Transfervindue Sommer 2024
campo.dk
Gad vide om SIB er ved at gøre ham mør, med sine tilnærmelser?– Der er helt sikkert nogle forskellige muligheder. Udlandet er jo helt klart mest interessant, men i Danmark har vi også nogle klubber, som spiller europæisk og spiller nogle fede kampe, så man skal aldrig sige aldrig, slutter Provstgaard.
De fleste steder skriver de han er 20 og har fødselsdag til juni.
Jeg tror næppe den udtalelse er møntet på AGF. Så har han ihvertfald ikke set os spille. Mon ikke det er fck han hentyder til.Er Oliver Provstgaard kun 19?!
![]()
Vejle-profil åben for skifte – afviser ikke danske klubber
Oliver Provstgaard er kun 19-år gammel, men har været en stor profil i de bagerste geledder hos Vejle Boldklub. Forsvarsspilleren har fuldt fokus på nedrykningskampen, men afviser ikke et skifte til sommer.campo.dk
I øvrigt en interessant udtalelse:
Gad vide om SIB er ved at gøre ham mør, med sine tilnærmelser?
Nej det kan godt være du har ret, men man ser jo ofte det man gerne vil se:Jeg tror næppe den udtalelse er møntet på AGF. Så har han ihvertfald ikke set os spille. Mon ikke det er fck han hentyder til.
- Jeg synes selv, at den tyske række og den italienske række er utroligt spændende, fortæller VB-forsvareren.
Desuden er det vigtigt for ham, at han kommer til en klub, hvor der vil være en sportslig plan for ham - og at de kan se noget spændende i ham, og derefter kan tage et skridt mod en endnu højere hylde.
- Det handler hele tiden om at finde det rigtige step for mig, og for mit vedkommende er det nok ikke den største klub i en stor liga. Det er et mellemstep, hvor man kan blive ved med at udvikle sig, siger Provstgaard.
www.tipsbladet.dk
Og hører, hvad man vil høre.Nej det kan godt være du har ret, men man ser jo ofte det man gerne vil se:
![]()
Vejle-profil vil væk til sommer: Her vil han hen | Tipsbladet.dk
Der venter en tur sydpå til sommer for Oliver Provstgaard, hvis det står til ham selv.www.tipsbladet.dk
Shhh... Det må du ikke fortælle ham!Det er klart, at Yann og TK har haft den karrierevej, som Provstgård drømmer om. Men den karrierevej kan jo også gå via en belgisk eller hollandsk klub.
Den sportslige logik kunne så være at Mølgaard sælges, AJ rykkes til højre og Provstgaard kommer ind til venstre. Jeg er ikke sikker på at vi kan betale det Vejle vil have, men hvis OP's muligheder i udlandet er et halvt skridt længere op og stor risiko for at ende på bænken, kan man da godt forestille sig at han kunne se en ide i en sæson eller to i AGF og så det fulde skridt op.Og hører, hvad man vil høre.
OP sagde i Offside, at Mølgaard var og stadig er en mentor for ham og satte TM på sit all star hold. For mig lød det lidt som Mølgaard selv i samme program for et par år siden, da han sad i samme stol i en Vejle-trøje og storroste AGF som en væsentlig opgradering og en af de bedste adresser i DK.
Sikkert helt tilfældigt, men...
Da Provstgaard kontrakt var ved at løbe ud, og de var på vej i 1. Division igen, havde han alle kortene på hånden i forhold til at få skrevet nogle klausuler ind i aftalen ved forlængelse. Hvis Vejle overlever, bliver han nok i klubben, men hvis de rykker ned er jeg ret sikker på at han vil videre. Så er det bare spørgsmålet om der er udenlandske klubber der vil betale 2 mio € for ham, eller om SIB vil.Mølgaard bliver ikke solgt denne sommer, det tror jeg er meget lidt realistisk.
Måske et ærefuldt sent udenlandsophold uden transferindtægt for AGF om 1-2 år (alder der - 28-29 år), men ikke til sommer.
Så er spørgsmålet om han er det værd på antal minutter til rådighed? Hvis hofteskaden er i kategorien 'slagskade' og dermed tilfældig/ikke systematisk, bør den ikke tale imod ham.
Det der er så ærgerligt med Mikkel Duelund, er at han ikke havde været skadet, indtil det komplicerede ankelbrud i Kyiv, så jeg har en tro på at lægerne har løst problemet, og han er smertefri og dermed også. Stand til at komme op på et niveau igen som berettiger til en kontrakt og en flot karriere. Slagskibene på hoften ser jeg som en tilfældighed, der kunne have ramt alle spillere.Isoleret set nej men ovenpå den lange skades periode bliver SIB nød til at have i baghovedet, hvad bliver næste skade.
Jeg vil elske at beholde Duelund men det nytter ikke noget, at have en formodentlig løntung spiller, som ikke er til rådighed i hovedparten af kampene. Den vigtigste egenskab en spiller kan have, er at, være til rådighed for træneren.
Men han må da gerne lave en Lucas Andersen og få styr på de skader.
Hvad koster han vs. hvad kan han levere?Jeg er ikke klar til at opgive Duelund.
Jeg antager der er enighed om, at hans niveau er højt nok til at spille for AGF?
Så er spørgsmålet om han er det værd på antal minutter til rådighed? Hvis hofteskaden er i kategorien 'slagskade' og dermed tilfældig/ikke systematisk, bør den ikke tale imod ham. Det er klart at holder den ham ude indtil 1. Maj, er der ikke meget at bedømme ham på, når kontrakten skal skrives. Men kan han omvendt sætte en stribe kampe sammen, er jeg klar til kun at vurdere ham på dem.
Hvad koster han vs. hvad kan han levere?
De sidste 12 måneder er det meget begrænset hvad han leveret på banen - hvad er dine forventninger til fremtiden?
1000 minutter på godt et år - er det nok?
Mikkel Duelund, statistik fra superligaen, all-time - SuperStats
Mikkel Duelund, all-time statistik fra superligaen i fodbold. Kampe, mål, minutter, ind- og udskiftninger, gule og røde kort, strafpoint og karantænedage, debut og seneste kamp. Vundne og tabte kampe samt forsøg på straffespark, scoret og brændt. Seneste mål, længste måltørke og minutter per mål.superstats.dk
Jeg ved han har leveret på højt niveau.
Det siges han ikke var meget skadet før den skade han blev opereret for (har ikke selv undersøgt det).
Begge dele indikerer han bør kunne forventes at spille godt i længere sammenhængende perioder.
Vi skal se ham levere på det niveau i foråret og minimum 3-5 kampe i træk. Sker det, så er han det værd*
*Forudsat prisen er rimelig, naturligvis.
Der har nærmest altid været skader og der er blevet brugt meget lang tid på tribunen. På den anden side, er hans topniveau (måske) højere end ved andre spillere.