New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 444K
Transfervindue Sommer 2024
Last edited:
Alt ovenfor er jeg enig i. Jeg hæfter mig ved at det angiveligt er én skade der har generet og som er blevet opereret. Andre hævder han sjældent var skadet før AGF og derfor tillader jeg håbet om det kan blive godt og stabilt igen - og alle skal tillades en slagskade i løbet af en kamp. For Duelund er det bare ekstra ærgerligt, fordi vi skal bruge en serie sammenhængende kampe på at se han er tilbage på stabilt højt niveau.

Alt er relativt når man skal vurdere skadeshistorik - vi har desværre efterhånden en del spillere som "sjældent" har været skadet (Duelund, Serra, Akoto mv.). Kendetegnende for dem alle er, at de bruger ufatteligt lang tid på tribunen i Aarhus.

Umiddelbart tænker jeg han er lettere uheldig over tid. Det vil i hvert fald være optimistisk, at forvente der bliver fuld spilletid fremadrettet. Her er hvad Transfermarkt har samlet.

1710313344307.png

meget skal falde i hak før Duelund bliver interessant at hente.
1. Han skal i form
2. Det skal være en fri transfer
3. Det skal i højere grad være en præstationsbetinget kontrakt
4. Han skal acceptere ikke at være ubetinget førstevalg

Jeg giver ikke så meget for det der “den hjemvendte søn” så jeg er ikke sentimental omkring ham. Da han selv stod med alle kortene på hånden kunne han ikke komme hurtigt nok ud af klubben. Nu hvor han står med en kuldsejlet karriere, så er AGF det bedste siden skiveskåret brød. I mine øjne er han bare endnu en professionel fodboldspiller og jeg har endnu ikke set noget, der retfærdiggør en permanent kontrakt.

2 mio € for ham, eller om SIB vil.

meget skal falde i hak før Duelund bliver interessant at hente.
1. Han skal i form
2. Det skal være en fri transfer
3. Det skal i højere grad være en præstationsbetinget kontrakt
4. Han skal acceptere ikke at være ubetinget førstevalg

Jeg giver ikke så meget for det der “den hjemvendte søn” så jeg er ikke sentimental omkring ham. Da han selv stod med alle kortene på hånden kunne han ikke komme hurtigt nok ud af klubben. Nu hvor han står med en kuldsejlet karriere, så er AGF det bedste siden skiveskåret brød. I mine øjne er han bare endnu en professionel fodboldspiller og jeg har endnu ikke set noget, der retfærdiggør en permanent kontrakt.
I det hele taget ser jeg meget gerne øget brug af præstationsbetingede kontrakter....nogle der ved hvordan det fungerer idag? Mener at vide der er ekstra for trupudvælgelsen og så selvfølgelig for uafgjorte og sejre...om der er forskel fra kamp til kamp ved jeg ikke...nogen der med sikkerhed ved en del om dette emne??

Hvad koster han vs. hvad kan han levere?

De sidste 12 måneder er det meget begrænset hvad han leveret på banen - hvad er dine forventninger til fremtiden?

1000 minutter på godt et år - er det nok?

Hvis han var skadesfri i det år, så er 1000 minutter bestemt ikke nok. Men man er nødt til at holde hans antal minutter op mod hans tilgængelighed, og der synes jeg at 1000 minutter er okay. Ikke prangende, men okay.

Hvis Duelund skal være bare marginalt interessant at tilknytte permanent, skal han kunne spille over 50% at tiden i slutspillet og lave 5+ mål og assists.
Ellers kan vi sagtens finde noget bedre.

MA er jeg også tilbøjeligt til, at vi skal have sendt videre.
Ja han har et godt drive og skaber mange ting... men før kampen mod SIF viste de en statistik på ham for denne sæson.
42 afslutninger og 1 mål!!.. det er fandeme uskarpt i en grad der aldrig er set før.

Hvis han var skadesfri i det år, så er 1000 minutter bestemt ikke nok. Men man er nødt til at holde hans antal minutter op mod hans tilgængelighed, og der synes jeg at 1000 minutter er okay. Ikke prangende, men okay.
Men det er jo det vi er flere der siger. Han er simpelthen ikke tilgængelig nok til at det giver mening at give ham en permanent kontrakt.

Du skal virkelig have en kraftig tro på hans skader er slut, hvis du skal forvente han får noget spilletid som vi virkelig kan bruge til noget.

Han bør i hvert fald have en meget præstationsbetinget kontrakt. Aflønner vi ham som en profil, vil det spærre for købet af en anden som (måske) kan forventes at levere flere minutter på banen.

Her er spilleminutter på tværs af alle turneringer:

2022/2023 = 1.656 min.
2021/2022 = 1.116 min.
2020/2021 = 77 min.
2019/2020 = 301 min.
2018/2019 = 608 min.
2017/2018 = 2.238 min.
2016/2017 = 2.586 min.
2015/2016 = 1.302 min.

Uheldig eller disponeret for skader. I sidste ende svarer de 7,5 års spilletid ca. til det Patrick Mortensen har spillet på 3,5 sæsoner.

Det er selvfølgelig svært at have en krystalkugle når det gælder skader. Lige pt. har vi en del spillere med en historik der ligner ovenstående og det gør holdet sårbart, når det fortsætter.

Hvis Duelund skal være bare marginalt interessant at tilknytte permanent, skal han kunne spille over 50% at tiden i slutspillet og lave 5+ mål og assists.
Ellers kan vi sagtens finde noget bedre.

MA er jeg også tilbøjeligt til, at vi skal have sendt videre.
Ja han har et godt drive og skaber mange ting... men før kampen mod SIF viste de en statistik på ham for denne sæson.
42 afslutninger og 1 mål!!.. det er fandeme uskarpt i en grad der aldrig er set før.

Han er også den der begås flest frispark imod. Hvor mange af AGFs dødbolde kan tilskrives en MA aktion?

Men det er jo det vi er flere der siger. Han er simpelthen ikke tilgængelig nok til at det giver mening at give ham en permanent kontrakt.
Enig. Det har han i hvert fald ikke været indtil videre. Men en Duelund i form vil være et stort aktiv for os, og hvis han kan komme i form på den anden side af nuværende skade, så vil jeg ikke have noget imod at give ham en 2-årig præstationsbetinget kontrakt - og ikke som en profil, hvilket @Martinstranger også skriver.

Du skal virkelig have en kraftig tro på hans skader er slut, hvis du skal forvente han får noget spilletid som vi virkelig kan bruge til noget.

Han bør i hvert fald have en meget præstationsbetinget kontrakt. Aflønner vi ham som en profil, vil det spærre for købet af en anden som (måske) kan forventes at levere flere minutter på banen.

2022/2023 = 1.656 min.
2021/2022 = 1.116 min.
2020/2021 = 77 min.
2019/2020 = 301 min.
2018/2019 = 608 min.
2017/2018 = 2.238 min.
2016/2017 = 2.586 min.
2015/2016 = 1.302 min.

Uheldig eller disponeret for skader. I sidste ende svarer de 7,5 års spilletid ca. til det Patrick Mortensen har spillet på 3,5 sæsoner.

Det er selvfølgelig svært at have en krystalkugle når det gælder skader. Lige pt. har vi en del spillere med en historik der ligner ovenstående og det gør holdet sårbart, når det fortsætter.
Man har før set, at en spiller har haft mange skader og så er kommet om på den anden side og holdt sig skadesfri i en lang periode. Men det er klart, at historikken ikke taler til hans fordel. Som jeg også skriver til @Nizzleroy så vil en Duelund i form være god for os, men det tror jeg også kræver at han får ro til at komme sig efter den nuværende skade og ikke bliver pacet for hurtigt og for hårdt frem. Det har selvfølgelig været grundet skader, at han er blevet det i foråret.

Han er også den der begås flest frispark imod. Hvor mange af AGFs dødbolde kan tilskrives en MA aktion?

Det er simpelthen ikke argument nok, at han er god til at falde/filme.
Der vil også blive begået frispark mod hans erstatning omend nok færre.
En offensiv midt/kant skal kunne score 7-8 mål på en sæson, når vi ellers kun spiller med én mand på toppen.

2022/2023 = 1.656 min.
2021/2022 = 1.116 min.
2020/2021 = 77 min.
2019/2020 = 301 min.
2018/2019 = 608 min.
2017/2018 = 2.238 min.
2016/2017 = 2.586 min.
2015/2016 = 1.302 min.

Der er simpelthen så meget bullshit omkring Duelunds skadessituation. Tingager spillede ca 2.226 minutter på tværs af alle turneringer i 22-23. Så det må vel opfattes som tæt på fuld spilletid.

Duelund fik et dobbelt ankelbrud i december 2018 - et! Det blev desværre flækket sammen af an grovsmed, og så blev han smidt på banen kort tid efter.

Den “operation”, og det “genoptræningsforløb” har resulteret i næsten 5 års konstante smerter og konstante skadesperioder, der var tæt på at gøre at han smed håndklædet i ringen. Men inden da var han stort set aldrig skadet.

Altså -

Skadet i de seneste 5 år - stort set ikke skadet for 5 år siden.

I vinter blev han så endelig opereret rigtigt i den ankel, og nu har han udtalt at han er smertefri for første gang siden skaden.

I den seneste kamp imod Silkeborg fik han et slag på hoften, som gjorde at han var nødt til at lade sig udskifte.

At bashe ham for altid at være skadet, lige efter at han sandsynligvis endelig er blevet opereret rigtigt i anklen, er forhastet og uden tilstrækkeligt indsigt i Duelunds skadeshistorik.

Der er simpelthen så meget bullshit omkring Duelunds skadessituation. Tingager spillede ca 2.226 minutter på tværs af alle turneringer i 22-23. Så det må vel opfattes som tæt på fuld spilletid.

Duelund fik et dobbelt ankelbrud i december 2018 - et! Det blev desværre flækket sammen af an grovsmed, og så blev han smidt på banen kort tid efter.

Den “operation”, og det “genoptræningsforløb” har resulteret i næsten 5 års konstante smerter og konstante skadesperioder, der var tæt på at gøre at han smed håndklædet i ringen. Men inden da var han stort set aldrig skadet.

Altså -

I vinter blev han så endelig opereret rigtigt i den ankel, og nu har han udtalt at han er smertefri for første gang siden skaden.

I den seneste kamp imod Silkeborg fik han et slag på hoften, som gjorde at han var nødt til at lade sig udskifte.

At bashe ham for altid at være skadet, lige efter at han sandsynligvis endelig er blevet opereret rigtigt i anklen, er forhastet og uden tilstrækkeligt indsigt i Duelunds skadeshistorik.

Der er i hvert fald mulighed for 32*90 = 2.880 minutter i Superligaen. Dertil det løse i form af andre turneringer.

Jeg ved ikke hvad du mener er bullshit - tallene er taget fra Transfermarkt. Men skal da ikke afvise jeg har skrevet forkert et sted.

Optimisten i mig vil så gerne tro på det samme, at det bare var denne operation der skulle til🙏 Rationalisten i mig siger, at jeg ikke er god til statements som "this time is different". Det er vel mest det rationale du er ude i. Men var det ikke det samme vi hørte, da han blev hentet til klubben i første omgang.

Klubben bør derfor overveje hvordan lønpakken skrues sammen, så vi ikke "sælger" en plads til en profil som ender med ikke at kunne bidrage.

Jeg ved ikke hvordan EfB affæren ender. Konkursen truer så de er vel til at handle med.

Derfor holder jeg stadig godt øje med 24-årige Elias Sørensen - ex Newcastle - der har basket 14 mål og 7 assist ind i 17 kampe for Esbjerg i denne sæson.

Andre taler om Peter Buch Christiansen fra Sønderjyske (også 24 år) - men han vil helt sikkert være dyr at købe fri i Haderslev trods meget lidt imponerende stats i suppen

Der er i hvert fald mulighed for 32*90 = 2.880 minutter i Superligaen. Dertil det løse i form af andre turneringer.

Jeg ved ikke hvad du mener er bullshit - tallene er taget fra Transfermarkt. Men skal da ikke afvise jeg har skrevet forkert et sted.

Optimisten i mig vil så gerne tro på det samme, at det bare var denne operation der skulle til🙏 Rationalisten i mig siger, at jeg ikke er god til statements som "this time is different". Det er vel mest det rationale du er ude i. Men var det ikke det samme vi hørte, da han blev hentet til klubben i første omgang.

Klubben bør derfor overveje hvordan lønpakken skrues sammen, så vi ikke "sælger" en plads til en profil som ender med ikke at kunne bidrage.
Jeg siger heller ikke at alt er godt og der ikke er noget at bekymre sig om, men det er første gang at jeg hører så positive meldinger fra både Duelund selv, hans træner og spillerne omkring ham. Der er flere herinde der allerede er klar til at sende ham på skafottet, der er jeg bare ikke, fordi upsiden er enorm, hvis det lykkes at få ham klar, og udsigten til at det kan lade sig gøre er bedre end længe.

Altså -

Kald det bashing eller hvad du vil. Faktum er at han har været kronisk skadet i 5 år uanset hvordan du vil spinne det. Så lang en skadesperiode vil alt andet lige være svær at komme sig oven på og intet i den tid han har været i agf tyder på at det bliver muligt at komme sig 100%. Allerede i sommers var der mange der stillede spørgsmålstegn ved om man nu også kunne regne med Duelund. Det kunne man ikke. Der skal meget mere end en udtalelse om at den nyeste operation et en succes, til at jeg tør tro på det.

det har intet med bullshit at gøre men er tørre facts. Duelund er hverken den første eller sidste spiller i verdenshistorien, der ikke kommer sig helt oven på at være mere eller mindre skadet i fem år. Jeg håber da virkelig at han kommer tilbage, men jeg tør ikke regne med ham som fast starter.

Kald det bashing eller hvad du vil. Faktum er at han har været kronisk skadet i 5 år uanset hvordan du vil spinne det. Så lang en skadesperiode vil alt andet lige være svær at komme sig oven på og intet i den tid han har været i agf tyder på at det bliver muligt at komme sig 100%. Allerede i sommers var der mange der stillede spørgsmålstegn ved om man nu også kunne regne med Duelund. Det kunne man ikke. Der skal meget mere end en udtalelse om at den nyeste operation et en succes, til at jeg tør tro på det.

det har intet med bullshit at gøre men er tørre facts. Duelund er hverken den første eller sidste spiller i verdenshistorien, der ikke kommer sig helt oven på at være mere eller mindre skadet i fem år. Jeg håber da virkelig at han kommer tilbage, men jeg tør ikke regne med ham som fast starter.
Intet i den tid han har været i agf tyder på at han ikke kommer sig 100%

Det er et spørgsmål om hvorvidt glasset er halvt fuldt eller halvt tomt ;)

En hvilken som helt anden lejespiller som havde spillet så lidt, og haft så mange skader som Duelund ville vi slet ikke snakke om at vi skulle beholde.

Det er kun pga han tidligere har spillet her, og havde et højt niveau for 5 år siden.

Iøvrigt må man sige at vores horde af lejespillere ikke ligefrem har været en kæmpe gevinst som en billig vej til at styrke holdet.

Knuden - Skadet
Beck - Spiller aldrig
Påfuglen - 50/50 med antal kampe
Duelund - Skadet
Knoester - Skadet

Det er simpelthen ikke argument nok, at han er god til at falde/filme.
Der vil også blive begået frispark mod hans erstatning omend nok færre.
En offensiv midt/kant skal kunne score 7-8 mål på en sæson, når vi ellers kun spiller med én mand på toppen.
Det er jeg godt nok uenig i.

For det første er det ikke film. For det andet er Mikael Anderson helt ekstremt afgørende for vores offensive spil. Det er hans fart og driblinger som skaber ubalance hos modstanderen.

Jeg er også pisse frustreret over, at han ikke afslutter bedre og mon ikke, at man har en gentlemanaftale om et salg til sommer?

Det ændrer bare ikke på, at han med afstand er vores bedste offensive kort. Bech, Duelund og Paddy når ham ikke til sukkeholderne - også selvom han laver for få mål og assists.

Jeg er enig i, at snakken om "alle Duelunds skader" er noget vrøvl. Alt, de seneste 5 år, har relateret sig til den forbistrede ankel/fod. Men man kan ikke se bort fra, at han i den tid har spillet så lidt fodbold, at hans krop i nogen grad kan være afvænnet fra at spille fodbold på topplan. Så det kan jo sagtens ske, at der kommer små konstante følgeskader nu, med den fortsatte konsekvens, at han skal skånes og spilles langsomt i topform. Men det er jo noget Uwe/SIB og lægestaben skal vurdere på her i foråret - i forhold til om vi skal forsøge at lave en permanent kontrakt.

Back