New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 444K
Det er faktisk ikke et helt dumt bud med Adam Sørensen.
Han er ikke milevidt fra holdet i Bodø, og skiftes ofte ind.
Startede med fuld tid i de første kampe i turneringen.

Han har tabt pladsen til Fredrik Bjørkan, som også er inde over det norske landshold.

Det er da værd at forsøge, hvis man kan skyde Kahl afsted., bare for at prøve noget nyt.

Vil det være helt umuligt at hente ham her?
Ved godt der er store klubber som er efter ham, men der kommer han sikkert til at få splinter i røven.
Her vil han kunne få kampe kontinuerligt og udvikle sig stille og roligt
Var det ikke ham Fck blev rygtet til at have interesse i ved årsskiftet? Han ligner et stort talent men er ung - måske vi skal bruge en mere erfaren på pladsen for stabilitet?

Jeg kan ikke helt glemme Nathan Trott. Nu skal man ikke basere alt på statistik men det ser fornuftigt ud for ham. Mener også han har kontraktudløb her til sommer men spørgsmålet er om han vil tage en tur mere i DK.

Han ser ud til at være god på indlæg - det kan måske frigøre offensive kræfter, til at være offensive og ikke have så mange defensive pligter (tvivler lidt med Uwe - det er som om han kører sikkerhed først).

1715937860165.png

Btw. der var tidligere debat omkring Duelund og man vist allerede havde forlænget hans aftale i sommers med 2 år.

Ifølge halvårsregnskabet der sluttede 31-12 var det en 1-årig forlængelse af leje i sommers. Man kan have indgået en anden aftale derefter selvom det er mærkeligt ikke at melde det ud.

View attachment 3281

Det er mærkeligt at Knudsen står som FIFA-aftale mens Duelund står som lejeaftale. Er det fordi han i virkeligheden stadig er på FIFA-aftale i Nijmegen og lejet ud til AGF? Det virker dog stadig underligt, normalt er FIFA-aftalerne et år af gangen og det er vel stadig sådan en Duelund er på her indtil sommer? Måske er det bare en fejl i teksten, der er mange der skriver det som lejeaftaler, men de har jo fået det noteret korrekt ift Knudsen.

Hm, denne har vel egentlig relevans til transfer.
Kunne han være et bud på en styrkelse af vores scouting setup? Han har været Ajax's scout i skandinavien, så han må siges at have et godt kendskab til hvad der rører sig heroppe.

Kort inde i sin ansættelse var han hurtig til at anbefale hollænderne at hente den daværende AGF-stopper Yann Aurel Bisseck, der i stedet blev solgt for et stort millionbeløb til Inter.
og
Hvad fremtiden bringer er fortsat uvis, men han ved, hvad han vil.
- Jeg søger et sted, hvor man arbejder tættere sammen, og hvor samarbejde er altafgørende for, at man lykkes. Det betyder meget for mig at være på en fælles sti.
Han stopper i Ajax 30/6.

Håber personligt på Trott

Jeg tror der er stort potentiale i Trott. Men jeg kan mærke i mavsen at jeg IKKE har tålmodighed til en keeper der skal læres op i AGF og hvor drop er jævnlige begivenheder, og hvor han, så snart der er stabilt niveau, er tabt for klubben - men med en stor check i baglommen.

Vil man vinde pokalfinaler og/eller medaljer, eller flippe talentfulde spillere? Jeg kan allerede høre Martin Hansens taster i et indlæg der erklærer det ikke er Enten - Eller.

Før der går Kirkegaard i den, er jeg med på det han forenes. Bare ikke på keeperposten. Det kan gå på en af de tre i bagkæden, hvis holdet ellers fungerer, for en offensiv spiller, der ikke skal bære holdet, eller en anden hvor der er dækning for downperioder.

Hvis vi skal have en ny målmand håber jeg på en dansk. Daniel Iversen ville være fedt, men står pt. fast i Championship. Lucas Lund fra Viborg er også en god målmand, men er tvivlsomt om han vil skifte til AGF. Et "wildcard" kunne være Lucas Jensen, der står for Lincoln i League One. Alternativt er at Hansen står næste sæson mens man søger en ny første målmand. Elias Rafn Olafsson fra CD Mafra/FCM kunne også være en mulighed. Han kommer vidst aldrig til at står for FCM igen.

Det er mærkeligt at Knudsen står som FIFA-aftale mens Duelund står som lejeaftale. Er det fordi han i virkeligheden stadig er på FIFA-aftale i Nijmegen og lejet ud til AGF? Det virker dog stadig underligt, normalt er FIFA-aftalerne et år af gangen og det er vel stadig sådan en Duelund er på her indtil sommer? Måske er det bare en fejl i teksten, der er mange der skriver det som lejeaftaler, men de har jo fået det noteret korrekt ift Knudsen.
Enig - det ser noget sjovt ud men kan måske forklares med Nijmegen og det muliges kunst.

Jeg kan ikke huske den gamle debat men var der ikke et eller andet med, at nogen mente vi allerede i sommers havde lavet en 2-års aftale. Det tænker jeg ikke man har, når man skriver noget andet i halvårsregnskabet.

Spørgsmålet er derfor om vi har Duelund efter sommerferien eller ej og ikke mindst om man tror på han nogensinde bliver klar, til en længere række af kampe i træk. Er han helt ude, gør det behovet for offensive forstærkninger en tand større men mon ikke vi også har betalt en del i løn til ham.

Det lugter omvendt meget af, at Knudsen også er her i næste sæson. Hvis Påfuglen ikke spiller, fordi det er usikkert, om han er her nææææst’ år, men Knudsen spiller og bliver lovet mere spilletid, så må det næsten betyde, at man tager et år mere med det samarbejde.
Åh gud hvor uambitiøst. Men ok, hvis man bare vil være det tynde øl mellem 5-8 pladsen så billigt som muligt, og fortsætte det kønsløse rugbrødsspil, så er Knudsen helt sikkert en spiller man skal fortsætte med. Fortæl gerne hvad hans kompetence er? Ud over at kunne løbe rundt. Sammen med Duelund var det oplagt bare at sige “det her er sgu ikke helt pengene værd, så lad os finde nogen der i stedet bidrager positivt”.

Åh gud hvor uambitiøst. Men ok, hvis man bare vil være det tynde øl mellem 5-8 pladsen så billigt som muligt, og fortsætte det kønsløse rugbrødsspil, så er Knudsen helt sikkert en spiller man skal fortsætte med. Fortæl gerne hvad hans kompetence er? Ud over at kunne løbe rundt. Sammen med Duelund var det oplagt bare at sige “det her er sgu ikke helt pengene værd, så lad os finde nogen der i stedet bidrager positivt”.

Jeg konstaterer blot, at Knudsen nok er her. Jeg er som sådan hverken fortaler for at beholde ham eller for at sende han videre.

Min egen teori er, at hans fremtid i GF har været afhængig af om den stod på Europa næste sæson. Så efter nederlaget i Pokalen tror jeg hans fremtid var afgjort, og da han så ikke har kunne holde koncentrationen efterfølgende (ser det ud til ude fra) så røg han på bænken i går og bliver der nok resten af sæsonen.
Så må vi bare håbe, at SIB er forberedt og har noget andet på bedding. Håber personligt på Trott
…et nederlag der i høj grad var forsaget af Peacock selv i øvrigt fordi han var ubeslutsom da han gik ud af sit mål. Det er ikke noget tab, og det er måske fordi SIB har mistet interessen for ham - han har været på Vejle stadion flere gange i dette forår.

Trotts lejeaftale med Vejle udløber efter sæsonen og det gør hans kontrakt med West Ham også men WH har en option på 2 års forlængelse, så det komplicerer tingene noget.
Han bliver givetvis dyr, hvis han er realistisk men altså gode spillere koster nu engang. Målmand og 9ere er imo de 2 vigtigste positioner, her må ledelsen altså gerne punge ud.

Jeg frygter simpelthen så meget, at SIB kunne finde på at tænke en billig løsning på mål, ville være Djukic. Ville være en katastrofal beslutning, men har en bange anelse…
Jeg er også ved at være træt af billige "projekter". Jeg vil have færdige spillere som kan levere fra dag 1. Spillere som NP, Anderson og PM. Ja, det koster lidt mere, men vi har masser af leverpostej i truppen - det er profiler vi mangler. Så hvis vi kun får 1-2 nye spillere er jeg tilfreds - forudsat de forstærker os fra dag 1.

P.S. Jeg har ikke noget mod unge talenter, som skal have tid til at udvikle sig. Der er der en stor upside i form af transferindtægter. Men er træt af spillere som Peacock, der er i sin bedste fodboldalder, men alligevel er et projekt, fordi han har brugt det meste af sin karriere på bænken.

Back