New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 444K
Transfervindue Sommer 2024
Hvis FCK løber med Peacock og eventuelt Brøndby med Trott, bruger vi da bare Reddington og Stig-Inge og finder den næste gode målmand i de engelske rækker.
Der bør være dusinvis af interessante målmænd der.
Som regelmæssig følger af især Championship er der satme også mange lortemålmænd som ikke er i nærheden af at være gode nok. Men som alle andre transfers er det selvfølgelig en risiko. Derfor håber jeg da at vi fortsætte med Bailey som har vist sig være god nok til Superligaen eller Trott som alternativ.

Det er svært at sige. Bailey har lidt mere international erfaring gennem landsholdet. I forhold til CK så tror jeg dog de kigger uden for landets grænser og vil forsøge at lande en lidt yngre målmand med et større videresalgspotentiale. En ny Grabara. Den kategori falder Bailey og Trott ikke i. Det er ikke to målmænd der kan sælges for 100+ mio om 2 år. FCK har et rigtig godt navn internationalt efterhånden så de kan fiske fra en højere hylde.
FCK har jo i forvejen et stort talent gående i Theo Sander, som de købte i AaB. Så mit bud er at de henter en mere rutineret målmand ind til den konkurrence.

Den havde jeg fuldstændig overset. Men Theo Sander er jo også langtidsskadet. Spørgsmålet er så bare, om de ser Runarsson som 1. målmand til næste sæson.
Det spekulerer FCK-fansene også på, kan jeg forstå på Sidelinien. Hverken Sander eller Runarsson virker som, om de kan gå ind og erstatte Grabara fra dag 1, men at hente en 1:1 erstatning for Grabara kan virke som overkill. Enten ender FCK med en super målmand og to gode (og misfornøjede) målmænd på bænken, som ganske vist vil hæve en god løn, men som sætter karrieren på stand-by i mellemtiden, mens de kæmper om en pokalkamp i ny og næ - eller så tager de chancen og veksler Sander og Runarsson, indtil én af dem slår den anden af.

Jeg er meget pro Peacock - han minder mig om egne evner i Serie 2 +15 cm, lidt hurtigere reflekser og en smule bedre dømmekraft……..

Det er efter min bedste overbevisning en mindre transfer-katastrofe, hvis ikke SIB formår at skrive med ham til sommer. BPF er kørt ind, han får ALT serveret også selv om Hansen leverer rigtig godt i vikar-rollen. Den SKAL landes.

Det der bekymrer mig er, at jeg ikke kan læse mig til, om BPF ser sig selv i Aarhus på sigt. Han siger, at han er glad for skiftet, men hvilken keeper ville ikke være glad for spilletid i en middelrække fremfor at samle splinter i popoen i en større klub? Har folk læst andet end jeg har?

#serra4prez

Ham der Isak Jensen som Viborg har lejet i St. Louis begynder da at se en kende interessant ud. Han er kun lige blevet 20 år i slutningen af december. Men han er nok mere et supplement til angrebet end en decideret ambitiøs erstatning for PM. Men som afløser for Haugen eller Serra ville han måske gøre en større forskel og har videresalgspotentiale.

Ham der Isak Jensen som Viborg har lejet i St. Louis begynder da at se en kende interessant ud. Han er kun lige blevet 20 år i slutningen af december. Men han er nok mere et supplement til angrebet end en decideret ambitiøs erstatning for PM. Men som afløser for Haugen eller Serra ville han måske gøre en større forskel og har videresalgspotentiale.
Er han ikke mere en kant/Anderson-type?

H
Jeg kaster næsten en lille smule op i munden når jeg skriver dette, men kunne Peter Ankersen være en mulighed i sommervinduet? Vi får næsten helt sikkert brug for en afløser for Bejimo det meste af næste sæson, og Ankersen har både niveau og alder til at udfylde den rolle (og hans kontrakt i FCK bliver ikke forlænget).
Helt oplagt at give ham en 1(+1)-kontrakt, hvis det er muligt. Det var min første tanke, efter mistroen over vores uheld havde lagt sig.

Jeg er dog heller ikke helt stolt over det 😬

Jeg kaster næsten en lille smule op i munden når jeg skriver dette, men kunne Peter Ankersen være en mulighed i sommervinduet? Vi får næsten helt sikkert brug for en afløser for Bejimo det meste af næste sæson, og Ankersen har både niveau og alder til at udfylde den rolle (og hans kontrakt i FCK bliver ikke forlænget).
Jeg håber, at vi er færdige med afdankede FCK-spillere, som allermest er skuffet over, at FCK ikke ville forlænge med dem. Mit bud er, at Peter Ankersen laver en Nicolaj Jørgensen og går uden kontrakt i et halvt til helt år i det forfængelige håb, at FCK forbarmer sig og tilbyder en kort kontrakt... Hvis han da ikke forfalder til den obligatoriske "jeg kan aldrig spille for en anden klub end FCK i Danmark"-kommentar.

Back