New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 444K
Mest interessante OB-spiller, altså den anden form for spiller, må være Slotsager og ham kan de sikkert også få en god pris for til Belgien eller måske Brøndby eller lignende, men med et år tilbage af kontrakten, formentlig manglende interesse for at forlænge den i den i den nuværende situation og som nedrykker må prisen falde en del, så det kan også koste dem en hel del millioner.

Mest interessante OB-spiller, altså den anden form for spiller, må være Slotsager og ham kan de sikkert også få en god pris for til Belgien eller måske Brøndby eller lignende, men med et år tilbage af kontrakten, formentlig manglende interesse for at forlænge den i den i den nuværende situation og som nedrykker må prisen falde en del, så det kan også koste dem en hel del millioner.
Slotsager vil der være kamp om. Så kan OB nok få "markedsprisen" uanset nedrykning.

OB's vigtigste transfer bliver at komme af med hipster-skovhuggeren Wesstrøm. Formentlig den ringeste sportsdirektør ligaen har set nogensinde (og vi véd, det siger en del).
Han kan umuligt overleve en nedrykning, men de skal nok også bruge lejligheden til en større gennemgang af hvordan det hele er sat op. Hvis Thorborg selv sidder og træffer sportslige beslutninger i det der udvalg skal han nok trække sig. Hvis det betyder at han så heller ikke vil støtte økonomisk kan det stadig være det ville være bedre for OB.

Rykker OB helt sikkert op igen? De vil selvfølgelig være m favoritter til det, men de skal også ramme plet på en del spillere hvis der kommer stor udskiftning og det bliver med ny sportschef i stolen. AaB var lidt heldige med at rykke ned i en sæson uden alvorlig konkurrence bortset fra Sønderjyske og det være det bliver noget tilsvarende næste sæson. Men man jo se om Hvidovre kan fastholde det nuværende niveau om Horsens er tilbage på det niveau man forventede denne sæson, andre hold får sådan en sæson som Hvidovre forrige sæson, og så er der jo også Esbjerg der rykker op og måske også får en god økonomi til at lægge sig i toppen med det samme.

Tror mange af de her "mellemklubber" inkl os selv har nedrykningsklausuler i aftalerne. Især med udelandske spillere. Tror OB inden sæsonstart var overbevist om top 6, og ihvertfald at nedrykning var umuligt. Med alle de mange navne de har købt, kan det give det en stort økonomisk bét. Dog tror jeg for det langsigtede OB projekt en nedrykning kan være sund til at for alvor at få luget ud.

Slotsager vil der være kamp om. Så kan OB nok få "markedsprisen" uanset nedrykning.
Man kan selvfølgelig sige at de får markedsprisen, men jeg vil nu stadig forvente at den er lidt lavere end ellers fordi buddene må starte lidt lavere. Det største problem er selvfølgelig nok at der vil være et år tilbage af kontrakten og det er ikke i førstedivision man kan vise ham frem og stadig score en høj pris til vinter. Med faldskærmspenge osv kan OB sige at de ikke er tvungne til at sælge, men interesserede købere ved jo godt at det er de lidt alligevel. De skal nok få en god pris, jeg tror bare der skal skæres en del af toppen og at de måske skal satse meget på videresalgsprocenterne.

Samtale hjemme ved familien Bjørnebye..

Teenage datter 1: "Hey då, pappaen min, har då kik på en flink fyr til AGF?"

Teenage datter 2: "Ja pappa, en med et flot bart"

Stig Inge: "Nej dååå, jeg kjøpte jo Janni der i fjoråret"

Teenage datter 2: "He's so last season då, pappaen. Vi må ha en ny trevlig gut"

Stig Inge: "Vil I ha Fenger då?"

Teenage datter 1 og 2: "Hvad siger du då, pappa! Har du blitt helt gal?"

Stig Inge: "Ja, altså, Max Fenger"

Teenage datter 1 og 2: 😡😡😡

Stig Inge: "Fyren heter Max Fenger, tullinger"

Dagen efter skifter MF klub.

Tror mange af de her "mellemklubber" inkl os selv har nedrykningsklausuler i aftalerne. Især med udelandske spillere. Tror OB inden sæsonstart var overbevist om top 6, og ihvertfald at nedrykning var umuligt. Med alle de mange navne de har købt, kan det give det en stort økonomisk bét. Dog tror jeg for det langsigtede OB projekt en nedrykning kan være sund til at for alvor at få luget ud.
Er det ikke kun em enkelt gang de har ramt top6 det seneste aarti¿

Det er vel en offentlig hemmilighed at ham svenskeren med skaegget er gone naar saesonen er ovre.
Det er nok meget sundt at de faar grundigt ud, men det tog jo os selv 3 nedrykninger foer vi for alvor kom igennem en nuldstilling.
Jeg kender ikke OB nok til at vide hvem som kunne vaere relevante for os. Jeg vil dog vaere betaenkelig ved spillere som umiddelbart melder ud de ikke skal en tur i 1.div inden det er en realitet.

Er det ikke kun em enkelt gang de har ramt top6 det seneste aarti¿

Det er vel en offentlig hemmilighed at ham svenskeren med skaegget er gone naar saesonen er ovre.
Det er nok meget sundt at de faar grundigt ud, men det tog jo os selv 3 nedrykninger foer vi for alvor kom igennem en nuldstilling.
Jeg kender ikke OB nok til at vide hvem som kunne vaere relevante for os. Jeg vil dog vaere betaenkelig ved spillere som umiddelbart melder ud de ikke skal en tur i 1.div inden det er en realitet.
Men han er sgu da lige så ligeglad som alle de spillere han har hentet ind - han får efter sigende både procenter når han køber og sælger spillere, og mon ikke han også har en aftale om et gyldent håndtryk. Så uanset om han bliver i OB eller bliver fyret, kommer han til at smile skælmskt i gubbeskægget - Thorborg virker ikke som den hurtigste knallert på havnen når det gælder OB.

De har nogle gode ungdomsafdelinger - måske det ville være relevant for dem at nulstille noget hårdere end vi gjorde og bygge op med ungdommen. Man risikerer selvfølgelig at det ikke bliver oprykning i et snuptag men man får trimmet både truppen og organisationen til noget mere langsigtet (ejeren kan snildt finansiere et ekstra år, hvis han ønsker det).

Slotsager virker som en rigtig klubmand men fodboldsspilleres karrierer er korte og en sæson eller to i divisionerne vil skade udviklingen. Mon ikke han ender med at skifte og vi er interesserede - der er usikkerhed om Mølgaard og jeg kan sagtens se et forsvar for mig, hvor han Slotsager indgår.
Udover ham har jeg ikke det store kendskab til deres trup men den bliver også ofte "vendt" og denne sæson har ikke været verdens bedste udstillingsvindue.

Jo det kan det godt.

Umiddelbart gør det mig ikke det store. Tror han vil være dyr i forhold til hvor stor en opgradering det er i mine øjne.

Vil det være helt umuligt at hente ham her?
Ved godt der er store klubber som er efter ham, men der kommer han sikkert til at få splinter i røven.
Her vil han kunne få kampe kontinuerligt og udvikle sig stille og roligt

Jo det kan det godt.

Umiddelbart gør det mig ikke det store. Tror han vil være dyr i forhold til hvor stor en opgradering det er i mine øjne.
De sidste par kampe har i hvert fald skabt fornyet tvivl om, hvorvidt det er ham vi skal satse på. Personligt så jeg gerne at vi satte ambitionsniveauet højere og fik en top 3 målmand i ligaen.

Min egen teori er, at hans fremtid i GF har været afhængig af om den stod på Europa næste sæson. Så efter nederlaget i Pokalen tror jeg hans fremtid var afgjort, og da han så ikke har kunne holde koncentrationen efterfølgende (ser det ud til ude fra) så røg han på bænken i går og bliver der nok resten af sæsonen.
Så må vi bare håbe, at SIB er forberedt og har noget andet på bedding. Håber personligt på Trott

Back