/19 -20/21-sæsonerne. Men der var han jo også meget ung.
I alt dog scoret 8 mål og lavet 5 assists på 2.410 superligaminutter (fordelt på hele 64 kampe = 37,66 minutter i snit per kamp).

Men altså 8 mål på 2.410 minutters superliga... (301 minutter per scoring)
Det er der altså MANGE der ikke når i deres første 2.410 minutter som superligaspiller....
Tobias Bech har lavet 11 superligamål på 3.093 minutter. (281 minutter per scoring) - og dermed lidt bedre - for bedre hold.

Giv Peter Christiansen 3000 minutter for et midterhold/subtop hold i SL - så scorer han tættere på mål per 200 minutter end 300 minutter er min påstand - for næsten ingen penge.
Ja, det er meget almindeligt at angribere skal have noget erfaring før de får gang i målscoringen. Det kan pludselig komme, tænkt bare på sådan en som Aron Johansson. Jeg har ikke set nok Peter Buch til at have nogen særlig mening om ham, men man må jo gå ud fra at der er en hel del klubber der gjort sig nogle overvejelser og vurderet at han ikke er mere værd end det Viking betaler. Det indbefatter nok også noget videresalgsklausul og den slags, men der er efterhånden flere eksempler på danske angribere der ikke blev vurderet så højt af Superligaholdene som er taget til Norge, har fået gang i målscoringen og er endt i større ligaer. Det vil vise sig om Peter Buch bliver en af dem.

Edit: Der står også 4,5 mio plus bonusser (går ud fra at de har konverteret til DKK, artiklen er låst hos Stavanger Aftenblad.) I princippet kan det jo være en handel der realistisk kan løbe op i væsentligt mere. Selvfølgelig nok især hvis de har fået ekstra mange videresalgsprocenter. Der var vist noget med at han nærmede sig kontraktudløb, så der var da nok mulighed for at gøre en god handel, men tiden må vise om han er en spiller vi burde være gået efter. Jeg kunne godt tænke mig at vi supplerede med et angrebstalent, måske lige et par år yngre.

@Stig AKA Frank Heskjær har svaret hvorfor det kan være mindre relevant (y)

Som jeg husker ham kan han dække flere pladser i en offensiv og har over tid vist sig målfarlig.
Jeg undrede mig blot over der ikke var en Superliga-klub som nuppede ham, da de har forsøgt at sende ham videre i meget lang tid. Måske de har krævet for meget eller klubberne har vejet ham og fundet ham for let.

Som jeg husker ham kan han dække flere pladser i en offensiv og har over tid vist sig målfarlig.
Jeg undrede mig blot over der ikke var en Superliga-klub som nuppede ham, da de har forsøgt at sende ham videre i meget lang tid. Måske de har krævet for meget eller klubberne har vejet ham og fundet ham for let.

Det mest ærgerlige ved at SIB ikke fik fat i ham er at vi mangler en Buch i truppen. Han ville have passet godt ind: Bech, Bach, Buch og Beck. Sikken en offensiv, særligt hvis de fik nogle hurtige kombinationer sat sammen på den sidste tredjedel.

Da Emil Frederiksen røg - der ærgrede jeg mig i hvert fald - for han havde fart med bolden, og et fedt drive. Lige præcis det vi mangler flere der kan noget af, da Anderson pt skal have alt igennem sig, hvilket gør det for nemt at lukke for vores offensiv, såfremt Anderson ikke rammer dagen, eller ikke selv får scoret (hvilket han desværre ikke har gjort hele sæsonen som skrevet flere gange).

Stats kan vise det ene og det andet. Men jeg kan da forholde mig til at lige nøjagtigt 0 top Superliga klubber var efter ham, og det er ihvertfald ikke prisen som afskrækker hvis de 4.5 mil holder.

De er nok bare enige med mig i at han er endnu en middelmådig superliga spiller, som gør det godt i 1 division. Dem har vi haft rigeligt af hos os.

• Like
Reactions: fsc
Stats kan vise det ene og det andet. Men jeg kan da forholde mig til at lige nøjagtigt 0 top Superliga klubber var efter ham, og det er ihvertfald ikke prisen som afskrækker hvis de 4.5 mil holder.

De er nok bare enige med mig i at han er endnu en middelmådig superliga spiller, som gør det godt i 1 division. Dem har vi haft rigeligt af hos os.
Ja men navnet siger jeg dig, navnet passer bare perfekt ind i klubstrategien. Men man har måske ikke kunnet få ham til at opgive det der Christensen, og comitte sig 100% til Buch. Og så er det selvfølgelig en no-go.

Sådan kan du ikke bare lige konkludere. Det er muligt, de 11 andre Superligaklubber synes, han ikke er god nok til Superligaen men det kan også være, han ikke passer ind eller timingen er rigtigt eller der står andre spillere lidt højere på prioriteringslisten eller at de ikke vil betale prisen når han snart er transferfri eller at han selv bare ville afsted nu og ikke tage chance til sommer eller...

Der kan være mange årsager til, han endte i Norge og må jeg lige bemærke til en klub, som sluttede nummer 4 i den bedste norske række i sidste sæson. Det er ikke utænkeligt, det vil vise sig, danske klubber har sovet i timen.

Sådan kan du ikke bare lige konkludere. Det er muligt, de 11 andre Superligaklubber synes, han ikke er god nok til Superligaen men det kan også være, han ikke passer ind eller timingen er rigtigt eller der står andre spillere lidt højere på prioriteringslisten eller at de ikke vil betale prisen når han snart er transferfri eller at han selv bare ville afsted nu og ikke tage chance til sommer eller...

Der kan være mange årsager til, han endte i Norge og må jeg lige bemærke til en klub, som sluttede nummer 4 i den bedste norske række i sidste sæson. Det er ikke utænkeligt, det vil vise sig, danske klubber har sovet i timen.
Rosenborg hentede Casper Tengstedt i Horsens for angiveligt 6 mio og solgte ham et halvt år efter til Benfica for mere end ti gange så meget, så det er i hvert fald set før at spillere er taget den vej og har fået et hurtigt gennembrud, hvor Superligaklubberne må spørge sig selv om de overså noget. Kasper Junker fik også et gennembrud der. Der er også eksempler længere tilbage på banen, men der kan måske være noget med at det er meget gavnligt for angribere at komme et sted hen hvor det er lidt lettere at score selvom topholdene stadig kan klare sig fint internationalt. Men der er selvfølgelig også masser af spillere der er taget til Norge uden at de danske klubber efterfølgende har ærgret sig, så vi må jo se hvordan Buch klarer sig deroppe.

Jeg håber virkelig, at JN og SIB sammen med deres scouts allerede er langt med at forberede et par markante forstærkninger til sommer med to spillere til den forreste kæde: En spidsangriber og en rigtig hurtig og gennembrudsfarlig spiller til højre.
Det forudsætter en forlængelse med Anderson, samt at man arbejder på at udvikle Bachs offensive kvaliteter. Med Yakob klar og eventuel en ung reserve for Tingager, kan vi begynde at spille seværdig fodbold igen og for alvor tage kampen op med toppen. Det skulle vi have gjort klart allerede i de sidste to vinduer, så med et års forsinkelse skal der nu investeres for at komme ud af Stig Ingemandsland og ind i Europa, som giver attraktiv økonomi og endnu flere flotte transfers.

Vores offensiv er helt i bund i ligaen, og lige nu ser det nærmest ud til, at vi helt har opgivet at arbejde på det med de spillere, vi nu engang har til rådighed. Tror ikke der er et eneste menneske i fodbold-Danmark der kan se, at der overhovedet arbejdes på noget. Kampene mod SIF og Hvidovre har for alvor vist, hvor vi står med det nuværende spillermateriale. Og tilskuerne begynder også lige så stille at sive til hjemmekampene, og det er selvforskyldt, for potentialet er enormt.

Jeg håber virkelig, at JN og SIB sammen med deres scouts allerede er langt med at forberede et par markante forstærkninger til sommer med to spillere til den forreste kæde: En spidsangriber og en rigtig hurtig og gennembrudsfarlig spiller til højre.
Det forudsætter en forlængelse med Anderson, samt at man arbejder på at udvikle Bachs offensive kvaliteter. Med Yakob klar og eventuel en ung reserve for Tingager, kan vi begynde at spille seværdig fodbold igen og for alvor tage kampen op med toppen. Det skulle vi have gjort klart allerede i de sidste to vinduer, så med et års forsinkelse skal der nu investeres for at komme ud af Stig Ingemandsland og ind i Europa, som giver attraktiv økonomi og endnu flere flotte transfers.

Vores offensiv er helt i bund i ligaen, og lige nu ser det nærmest ud til, at vi helt har opgivet at arbejde på det med de spillere, vi nu engang har til rådighed. Tror ikke der er et eneste menneske i fodbold-Danmark der kan se, at der overhovedet arbejdes på noget. Kampene mod SIF og Hvidovre har for alvor vist, hvor vi står med det nuværende spillermateriale. Og tilskuerne begynder også lige så stille at sive til hjemmekampene, og det er selvforskyldt, for potentialet er enormt.
Læg dertil en venstre wingback. Jeg gider simpelthen ikke se på mere offensivt intetsigende alibifodbold fra Kahl og Links. Ellers enig. Og så lige en teknisk dygtig midtbanespiller til at kæmpe med Yakob og MEM om de to pladser centralt. Ikke mere rugbrød som Knudsen. Personligt tror jeg dog slet ikke JN deler samme ambitioner.

Læg dertil en venstre wingback. Jeg gider simpelthen ikke se på mere offensivt intetsigende alibifodbold fra Kahl og Links. Ellers enig. Og så lige en teknisk dygtig midtbanespiller til at kæmpe med Yakob og MEM om de to pladser centralt. Ikke mere rugbrød som Knudsen. Personligt tror jeg dog slet ikke JN deler samme ambitioner.
Der er helt sikkert også andre relevante behov, men tænkte at der skulle prioriteres skarpt, så det er realistisk i.f.t. JNs meget sparsommelige investeringer i kerneydelsen: det på banen. Der har manglet rettidig omhu, og prioriteringerne er begyndt at blive for skæve, hvor man kun satser økonomi på alt det, der er udenfor grønsværen og er på langt sigt. Mon ikke fansene synes, at de efterhånden har ventet længe nok på Godot?

Til gengæld kunne der allerede nu godt luftes lidt ud i truppen, når man ser på økonomien til sommer. Det svenske vindue er bl.a. stadig åbent 😉.

Der er helt sikkert også andre relevante behov, men tænkte at der skulle prioriteres skarpt, så det er realistisk i.f.t. JNs meget sparsommelige investeringer i kerneydelsen: det på banen. Der har manglet rettidig omhu, og prioriteringerne er begyndt at blive for skæve, hvor man kun satser økonomi på alt det, der er udenfor grønsværen og er på langt sigt. Mon ikke fansene synes, at de efterhånden har ventet længe nok på Godot?

Til gengæld kunne der allerede nu godt luftes lidt ud i truppen, når man ser på økonomien til sommer. Det svenske vindue er bl.a. stadig åbent 😉.
Der er vel kun Bjur vi kan skibe afsted nu? Resten har vi et eller andet sted brug for resten af sæsonen. Men Stig har skabt sig et giga arbejde pga. de foregående to vinduers noget tvivlsomme arbejde.

Det er særligt idiotisk at vi har bundet lønkroner i Janne Serra, den boglamme, intetsigende alibispiller, der kom lige ud af en pølsevogn i Tyskland og troede at han kunne dominere Superligaen, nu er han så skadet, og kommer sikkert tilbage igen i flødeform, så han skal på diæt og til kostvejleder, før han måske kan blive klar til sæsonens sidste kamp i Brøndby.

Han havde alle muligheder for at få karrieren tilbage på rette kurs, i konkurrence med Mr. Slowfoot, men i stedet for at tage opgaven alvorligt, så troede han tilsyneladede at det skulle være en badeferie. Tænk sig at vi valgte ham over Jelle Duin?! Det er sgu halvhjertet scouting og dårligt sportschef arbejde.

Ham og Haugen må SIB godt skippe af til sommer, og så ville det være fint at hyre en konsulent ind til at hjælpe SIB med den næste angrebsforstærkning, for nu er hans chancer på den position opbrugt.

Back