New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 444K
Transfervindue Sommer 2024
At sponsorerne holder niveau under en ombygning er da slet ikke nok til at kunne følge med Top 4.
Helt enig. Det er længe at vente. JN kan vel hæve det sportslige budget med ca 30 mio årligt i 26. Jeg vil tro at de 70 mio i kommercielle indtægter lige nu, giver 15 på bunden. Han hæver efter eget udsagn til 200, altså knap 300 %

De 30 mio kunne de godt bruge nu

Helt enig. Det er længe at vente. JN kan vel hæve det sportslige budget med ca 30 mio årligt i 26. Jeg vil tro at de 70 mio i kommercielle indtægter lige nu, giver 15 på bunden. Han hæver efter eget udsagn til 200, altså knap 300 %

De 30 mio kunne de godt bruge nu
Men der er ikke plads til flere sponsorer pt og man har nok svært ved at hæve prisen mens man er på midlertidigt stadion.
Jeg husker det som om JN har drømt om kr 100 mio yderligere men har han godt nok nævnt kr 200 mio som målet?
Det kommer forventeligt heller ikke dag 1, så der vil også være en indkøringsfase.
Ender vi med kr 30 mio oveni budgettet, rykker vi os men kommer stadig ikke op på Fc k/m og Bif medmindre de drosler ned og ikke op.

Det kan jeg desværre ikke fortælle og jeg kender heller ikke detaljerne, men tror 100% på oplysningerne. Det er ikke overraskende for så stort et byggeri og jeg aner heller ikke hvilke buffere, som GF og samarbejdspartnere evt. har lagt ind for de kommende år.
Så er det jo en ligegyldig påstand som ikke kan bruges til andet end at skabe opmærksomhed omkring sig selv!

Der er ingen indikationer på at der er forsinkelser i byggeriet, som vil komme til at påvirke den endelige afleveringsdato! - Alt hvad der har været lige nu af uforudseeligheder, er fuldstændigt almindeligt for projekter af den størrelse, og der er masser af tid til at forcere tidsplanen. Derfor er de rygter der har været i bl.a. Stiften useriøse og afspejler en avis der er desperat efter opmærksomhed, frem for en avis der har sat sig bare en lille smugle ind i det de skriver om.

AGF har ikke spillet prangende i den her forårsæson, men vi er i top6, har nået en pokal finale, hvis vi når det samme i næste sæson, så køber jeg meget gerne samme resultat.
Hvis vi gør det samme i næste sæson, så når AGF ikke det erklærede mål i den seneste 5 års plan om et Europæisk gruppespil og om at være den mest vindende klub i pokalturneringen. Så uanset om du kan leve med en sæson som den, så vil det betyde at man har fejlet på sin målsætning.

Nu skriver I mange indlæg om hvor slemt alt er i AGF, ovenover er bare et par eksempler, det er I velkomne til, jeg synes dog lige at vi også skal have et indlæg som er mere nuanceret, hvor alt måske ikke er så skidt.

AGF har mange ubekendte de næste 2-3 år, især økonomisk, vi aner simpelthen ikke hvilke konsekvenser det får at spille på et midlertidigt stadion, det skal LF, JN og SIB tage højde for, det er de ansat til. At nogen af jer ikke anerkende den præmis kan måske også handle om I ikke har noget i klemme. Det er meget letkøbt at skrive herinde om alt hvad der er galt.
Det får ingen økonomiske konsekvenser, med mindre resultaterne betyder at man bliver rykket ned i TV prioriteringerne, så TV indtægterne falder. Entréindtægter betyder forsvindende lidt i det store regnskab, sportslige resultater betyder langt, langt mere, så at træde på bremsen koster mere end at flytte på et nyt stadion.

Til hver sommer skiftes der spillere, vi er ikke der endnu, hvor vi kan købe 20+ mill. spillere, det kommer først når vi er flyttet på et nyt stadion. Hvad gør man så?
Hvorfor det, vi har solgt spillere for 100 mio? - SIB udtalte på et tidspunkt “It Doesn’t work that Way” i et interview omkring hvorfor man ikke investerede nogle flere af de tjente millioner, men han forklarede ikke hvorfor. Det var måske for at undgå at Steinlein og CV lærte noget, for de gen-investerer alle de transfer kroner som de får ind på salg i øjeblikket, og det var også det JN påstod tidligere at AGF ville gøre, hvis man fik store transferindtægter. Så jeg har fortsat tilgode at få at vide af SIB hvorfor “It Doesn’t work that Way”?

Man fylder truppen op med unge spillere, nogen nedefra egen afdeling, nogen udefra. Nogen på kontrakt, andre på leje, det er ikke unormalt i andre lande. Det er måske kun i AGF vi indtil videre ikke har udnyttet potentialet i den strategi. Så vi skal ikke gå væk fra vores nuværende model, vi skal videreudvikle den.

Holdet mangler energi, det er vi enige om, jeg mener også vi har nogen klare offensive mangler, men mest pga. skader, det kan man ikke altid gardere sig imod.
Men at alt er skidt er simpelthen forkert, SIB og Uwe følger strategien, når man mister nærmest en hel backkæde over en sommer, og næste geled i det offensive krudt bliver skudt afsted, så vil der komme huller i "præstationen", det må man bare acceptere. I det lys er vores sæsonmål absolut indfriet.

Skal vi konkurrere skal vi have de "billige" projekter spillet ind, vi skal være ambitiøse, men i vores egen tempo, og med stor respekt for de kommende projekter med akademi og stadion på vej.
Igen så skulle man have indkalkuleret akademi og stadion i målsætningen, frem for at bruge det som en undskyldning på bagkant. Begge dele var kendt da målsætningen om at blive den mest vindende klub i pokalturneringen og komme i et europæisk gruppespil blev annonceret.

Men der er ikke plads til flere sponsorer pt og man har nok svært ved at hæve prisen mens man er på midlertidigt stadion.
Jeg husker det som om JN har drømt om kr 100 mio yderligere men har han godt nok nævnt kr 200 mio som målet?
Det kommer forventeligt heller ikke dag 1, så der vil også være en indkøringsfase.
Ender vi med kr 30 mio oveni budgettet, rykker vi os men kommer stadig ikke op på Fc k/m og Bif medmindre de drosler ned og ikke op.
Hvis man har en forventning og at kunne hæve budgettet via et driftsoverskud, så kunne man jo bruge lidt af de 100 der kom ind i sommers, til at dække for de kommende to sæsoner.

Men min pointe er, at vi har en solid bred trup, som sagtens kan levere top 6, hvis den er normalt skadesfri. Så jeg savner, og savnede i sommervinduet, at man fokuserer lidt mere på klare opgraderinger/profiler frem for "projekter" og trupfyld som Bailey, Serra, Akoto og Anker.

Ikke fordi man ikke skal have den slags i en trup, men fordi der er for mange af dem nu. Især når man også skal have plads til de unge talenter der presser på nedefra.
Jeg ved ikke hvorfor Anker skal med i det selskab og hvorfor der generelt er en dårlig stemning omkring ham herinde. Det er ikke meget mere end et år siden at han var en del af truppen til det danske U-21 landshold og jeg synes også han har vist fremskridt i dette forår. Han er jo heller ikke købt ind til at skulle være en profil fra dag et.

Jeg synes, Anker er en case, som vi altid skal forfølge, det er ikke problemet. Problemet er langt mere, at der er blevet skudt ved siden af med mere rutinerede spillere som Serra, Knoester, Bailey og Knudsen.
Men det var billige spillere, som man gamblede på, kunne gøre en forskel. Operationen lykkedes (sportslig målsætning opfyldt) men patienten dødede (manglende udvikling af spillet, primært).

Det har ikke interesse for nogen hvis kilden er hemmelig og dokumentationen er ikke eksisterende.
Det er da interessant for mig. Jeg går ud fra han ikke lyver. På samme måde tager jeg også gerne imod et transferrygte uden at vedkommende kan afsløre en kilde. Det er frit for dig at tro på det eller lade være. Det er et internetforum og ikke en artikel han har skrevet i en avis.

Hej alle gode AGF’ere. Dette er mit første indlæg - så go easy on me😅

Fordi nedrykningskampen i år har været så spændende - og fordi jeg håber at OB rykker ned - har jeg for første gang nogensinde fulgt med i andre superligakampe end GF’s. Jeg synes faktisk, at der er en række interessante navne, som jeg tænker kunne være spændende at se i vores smukke, hvide trøje…

Fx er der en lille rap fyr i Lyngby, der kalder sig selv Jonathan Amon. Fuldstændig afsindigt antrit, og virker til at have fint øje for at assistere sine medspillere. Er lidt usikker på hans defensive kvaliteter, men jeg tror sgu godt det kunne blive spændende.
I Vejle er jeg helt pjattet med Onugkha - der skal simpelthen lægges de penge, der er nødvendige!!
(Jeg undgår at nævne transfers, som jeg anser som urealistiske, fx Provstgaard i Vejle og Slotsager i OB).
Et andet navn, som nok ikke er så ‘sexet’, men hvor spilleren har overrasket mig positivt, er Mickelson i OB! Fornemt og hurtigt drev med bolden, god teknik og fart … om han har været elendig tidligere, og blot oplever en kortvarig opblomstring, skal jeg være usagt🤷‍♂️
Og så må jeg altså sige MIKKEL RYGAARD!!! Han kunne give os al den ro og teknik på midtbanen vi mangler. En central akse med ham og MEM = teknik, overblik, fordeling af bolde osv osv.
Slutteligt vil jeg erklære mig enig i de lidt mere lunkne tanker om påfuglen. Han er godt nok begyndt at se lidt middelmådig ud. Og øv for det! Jeg troede virkelig han kunne være et scoop for GF. Men jeg tvivler virkelig nu. Jeg ser meget gerne Trott i GF!

Det er da interessant for mig. Jeg går ud fra han ikke lyver. På samme måde tager jeg også gerne imod et transferrygte uden at vedkommende kan afsløre en kilde. Det er frit for dig at tro på det eller lade være. Det er et internetforum og ikke en artikel han har skrevet i en avis.
Og hvad får du ud af at en eller anden som en eller anden synes er troværdig fortæller at der er en mulighed for at stadionprojektet bliver forsinket med et eller andet antal måneder. Personligt får jeg ingenting ud af de oplysninger, og sandsynligheden for at det bare er et spin over de tidligere fabrikerede rygter i Stiften er temmeligt stor når der hverken bliver bragt fakta eller kilde og ikke engang et forventet antal måneders forsinkelse.

Det er sgu meget meget lidt information lidt ligesom et transferrygter som fortæller at der kommer en spiller til på en eller anden position, hentet i et eller andet land og på et eller andet sportsligt niveau - en ikke nyhed, som ene og alene er til for at skabe opmærksomhed omkring sig selv. Ligesom et rygte om at en eller anden har sagt at stadion byggeriet bliver forsinket alene handler om at få opmærksomhed og ikke om reelle troværdige oplysninger om hverken hvad årsagen er, eller hvor længe forsinkelsen bliver.

Og hvad får du ud af at en eller anden som en eller anden synes er troværdig fortæller at der er en mulighed for at stadionprojektet bliver forsinket med et eller andet antal måneder. Personligt får jeg ingenting ud af de oplysninger, og sandsynligheden for at det bare er et spin over de tidligere fabrikerede rygter i Stiften er temmeligt stor når der hverken bliver bragt fakta eller kilde og ikke engang et forventet antal måneders forsinkelse.

Det er sgu meget meget lidt information lidt ligesom et transferrygter som fortæller at der kommer en spiller til på en eller anden position, hentet i et eller andet land og på et eller andet sportsligt niveau - en ikke nyhed, som ene og alene er til for at skabe opmærksomhed omkring sig selv. Ligesom et rygte om at en eller anden har sagt at stadion byggeriet bliver forsinket alene handler om at få opmærksomhed og ikke om reelle troværdige oplysninger om hverken hvad årsagen er, eller hvor længe forsinkelsen bliver.
Altså nu får vi jo heller ikke særlig meget ud af dine mange insinueringer om at dommerne er partiske i superligaen og helt overlagt hjælper fck og Brøndby, men derfor er der da heller ingen der Beder dig komme med noget dokumentation på dine påstande.

Du kan tage den information som du vil. Hvis du tror han bare vil have opmærksomhed så må du jo tro det. Jeg læser beskeden for hvad det er, men du behøver ikke fortælle at det ikke har nogen interessen for nogen som helst på et online fodboldforum. Dine konspiratoriske sølvpapirstanker om dommer/VAR har heller ikke rigtig min interesse fordi det er aldeles selvopfundet, men derfor kan det da godt være at andre synes den diskussion og tanke er relevant.

Ift. Målmandsdebatten har jeg igennem hele sæsonen været en smule lunken over for Påfuglen. Jeg har egentlig afskrevet min opfattelse som manglende indsigt hidtil, men jeg har en opfattelse af, at han er for dårlig til at holde koncentrationen - og deraf laver for mange fejl - og så syntes jeg også, det virker til, at der er mangler i kommunikationen med forsvaret. Jeg syntes, han er en bedre shotstopper end Jesper Hansen, og han er også bedre i feltet. Til gengæld har jeg fornemmelsen af, at der opstår færre farlige situationer, når Hansen står. Jeg håber, vi går efter en anden førstemålmand vel vidende, at Hansen kan stå, hvis vi ikke lykkes.
En målmand som Grabara laver også store fejl og nogle stykker må man nok acceptere henad vejen, men jeg tænker heller ikke at Bailey nødvendigvis skulle være den eneste gode målmand vi kan komme i nærheden af, eller den bedste for den sags skyld. Selvom jeg synes han har nogle klare kvaliteter vi bestemt kan bruge. Jeg ved ikke om han decideret bringer usikkerhed, men jeg synes bl.a at han mangler lidt i spillet med fødderne hvis vi gerne vil kunne spille den op nedefra. Det opgav man jo lidt igen.

Nu blev han sat af mod Silkeborg, efter sigende pga den uafklarede situation, men spørgsmålet er om det i virkeligheden var fordi den er blevet afklaret. Man kunne vel også forestille sig at vi har syntes vi har gået på frierfødder længe nok og hvis pigen og hendes far ikke vil sige ja er vi er endt med at være utrott med en anden. Det kan så være noget man først annoncerer når den sidste kamp er spillet.

Hej alle gode AGF’ere. Dette er mit første indlæg - så go easy on me😅

Fordi nedrykningskampen i år har været så spændende - og fordi jeg håber at OB rykker ned - har jeg for første gang nogensinde fulgt med i andre superligakampe end GF’s. Jeg synes faktisk, at der er en række interessante navne, som jeg tænker kunne være spændende at se i vores smukke, hvide trøje…

Fx er der en lille rap fyr i Lyngby, der kalder sig selv Jonathan Amon. Fuldstændig afsindigt antrit, og virker til at have fint øje for at assistere sine medspillere. Er lidt usikker på hans defensive kvaliteter, men jeg tror sgu godt det kunne blive spændende.
I Vejle er jeg helt pjattet med Onugkha - der skal simpelthen lægges de penge, der er nødvendige!!
(Jeg undgår at nævne transfers, som jeg anser som urealistiske, fx Provstgaard i Vejle og Slotsager i OB).
Et andet navn, som nok ikke er så ‘sexet’, men hvor spilleren har overrasket mig positivt, er Mickelson i OB! Fornemt og hurtigt drev med bolden, god teknik og fart … om han har været elendig tidligere, og blot oplever en kortvarig opblomstring, skal jeg være usagt🤷‍♂️
Og så må jeg altså sige MIKKEL RYGAARD!!! Han kunne give os al den ro og teknik på midtbanen vi mangler. En central akse med ham og MEM = teknik, overblik, fordeling af bolde osv osv.
Slutteligt vil jeg erklære mig enig i de lidt mere lunkne tanker om påfuglen. Han er godt nok begyndt at se lidt middelmådig ud. Og øv for det! Jeg troede virkelig han kunne være et scoop for GF. Men jeg tvivler virkelig nu. Jeg ser meget gerne Trott i GF!
Rygaard ville være fed på 10eren, men jeg skal ikke have ham ned ved siden af MEM, det er han ikke duelstærk nok til. Men han og Duen ville være en fremgangende dækning til den ene af de to 10ere

Kan også godt lide Mickelson. Er dog usikker på om det er KLAR opgradering af Kahl eller det kun er med et par pubeshår han forbedrer dem. Men nok et realistisk bud hvis de ryger ned

Back